Bamboe meubels - zijn er mooie tafels en stoelen van?

22-01-2015 21:52 62 berichten
Ik kan natuurlijk google doen, maar dat staat gedeeltelijk uit. Bovendien krijgt iedereen individueel andere resultaten afhankelijk van de instellingen van elke zoekmachine.

Ik heb niet zoveel aan die voorgeprogrammeerde resultaten.

Bamboe is licht en ik heb er een afdruiprek, een dienblad en nog wat ander keukenspulletjes van. Ik vind het alleen nogal duur en goedkoop over komen. Ik weet het nog niet zeker wat ik wil.



Daarom open ik deze topic.

Zijn er mensen die mooie meubels - niet peperduur - van dat materiaal gezien hebben?

Ik zou heel blij zijn met ideeën en voorbeelden. Alvast bedankt voor eventuele bijdragen en plaatjes.



Wehkamp, Ikea en andere online voorbeelden.

Combinaties van diverse materialen. Is allemaal welkom. Ik heb hier iets staan dat aan vervanging toe is.

Ik zoek naar inspiratie buiten dat wat ik al ken. Alle voorbeelden - ook lelijke - zijn welkom.
quote:himalaya schreef op 22 januari 2015 @ 22:55:

[...]





Dat fikt voor geen meter. Zeker niet bij de Jonge Woudlopers gezeten he?

De wíe??? Ken wel de Jonge Zuipschuiten



ff serieus brandt bamboe niet als een tierelier? lees net dat bamboe alleen schroeit
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 22 januari 2015 @ 23:10:

[...]



De wíe??? Ken wel de Jonge Zuipschuiten

Zeker ook nooit de Donald Duck gelezen he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Tafel van gebakken bamboe.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hoe kan je google nou deels uit staan? Heb je een bamboe-filter ofzo?



Ik vind deze meubels erg mooi











Wanneer je dat ronde van bamboe nog ziet, dan vind ik het doorgaans niet zo fraai.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook bamboe parketvloeren. Ik vind het wel mooi maar niet echt neutraal van kleur. Warm effen okerkleur. Ik heb er ook een paar spullen van maar voor een hele tafel vind ik het te druk. Er zijn wel meer van die houtsoorten die leuk zijn als prullerie (zoals rubberhout en olijfhout) bijvoorbeeld bistroplankjes, onderzetters en slabakken, maar niet geschikt voor grootschaliger toepassingen.



Kennissen van mij die waren bezig met zebrahout; in het begin waren ze er helemaal verliefd op, ze hadden er een salontafel, een zuil en een lectuurbak van, allemaal wild gestreept, maar het vierde meubeltje is nooit gekomen en al gauw was alles weer weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 22 januari 2015 @ 22:08:

Mijn indruk na google "bamboe stoel" > afbeeldingen?



Goedkope camping-troep, zonde om daar je geld aan te besteden als inrichting waar je langere tijd mee moet/wil doen.



"Ik vind het alleen nogal duur en goedkoop over komen."

Duidelijk toch? Je zegt het zelf al!



Eind jaren 70/begin jaren 80 van de vorige eeuw was er ook zo'n hype: meubelen van manou . . . . schreeuwend duur ook nog een keer.



Ik vroeg me al af wanneer het woord manou voorbij zou komen, haha!

Heel toevallig is mijn salontafel van manou. Een familiestuk. Al bijna dertig jaar oud en al ruim vijftien jaar in mijn bezit (sinds mijn vroege tienertijd, stond op mijn slaapkamer). Netjes opgeschuurd en pianozwart gelakt en ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n mooie tafel gezien. Dit is echt mijn salontafel voor het leven.
quote:Pumps_italiaans schreef op 22 januari 2015 @ 22:51:

Welterusten. Jouw jas is trouwens heeeeeeeel goedkoop geworden. Ik heb de mijne nog niet gekocht. Vind de mijn na 6 weken nog steeds mooi. Is zelfs de helft van de eerste keer dat ik hem zag.



Ja, en van die besparing ga ik nu misschien toch een bamboe tafelblad kopen.

Met een leuk onderstel is het wel in te passen in mijn huis. Klim ik niet meer op de tafel, maar schuif hem wel en pak een hoge keukentrap. Is ook meer verantwoord en blijft de tafel langer mooi.



Doe ik het dus toch.....



Ik ga ook inpakken en slapen. Het wordt dus toch iets van bamboe.

De combinatie ken ik nog niet. Dat noem ik vaag blijven.Ik weet even niet over welke jas je het hebt haha! Die bij miss etam? Die heb ik uiteindelijk gekocht, maar zie dat de kleuren die ze nu nog hebben (blauw en beige) 75 euro zijn, terwijl ik de groene voor 55 had of bedoel je die bij promiss?
quote:Enn schreef op 22 januari 2015 @ 22:56:

Ok!





Deze past ook mooi bij bamboe:



[afbeelding]Nou, dan geef ik toch de voorkeur aan zoiets MET bamboe.





De meubels zijn wel mooi. Dat is wat ik bedoel. Alleen is het wel groot.

Het wordt dus wel een bamboe tafelblad. (Fineer kan niet tegen hete Chinees )
quote:Desperate_Housewive schreef op 23 januari 2015 @ 07:50:

[...]



Ik weet even niet over welke jas je het hebt haha! Die bij miss etam? Die heb ik uiteindelijk gekocht, maar zie dat de kleuren die ze nu nog hebben (blauw en beige) 75 euro zijn, terwijl ik de groene voor 55 had of bedoel je die bij promiss?



Aha, wat goed!

Ik heb net bij Wehkamp mijn jassen besteld. Ik heb zo lang getwijfeld dat ik ze allebei heb genomen.

Het is vandaag zo koud dat ik de warmste (tot vlak boven de knie) ook wil. Ik ga ze allebei dragen. Dat is zeker.



Er is trouwens een speciale actie van C&A bij Wehkamp die alleen vandaag geldig is.
quote:retrostar schreef op 23 januari 2015 @ 00:05:

Je hebt ook bamboe parketvloeren. Ik vind het wel mooi maar niet echt neutraal van kleur. Warm effen okerkleur. Ik heb er ook een paar spullen van maar voor een hele tafel vind ik het te druk. Er zijn wel meer van die houtsoorten die leuk zijn als prullerie (zoals rubberhout en olijfhout) bijvoorbeeld bistroplankjes, onderzetters en slabakken, maar niet geschikt voor grootschaliger toepassingen.



Kennissen van mij die waren bezig met zebrahout; in het begin waren ze er helemaal verliefd op, ze hadden er een salontafel, een zuil en een lectuurbak van, allemaal wild gestreept, maar het vierde meubeltje is nooit gekomen en al gauw was alles weer weg.



Teveel vind ik hetzelfde als alles wit. Of alles donker.



Ik heb alleen een afdruiprek, dienblad en een bakje voor in de keuken.

Te veel van hetzelfde hoef ik niet. Bij Ikea hadden ze ook complete sets, maar die vind ik niet zo mooi. Ik heb heel veel lichte kleuren, omdat het de ruimte groter laat lijken. (Is gelukt, want de meeste mensen die nu binnen komen reageren allemaal hetzelfde. Zelfs de buren beweren dat ik een grotere ruimte heb dan zij. Meubels anders plaatsen heeft enorm veel effect.)

Ik beperk me tot een tafelblad. Alle lichte kleuren hebben nog wat accent nodig. Het moet wel een beetje krasbestendig zijn.

Ik heb een paar bamboe placemats en die kan ik gewoon onder de kraan afspoelen. Heel fijn materiaal. Ik had ze alleen gekocht om de lelijke plekken af te dekken. Ik zag ze toevallig en ze waren afgewerkt in een kleur die ik al had.
http://www.tutze.nl/nl/tine-k-bamboe-tafel.html



Google eens op: Tine k home bamboe



Het is mooi maar vind het meer voor in de tuin.

Bamboe accessoires zoals manden etc vind ik wel mooi! En is minder duur.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2015 20:21
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven