powerpoint 2013

11-01-2015 19:48 14 berichten
Zoon (groep 4) heeft binnenkort spreekbeurt en wil een PowerPointpresentatie houden. Helemaal prima. Alleen hebben wij sinds kort PowerPoint 2013 en we krijgen het niet voor elkaar om de tekst regel voor regel te laten verschijnen (dus niet in zijn geheel als de dia verschijnt)

Iemand de gouden tip? Heb me al suf gegoogeld.
Alle reacties Link kopieren
Kan je hier wat mee? Heb zelf geen 2013.. Kan et dus niet controleren..

http://www.gcflearnfree.org/powerpoint2013/20
Alle reacties Link kopieren
Je moet "animatie effecten" gebruiken. Waarschijnlijk zit dat verborgen onder 1 van de tabbladen. En anders google je er op, dat is sneller dan hier vragen.....
Alle reacties Link kopieren
"Animatie effect powerpoint 2013" intypen bij google en het wordt je haarfijn uitgelegd. Zelfs met filmpjes oup YouTube.......
animatie effect heb ik uiteraard al geprobeerd. Heb me al suf gegoogled. Ik kijk even naar jullie links.
Lukt nog niet; we hebben dus al tekst op elke dia en die tekst moet regel per regel verschijnen in plaats van in 1x. Man komt er ook niet uit, bij de oude PowerPoint was het heel simpel; altijd jammer dat dat bij een nieuwe versie dan zo anders gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook even voor je gezocht, maar kan het niet vinden. Wellicht hebben ze die optie er helemaal uit gehaald?
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
Ik hoop het niet Portland....ik vraag morgen even een collega die nogal van de PowerPoint presentaties is. En anders is het jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het!Ga naar de betreffende dia en selecteer de tekst (maak wel alinea's)Ga naar het tabblad 'Animaties'Klik nu op de groene animatie 'Binnenvliegen'Houd de tekst geselecteerd en selecteer 'Bij klikken' rechts bovenin in het tabblad 'Animaties' naast 'Start'Er staan nu cijfertjes voor de tekst en je kunt zien welke er nu als eerst verschijnt.



Als je nu de diavoorstelling opent, kun je klikken en krijg je per dia dus de stukken tekst één voor één.



Ik hoop dat je het snapt! Succes.
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
Portland: super bedankt voor het meedenken: ik heb dit vanmiddag gedaan, maar krijg alleen nummertjes 1, dus geen 2,3,4 etc. Dus ik denk dat de truc hem zit in het maken van alinea's. Ga eens kijken hoe ik alinea's moet maken
Alle reacties Link kopieren
Ah, dus je was er bijna Je kunt alinea's maken door stukken tekst te verdelen met die bolletjes ervoor (bullets), dus eigenlijk gewoon opsommen onder elkaar. Maar als het niet lukt kun je het inderdaad gewoon je collega nog even vragen!
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
JAAAA! Het zat hem in het feit dat ik geen aparte tekstvlakken per regel had (geen alinea's dus)

Enorm bedankt Portland! Heb 1 dia nu goed, morgen weer verder! Zoon zal blij zijn!
o, lees nu jouw reactie: die aparte tekstvakken invoegen is een omslachtige manier; jouw manier klinkt makkelijker
Alle reacties Link kopieren
Super dat het gelukt is!
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven