Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Als ik in Nederland op vakantie ben, ga ik altijd meerdere keren per week even kijken bij de Hema. Gewoon even binnenlopen. Ik haal er voornamelijk nog babykleding, voor meisjes vaak erg leuk vind ik, en jongensondergoed. Hoewel ik nu een paar onderbroeken heb, waarvan het elastiek aan de bovenkant al heel snel is los gegaan. Dat zie ik niet bij de boxers van de Zeeman of van de WE. Verder nog de leuke dingetjes die ik niet in het buitenland vind. Zo vind ik dat bellenblaasding dat ze hadden erg leuk. Afgelopen zomer ook wat strandspeelgoed nog gekocht en sokken. Ook hemdjes en ondergoed voor mezelf.

Bij de Action slaag ik eigenlijk nooit. Vind ik een vervelende winkel.
De Hema vind ik zo rommelig geworden na de verbouwing. Onlogische indeling van de artikelen en onoverzichtelijk, smalle paden (of komt het door de rommel) en de iets bredere paden worden volgestouwd met tafels met troep.Erg jammer, ik kom er nog steeds maar het is niet meer de Hema zoals het was. Ik kom regelmatig bij 4 verschillende hema's en vind de service en klantvriendelijkheid nog wel heel erg goed. Nog nooit een chagerijnige kassiere gehad of een niet-klantvriendelijke behandeling.
Ik kom er ook minder dan zeg maar vijf jaar geleden. Kocht er altijd veel basics, ook voor de kinderen. Maar ze hebben een gat, een enorm gat tussen de kinderkleding en de volwassenen. Dus je kunt er een tijdje niet meer terecht als je kinderen groter worden.



Kinderkleding loopt er tot maat 158/164 en dan de dameskleding vanaf S. Helaas vallen slanke meisjes niet na 164 in S maar vaak in XS of XXS. Voor jongens is het nog rampzaliger. Na de basicshirts die zoon ergens onder draagt in 158/164 heb je pas heren shirts in M! Die draagt mijn man ook en zijn voor zoon veel te groot onder zijn truien en longsleeves. Vooral te breed, het jong is 1,80 lang maar heeft in de breedte nog XS nodig.



Verder zijn pyjama broeken lang genoeg voor de maat die er op staat, maar de shirts vallen dan te kort. Jongens hier lopen dan met blote rug en blote navel. Vind ik zo armoedig!
Alle reacties Link kopieren
De rookworst vond ik vroeger trouwens wel lekker, maar die heb ik ook al jaren niet meer op. Mijn moeder haalde ze wel eens toen ze nog een echte slagersafdeling hadden, maar ik heb ze niet meer gegeten sinds ze in zo’n gore graaibak liggen. Daar vergaat dus echt m’n eetlust van…
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Oh en het aanvulbeleid daar baal ik ook van. Ik haal daar al jaren dezelfde BH, maar in maat AA komt er altijd maar één tegen twee tot drie in de andere maten. Ze worden pas aangevuld als de rest ook op is of zo, want ik loop soms week na week binnen en dan hangt er alleen nog DD. En die koopt niemand, want dat model is niet geschikt als je DD draagt.
Alle reacties Link kopieren
En nu maar hopen dat het management meeleest........
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 15 januari 2015 @ 14:34:

En nu maar hopen dat het management meeleest........Kunnen we ze geen linkje sturen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk elke week: "Nog even bij de Action langs".

Als ik eens langs de Hema loop, dan denk ik: " Zal ik er nog even in gaan?".

Zelfs Snoezeman koopt zijn multomappapier tegenwoordig bij Action, het laatste dat ik verwachtte.



Dát is vermoedelijk wat de Hema nu opbreekt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik koop nooit (meer) kleding bij Hema.



Ik heb maar 1 keer in mijn leven een blouse gekocht bij de Hema omdat ik hem mooi vond. Na een paar keer wassen zat hij niet lekker om het lijf.



Babyspullen (geen kleding) zijn wel goed. Zoals hydrofielluiers, aankleedkussen, kruiken, babybadje + houder etc.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Hema kom er nooit meer.

Ze hebben nooit wat ik zoek en zwarte piet vind je er ook niet.

Hema is ook overgenomen door een hedgefund.. daar is geen bedrijf ooit beter van geworden.

Action en blokker ligt er nu tegenover.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 15 januari 2015 @ 14:38:

[...]





Kunnen we ze geen linkje sturen?





Misschien hier naartoe ?

Er is wel een vacature voor "merchandise planner", daar kunnen ze vast wel kritische zure vivagleuven gebruiken. Tenslotte zijn wij de doelgroep waarvan ze het moeten hebben.



https://www.werkenbijhema ... nior-merchandise-planner/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er sinds tijden recent geweest voor een eyeliner. Hema is niet mijn winkel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam altijd bij HEMA voor het goede ondergoed (hier nog iemand die ontzettend baalt dat de hipsters van de real lasting cotton lijn uit het assortiment zijn). Nu heb ik wel eens iets nodig en loop ik automatisch de HEMA binnen omdat ik denk dat ze dat wel verkopen. Ik zoek me suf, vind de winkel onoverzichtelijk, vraag het uiteindelijk en dan hebben ze het niet. Of de voorraad wordt over twee dagen bijgevuld volgens de medewerkster. Twee dagen later krijg ik hetzelfde verhaal te horen. Of blijkt dan dat je het wel in de webshop kan bestellen, maar vervolgens meer verzendkosten moet betalen dat het product zelf kost. Ik kom er dus niet meer.
Of gewoon een mail sturen? Naar het contact adres, middels een contact formulier?



http://www.hema.nl/klantenservice/contact.aspx
Alle reacties Link kopieren
Behalve dat idd de kwaliteit van t shirts en ondergoed stukken minder is geworden vind ik de winkel opzich ook er niet beter op worden. Ze hebben veel winkels opnieuw ingedeeld en ik vind het rommelig en onoverzichtelijk. Het enige dat ik er nog haal is rookworst. Geen zin om me rot te zoeken door de altijd door elkaar liggende t shirts (jongens) en sokken.

Ik doe er dus beduidend minder boodschappen dan een jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er nog altijd een vast aantal produkten. Panties, bh's, sokken, heren t-shirts, serviesgoed, keukengerei, keukentextiel.

Vroeger ook bedlinnen en handdoeken maar dat is al een tijd geleden. Heb geen idee of de kwaliteit is teruggelopen.

En enkele cosmeticaprodukten. Maar ik vind het jammer dat het assortiment regelmatig wisselt.

Wel vind ik het fijn dat er meer levensmiddelen te koop zijn. Makkelijk om even een "vergeten" boodschapje te doen.
Ik kom graag bij de Hema, maar bij gebrek aan winkels in mijn woonplaats shop ik 90% van mijn spullen online (op boodschappen na)
quote:sandt2.0 schreef op 15 januari 2015 @ 14:49:

Of gewoon een mail sturen? Naar het contact adres, middels een contact formulier?



http://www.hema.nl/klantenservice/contact.aspxDenk je dat ze daar wat mee doen? Ik heb er een hard hoofd in. Ze zullen de dingen die hier worden genoemd afdoen als ''incidenten'' en ''verder varen op de gekozen koers'', onderbouwd met een hoop bla bla
quote:clemance schreef op 15 januari 2015 @ 15:03:

[...]





Denk je dat ze daar wat mee doen? Ik heb er een hard hoofd in. Ze zullen de dingen die hier worden genoemd afdoen als ''incidenten'' en ''verder varen op de gekozen koers'', onderbouwd met een hoop bla bla Nee, dat denk ik niet. Hoewel het soms echt wel gebeurt. Bij Hans textiel kocht ik voor mijn kleuters altijd spijkerbroeken die extra lang vielen. Dan kocht ik voor mijn graatmagere zonen maat 122 terwijl de kinderen zeker al 130 cm lang waren. Die pasten dan in de breedte prima, en dus ook in de lengte omdat ze extra lang waren. Ineens waren ze minder lang omdat mensen hadden geklaagd, dat de broeken te lang vielen. Terwijl het inkorten natuurlijk veel makkelijker is dan het smaller maken!
quote:Snoesje666 schreef op 15 januari 2015 @ 13:41:

Ik koop er alleen nog appeltaart en tompoezen, maar dat is misschien vijf keer in het jaar.



De jongenshemdjes (152/158) hebben draainaden, één keer een setje gekocht, nooit weer. Die koop ik dus bij de Zeeman, dat ondergoed blijft twee jaar goed, daarna is Snoezekind er uitgegroeid.

Pyjamatruien zijn na één keer wassen half zo lang en twee keer zo breed. Die koop ik dus bij Wibra, die pyjamas gaan jaren mee.



Sorry, Hema, maar jullie maken er zelf een soepzooitje van.Maar ik vind hun erwtensoep nog steeds lekker
Alle reacties Link kopieren
Grappig dit, ik woon niet eens in NL, maar als ik er dan ben, dan koop ik inderdaad kinderondergoed bij de hema. Maar het ondergoed dat ik afgelopen zomer had gekocht is allemaal al weggegooid, wat een shitkwaliteit deze keer zeg! Viel me echt tegen.
Alle reacties Link kopieren
Die kindermaten zijn aangepast omdat kinderen worden geacht dikker te zijn geworden.



http://www.refdag.nl/nieu ... eding_groeit_mee_1_833251



http://www.radartv.nl/nie ... opgerekt-voor-dikkertjes/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat ik op zich wel een interessante 'conclusie' vind uit dit topic: we zeggen niet: ''we gaan naar de Action, want daar is alles goedkoper!''



Nee, we zeggen: ''tsja, de kwaliteit / het assortiment van HEMA zijn ondermaats geworden (ten opzichte van vroeger en / of van de prijzen), dus gaan we maar naar de Action.''
quote:clemance schreef op 15 januari 2015 @ 15:23:

Wat ik op zich wel een interessante 'conclusie' vind uit dit topic: we zeggen niet: ''we gaan naar de Action, want daar is alles goedkoper!''



Nee, we zeggen: ''tsja, de kwaliteit / het assortiment van HEMA zijn ondermaats geworden (ten opzichte van vroeger en / of van de prijzen), dus gaan we maar naar de Action.''Klopt ook gezien het tijdspad. De HEMA is qua kwaliteit en assortiment achteruit gegaan sinds het in Britse handen kwam in 2007. De opmars van de Action begon pas in 2011, toen het werd overgenomen.
Alle reacties Link kopieren
Als Hema weer goede kwaliteit verkoopt kom ik misschien terug.

Maar waarom zou ik teruggaan naar de Hema als de kwaliteit van Zeeman goed én consistent is ? Hema heeft een lange weg te gaan.



Een goede naam komt te voet en gaat per paard.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven