Mode & Beauty alle pijlers

nieuwe schoenen toch wat te krap

28-07-2008 20:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas nieuwe schoenen gekocht, ballerina model, maar ze zitten me toch net wat te krap. Mijn grote teen duwt tegen de voorkant, wat erg vervelend aanvoelt (auw). Iemand tips om mijn schoenen snel 'in te lopen' dus wat losser te maken, zonder dat ik er dagen op moet lopen?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de schoenmaker en laat ze iets oprekken.
Alle reacties Link kopieren
Natte kranten in proppen en een nacht laten staan.

Of schoenen natmaken en aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook van die 'oprekkers' te koop. bij Hema en Blokker enzo..
Alle reacties Link kopieren
Eneeeehh.... een maatje groter is geen idee? :)
Alle reacties Link kopieren
Wachten tot het weer koeler is buiten, dan krimpen je voeten weer wat.
Alle reacties Link kopieren
`Wel cliché... vrouwen die te kleine schoenen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas kan je een schoen niet in de lengte oprekken. Dus als de grote teen tegen de neus zit, dan is de schoen echt te klein.

Misschien als de schoen niet zo'n stevige neus heeft, dat je deze dan iets kan uitlopen, maar dan gaat echt ten koste van het modelletje.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er wel een eindje op gelopen in de winkel? Moet je altijd doen, hoor.
RaptorJesus schreef op 28 juli 2008 @ 20:33:

`Wel cliché... vrouwen die te kleine schoenen kopen.
Wel cliché, mannen die dit soort opmerkingen maken...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is RJ meer een 'het', dan een 'hij'...
Alle reacties Link kopieren
RaptorJesus schreef op 28 juli 2008 @ 20:33:

`Wel cliché... vrouwen die te kleine schoenen kopen.




????

ik koop ze vaak net te groot, omdat kleine maten bijna nooit op voorraad zijn. So what, cliche?



Ik denk dat je een oprekker zou kunnen kopen en deze er iedere avond in doen, als ze daar niet beter van gaan zitten dan is het jammer maar helaas. Maak er iemand anders blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik had erop gelopen ja, maar in de winkel vond ik ze nog wel lekker zitten. Nu merk ik dat als ik er een paar minuutjes op loop dat ze gaan drukken.

Maar bij de schoenmaker laten oprekken? Is dat serieus?

Ik ga ook eens even kijken voor zo'n oprekker..
Alle reacties Link kopieren
Goldielocks schreef op 28 juli 2008 @ 20:15:

Er zijn ook van die 'oprekkers' te koop. bij Hema en Blokker enzo..






Dit zijn geen " oprekkers" , maar schoenSPANNERS. Die rekken het leer niet op, maar zijn bedoeld om de schoen in model te houden. Ze maken de loopplooi minder diep.

Het enige wat je zou kunnen doen is naar een schoenmaker gaan, die zet je schoenen op de leest, waardoor ze wijder worden.

Dit scheelt vaak wel hoor!

En je teennagel(s) goed kort houden las je ballerina's draagt.
Alle reacties Link kopieren
De laatste ballerina's die ik kocht zaten ook iets te strak/krap. Ik zat in het begin echt te twijfelen of ik niet een maat groter had moeten nemen, nu zitten ze prima, soms zelfs een beetje losjes. Ik heb met al mijn ballerina's gehad dat ze uitlopen.
Alle reacties Link kopieren
hele dikke sokken aantrekken en dan een dagje (in huis) op rond lopen.

Er is ook een spray van Tana te koop om drukplekken te verminderen. Insprayen op de drukplek en dan schoen een half uur aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen aandoen en onder de douche ermee. Daarna net zolang erop lopen tot ze droog zijn!
Walk Away spray er op spuiten - te krijgen bij de schoenmaker - en er dan een poosje op lopen. Het zal geen hele maat schelen, maar soms net genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de tips, heb ze naar de schoenmaker gebracht om ze op te rekken.. geen idee dat dat kon! Nu maar hopen dat hij ze niet teveel oprekt haha
Alle reacties Link kopieren
pom508 schreef op 28 juli 2008 @ 20:52:

Helaas kan je een schoen niet in de lengte oprekken. Dus als de grote teen tegen de neus zit, dan is de schoen echt te klein.

Misschien als de schoen niet zo'n stevige neus heeft, dat je deze dan iets kan uitlopen, maar dan gaat echt ten koste van het modelletje.




Ik heb het pas laten doen bij onze schoenmaker, dus het kan wel! Kostte wel ¤ 3,95 (vond ik best prijzig voor iets waar die man nauwelijks werk aan heeft..., maar ja het zij zo...)





LadyX schreef op 01 augustus 2008 @ 15:12:

Thnx voor de tips, heb ze naar de schoenmaker gebracht om ze op te rekken.. geen idee dat dat kon! Nu maar hopen dat hij ze niet teveel oprekt haha
Zou ik me niet te druk om maken. Bij mij scheelde het net een halve maat ofzo, maar daardoor zitten mijn pumps nu wèl goed.
Alle reacties Link kopieren
luca schreef op 29 juli 2008 @ 13:22:

hele dikke sokken aantrekken en dan een dagje (in huis) op rond lopen.

Dat werkte bij mij ook prima, had hetzelfde probleem in de winkel zaten ze prima en thuis ineens een stuk minder. Nu passen ze weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn ballarina's morgen maar eens naar de schoenmakker brengen dan! Ik wist ook niet dat je schoenen op kon rekken in de lengte!.. Mijn rechter voet is net iets groter dan mijn linkse dus dat is best pijnlijk.

Bedankt voor de tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven