media server slurpt de batterij leeg

10-01-2015 11:30 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een week heb ik een nieuwe smartphone, hiervoor had ik een iPhone en ben nu overgestapt naar Android! Maar sinds gister gaat mijn batterij snel leeg. En als ik dan naar batterij verbruik ga staat er 77% media server!?? Dus mijn batterij is binnen een paar uur leeg zonder enig gebruik. Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan oplossen of uitzetten?

Alvast bedankt!
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
Android is geen merk. Zonder merk is het wat lastig om je te helpen
Alle reacties Link kopieren
Oh aha ik gebruik LG en heb hem 1 maand, zie nu dat ik 1 week heb staan sorry
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een bepaalde applicatie die aan staat? Staat de helderheid van je scherm heel hoog? Meestal zit er bij de instellingen een optie "batterij", dan kun je zien waaraan je telefoon de meeste accu verbruikt.
Alle reacties Link kopieren
Appjes uitzetten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar staat bij batterijverbruik, media server 77% en daarna helderheid scherm etc
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
- pffff
Alle reacties Link kopieren
Nou, je bent niet de enige zo te zien..



https://www.google.nl/#safe=off&q=lg+me ... er+battery



Je kan deze app eens proberen;

https://play.google.com/s ... android.mediaserverkiller
Alle reacties Link kopieren
-dubbel
Alle reacties Link kopieren
- nog eens dubbel..



maar geen buggy forum hoor
Alle reacties Link kopieren
Haha dank je! Maar heeft niks geholpen, die app kan ik niet uitvoeren omdat mijn telefoon,'not rooted' is.
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik powerclean, die gooit rommel weg voor je en checkt de batterijstatus en zelfs hoe warm je telefoon is. Je kunt ook de process manager bekijken welke processen er actief zijn maar als je een proces uitzet, kunnen sommige programma's niet meer werken. Dus zet niks uit als je het niet heel zeker weet.



Wat je wel kunt doen, is kijken of je een app manager hebt, zodat je apps uit kunt zetten die op de achtergrond actief zijn. Daar merk je dus niks van maar die kosten wel energie en dus stroom.



Die 77% betekent alleen dat de batterij dat gedeelte van de stroom gebruikt om te kunnen internetten. Dat is logisch als je veel internet met je telefoon. Ik denk dus dat er een andere oorzaak is van het snel leeg lopen van je batterij. Ik zou naar de winkel teruggaan waar je hem hebt gekocht en om uitleg vragen.



Het kan zijn dat je een slechte accu hebt, dat hangt af van merk en model. En dan moet je soms twee keer per dag opladen. Ze vermelden altijd hoeveel uur je de telefoon kunt gebruiken voor je weer op moet laden. Het is wel handig om daar op te letten bij aankoop want het is niet handig om twee keer per dag op te moeten laden. Maar ik let zelf ook op andere aspecten en dan moet je kiezen. Ik moet 1 keer per dag opladen maar ik gebruik hem ook veel, ook om spelletjes mee te doen.



Dus even vragen hoe het zit, zou ik trouwens niet vandaag doen, op zaterdag is het vaak megadruk in die telecomwinkels. Of appjes proberen om te zien of er iets op de achtergrond aan staat. Maar ik denk dat het daar niet aan ligt. Ik denk dat je of een slechte accu hebt, met weinig uren dus, of dat je accu stuk is. Of je hebt continue je scherm aanstaan, die hoort uit te gaan automatisch maar dat kun je ook handmatig instellen onder schermvergrendeling of energiebesparing. Meestal staat standaard de energiebesparing aan, ik zet hem zelf op 5 minuten want ik heb er een hekel aan als mijn scherm steeds wegvalt als ik even nadenk. Spelletjes kosten veel stroom omdat dan continue je scherm aanstaat.



Succes ermee, een android is gewoon een klein computertje en soms is het knap ingewikkeld om ze te snappen! Je kunt ook de handleiding lezen maar ik heb daar een hekel aan, bovendien staat het antwoord op mijn vraag er vaak niet in. Ik moet ook flink wennen iig.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven