Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



quote:Pumps_italiaans schreef op 10 december 2014 @ 15:36:

Ik heb via mijn mobiel een SMS ontvangen met zo'n nepbericht dat ik een enorme prijs heb gewonnen. Afzender +447946733800 en claimdeskeu2014@gmail.com

.http://www.rtlnieuws.nl/n ... -kwijt-door-loterijfraude

Dit is dat nummer dus. Is een loterijfraude. Ik kreeg net weer een telefoontje. Ik heb alleen op landcode +44 gezocht. Google wist al welke code ik nodig had. Is dus op de een of andere manier gekoppeld aan mijn mobiele nummer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lukt me niet om uit te loggen vh vivaforum met mn smartphone. iemand een idee hoe dit wel lukt?
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:hanZie schreef op 14 januari 2015 @ 21:35:

Het lukt me niet om uit te loggen vh vivaforum met mn smartphone. iemand een idee hoe dit wel lukt?Je stelt de vraag nogal algemeen. Wat gebeurt er als je probeert in te loggen? Krijg je wel de inlogpagina? Krijg je een foutmelding? Loopt de boel vast? Etc..
Ik krijg hier ook meerdere versies. De ene keer kan ik berichten bekijken voordat ik ze verstuur.

En dan is dat weer weg. Het heeft iets te maken met de vergrendeling en de cookies.

Maar ik heb W8. Ik heb elders ook problemen. Maar daar zit nog W7 op. Een paar keer kreeg ik ook een melding dat er gewerkt wordt aan het forum. Dan kon ik niets meer. Niet overal krijg je de melding dat er gewerkt wordt. Soms krijg je alleen een foutmelding.



Korte samenvatting: even 2 willekeurige voorbeelden waarbij ik aanliep tegen een forum dat niet altijd gebruikt kan worden. Een dag later is het dan weer anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hanzie

Beter je vraag hier stellen.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vraagje, waarschijnlijk kijk ik echt heel verkeerd maar kan het niet vinden. Je moet ook bij hotmail.com het wachtwoord van je account kunnen wisselen. Ik kan het niet vinden. Hopelijk is het geen hele blonde vraag maar is er iemand die weet hoe ik dat kan veranderen.



Alvast bedankt.



groetjes MV
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet op deze manier?



http://www.pepermunt.net/e-mail/hotmail ... deren.html
Je bent zelf een theepot
Je kan ook kijken wat er staat bij WACHTWOORD VERGETEN.



Hier kan je met wat zoeken gewoon via de beheerder gericht naar antwoorden zoeken.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/tutorial



Als je al ingelogd bent dan is er een soort van bloem waarachter de help zit. Daar is het een van de eerste opties.

Ik sla die informatie niet eens op in mijn hoofdgeheugen. Even kijken wat er aan de linten hangt.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:SuzanneSuus schreef op 22 januari 2015 @ 17:24:

Niet op deze manier?



http://www.pepermunt.net/e-mail/hotmail ... deren.html



Hoi Suzanne S en Pump I,

Nee ik heb op mijn laptop ingesteld om mijn wachtwoord te onthouden, die je dus niet ziet. Het ww wat ik denk dat het is pakt hij niet. Dus ik geklikt op de mogelijkheid ww vergeten, dan krijg ik een vraag die ik niet had aangeklikt en ik weet heel zeker welke vraag ik had aangeklikt. Dus dat valt ook af.



Toen aangeklikt met ww vergeten en eenmalig kunnen inloggen met een ww die je via een sms krijgt op je mobiel. 2 dagen gewacht maar geen sms gehad.



Ik heb het emailadres dagelijks nodig dus om een heel onderzoek te laten doen die een paar dagen kan duren, dat komt ook niet uit.



Dus ik kan wel door automatisch onthouden ww in hotmail op de laptop. Op de Ipad kan ik er niet op en die heb ik bij mij als ik weg ben. Maar ook op computers elders, zoals werk kan ik er niet meer op.



Heb ik het zo duidelijker gemaakt hoe het zit?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
In de link die ik stuurde staat volgens mij ook een oplossing voor jouw probleem
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:SuzanneSuus schreef op 23 januari 2015 @ 00:09:

In de link die ik stuurde staat volgens mij ook een oplossing voor jouw probleem



Nee, het andere opgegeven emailadres bestaat al een jaar of 10 niet meer.



Sms doet hij niet.



Ah bedankt, het emailadres van 10 jaar geleden heb ik goed geraden met het emailadres. Ook raar dat hotmail naar een emailadres vraagt die ik al 10 jaar niet heb gebruikt, dat moet ik ook maar eens vervangen.



Hartstikke bedankt Susanne S!!!!! Het is gelukt. Nu nog even snel fixen op de Ipad.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 januari 2015 @ 00:30:

[...]





Nee, het andere opgegeven emailadres bestaat al een jaar of 10 niet meer.



Sms doet hij niet.



Ah bedankt, het emailadres van 10 jaar geleden heb ik goed geraden met het emailadres en ww. Ook raar dat hotmail naar een emailadres vraagt die ik al 10 jaar niet heb gebruikt, dat moet ik ook maar eens vervangen.



Hartstikke bedankt Susanne S!!!!! Het is gelukt. Nu nog even snel fixen op de Ipad.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog een vraagje over iets anders. Ik zou graag dinsdag een `hoesje` voor een cd willen printen, dat moet op mijn werk omdat ik geen printer heb. Uiteraard kan ik niet op mijn werk uitgebreid gaan zoeken en printen om te kijken wanneer ik er eentje vind met de goede afmetingen.



Bij Google afbeeldingen heb ik er 2 gezien die ik leuk vind, maar kan je ergens zien welke afmetingen de afbeelding heeft als ik hem uitprint? Want dan kan ik gewoon morgenavond net zolang zoeken tot je er eentje vind met de goede afmeting.



Tevens heb ik gekeken bij google bijv. dit gevonden; http://nl.softonic.com/s/cd-hoesjes-maken

Ik ken al die programma`s niet echt. Is er hier iemand die weet of een van deze linken zou kunnen werken om een voorkantje te maken voor een cd?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kijktip over facebook en privacybeleid.

Ma 26-1-2015 20:30 Radar npo1 en meteen als eerste onderwerp. Zelf kijken. Ik ga hier niets uittypen. Raak ik van in de war. Zoveel typen is niet gezond en geeft discussie. Gaat over wat facebook allemaal mag doen hier in Nederland.

Ik heb niet gekeken, maar als het er nog niet is. Iemand anders die er een topic over wil openen? Dan kan daar discussie gevoerd worden.

Bij Google speelt ook zoiets en door de rechter is bepaald dat ze het niet mogen, maar die trekken er zich niets van aan.

Ook zelf even zoeken als je meer wil weten.
Goede helpdesk daar. Het gaf een goede uitwisseling van informatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

ik heb een vraag.

Ik ga mijn laptop verkopen. Hij moet dus terug naar de fabrieksinstellingen, want ik wil dat al mijn bestanden etc gewist worden.

Maar, degene die mijn laptop wil kopen vroeg of ik mijn Office pakket erop kon laten staan, dit wil ik graag doen. Maar volgens mij als ik hem terug zet naar de 'fabrieksinstellingen' is word weg.

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?



Groetjes theegek
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Als het goed is dan hoort er een activatiecode bij dat pakket.

Je zou bij de helpdesk kunnen opvragen hoe of je deze na het schonen weer kan activeren.

Of zoek naar informatie waarmee je een PC kan schonen. One key Recovery instructies opzoeken.

Ik vraag me af of de automatische back-up (in welke vorm dan ook) er dan wel af is. Voor je persoonlijke gegevens zou ik dat wel even navragen of nakijken. Er zijn boeken over en vaktijdschriften. Er zijn ongelooflijk veel Dummie boeken. En dit stukje geeft vast aanleiding om op terug naar F. te reageren.
Waar vind ik mij pb's hier?

Ben ik nou zo blind?
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:annavanandelle schreef op 21 februari 2015 @ 23:11:

Waar vind ik mij pb's hier?

Ben ik nou zo blind?



Je moet even je instellingen zo zetten dat je een PB kan ontvangen, die staat nu bij jou uit, zie bij andere een 4e icoontje onder de avatar met een spreekballonnetje.



Rechtsboven staat een poppetje, aanklikken en daar je instellingen aanpassen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Thanks,

Heb dat poppetje rechtsboven alleen als ik mobiel Forum, maar het is gelukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:annavanandelle schreef op 21 februari 2015 @ 23:45:

Thanks,

Heb dat poppetje rechtsboven alleen als ik mobiel Forum, maar het is gelukt.



Ja nu kan je pb versturen en ontvangen. Er is nog even een bug dat je geen bericht krijgt als je een PB ontvangt maar daar is de TD mee bezig om die bug te verhelpen.



Succes!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zelf een facebookpagina van een bedrijf geliked. Nu krijg ik elke keer als zij een bericht plaatsen een notificatie in het wereldbolletje.

Dat wil ik ook voor de fanpagina die ik zelf beheer. Weet iemand hoe je dat moet doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraag:

Weet iemand hoe het kan dat ik, tot een paar dagen geleden, probleemloos sms'jes uit het buitenland kon ontvangen, en nu ineens niet meer? Er is niets aan de instellingen veranderd. Ik heb een Samsung S4 mini.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Niemand?

Ik kan tot nu toe geen antwoord vinden op internet.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Stroomstoring en opnieuw instellen? Ik zeg maar wat. Ik kon ook niet bellen, maar er is wel tegoed verdwenen. Geen probleem verder.

Heeft je provider geen klantenservice of forum?

Ik heb daar ook heel veel kunnen oplossen. Ik moet wel interactieve tv en zo opnieuw laden. Ik kreeg allemaal gekke schermen.

Hoe je dat voor sms doet weet ik niet. Ook niet of het nodig is. Je kan het wel navragen met een gerichte vraag, misschien.



EDIT: Tijdens de stroomstoring herkende mijn toestel de sim-kaart niet. Tijd liep ook niet meer.

Pas na de stroomstoring ging het weer in een keer goed. Ik moest hier de accu los halen om de tijd te kunnen aanpassen.

Daarna werkte alles gewoon weer zoals vanouds. Dat was zaterdag alweer goed.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven