Schuldgevoel

17-01-2015 19:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn vriend en ik zijn nu ruim twee jaar samen. Vanaf het begin van onze relatie heb ik duidelijk gesteld dat ik, vanwege mijn opvoeding, niet aan seks voor het huwelijk begin. Maar naarmate de tijd verstreek kon ik me steeds slechter inhouden en ben ik toch over die lijn gegaan. Ik heb me er meerde malen aan toe gegeven en nu loop ik rond met een enorm schuldgevoel. Daarbij komt dat ik nog gewoon doorga ook. Als ik eenmaal in de mood ben zijn die remmen van mij ver te zoeken. Na afloop kom ik weer bij zinnen en schaam ik me dan ook kapot. Hoe moet ik hiermee verder?
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat pas echt zonde is? Er pas tijdens/na je huwelijksnacht achter komen dat je qua seksualiteit totaal niet bij je partner past.
Denkt je partner er ook zo over of heeft hij een andere opvoeding genoten.

Maar los daarvan vind ik persoonlijk als mijn partner aangeeft dit niet te willen doen maar wel de aanzet er toe geeft dat ik dan mijn partner ga afremmen hierin omdat ik weet hoe belangrijk het voor de ander is. Ik snap dat het lastig is maar heeft wel te maken met respect hebben voor de ander.



Lisa het is gebeurt en daar verander je niets aan. Leg het naast je neer. Ga anders praten met iemand van de kerk (?). Zij kunnen luisteren en je geruststellen. Er mag niet geoordeeld worden, dat is aan jou God dus ik denk dat het je wel iets kan opleveren.
quote:milena1 schreef op 17 januari 2015 @ 21:31:

Weet je wat pas echt zonde is? Er pas tijdens/na je huwelijksnacht achter komen dat je qua seksualiteit totaal niet bij je partner past.



Jammer genoeg komen er een heleboel mensen inderdaad dan pas achter dat ze geen match zijn. Maar ja, scheiden mag ook, niet, dat is ook een zonde.

Blij dat ik niet zo opgevoed ben, leven vanuit angst lijkt me vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Je mist een hoop op deze manier en het leidt tot frustratie...en waarvoor?
.
lijkt me zo fijn, als je een probleem hebt en 90% van de reacties negeert het probleem, ontkent het, of verklaart het tot onzin.



Voor TO is die opvoeding er nu eenmaal. En mogelijk is ze het er ook nog mee eens.
Je doet het toch wel veilig hè?
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 18 januari 2015 @ 12:55:

lijkt me zo fijn, als je een probleem hebt en 90% van de reacties negeert het probleem, ontkent het, of verklaart het tot onzin.



Voor TO is die opvoeding er nu eenmaal. En mogelijk is ze het er ook nog mee eens.Klopt, maar volwassen worden houdt in, dat je een eigen mening ontwikkelt en dus je opvoeding toetst aan je eigen visie.
quote:Breinpluk schreef op 18 januari 2015 @ 13:16:

[...]





Klopt, maar volwassen worden houdt in, dat je een eigen mening ontwikkelt en dus je opvoeding toetst aan je eigen visie.Ja, daar is ze vast enorm mee geholpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven