Kemp Starley Observer elektrische damesfiets

18-01-2015 11:34 8 berichten
Ik heb geen ervaring met elektrisch fietsen, maar zat al wel af en toe rond te kijken voor elektrische fiets.

Deze kwam net bij de blokker in de advertentie naar boven.

Heeft er iemand ervaringen met deze fiets?

Deze aanbieding is alleen vandaag geldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen advertentie (maar ik forum mobiel).

Het gaat volgens mij vooral om de actieradius van de fiets.
http://www.blokker.nl/nl/ ... er-elektrische-damesfiets



Hier de advertentie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook geen advertentie, maar zou ook nooit een fiets bij Blokker kopen...
Bij mij is hij uitverkocht.

Maar ik zou een merk kopen. Batavus Sparta Koga. Zoiets.
O dat is dan heel erg snel gegaan. Nou ja, dan een ander keer beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in elk geval altijd een proefrit maken. Dus nooit zomaar online kopen.

Er zit veel verschil in elektrische fietsen wb accu, aandrijving etc. Motor bij het voorwiel (zoals deze dus) is de goedkoopste optie qua elektrische fiets , maar je merkt het wel bij het sturen en het is ook een stuk minder krachtig dan wanneer de motor in het midden of aan achterwiel zit.

Ik vind deze fiets eigenlijk té goedkoop om waar te zijn. De meeste goede fietsen kosten minstens 1000 euro en meestal wel het (drie)dubbele.
Altijd proefrijden, en dat zal bij Blokker moeilijk worden verwacht ik.



De ene motor voel je bijna niet (alleen ga je harder dan waar je zelf voor trapt), sommige voel je gelijkmatig meeduwen (dat fietst ook nog wel oke) maar de minste kwaliteit motoren duwen even en stoppen weer, duwen even en stoppen weer (en dat fietst echt voor geen meter, die schokjes de godganse tijd).



Sommige elektrische fietsen hoor je niet, andere zoemen zachtjes, weer andere hoor je luid en duidelijk. Dat moet je maar net willen, 'tuf-tuf-tuf daar komt dalphin aangetuft op haar elektrische fiets!'...



Sommige fietsen stel je in op hoe hard ze moeten meetrappen (een beetje, gemiddeld of veel), andere stel je in op welke snelheid je wil gaan. Lastig uitleggen zo op papier maar het eerste is vele malen fijner, voelt natuurlijker, heb je veel meer controle over hoe hard je fietst. Dit fietst net als een gewone fiets alleen kost het jou minder energie.



De ene accu is de andere niet, qua kracht, qua actieradius maar ook qua levensduur. De accu is een behoorlijk deel van de kosten van de fiets. Als je die na een paar jaar moet vervangen ben je zo 500-700 euro kwijt. Wil je dat, of had je dan liever een wat duurdere fiets gekocht waarvan de accu langer mee gaat?



En elektrische fietsen kunnen duur zijn in onderhoud. Veel elektronica erin, lastig te fixen, kun je niet zelf. Dus goede fabrieksgarantie is heel belangrijk en ook dat verschilt per merk. En met een bij de fietsenwinkel gekochte fiets ga je gewoon terug naar de winkel en ze regelen het voor je, ook de kostenteruggave via garantie. Hoe werkt dat met een fiets van de Blokker? Daar werken geen fietsenmakers...



Kortom: ik gun je van harte een goedkope en toch kwalitatief goede elektrische fiets, maar ik raad je echt aan verder te kijken dan de Blokker! De fietsenwinkel kan je adviseren over welk type (binnen jouw budget) het meest geschikt is.



EDIT: ik zie nu de datum pas, de aanbieding van de dag is al lang voorbij en je bent er al uit. Sorry voor de mosterd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven