Gaypride2008

03-08-2008 12:16 82 berichten
Iemand naar de canal parade geweest gisteren?

Ik wel...heb 4 uur op 60cm2 gestaan en ben kapot, maar heb weer erg genoten. Wel vond ik het een tikje tam dit jaar....het wordt meer een reclameoptocht...het verliest een beetje de charme van voorgaande jaren.

Ik heb leuke foto's gemaakt...zal er eentje plaatsen :P

http://lh6.ggpht.com/nienepientje/SJWC4Z7P7bI/AAAAAAAABY4/79wPzphosM8/gp22.jpg?imgmax=640

De boten met de jonge homo's en hun ouders achterachter heeft veel indruk op me gemaakt....en ook de opmerking dat homosexualiteit illegaal is in 80 landen....

Ik vind dat ze het man of vrouw zijn ook illegaal moeten maken...heb je net zoveel keus in tenslotte...
Alle reacties Link kopieren
.
Leuke foto!

Ik ben niet geweest, omdat we de avond ervoor een feest ver weg hebben gehad, en we te laat wakkker waren om nog helemaal naar Amsterdam te rijden. Mijn vriend en ik gaan eigenlijk wel elk jaar, het is gewoon een leuke feestdag waarbij iedereen tolerant en aardig is en er veel te zien valt.

Wat ik alleen wel raar vind... Mijn schoonzus is hetero. Zij is met haar collega's (ook allemaal hetero) en vriendin (ook hetero) op een boot mee gaan varen, namens hun (grote en bekende) bedrijf. Dat is toch hartstikke nep? Waarom heet het dan nog GayPride, als iedereen mee gaat varen? Noem het dan gewoon Pride!

Volgend jaar wil ik wel weer trouwens.
Dat zijn de wij-accepteren-homoseksuelen-boten. Die moeten er ook zijn denk ik, zoals bijvoorbeeld de regeringsboot of de boot van ING. Acceptatie is toch ook waar het om gaat?
Heeft 8 uur lang op een boot gestaan en mee gevaren in de parade.

Ik heb het zoals elk jaar weer onwijs naar mijn zin gehad.

Onze boot bestaat uit homo, lesbi, bi en hetero's.. Lekker gemixte boot die vooral bestaat uit een grote vrienden groep die wil uitstralen dat iedereen je vriend of vriendin kan zijn.

Ongeacht wat zijn of haar afkomst is ,huidskleur, geloof en sexuele geaardheid is .

www.kasteelboot.nl
Pientje vraagje :

Heb jij toevallig ook foto's gemaakt van de kasteelboot .. Boot nr 26 .. We waren rood/goud gekleurd met palmbomen e.d op onze boot.

Zou jij als je daar foto's van hebt die naar mij willen sturen ?
Wat ik zelf erg jammer vind is dat bv de grote bedrijven boten (bv ing , abn amro e.d).. Wel met een boot mee varen hun bedrijf willen promoten maar zich NOOIT aan het thema houden. Daar niet eens moeite voor doen , dan denk ik kom op er is een thema en de grote bedrijven hebben geld zat om te investeren, maar kunnen alleen maar witte broeken en bv roze shirtjes aantrekken..

Erg jammer vind ik dat wanneer ik zie dat vriendengroepen , bepaalde kroegen , discotheken , sauna's e.d die homo gerelateerd zijn echt moeite doen om er een leuke boot van te maken.
Vleermuis28 schreef op 03 augustus 2008 @ 12:57:

Pientje vraagje :

Heb jij toevallig ook foto's gemaakt van de kasteelboot .. Boot nr 26 .. We waren rood/goud gekleurd met palmbomen e.d op onze boot.

Zou jij als je daar foto's van hebt die naar mij willen sturen ?
Daar heb ik idd een paar foto's van ja...twee en alleen maar van de achterkant...geef me ff je emailadres dan :P
Nog makkelijker...linkje naar het webalbum...

WEBALBUM

Ik heb veel meer foto's hoor, maar dit is een selectie...
Pientje thanks !

op die 2 fotos sta ik nou juist haha

Alleen mij zie je van de achterkant sta net met mijn blonde staart achter die jongen in het goud..
Hoop dat ze het in alle landen uitzenden,heerlijk dat men in Nederland mag zijn wie men wil zijn!
Ik vond Gordon er trouwens top uitzien in zijn roze officierspak,stond hem fantastisch.....
Wel jammer dat Rouvoet niet meedeed..
Vond het op haar boot ook geweldig dat er een paar ouders mee voeren op de boot.

Geweldig om te zien dat zij hun zoon gewoon accepteren om wie hij is..

En dan te bedenken dat er ook veel gays bij ons aan boord waren , die hun ouders nooit meer spreken. Omdat zij niet geaccepteerd worden...

ElleMichelle helemaal mee eens.. er zijn zoveel landen waar homo zijn verboden is. ...

En natuurlijk zijn er boten waar men amper gekleed op staan. , maar dat beetje provoceren vind ik niet erg.

Wat komen anders die 400duizend bezoekers doen ? Die willen ook JUIST schaars gekleedheid zien.. Want anders is het geen canalparade meer en hebben ze niets om over te zeiken
Ik ben geweest! Ik vond het fantastisch!

Ik heb trouwens maar weinig strings gezien, Lindy. Wel shorts, veel shorts.

Ik ben het wel een beetje eens met Ring, vwb de hetero's die meedoen. Die bedrijven maken het dan wel weer goed met leuke dansjes. Er is er altijd 1 die de draad kwijt is. Erg leuk.

Vond het een goede mix tussen extravagant en poloshirts, een overkill van het één of ander is ook weer niet leuk. De proudparents boot vond ik mooi om te zien.

Volgend jaar weer!
Ik dacht dat het echt alleen voor homo's en lesbiennes was, dus dat iedereen die daar rondloopt dat is of enigszins geinteresseerd is, maar dat is dus blijkbaar niet zo?

Ik zag bv op nu.nl ook froukje de both op zo;n boot...maar wat voor connectie heeft zij dan met de gayparade?
Rolover, ik zag Froukje ook, samen met Jasmine Sendar volgens mij.

Er was een half miljoen mensen, denk je dat dat alleen maar homo's of lesbo's zijn?

Of bedoel je alleen op de boten?
Ja dat dacht ik tot vandaag wel ja haha, maar waarom trekt het dan zoveel hetero's?

Als ik lesbisch zou zijn en daar naartoe zou gaan zou ik me denk ik storen aan alle hetero's die komen kijken, dan verwacht je toch allemaal gelijkgestemden te treffen? Maar blijkbaar heeft de gaypride een ander doel dan?!
Omdat het leuk is: blije mensen, trote mensen. Je kan je ogen de kost geven want je ziet vanalles. De sfeer is goed, het weer mooi.

En veel lekkere lijven. Dat ook.
Nou rolover, ze zijn er allebei: gelijkgestemden en lesbo's. Het heet dan ook niet voor niets pride (trots) en als je dat bent, wil je dat toch aan iedereen laten zien? Toch niet alleen aan de lesbo's?
Filmpje vanaf de boot
Die dikke rechts in beeld is gewoon een dame die wat dikker is dan de gemiddelde nederlander.. Maar wel gewoon lekker zichzelf is

De man die als DragQueen *verkleed* is , mag dat toch ook gewoon doen..

Waarom is het nu zo anders dan wanneer er een bloemencorso is en mensen schaars gekleed staan op een versierde bloemen wagen ???
idd zomercarnaval ook zoiets ..
Jakkes zeg, blije dansende mensen... Brrr.

Rolover, je schreef dit:

Als ik lesbisch zou zijn en daar naartoe zou gaan zou ik me denk ik storen aan alle hetero's die komen kijken, dan verwacht je toch allemaal gelijkgestemden te treffen? Maar blijkbaar heeft de gaypride een ander doel dan?!

Ik denk niet dat het de bedoeling is van de GayPride, zoals jij het beschrijft. Het gaat er naar mijn idee meer om dat de homoseksuelen die dag hun homoseksualiteit uitdragen, en dat ze geaccepteerd worden zoals ze zijn. Dat er op die dag ook hetero's bij zijn die het leuk vinden om te kijken en mee te doen in de sfeer, is toch niet erg? En dat vinden de homoseksuelen vast ook niet.

Ik denk dat als je alle heteroseksuelen zou weg sturen bij de GayPride, dat er dan weinig mensen over zouden blijven.
Ben ook geweest gisteren. Vond het eigenlijk harstikke leuk. En helemaal niet ordinair (wat vaak gezegd wordt) De sfeer is gewoon goed en veel gezelliger dan het Mardi Grass in Sydney waar je topmodel moet zijn om mee te mogen doen.

Ik deel de kritiek over de 'bedrijfs' boten (abn amro en ING). Ik vond de Christelijke boot en de ouders boot heel leuk en oprecht maar die bedrijfsboten maken er een reclame stoet van. Terwijl het daar niet om zou moeten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven