Entertainment alle pijlers

Live optredens/concerten-Topic

31-03-2012 13:43 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van de leukste dingen om te doen vind ik het bezoeken/ervaren van live muziek. Praten/lezen erover doe ik ook graag. En ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen, dus hier een paar vragen.



1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

2. Hoe was het?

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

Zo ja, was het beter/slechter dan de vorige keer?

4. Wat is je volgende concert (en wat verwacht je ervan)?
Alle reacties Link kopieren
En Koettie wat vond je het best/leukst/etc.?
Alle reacties Link kopieren
Pfft. Gogol Bordello was sowieso de grootste verrassing. Kende ze echt helemaal niet en het was echt een leuk vrolijk optreden en meteen de dag begonnen midden in een pit. Bij Queens stond ik helemaal vooraan en hoewel het niet echt mn ding was ook heel vet. Portishead was werkelijk vlekkenloos en fantastisch. Wat kan zij zingen zeg. Die antwoord was weer compleet belachelijk, Willow was fijn, Macklemore had een leuke show.

Dude van Cage the Elephant had zoveel drugs op dat ik verbaast was dat ie achteraf nog kon lopen

Calvin Harris mag noooit meer komen. Ben je dé afsluiter ga je hitjes van andere Dj's draaien. Beetje lame einde was dat.
Alle reacties Link kopieren
Er zullen toch nog wel forumsters concerten bezocht hebben de laatste tijd?
Andre Rieu in het Ziggodome. Was een cadeautje voor mijn moeder. Zij werd er blij van en dan word ik het ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja ikke, afgelopen zondag: Billy Idol. Was geweldig, had ik niet verwacht. Wat een energie heeft die man nog joh voor zijn 58 jaar. Hij staat daar gewoon met een afgetraind lichaam en sixpack over het podium te dartelen alsof hij 20 is.



En paar weken terug Morrissey. Ook geweldig. Vlekkeloos optreden al had ik wel enige amok verwacht. Gelukkig niet want afgelopen week is hij na 20 van het podium afgelopen om niet meer terug te komen.



Verder nog over een paar weken Blaudzun. En volgend jaar samen met Minivin naar een echt concert!



En jij Mocy, jij doet meestal de kleinere gelegenheden he?
Alle reacties Link kopieren
Rosalita, lief! Hoorde van een vriendin die ook met haar moeder ging, dat het een polonaise van grijze permanentjes is, maar hartverwarmend.



Vin, ik ben door omstandigheden even uit het live-optreden-circuit geweest. Eind deze week Waylon.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik hoop niets ernstigs! Je pakt het nu weer op dus? Waylon is leuk! Waar?
Alle reacties Link kopieren
In het Paard. Ja, vond tot nu toe zijn optredens altijd goed.

Dat Morrisey-incident was in Polen toch? Wel gave concerten heb je gehad! Ik kon vroeger heel goed Billy Idol imiteren. Dat met één mondhoek opgetrokken praten. Daar had ik toen heel lang op geoefend. Mijn moeder vond het vreselijk want na een tijdje werd het een gewoonte haha. Ik heb het pas weer geprobeerd, maar het lukt me niet meer. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs naar Chet Faker in Paradiso geweest. Heerlijk cdtje, maar het concert...gaap, gaap, gaap. Jammer! Ook nog naar Andy Burrows in Tolhuistuin (leuke locatie!) geweest. Leuk avondje. Heb hem vaker live gezien ((ook in combi met Tom Smit van Editors). Was een mooi avondje! Hij heeft geen super nummers die je voor altijd bij blijven, maar gewoon lekkere poppie songs en ik vind hem gewoon erg grappig.



Vanavond naar Fink in Paradiso. Hoop dat ik Curtis Harding nog even mee kan pikken in de kleine zaal....! Zin in! En in december staat dEUS nog op het programma!
Alle reacties Link kopieren
Fijn programma Max.Daffie! Veel plezier vanavond! Ik ga morgen naar Fink, heel veel zin in.



Vorige week voor het eerst in de Tolhuistuin geweest, inderdaad heel leuke locatie. Wakey!Wakey! gezien, heel fijn concert, heel klein en rustig maar daarom juist heel bijzonder. Ook nog Damien Rice in Carré gezien, over bijzonder gesproken



Verder in december nog mijn geliefde Manics op het programma, in Dublin, hiephoi!
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
quote:Max.Daffie schreef op 23 november 2014 @ 12:14:

Ik ben onlangs naar Chet Faker in Paradiso geweest. Heerlijk cdtje, maar het concert...gaap, gaap, gaap. Jammer! Ook nog naar Andy Burrows in Tolhuistuin (leuke locatie!) geweest. Leuk avondje. Heb hem vaker live gezien ((ook in combi met Tom Smit van Editors). Was een mooi avondje! Hij heeft geen super nummers die je voor altijd bij blijven, maar gewoon lekkere poppie songs en ik vind hem gewoon erg grappig.



Vanavond naar Fink in Paradiso. Hoop dat ik Curtis Harding nog even mee kan pikken in de kleine zaal....! Zin in! En in december staat dEUS nog op het programma!



Echt? Ik was daar wel heel positief over!



Verder heb ik gisteren Lily & Madeleine gezien in de kleine zaal van de Paradisio. Lily was ziek, dus dat was een beetje zielig, want ze stond wel op het podium, maar je kon echt zien dat ze beter in bed had kunnen liggen. Verder maken ze heel lieve muziek en kan Madeleine in ieder geval heel goed zingen.



Curtis Harding lijkt me trouwens heel leuk! Hopelijk zie je daar nog wat van



Volgende concert is misschien Dotan of La Roux. Ik schrijf recensies, dus moet altijd accreditatie even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke concerten hebben jullie gehad en nog voor de boeg. dEUS heerlijk, stelt nooit teleur.
Alle reacties Link kopieren
Was een fantastisch optreden van Waylon. Hij en band hebben gespeeld van 20.15 tot 23.00 uur. En heel divers, zo'n beetje alle muziekstromen kwamen aan bod. Halverwege kreeg hij de Herman Broodprijs uitgereikt en even later verschenen Xandra en Lola Brood ook op het podium om hem te feliciteren en een schilderij te overhandigen. Met ''never be clever'' van Brood werd er bedankt.

Ik heb Waylon al best vaak gezien live, altijd goed. Maar dit was best een bijzonder optreden. We hebben genoten.
Ik ben vorige week naar Lenny Kravitz geweest, topshow!

ik heb Jett Rebel en Bo Saris nog in het vooruitzicht, fijn fijn fijn!
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond naar dEUS geweest in Paradiso. Wow, wow, wow, wat word ik toch blij van dit bandje! Lekker de vaart erin (ondanks een technisch dingetje) en heerlijke muziek. Met een big smile naar huis!



Fink vond ik laatst ook helemaal top! Mooi ingetogen, maar ook opzwepend. Erg mooi! Curtis Harding niet meer meegepakt, maar komt vast nog weleens voorbij.
Nog AC-DC gangers hier. Ik ga met mijn vriend mee, de fan. 5 jaar geleden ook in de arena geweest en was een gaaf concert ondanks dat het mijn genre niet is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond AC/DC veel te duur voor wat het is.

Ten eerste is AC/DC niet meer origineel, de ene is zo dement als een hoepel en de ander zit helemaal of bijna in de bak, ten tweede zijn die lui een beetje vergane glorie en ten derde vind ik zoiets een halfuurtje leuk, maar geen twee uur lang.



Vast vloeken in de kerk, maar toch



Laatste hier was Slash & Myles Kennedy. Viel beetje tegen. Was best leuk maar verre van zo goed als vorige keer.
668, the neighbour of the Beast
(half) Queen met aanhang.



LEUK!! Interactie tussen de muzikanten, gitaarsolo, drumacties, (interactie met) het publiek en last but not least de lichtshow en de setlist.



In 2005 in iets andere samenstelling. Op onderdelen (veel) beter



In maart Paul Simon & Sting.
Down the rabbit hole op 26 t/m 28 juni. En hopelijk Pinkpop. (Voor Muse yeah )
Alle reacties Link kopieren
Een upje voor dit topic! Vorige week Hozier in Paradiso en Andy Burrows in het Patronaat gezien. Hozier was magisch, heel heel goed. Fantastische band mee ook. Andy Burrows was vooral heel gezellig (en in mijn eigen stad, heerlijk als je na een concert in 10 minuten thuis bent ). Op het programma de komende weken Paloma Faith en To kill a king, zin in!



Verder is het programma van Best Kept Secret net bekend gemaakt, maar ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld. De helft van de headliners zie ik de week erna op Werchter (Alt-J, Noel Gallagher, Death Cab for Cutie) en The Libertines en the Vaccines zijn gewoon niet echt mijn favoriete bands... Echt heel jammer, ik ben de afgelopen twee edities met veel plezier geweest, maar misschien dit jaar toch maar niet :(
Sunlight over me no matter what I do
24 januari Blaudzun gezien in TivoliVredenburg. Ge-wel-dig! Wat een artiest, wat een band en wat een enthousiasme en energie!



5 maart naar Di-rect in het Theaterhotel Almelo. Ben niet zo thuis in de Di-rect muziek, maar ik ga ervan uit dat het een feestje wordt
Alle reacties Link kopieren
Leuk Chantilly21, wij waren er ook. Inderdaad geweldige artiest en dan was het nu minder dan in Rotterdam, kun je nagaan.



Nu in de planning: Maarten Heijmans met Shaffy en Katy Perry, de ultieme droom van mijn dochter. Ben vooral naar Katy wel benieuwd. Ik heb er niets mee maar volgens mij zet ze een prima show neer.



Verder nog in september U2.



Tussendoor zal er vast nog wel wat komen. Muziek is heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond in de Ziggo Dome Ladies of Soul. Geweldig! Wat een show. Kan ik alvast reserveren voor 2016? Wat een feest zeg.
Alle reacties Link kopieren
Anderhalve week geleden naar Jason Mraz geweest in de Ziggo. Wat een artiest zeg! Ik heb echt zitten genieten.



In september naar U2. Als puber was ik megafan. Inmiddels eind dertig en er zit nog steeds wel wat van die liefde van vroeger, maar de magie is er wel een beetje af. Laatste paar cd's waren niet helemaal top, wat mij betreft. Desalniettemin heb ik ontzettend veel zin in het concert! Ik ben ben vreselijk benieuwd hoe het is!



En in november naar Kensington in de Ziggo. Ben ik ook erg benieuwd naar. Ik vind het een goede band, en ik vraag me af hoe ze live klinken. Ook zin in!
Nog pinkpopgangers dit jaar? Wij hebben alleen een zaterdagkaart, naar mijn mening gaat het echt een geweldige dag worden met veel goede artiesten! Kan niet wachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven