Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Wat een positieve berichten allemaal! Hier zijn we al een paar weken bezig om ons huis verkoopklaar te maken. Studeerkamer verplaatst, extra slaapkamer ingericht om een beeld te geven hoe het toont met bed etc.

Vrijdag komt er een stylist om alles te finetunen en de foto's te maken. Ik vind het best spannend allemaal!



En wat verzamel je een zooi, we wonen hier relatief kort (zes jaar deze maand) en als ik zie wat er weg is gegaan de laatste maand, echt ongelofelijk. De kringloop is blij met ons
Alle reacties Link kopieren
wij gaan morgen ook kijken naar en opknappertje zit een gigatuin bij van 35m2 meter en een garage. Zijn benieuwd hoeveel opknapwerk het eigenlijk is....de woning heeft een leuke indeling, maar wel weinig slaapkamers (2), wij zouden dan nog op de begane grond een kamer erbij willen bouwen, handig voor onze oude dag,



Wij gaan verschillende types woningen bekijken, variërend van opknappertjes, nieuwbouw en bestaande redelijk uitziende woningen. We hadden eigenlijk al een woning op het oog, maar deze is helaas net verkocht onder voorbehoud, heeeul jammer. We weten ongeveer wel wat wij zoeken. Het moet een woning met garage zijn ivm bedrijf van man. Man zelf is heel handig, du een woning die nog niet echt af is is ook een optie.



@anna, wat fijn dat jullie het zonder makelaar zo snel hebben weten te verkopen, dat hoor je niet vaak. Ik durfde dat niet aan, maar achteraf gezien hadden wij zo'n run op onze woning dat het wellicht ook wel zonder makelaar was gelukt. Ga dit zeker onthouden voor een volgende keer....maar wil hierna liever niet nog een keer verhuizen. Succes met bezichtigen!!



@nous ja je hebt er altijd van die flapdrollen bij die naar je woning komen kijken maar ze zoeken eigenlijk compleet wat anders, echt zonde van je tijd, Wij hebben echt wel kritisch gekeken naar welke woningen wij echt willen bezichtigen van de 20 vielen er 18 af.



@fox, heb je al wat gehoord van de kijkers die naar de bank zijn geweest?



@marjan, ja het is echt een hele operatie om je woning verkoopklaar te maken, wij wonen hier nu 7 jaar en hebben echt ook moeten uitmesten, het scheelt wel dat wij nu minder troep hoeven mee te nemen naar een volgende woning/ Succes het is zeker spannend.



Ik ga nu maar ff weer opruimen, want er komt vandaag een bouwkundige keuring, toch nog ff druk zo hahaha maar ja het moet maar hè
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
ik bedoelde een tuin van 35 m lang, een tuin van 35m2 is niet zo heeul groot hahaha
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
@nini1978: heb je de makelaar van het huis dat verkocht is onder voorbehoud wel laten weten dat jullie belangstelling hebben? Want als het niet doorgaat (en dat hoor je toch nog wel regelmatig), ben je misschien de eerste die het te horen krijgen. Succes met jullie zoektocht!

Leuk om zo die verhalen van iedereen te lezen. Mijn man ziet het zelf verkopen toch niet zo zitten, dus waarschijnlijk stappen we in januari naar een makelaar. We hebben er al 1 op het oog, maar willen nog wel een ander uitnodigen ter vergelijking.
Alle reacties Link kopieren
@flatverkoper, ja wij staan nu op de reservelijst mocht de verkoop onder voorbehoud niet doorgaan. Wij hebben destijds (naja een maand geleden) ook 3 makelaars uitgenodigd ter vergelijking.



Daar is onze huidige makelaar van over gebleven, dat was de enige die ons beviel en achteraf een goede keuze! Komt zijn afspraken na en heeft snel veel bezichtigingen weten te regelen. Is ook erg betrokken moet ik zeggen.



Ook had hij onze woning veel hoger in de markt geplaatst dan de andere makelaars. De onder voorbehoud koper heeft uiteindelijk de vraagprijs geboden. Dus het loont zeker om diverse makelaars uit te nodigen en je gevoel te laten spreken.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Ik had ook al 1 makelaar gebeld voor een bezichtiging, bleek ook al verkocht onder voorbehoud.

Was ook nog maar net op de markt en zeer scherp geprijsd.
Alle reacties Link kopieren
Ja die woningen zijn helaas snel weg. Heb het idee dat tijdens deze laatste wintermaand een run zit op woningen, misschien vanwege de nieuwe hypotheekregels per 1 januari
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Ja die woningen zijn helaas snel weg. Heb het idee dat tijdens deze laatste wintermaand een run zit op woningen, misschien vanwege de nieuwe hypotheekregels per 1 januari
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws !!! Vandaag weer een bezichtiging gehad hier en vanmiddag lag er al een bod! Wow, zo snel kan het dus gaan. Worden spannende dagen.
Spannend fox, zit het ver Van jullie vp?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, spannend hoor! Ik ben ook benieuwd of het bod een beetje reeel was.



Doet me er aan denken: we hebben toch ons huis op facebook gezet, met een vraagprijs erbij. Onze omgeving vond die vraagprijs erg laag. We hebben bewust laag geprijsd (en hadden er ook bijgezet dat het een scherpe vraagprijs was). Anderen geven aan dat kopers er (tegenwoordig) vanuit gaan dat ze er nog heel veel af kunnen praten in de onderhandelingen, en dat we misschien beter hoger kunnen prijzen als we het huis via de makelaar gaan verkopen. Wat vinden jullie? Ik zal de prijzen noemen: het gaat om een 4 kamer appartement. Geschatte opbrengst (en ook onze ondergrens) is 134/135.000 euro. Vraagprijs is 139.500.
Alle reacties Link kopieren
Tja, mensen gaan er inderdaad meestal wel vanuit dat er nog iets vanaf kan. Maar aan de andere kant, als jullie prijs echt scherp is. Ik heb een paar maanden geleden mijn huis verkocht voor 135, vraagprijs 142. Dat ligt niet zo heel ver van jullie af.

Je weet het gewoon niet. Als de lage prijs die kijkers trekt die verliefd worden op je huis, willen ze wellicht gewoon betalen. Als je een bod krijgt van iemand die denkt dat er zeker nog wel 15% af kan, kom je er waarschijnlijk niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Lees zojuist een mail van de makelaar. Hij heeft het bod niet aangenomen. Dit stelletje was nog niet naar de bank geweest. Dit gaan ze nu doen en komen volgende week terug. Ik baal een beetje, hoopte voor het weekend de deal rond te hebben. Maar beter zijn ze naar de bank geweest anders ketst het misschien alsnog af.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist slim dat je de woning zo scherp weggezet hebt! En als je dit duidelijk communiceert naar eventuele geïnteresseerden verwacht ik geen problemen hoor.
Alle reacties Link kopieren
wow fox nu gaat het snel zeg, wel goed dat ze eerst naar de bank gaan! Want mocht her toch afketsen, grote kans dat je huis dan onder voorbehoud verkocht staat op funda. Met als risico dat je dit vervolgens weer moet terugdraaien. Bij onze buren ook gebeurd....en hebben daarna moeten zakken.... de woning is na ruim een jaar nog steeds niet verkocht.

Onze makelaar vertelde dat mensen dan vaak denken dat er iets mis is met een woning die eerst verkocht leek te zijn.



Scherp prijzen in deze tijd is volgens mij echt de truc, wij hebben hem ook scherp geprijsd en waren de woning binnen twee weken kwijt......ook nog eens voor de vraagprijs! Dus denk ook dat het slim is. Succes Flatverkoper!
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Joehoe, ons huis is officieel verkocht!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Anna! Hebben jullie zelf al iets op het oog?

Ik ben inmiddels na een paar maanden logeren/vakantiehuizen verhuisd naar mijn echte nieuwe huis. Zit nog wel flink in de dozen, verfblikken en overal stof, maar wat is het fijn om al mijn spullen weer op een plek te hebben! Ok, ik kan ng niet overal bij, want onderste doos etc, maar alles is weer in hetzelfde huis als ik. En ik slaap weer in mijn eigen bed.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd anna, heerlijk dat het ni officieel is!! Al wat anders gevonden. Wij zijn nog steeds opzoek.



Nous wat fijn dat je weer in je eigen bed kan slapen! Nu nog de verhuisdozen uitpakken. Succes!
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Wel wat op het oog, laatst ook al 2 huizen bekeken laatst tijdens open sag. Maar die worden het niet.

Wel nog mail van de makelaar dat de verkopers wel bereid tot onderhandelen, Maar er zit zoveel werk in het huis dat toen we niet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de verkoop Anna, en met het zoeken naar een nieuwe woning!
Alle reacties Link kopieren
Verkocht !!
Super fox!

Nog wel voorbehoud Van financiering of dat ook al rond?
Alle reacties Link kopieren
Fox!! Gefeliciteerd! Da's ff fijn!!
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
We hebben inderdaad voorbehoud financiering. Het koopcontract kan pas na de kerst, en als het een beetje tegenzit pad na oud op nieuw getekend worden dus we hebben nog een aantal spannende weken. Voor nu gaan we wel een heerlijke kerst in want het is een enorme opluchting!!
Alle reacties Link kopieren
Ha Fox, hoe is het afgelopen, is er al wat getekend?



Vandaag is er een makelaar langsgeweest, hij schatte het huis op de prijs die we verwachtten. Donderdag komt er een tweede makelaar, met wie we eerder contact hebben gehad. Daarna wordt het kiezen en kan het huis de verkoop in!

Wat betaalden jullie aan de makelaar? We hebben een prijs doorgekregen van de makelaar vandaag, en we vinden het een hoop geld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven