Kunstkerstboom of echte kerstboom

17-12-2014 22:36 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kerst staat inmiddels voor de deur en we overwegen een kerstboom te kopen. Nu vroeg ik me af of jullie zouden aanraden om een kunstkerstboom of een echte boom aan te schaffen. Ik neig eigenlijk naar een kunstkerstboom, maar vraag me af of deze wel echt genoeg lijkt.



We willen voor wat betreft een kerstboom wel graag een hoge boom, omdat ons plafond zo hoog is (3 meter). Welke hoogte zouden jullie aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 18 december 2014 @ 01:00:

[...]



Cultuurbarbaar!Ben een nineties-kind, ik gebruik mijn mp3 wel
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Het argument echte bomen duur begrijp ik nooit.

Wij hebben zeker een 1.80 hoge boom met kluit deze was 17.50.

Bij ikea krijg je trouwens een cadeau bon ervoor terug en bij de Intratuin tuin kost de grootste 25 euro maar dan krijg je wel een bon ook van 20,= terug, Albert Hein 10 euro met de airmails.

Bij heel veel redenen begrijp ik een kunstboom best, als je een allergie heb, of je moet dat kreng 3 hoog je appartement in slepen, met katten lijkt het mij ook lastig, maar ik vind echt een kunstboom nooit mooi echt nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een nepperd staan. Wel een hele mooie.. gekocht na de kerst bij de intratuin. Was met 70% korting nog steeds 150 euro...

Een echte gaat hem niet worden bij ons, ik zit gelijk helemaal onder de bulten en vlekken en mijn zoontje wordt er extreem benauwd van..

Dus weinig keuze
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 18 december 2014 @ 09:34:

Het argument echte bomen duur begrijp ik nooit.

Wij hebben zeker een 1.80 hoge boom met kluit deze was 17.50.

Bij ikea krijg je trouwens een cadeau bon ervoor terug en bij de Intratuin tuin kost de grootste 25 euro maar dan krijg je wel een bon ook van 20,= terug, Albert Hein 10 euro met de airmails.

Bij heel veel redenen begrijp ik een kunstboom best, als je een allergie heb, of je moet dat kreng 3 hoog je appartement in slepen, met katten lijkt het mij ook lastig, maar ik vind echt een kunstboom nooit mooi echt nooit.



Tja en ik vind een echte niet mooi. En ja je kan m goedkoper bij ikea kopen of appie. Maar die ik daar allemaal gezien heb zijn ronduit lelijk en half kaal.

Bij een goedkope moet je wel echt geluk hebben wil hij mooi en vol zijn. Daar betaal je meestal gewoon best wat voor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Een kunstboom.

Ben er erg blij mee al denk ik niet dat we deze boom mee terugnemen naar Europa. Dan kopen we een mooiere. Met LED-lichtjes er al in.
Alle reacties Link kopieren
Il zou bijna een foto willen plaatsen van mijn boom van 17.50, 😊 doe ik niet wil anoniem blijven.

Moet eerlijk zeggen dat ik ze van de Ikea niet heb gezien.

Maar mijn boom is echt heel vol en rond, een prachtexemplaar.

Ik heb ook wel eens een misbaksel gehad met 1 kant een kale plek ofzo, maar over het algemeen heb ik prachtige bomen.



Dus conclusie een neppert is mooier omdat hij zo mooi symmetrisch is?
Alle reacties Link kopieren
Ja vind ik wel. Maar ik weet ook dat mensen een echte willen juist omdat die kleine afwijkingen heeft.



Ik zie ze helaas vaak kalig en lelijk, vooral aan de bovenkant.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Net als ieder jaar; een echte uit het bos waar ik iedere dag de hondjes uit laat......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kunstboom omdat ik allergisch ben voor echte. Hoewel de ehte natuurlijk heerlijk ruikt. Maar goed, wil niet tijdens de kerst onder de rode bulten zitten en jeuk in mijn ogen hebben.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Hey, wij hebben ook een behoorlijk hoog plafond. Ik geloof ongeveer 2m50. Vriend wilde erg graag een echte omdat het zo lekker ruikt, maar ik vond het zonde om ¤40/50 uit te geven voor maar één jaar. Nu hebben we een neppe gekocht van 2m15 bij de kwantum. Was geloof ik ¤70. Heeft een soort sneeuw op de uiteinden. Je ziet wel dat hij nep is, maar het staat echt heel mooi. En ik hoef niet elke dag al die naalden op te zuigen
---
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 18 december 2014 @ 11:10:

Bij een goedkope moet je wel echt geluk hebben wil hij mooi en vol zijn. Daar betaal je meestal gewoon best wat voor.Dat geluk heb ik precies acht jaar geleden gehad bij het tuincentrum! Een mooie volle kunstboom van 1.80 en heel mooi vol, het showmodel zag er waanzinnig uit. Meteen ingeladen natuurlijk en heb er nu nog steeds plezier van. Een hele mooie volle boom. Kon vooral de prijs niet geloven: 20 euro...
Alle reacties Link kopieren
Kunstkerstboom. Absoluut!

- Ze gaan niet dood en ze vallen niet af.

- Die heeft de takken altijd mooi verdeeld.

- Je kunt altijd overal ballen kwijt en als er een tak in de weg hangt, buig je hem gewoon weg.

- Echte bomen ruiken, maar dat is ook maar 2 dagen en dan is het weg.

- Een kunstkerstboom kun je makkelijk neerzetten en eventueel met verlichting ook weer wegzetten.





Ik vind het ook zo sneu om zo´n spar of den die na jaren buiten gestaan heeft, naar binnen te halen en daarna weg te gooien.

Vroeger hebben we wel diverse malen geprobeerd de boom daarna verder te laten groeien in de tuin, maar het is niet een gelukt om te overleven.



Ik heb twee hele mooie kunstkerstbomen. Eentje tweedehands gekocht en de andere in de uitverkoop bij een tuincentrum die ging stoppen. Heb ze alweer jaren. Het is namelijk wél zo, hoe mooier en voller, hoe duurder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleine echte kerstboom die ik de rest van het jaar bij m'n ouders in de tuin plant.
quote:MadameQetesh schreef op 17 december 2014 @ 23:43:

[...]





Duur ja. Ik zie prijzen tussen de ¤20 ( en dan heb je een heel lelijke) en de ¤65 voorbij komen.

Mijn mooie neppert was ¤180.



Die van jullie valt dan nog mee maar ik vraag me dan af of hij wel mooi en vol is. Dat vind ik wel belangrijk bij een boom.

Duur? De onze is 1 euro! Kan ik 180 jaar over doen, voordat ik aan het bedrag van een neppe zit

En ik vind hem prachtig :







Beter dan zo'n piramidevormige kunstboom. Je ziet het gewoon altijd, dat ze nep zijn. Te netjes, te driehoekig qua vorm. Nee, ik ga voor een echte. En dat kost geen drol dus
Alle reacties Link kopieren
Kijk dit vind ik een kerstboom zoals een kerstboom eruit hoort te zien.

Ook qua decoratie erin, gewoon gezellige frutsels.
Bedankt

Ik vind ook juist dat hij bovenin wat kaler hoort te zijn. Dat lees ik hier vaak dat dat bij een neppe niet zo is en dat die daarom mooier is. Maar ik vind dat niet. Het is gewoon de vorm van een spar. Die is in het midden bol en loopt in een wat kale punt. Als ze die vorm nou eens in een neppe boom zouden doen, dan begint het er al een stuk beter uit te zien
Alle reacties Link kopieren
Een echte boom vind ik altijd zo sneu, ik weet dat ze ervoor worden gekweekt maar toch. Ik heb al jaren geen boom meer, hond, weinig ruimte, maar daarvoor had ik een nepper, met engelenhaar (brrr) en extra slingers zag hij er niet echt nep uit. De nepbomen van tegenwoordig zijn best mooi en waarom dan niet helemaal nep, een witte boom met zwarte ballen bijvoorbeeld (als het in je interieur past). Een boom met kluit overleeft het dikwijls ook niet, warme kamer, te droge atmosfeer, die is al dood als je hem in de tuin ingraaft.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven