Soa test negatief. Toch chlamydia!?

14-01-2015 17:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Dit is de eerste keer dat ik wat schrijf, maar lees al jaren jullie verhalen en adviezen en ik hoop dat jullie mij deze keer weer kunnen helpen.



Drie maanden geleden was het uitgegaan met mijn ex (2 jaar relatie), omdat hij was vreemdgegaan. Daarna heb ik een soa test gedaan voor de zekerheid en binnen een week kreeg ik van de GGD uitslag dat alles oke was. Sprongetje in de lucht! Vrij kort daarna heb ik een andere jongen leren kennen en heb daarmee seks gehad. Hij had net een soa test gedaan en ik ook... Dus zonder condoom seks gehad. 2 week later vertelde hij mij dat hij naar de huisarts was geweest en een test had gedaan omdat hij jeuk bij zijn eikel had. Uitslag was negatief. Tuurlijk daarna weer seks gehad, maar hij kreeg weer symptomen. Dus hij had voor de zekerheid nog een test gedaan en daaruit bleek dat hij opeens chlamydia had! Hij 'zegt' dat hij geen seks heeft gehad met andere meiden in de tussentijd en dat het echt en alleen door mij kan komen dat hij nu een soa heeft... Over 2 weken heb ik weer een soa test, maar neem aan dat ik nu helaas chlamydia heb.



Kan het zijn dat mijn uitslag van de GGD vals was? Hoe betrouwbaar is de GGD? Heeft iemand hier ervaring mee? Ondanks een uitstrijkje in de mond, vaginaal en bloed had laten prikken. Dus dan heb ik het misschien al 2 jaar... :'O!!! Lees verschillende verhalen dat als je al lang chlamydia hebt het 'onzichtbaar' is voor een test. Of is mijn nieuwe lover gewoon weer een onbetrouwbaar persoon?



Alvast bedankt voor jullie reacties!
De incubatietijd van chlamydia is 5 weken. Tussen midden september en eind oktober zit ongeveer 5 weken (afhankelijk van de precieze datum), dus dan is het nog steeds mogelijk dat je ex besmet was.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha laten we zeggen

Jan was me ex van 2 jaar

Hans is me nieuwe vlam aka een onbetrouwbare lul met een soa ;)
Alle reacties Link kopieren
Kan idd, ik heb bij een negatieve soa test heel vroeger bij de rutgerstichting preventief een kuurtje gehad. Er bestaat zo iets als een false negatief en men test ook een beperkt aantal ziekten, neem dan nog incubatietijd ed.....ik vind jou een beetje dom met je onbeschermde seks. Laat de schuld vraag los, haal een kuurtje en wees wat verstandiger.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het duurt bij clamydia volgensmij 3 weken voordat de symptomen zichtbaar zijn (kijk even op thuisarts.nl, betrouwbare site en volgensmij staat daar op dat het 3 weken kan duren voordat symptomen zichtbaar zijn) het kan dus zijn dat je je vriendje wel had besmet, maar dat het bij hem toen hij zich ging testen dus nog niet zichtbaar was.. Hij hoeft dus niet persé met een ander meisje naar bed zijn geweest
Alle reacties Link kopieren
Sommige vrouwen hebben helemaal geen symptomen van chlamydia ook niet na een paar weken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:cyaan90 schreef op 14 januari 2015 @ 18:33:

[...]





Na mijn lange relatie heb ik me laten testen op alles, want wist niet hoevaak mijn ex was vreemdgegaan en me wie en hoe etc. Dus de GGD heeft me getest via me mond, vaginaal en ook nog eens bloed.dan kan je er wel vanuit gaan dat de uitslag vd GGD juist was.
quote:cyaan90 schreef op 14 januari 2015 @ 18:50:

Hahaha laten we zeggen

Jan was me ex van 2 jaar

Hans is me nieuwe vlam aka een onbetrouwbare lul met een soa ;)Ah chill. Je weet dus al 100% zeker waar het vandaan komt. Succes ermee, je zoekt ze er blijkbaar op uit
Alle reacties Link kopieren
Net een oude vriendin gesproken die huisarts is en ik bedacht me ook net dat ze bij de soa poli in Amsterdam heeft gewerkt. Zei zegt dat het echt 99% onmogelijk is dat ze bij de poli iets over het hoofd hebben gezien. De kans dat ik die 1% ben is ook weer 99% kans op omdat ik bloed heb laten prikken.



Zo zie je maar. Poli moet eigenlijk officiële certificaten maken met soa vrij om aan je volgende bed partner te kunnen laten zien.
Balen meid. Maar even langs de GGD



En nooit, NOOIT, met iemand naar bed zonder condoom die niet kan bewijzen dat hij SOA-vrij is.
Heb je nagevraagd of je er überhaupt op getest bent? Volgens mij wisselt het testsetje nog wel eens, afhankelijk van wat 'heerst' en aan de hand van eventuele klachten die je hebt. Verder: niet aan jezelf twijfelen.
En kerels die niet serieus omgaan met jouw gezondheid moet je dumpen.
quote:Magdalan schreef op 14 januari 2015 @ 18:19:

Ehhh, de incubatietijd verschild per SOA. Zolang je dat niet weet/beseft ben je te jong om sowieso seks te hebben, sorry. Ik ben ver in de twintig en wist dit ook niet. Ben ik nu ook te jong?

Ze heeft haar verantwoordelijkheid genomen door zich te laten testen. Incubatietijd, besmettelijkheid en genezing, daarvoor hebben dokters gestudeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:madredefamilia schreef op 14 januari 2015 @ 20:51:

Heb je nagevraagd of je er überhaupt op getest bent? Volgens mij wisselt het testsetje nog wel eens, afhankelijk van wat 'heerst' en aan de hand van eventuele klachten die je hebt. Verder: niet aan jezelf twijfelen.Vandaag direct gebeld en de assistent zei dat ik toen ook was getest op chlamydia. Vandaag ook direct een goed wetenschappelijk onderzoek gelezen en gezien de manier waarop ik getest ben doormiddel van bloed en door cervix materiaal is de kans echt heeeeeeel klein dat mijn test vals is.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is je test niet vals als je via alle manieren getest bent. Hoe duidelijk wil je het hebben
Alle reacties Link kopieren
Brrr wat een naar verhaal, heb even bijgelezen..

Hoe is t nu? Ben ook benieuwd hoe t met je nieuwe vriend is afgelopen, ga je met hem verder?....
Ik denk dat je 'te vroeg' getest ben. Ik heb een aantal jaren geleden hetzelfde gehad. Eerst werd ik via bloed getest, maar ik vertrouwde het niet voldoende omdat ik zeker wist dat ik iets had opgelopen. Voor de zekerheid werd op een later moment ook een uitstrijkje gemaakt en toen werd mijn vermoeden bevestigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven