Elf doden bij aanval op satirisch blad Charlie Hebdo

07-01-2015 12:33 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Parijs. Zojuist gebeurd.

Volgens Le Monde gaat het om twee mannen in het zwart gekleed met automatische wapens, die op de redactie zijn binnengedrongen. Eenmaal binnen hebben zij een bloedbad aangericht.

Postonline post op dit moment actuele updates van dit drama:

http://media.thepostonlin ... h-weekblad-charlie-hebdo/

Livestream NOS:

http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html

9 januari:

LIVE: gijzeling en belegering bij drukkerij in Dammartin!

http://www.geenstijl.nl/m ... tout_met_hebdoverdac.html

9 januari:

LIVE: de gijzeling bij de supermarkt in Parijs:

https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc#t=21

11 januari:

LIVE: 3 verschillende streams van de 'Mars van Verbroedering' in Parijs (waar alleen de democratisch gekozen politica Marine Le Pen niet voor uitgenodigd was! #jesuismarinelepen):

http://www.geenstijl.nl/m ... m_mars_der_republiek.html
quote:cosima schreef op 09 januari 2015 @ 13:46:

[...]

Ik word hier echt diep misselijk en verdrietig van.Het begint aardig vooropgezet te lijken
quote:Cateautje schreef op 09 januari 2015 @ 13:44:

[...]

Het is de meest moeilijke materie en ik ben blij dat ik dat soort beslissingen niet hoeft te nemen.

Ik vind het kwalijk dat juist hier de democratie opzij wordt gelegd om die daders maar eventjes een koekje van eigen deeg te geven. Het soort fantasieën waar ik onder andere hier mee word geconfronteerd vind ik ernstig verontrustend.

Je begrijpt het niet.

Het opzij zetten van de democratie is het lastig vallen van niet rechtstreeks betrokkenen, zoals andere moslims, omdat ze al dan niet toevallig een aantal vergelijkbare kenmerken hebben.

Volledig democratisch is discussiëren en eventueel aanpassen van wetgeving om een bepaalde categorie misdadigers op een bepaalde manier te berechten. En ja, daar mag de bevolking zich gewoon mee bemoeien. Geloof in de rechtstaat betekent namelijk dat rechtvaardigheidsgevoel bij bestraffing een rol speelt.

De fantasieën die ik verontrustend vind is niet zozeer wat we met echte daders doen. Wat verontrustend is, is wat sommigen met mensen willen doen die op geen enkele manier schuldig zijn aan een misdrijf, maar die wellicht in de toekomst ook nog wel eens tot een dergelijk misdrijf zouden kunnen komen.
Voor de aanslag op het kantoor van Charlie Hebdo is er ook een autobom afgegaan voor een synagoge in Parijs. Zijn diezelfde terroristen daar ook schuldig aan of is dat nog steeds niet duidelijk.

Afschuwelijk wat er allemaal gebeurt daar
quote:nessemeisje schreef op 09 januari 2015 @ 13:38:

[...]

Nou vooruit: Irak en Palestina. Nee, ook weinig reden om een hekel aan Nederland te hebben. Wij plegen daar geen aanslagen. Zij maken vooral elkaar en hun buren af.

palestina wel, we blijven maar heulen met dat heiliglandje.

Je weet wel dat landje waarvoor landrovertje spelen wel wordt toegestaan en we dat bij een ander land meteen met economische sancties afstraffen.

Onze "democratisch"gekozen gezagsdragers hadden de kans om de palestijnen te steunen echter ze waren weer eens bang om als antisemieten te worden neergezet. Andere landen om ons heen hebben tegenwoordig wel hun ogen geopend.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:Star schreef op 09 januari 2015 @ 13:44:

O de Telegraaf schrijft wel heel stellig dat het dezelfde man is Maakt het wat uit wie het schrijft? Het wordt vanuit de Franse media overgenomen. Ik hoop eerlijk gezegd dat het dezelfde vent is, anders zou het kunnen betekenen dat een terroristische "slapende" cel nu aan het opereren is. En dan zijn ze/we verder van huis.
quote:nessemeisje schreef op 09 januari 2015 @ 13:44:

En afgezien van wat er in het verleden is gebeurd - of wat hen wijsgemaakt wordt wat er is gebeurd: er is GEEN ENKEL excuus om moordaanslagen te plegen. Die agente die gisteren is doodgeschoten verleende hulp bij een verkeersongeluk. Ik weet dat je dat niet goedpraat, maar toegeven dat mensen uit het midden oosten terecht een hekel hebben aan het westen op basis van geschiedenis (die niet eens klopt) vind ik wel gevaarlijk.

En trouwens: mensen uit het Midden Oosten hebben helemaal geen hekel aan het Westen. Extremistische moslims hebben een hekel aan het Westen.I stand corrected.
quote:Star schreef op 09 januari 2015 @ 13:42:

In een Joodse supermarkt in Oost-Parijs zijn vanmiddag schoten gelost. Volgens persbureau Reuters is het nieuws afkomstig van een bron bij de politie. Er zou mogelijk zijn geschoten met een kalasjnikov. De dader zou dezelfde zijn als die eergisteren in het zuiden van Parijs een agente doodschoot. Er zouden gijzelaars zijn genomen en er zou een gewonde zijn.Volgens een lokaal radiostation is de dader inmiddels gearresteerd. Maar dit is nog niet bevestigd.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Mopsie41 schreef op 09 januari 2015 @ 13:54:

[...]

Maakt het wat uit wie het schrijft? Het wordt vanuit de Franse media overgenomen. Ik hoop eerlijk gezegd dat het dezelfde vent is, anders zou het kunnen betekenen dat een terroristische "slapende" cel nu aan het opereren is. En dan zijn ze/we verder van huis.

Het maakt me wel uit want het irriteert me mateloos dat er in dit soort gevallen dingen als feiten worden genoemd en dat er stomme fouten worden gemaakt door vertaalproblemen.

Maar goed, off topic.
quote:cosima schreef op 09 januari 2015 @ 13:46:

[...]

Ik word hier echt diep misselijk en verdrietig van.Ik ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:nessemeisje schreef op 09 januari 2015 @ 13:18:

[...]

Nee, maar de stelling dat het Westen steeds maar weer het Oosten aanviel wel.

Overigens: denk je nu echt serieus dat die kinkels van Boko Haram enig benul hebben van de geschiedenis? Welnee, die willen gewoon verkrachten, verwonden en vermoorden en hebben zichzelf wijs laten maken dat Allah dat oké vindt.

De Hebdo-verdachten waren eersteklas losers, blowden zich suf, bezorgden pizza's en hebben waarschijnlijk geen enkele afgeronde opleiding. Alles wat ze weten, is ze verteld door een extremist die geen enkel belang heeft bij een neutrale geschiedvertelling. En zo zijn er heel erg veel extremistische moslims. Doe me even een lol en ga een sluimerende extremist als zaligleventje nou niet voeden in die achterlijke gedachtengang.Geschiedenis is onzichtbaar.. tuurlijk hebben ze daar geen benul van. Betekend niet dat er geen gevolgen van zijn. Waarom hebben ze geen enkele afgeronde opleiding? Waarom luisteren ze naar een extremist? Ken jij ze? Heb jij ze gesproken? Weet jij wat ze hebben meegemaakt? Wie hun ouders zijn? Zijn dat dan niet de vragen die je moet stellen? En iedereen vergeet ook dat er een verdachte is, die een alibi heeft : hij zat op school.
quote:nessemeisje schreef op 09 januari 2015 @ 13:44:

En afgezien van wat er in het verleden is gebeurd - of wat hen wijsgemaakt wordt wat er is gebeurd: er is GEEN ENKEL excuus om moordaanslagen te plegen. Die agente die gisteren is doodgeschoten verleende hulp bij een verkeersongeluk. Ik weet dat je dat niet goedpraat, maar toegeven dat mensen uit het midden oosten terecht een hekel hebben aan het westen op basis van geschiedenis (die niet eens klopt) vind ik wel gevaarlijk.

+1
Live beelden bij de gijzeling bij de supermarkt in Parijs->https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc#t=21
quote:deja schreef op 09 januari 2015 @ 13:51:

[...]

Je begrijpt het niet.

Het opzij zetten van de democratie is het lastig vallen van niet rechtstreeks betrokkenen, zoals andere moslims, omdat ze al dan niet toevallig een aantal vergelijkbare kenmerken hebben.

Check!

Volledig democratisch is discussiëren en eventueel aanpassen van wetgeving om een bepaalde categorie misdadigers op een bepaalde manier te berechten. En ja, daar mag de bevolking zich gewoon mee bemoeien. Geloof in de rechtstaat betekent namelijk dat rechtvaardigheidsgevoel bij bestraffing een rol speelt.

De fantasieën die ik voorbij zie komen hebben niets met democratisch discussiëren te maken

De fantasieën die ik verontrustend vind is niet zozeer wat we met echte daders doen. Wat verontrustend is, is wat sommigen met mensen willen doen die op geen enkele manier schuldig zijn aan een misdrijf, maar die wellicht in de toekomst ook nog wel eens tot een dergelijk misdrijf zouden kunnen komen.Check!
Coen Springelkamp @springelkamp

Franse minister Bin.Zakn. waarschuwt daar het toejuichen op internet van recente aanslagen kan leiden tot celstraf van maximaal 7 jaar.

Eindelijk een beetje ballen.
France24 kan ik niet zien vanuit hier. Youtube zegt dat ik geen rechten heb.
quote:happy-daddy schreef op 09 januari 2015 @ 13:36:

[...]

zullen we teruggaan tot aan 1945?

Europa had er toen en nog decenia lang nog diverse kolonien.

Plots werd er een nieuw heiliglandje opgericht

diverse machthebbers werden aan de macht geholpen/gehouden door de westerse landen.

Op idiote gronden werden er oorlogen gestart

grondstoffen worden aan dumpprijzen opgekocht

zeeën leeggevist (golf van aden / somalie)

en zo kun je nog wel even doorgaan

dus hebben ze reden om een teringhekel aan de westerse "beschaving" te hebben; jazeker.

Europa? (Welk Europa? Europa is geen land). Kolonien in het Midden-Oosten,na 1945, nog decennialang?

Vertel. Blijkbaar heb jij een andere geschiedenis geleerd dan ik...
quote:Star schreef op 09 januari 2015 @ 13:44:

O de Telegraaf schrijft wel heel stellig dat het dezelfde man is Dezelfde man die gisteren een agente doodschoot. Dat is iemand anders dan de derde persoon die gisteren zichzelf aangaf...
quote:markovic schreef op 09 januari 2015 @ 14:06:

[...]

Dezelfde man die gisteren een agente doodschoot. Dat is iemand anders dan de derde persoon die gisteren zichzelf aangaf...

Het ging mij om het feit dat ze schrijven 'het is' in plaats van 'het is vermoedelijk'.

Maar goed, zoals ik al zei, off topic.
quote:silent_trust schreef op 09 januari 2015 @ 14:01:

Live beelden bij de gijzeling bij de supermarkt in Parijs->https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc#t=21Thx. Ik zet 'm ook even in de OP.
Waarschijnlijk 5 mensen in de winkel.
quote:happy-daddy schreef op 09 januari 2015 @ 13:52:

[...]

palestina wel, we blijven maar heulen met dat heiliglandje.

Je weet wel dat landje waarvoor landrovertje spelen wel wordt toegestaan en we dat bij een ander land meteen met economische sancties afstraffen.

Onze "democratisch"gekozen gezagsdragers hadden de kans om de palestijnen te steunen echter ze waren weer eens bang om als antisemieten te worden neergezet. Andere landen om ons heen hebben tegenwoordig wel hun ogen geopend.De Palestijnen hadden hun kans moeten nemen op hun eigen staat in 1947, en het verdelingsplan van de VN moeten aanvaarden. Hadden ze de beste helft van wat nu Israel en de bezette gebieden zijn gehad. In plaats daarvan wilden ze alle Joden de zee indrijven en vermoorden en dachten ze dat ze wel even even de Joodse staat heen konden walsen met hun Arabische buren. Viel dat even tegen...
Tientallen zwaarbewapende politieagenten zijn in Parijs in stelling gebracht rondom de Joodse supermarkt waar vanmiddag een gijzeling plaatsvindt. Volgens een ooggetuige zouden er ongeveer honderd agenten zijn, die ook honden bij zich hebben. De gijzelnemer zou gewapend zijn met een pistool en een automatisch geweer, meldt de krant Le Figaro. Hij schoot rond 13.15 uur voor de deur twee mensen neer en ging de winkel binnen. De politiemacht trekt op vanaf de ringweg van Parijs, die direct naast de supermarkt ligt. Het verkeer daar is tot stilstand gekomen. De metro is ter plaatse afgesloten. Minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve is onderweg naar de plaats van de gijzeling.
De man in de supermarkt zegt de gijzelaars net zo lang vast te houden, tot zijn vrienden in de drukkerij vrij zijn.
quote:Mopsie41 schreef op 09 januari 2015 @ 14:13:

De man in de supermarkt zegt de gijzelaars net zo lang vast te houden, tot zijn vrienden in de drukkerij vrij zijn.
Tussen de 5 en 11 mensen in de winkel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven