Apps verplaatsen naar SD kaart (tablet)

01-01-2015 19:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb een vraag.

Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy Tab 4,0 8GB, Ik heb er nog een sd kaart bij gekocht van 16GB alleen krijg ik het niet voor elkaar om alle apps die ik download te verplaatsen naar mijn sd kaart sommige kunnen wel en sommige niet wie weet waar dat aanligt en hoe ik het probleem kan oplossen. (sd kaart is nog lang niet vol dus daar ligt het niet aan).
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Sommige apps kún je gewoon niet verplaatsen naar een SD kaart. Is vaak ook een probleem bij telefoons, je geheugen is dan snel vol.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Himalaya dank je wel voor je reactie...dat is wel minder dat sommige apps helaas niet te verplaatsen zijn
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Voorgeinstalleerde meuk is apps zijn niet te verplaatsen naar een SD -kaart. Bij zelf geïnstalleerde apps is het volgens mij afhankelijk van de bouwers of die die optie hebben ingebouwd.

En sommige apps kun je niet verplaatsen omdat er een actieve verbinding nodig is met internet voor bv push-berichten. Dat is bijvoorbeeld met buienalarm, de NS-app, nieuwsapps enzo, ik neem aan dat dat op een telefoon hetzelfde werkt als bij een tablet.



(Ik hoop dat mijn verhaal technisch een beetje klopt )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik heb een galaxy mini s3, ik kan ook de optie niet vinden om mijn apps te verplaatsen. Ook heb ik geprobeerd een app te verwijderen en opnieuw te installeren op mijn sd kaart. Lukt helaas niet.

Mijn man heeft een andere samsung en die heeft een optie op zijn telefoon dat je een app kan verplaatsen.

Ik lees dus mee want ik ben hier ook nieuwsgierig na
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zo maar, dat is wel gek dat je de apps niet kan verplaatsen op je telefoon. Ik heb sinds een paar dagen de Galaxy S4 mini, had daarvoor en S2, en bij mij gaat het wel.



Je moet naar instellingen en dan naar applicatiebeheer (staat bij mij onder kopje Meer), dan tik je de app aan die je wil verwijderen of verplaatsen. Als het goed is zie je dan de mogelijkheid om te verplaatsen naar en AD card en ook om de app te verwijderen.



Kan me bijna niet voorstellen dat de S3 mini dat ineens niet zou kunnen, probeer het maar eens.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat kan dus niet met alle apps...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Dank je wel marthoja, ik heb het zojuist op jouw manier geprobeerd maar ik krijg alleen de optie... gedwongen stoppen of verwijderen. Zelfs als ik een app herinstalleer heb ik de keuze niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 02 januari 2015 @ 19:17:

Dank je wel marthoja, ik heb het zojuist op jouw manier geprobeerd maar ik krijg alleen de optie... gedwongen stoppen of verwijderen. Zelfs als ik een app herinstalleer heb ik de keuze niet.Ik heb een galaxy young, en hetzelfde probleem. Het geheugen zit volledig vol en helaas geen opties om iets te verplaatsen naar de sd kaart. Dus ik lees vol aandacht mee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude telefoon had ook te weinig opslagruimte. Mijn digi-buurjongen heeft m toen geroot (van rooten, terug naar de roots), daarmee word je zeg maar systeembeheerder en kun je alle overbodige troep verwijderen, en niet-verplaatsbare apps toch verplaatsen. Scheelt heel veel.



Heb je niet zo'n buurjongen: in zo'n Turkse telefoonwinkel kunnen ze het vaak ook.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 02 januari 2015 @ 21:17:

Mijn oude telefoon had ook te weinig opslagruimte. Mijn digi-buurjongen heeft m toen geroot (van rooten, terug naar de roots), daarmee word je zeg maar systeembeheerder en kun je alle overbodige troep verwijderen, en niet-verplaatsbare apps toch verplaatsen. Scheelt heel veel.



Heb je niet zo'n buurjongen: in zo'n Turkse telefoonwinkel kunnen ze het vaak ook.Op zich geen slecht idee, maar aangezien ik nog garantie op mijn telefoon kan ik beter even terug naar de zaak gaan waar ik de telefoon heb gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven