Dagje uit, maar waarheen?

22-01-2015 17:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanwege het werk om het weekend vrij. En die weekenden vrij wil ik zo leuk mogelijk benutten, zit ook wel eens op de bank een filmpje te kijken hoor in het weekend. Maar wat ondernemen heeft toch mijn voorkeur.



Het gaat voornamelijk om de uitjes samen met mijn man. Met vriendinnen doe ik genoeg leuke dingen ;).



Regelmatig zijn we in de stad te vinden voor een hapje, drankje, en soms wat shoppen. Dit is wel gezellig, maar heb dit ook onderhand wel weer gezien. We zouden graag leuke dingen willen ondernemen in andere steden, alleen kom er niet echt uit.



Wij zijn zelf niet zo van kastelen en musea bezoeken. Zwemmen, sauna en fietsen doen we ook al regelmatig.



Voorbeeldje: Met familie dag zijn wij naar Hoorn geweest, en daar met de stoomtrein mee geweest naar Medemblik. Dat was echt geweldig. Zo leuk!



Wij zoeken eigenlijk dus een beetje originele ideetjes die ook niet zo duur te hoeven zijn. Leuke kleine stadjes, met een mooie uitstraling en waar wat te beleven valt lijkt ons ook erg leuk.



Misschien kunnen we elkaar hier op het forum tips geven over wat er in de stad en omgeving te doen is hier?
Alle reacties Link kopieren
Ik trap af; Ik woon in Noord Brabant en je kan hier?

- Hele lekkere bosche bollen eten

- Rondwandeling in de binnen stad (erg leuk)!

- Rondvaart door de Diezen

- Een wandeling maken in de Bossche broek, erg mooi. (Even googlen voor foto's)

- Nachtje blijven slapen hier in de buurt en een mooie fiets tocht maken naar Oirschot

- Hetzelfde als hierboven maar dan naar Oisterwijk, allebei prachtige dorpjes waar veel te beleven is met mooi weer

- Ga een dagje zwemmen bij de Tongelreep in Eindhoven

- Dagje Biesbos

- Bezoek de Bavaria Brouwerij
Wij gaan regelmatig gewoon naar een stadje dat we nog niet zo goed kennen. We beginnen met ergens een lunch, winkelen wat, doen nog ergens een kop koffie en dan gaan we naar huis om in onze eigen stad nog een hapje te eten of lekker thuis te koken.



Als we liever willen wandelen, dan zoeken we een natuurgebied dat we nog niet kennen, googlen een wandelroute en zetten dat in de gps. Dan zijn we niet afhankelijk van internet, (ontbrekende) bordjes enz. Daarna ergens wat eten of drinken en dan weer naar huis.



Wij wonen ongeveer een uur van de Veluwe. Wij vinden het daar erg leuk om te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Nijmegen: Romeinse wandeling en dan naar Museum het Valkhof

Arnhem: naar de historische kelders
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
@Fasjon, je kunt ook heerlijk wandelen in de Drunense Duinen.
Er zijn zoveel leuke stadjes in Nederland! Zoveel om te bezoeken!



Mijn tips:

Bergen op Zoom:

Mooi historisch centrum, veel monumenten zoals de oude stadspoort uit de 14de eeuw, laat-gotisch stadspaleis en nog veel meer.

Zierikzee:

Zeer mooie oude binnenstad. Stadswandeling die je kan doen aan de hand van QR-codes die als stoeptegels verstopt liggen door het stadje...

Middelburg:

Ook een zeer mooie oude binnenstad. Zeeuws museum, bolussen eten, gigantisch boekhandel ‘de drukkerij’...



Den Bosch, Maastricht, Leiden e.d.....



Het liefste gaan wij, zonder verdere voorbereiding, naar het VVV en kopen we voor 1 euro een stadswandeling en laten ons verrassen door de stad. Zo hebben we ooit een ‘perongeluk’ een rondvaart gemaakt door gracht in Breda, een kerktoren beklommen, heerlijk gegeten bij een boer en ga zo maar door....



Nederland heeft zoveel moois te bieden. Maar ook net voor bij de grens zijn ook veel leuke dingen. Wij wonen in de grensstreek en hebben we besloten deze zaterdag naar Brugge te gaan en daar rond te dwalen <3 heerlijk! Veel plezier TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven