Techreturns.nl failliet

13-01-2015 20:23 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik vraag mij af of er op dit forum mensen zijn die onlangs een oude tablet of smartphone naar Techreturns.nl hebben gestuurd, met als bedoeling hier geld voor te ontvangen.



In december heb ik dit namelijk gedaan. Half december een verkoop aangemaakt op hun site, waarna ik kon kiezen voor het ontvangen van een retourenvelop, waarin ik mijn telefoon dus op kon sturen. Voor m'n toestel zou ik nog ¤45,- ontvangen. Ik heb m'n toestel 23 december verstuurd en hij is op 24 december binnengekomen bij het bedrijf. Dit kan ik zien door m'n track code van PostNL.

Na twee weken had ik nog steeds geen geld ontvangen, dus besloot ik even op m'n account te kijken op hun website. Je raadt het al, website bestaat niet meer. Geen spoor meer van mijn account en ik kan dus ook niks meer checken. Tot de laatste keer dat ik keek, stond er nog steeds 'status: pending'. En nu bestaat niks dus meer.



Ik voel me nu best wel opgelicht. Van tevoren wist ik dat het te vertrouwen was, want je kon afgelopen jaar zelfs bij de Albert Heijn je telefoon inleveren in een grote box, die de AH dus naar Techreturns stuurde. Mijn vriend heeft dit gedaan en hij heeft voor zijn oude Samsung gewoon geld ontvangen. Dan ga je er toch vanuit dat het echt is, maar nu heb ik dit. Vind het echt balen. Sommigen zouden zeggen, het is 'maar' ¤45,-, maar voor mij is dit best veel. Ik ben student en had dan toch een maandje wat breder kunnen zitten.



Heeft iemand van jullie een idee of ik hier überhaupt iets mee kan doen? Ik vind het zo frustrerend dat er ook gewoon geen contact meer mogelijk is met het bedrijf. Het is gewoon verdwenen, mijn telefoon hebben zij, maar geld zal ik nooit zien. Bleh.
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd want AH doet nog steeds zaken met dit bedrijf. Ze komen nog wekelijks de ingeleverde spullen halen en nog geen klachten van klanten gehad hierover.
Alle reacties Link kopieren
Zie nu ook dat de website niet meer beschikbaar is. Heel raar!
Ik heb die bak vandaag ook nog zien staan bij de Appie.
Alle reacties Link kopieren
Op deze site kun je terugvinden of ze failliet zijn en wie de curator is.

Kleine kans dat je je geld krijgt, maar niet geschoten is altijd mis.



http://insolventies.rechtspraak.nl
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het nu inderdaad ook dat ze failliet zijn verklaard. Het klinkt in ieder geval niet goed voor de ¤45 van TO...
Via die site kun je zien dat ze idd failliet zijn.

Je kunt een vordering indienen maar de kans is klein dat je nog geld krijgt, en als je het krijgt zal dat wel een tijdje duren. Balen.
Zie op die site dat ze per 31/12 failliet zijn verklaard, raar dat de Appie daar dan óf niet van op de hoogte is, óf niet snel genoeg zorgt dat die bakken weg gehaald worden. Je zal daar vandaag je telefoon maar hebben in gedaan.
Op de site (in de cache) staat een KvK-nummer: 59748737. Dit nummer hoort bij dit bedrijf: http://www.kvk.nl/orderst ... n/?kvknummer=597487370000 en dat bedrijf bestaat nog. Misschien kun je daar nog wat mee.



En hier vind je een faillissementsverslag: http://www.fortadvocaten. ... ds/TRS-NL-B.V.-FAV-01.pdf
Alle reacties Link kopieren
@ nerdopviva: Dat verslag had ik ook gezien, maar dan wordt het nog gekker want daar gaat het over faillissement in juli/augustus 2014
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
Alle reacties Link kopieren
In juli is uitstel van betaling aangevraagd. Dat is nog geen definitief faillissement.
Alle reacties Link kopieren
Zou je AH aansprakelijk kunnen stellen voor misleiding ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@ loesjesss: Ah oké, ik ben niet zo goed met juridische zaken, dus ik begrijp er allemaal niet veel van haha.



@ Snoesje666: Ik sowieso niet, want ik heb niks via de AH geregeld. Bij onze AH is die bak overigens al maanden weg, daarom dacht ik dat dat alleen een actie was van de zomer-/herfstmaanden, en vandaar dat ik mijn toestel nu dan ook gewoon zelf had opgestuurd. Maarja, achteraf beter niet kunnen doen dus.
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
Alle reacties Link kopieren
quote:loesjesss schreef op 13 januari 2015 @ 20:51:

In juli is uitstel van betaling aangevraagd. Dat is nog geen definitief faillissement.De meeste surséances eindigen in een faillissement, je kunt contact opnemen met de bewindvoerder (bij surséance) of de curator (bij faillissement). De bewindvoerder wordt bij faillissement de curator. Wie het is kun je op het Internet vinden of vragen bij de faillissementskamer van de Arrondissementsrechtbank.
verba volant, scripta manent.
Die telefoon s daar toch gewoon aangekomen? Dan kun je evt. Vragen ergens of ze dat ding weer terugsturen naar je
Alle reacties Link kopieren
@ biobitch: Tja dat kan inderdaad, maar waar? Je kan nergens meer contact met ze opnemen ;) Dus wel een beetje lastig om dan iemand te bereiken. En ik heb zo'n vermoeden dat ik niet de enige 'gedupeerde' ben, er zullen vast nog veel meer mensen zijn die met vragen zitten en die hun toestel of tablet het liefst terugkrijgen. Denk alleen dat een failliet bedrijf dat niet allemaal weer persoonlijk gaat terugsturen.
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
Curator opsnorren. Wie weet is er al een actie gaande om de gedupeerden in kaart te brengen en komt er over een tijd een actie op gang om mensen de kans te geven hun mobiel af te halen
Alle reacties Link kopieren
Als je de woorden techreturns en failliet invult in google vind je redelijk snel de curator.



Toch geef ik je weinig kans. Die telefoons is strictgenomen niet meer van jou, maar van techreturns (de telefoon was geen onderpand of daar ter reperatie heengestuurd). Jij bent nu nog schuldeiser voor die 45 euro. Ik denk dat de voorraad telefoons nog gebruikt gaan worden om schuldeisers af te betalen, maar wel met de belastingdienst voorop. Pas in een later stadium volg jij.



Maar de curator weet daar waarschijnlijk meer over.
http://www.fortadvocaten. ... ds/TRS-NL-B.V.-FAV-01.pdf
Alle reacties Link kopieren
De telefoons ed die via AH zijn ingeleverd, worden nog uitbetaald. Het kan wel langer duren dan gebruikelijk maar klanten worden niet gedupeerd door het faillissement. Over telefoons die niet via AH zijn ingeleverd, kan ik geen uitspraken doen.
Alle reacties Link kopieren
AH aansprakelijk stellen voor misleiding lijkt me niet mogelijk. De spullen zijn sinds het faillissement niet meer opgehaald in de winkels. Daarvoor kon AH ook niet weten van het faillissement. Pas tijdens de laatste periode van uitstel van betaling blijken er bedragen niet uitgekeerd. Maar goed, hoop dat TO hem via AH heeft ingeleverd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven