moviemaker mp4 niet af te spelen

14-01-2015 15:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in moviemaker allemaal filmpjes van mijn zoontje gezet met teksten erbij. Nu heb ik de film omgezet in een mp4 HD bestand (wat overigens erg lang duurde). Dit bestand is ca. 9 mB groot. Het lukt me nu alleen niet het af te spelen in video progamma's op computer (mediplayer, vlc) of op de tv. Wie weet hoe dit op te lossen is. Of moet ik geen HD bestand maken maar een kleiner bestand? Maar kwaliteit is dan niet zo goed denk. Je hoort het al.. ik ben een beetje leek op dit vlak. Maar baal want heb heel wat tijd in film in moviemaker gestopt!
Alle reacties Link kopieren
Hmm... Lang geleden dat ik Moviemaker heb geopend, maar ga toch een poging wagen je te helpen! Sowieso vind ik 9mB erg klein, wilde dat ik goede filmpjes kon maken voor een dergelijke grootte... Maar is het wel een filmbestand? Ik weet namelijk dat je je film ook gewoon kunt opslaan als moviemaker bestand, een bewerkbaar bestand zegmaar. Het is echt een bestand á la mijnfilmpjes.mp4 geworden?
Alle reacties Link kopieren
De ene mp4 is de andere niet. (mp4 is de encoder, niet het videoformaat dat is avi of mkv of mp4)



Omzetten? ja duurt lang afhangelijk van pc. ik gebruik meestal handbrake https://handbrake.fr/ -> en dan omzetten naar mkv.



9MB is NIET GROOT. dat is 10 foto's bij mij.... bedoel je 9 GB? -> teveel om zomaar op internet te delen.



anders:

Zoek uit wat voor filmformaat moviemaker aanmaakt (extensie? of met mediainfo https://mediaarea.net/en/MediaInfo )
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem daadwerkelijk geëxporteerd als mp4 of enkel het project in moviemaker op geslagen?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren