Kemp Starley Observer elektrische damesfiets

18-01-2015 11:34 8 berichten
Ik heb geen ervaring met elektrisch fietsen, maar zat al wel af en toe rond te kijken voor elektrische fiets.

Deze kwam net bij de blokker in de advertentie naar boven.

Heeft er iemand ervaringen met deze fiets?

Deze aanbieding is alleen vandaag geldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen advertentie (maar ik forum mobiel).

Het gaat volgens mij vooral om de actieradius van de fiets.
http://www.blokker.nl/nl/ ... er-elektrische-damesfiets



Hier de advertentie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook geen advertentie, maar zou ook nooit een fiets bij Blokker kopen...
Bij mij is hij uitverkocht.

Maar ik zou een merk kopen. Batavus Sparta Koga. Zoiets.
O dat is dan heel erg snel gegaan. Nou ja, dan een ander keer beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in elk geval altijd een proefrit maken. Dus nooit zomaar online kopen.

Er zit veel verschil in elektrische fietsen wb accu, aandrijving etc. Motor bij het voorwiel (zoals deze dus) is de goedkoopste optie qua elektrische fiets , maar je merkt het wel bij het sturen en het is ook een stuk minder krachtig dan wanneer de motor in het midden of aan achterwiel zit.

Ik vind deze fiets eigenlijk té goedkoop om waar te zijn. De meeste goede fietsen kosten minstens 1000 euro en meestal wel het (drie)dubbele.
Altijd proefrijden, en dat zal bij Blokker moeilijk worden verwacht ik.



De ene motor voel je bijna niet (alleen ga je harder dan waar je zelf voor trapt), sommige voel je gelijkmatig meeduwen (dat fietst ook nog wel oke) maar de minste kwaliteit motoren duwen even en stoppen weer, duwen even en stoppen weer (en dat fietst echt voor geen meter, die schokjes de godganse tijd).



Sommige elektrische fietsen hoor je niet, andere zoemen zachtjes, weer andere hoor je luid en duidelijk. Dat moet je maar net willen, 'tuf-tuf-tuf daar komt dalphin aangetuft op haar elektrische fiets!'...