Engelse Boeken

23-01-2015 17:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging op het topic "welk boek lees jij momenteel?" wilde ik zelf eens een topic starten maar dan enkel gefocust op Engelstalige boeken. Ik weet niet wat het is, maar ik kom niet door een Nederlands boek heen.



Ik ben met name benieuwd naar leuke tips. Ik hou zelf wel van een beetje fantasy boeken. Ik heb onder andere de volgende boeken gelezen:

- Lord of the Rings - J.R.R. Tolkien

- The Hobbit - J.R.R. Tolkien

- The Mistborn Trilogy - Brandon Sanderson (Aanrader als je van het genre houdt!)

- The Black magician trilogy - Trudi Carnavan

- Sookie Stackhouse boeken - Charlaine Harris



En zo nog veel meer. Ik hoop dat jullie leuke tips hebben voor me! Hoeft overigens niet alleen fantasy te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Op entertainment is een tijdje terug een topic geweest geheel gewijd aan fantasy en sf. Als je dat opzoekt vind je vast een hoop tips.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Om het dan niet alleen fantasy en sf te laten zijn, wat andere boeken.



Deze boeken hebben mij allemaal erg geraakt, echt fantastische boeken:

Harper Lee, To Kill a Mockingbird (race relations in Amerika in de jaren 30)

Vanessa Diffenbaugh, The Language of Flowers (pleegzorg, moeder-dochter relaties)

Laurie Halse Anderson, Speak (verkrachting op een middelbare school)

Elizabeth Wein, Code Name Verity (vrouwelijke piloten en spionnen in de tweede wereldoorlog)



Geschikt voor een jongere doelgroep:

Neil Gaiman, Stardust (OK stiekem toch nog een fantasy boek )

Lois Lowry, The Giver (en een sf)

Madeleine L'Engle, A Wrinkle in Time (en een fantasy)

Robert Louis Stevenson, Treasure Island (een typisch avonturen boek. Misschien HET typische avonturen boek?)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alleen maar Engelse boeken, voornamelijk fantasy. Mijn favorieten:



Patrick Rothfuss - Kingkiller chronicles serie

Raymond Feist - Magician serie

Deborah Harkness - Discovery of witches serie

Robin Hobb - Farseer serie, Liveship serie

Terry Brooks - Shannara serie

Terry Goodkind - Sword of truth serie

George Martin - Game of thrones

Dan Simmons - Ilium serie, Hyperion serie



Niet-fantasy maar wel goed:

Kate Mosse - Labyrinth

Katherine Neville - The Eight

Elizabeth Kostova - The Historian

Donna Tart - Secret history
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal voor de tips alvast. Moet nog een hoop lezen zo te zien. Waar ga ik de tijd vandaan halen!? Maar hier kan ik alvast iets mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zoranya schreef op 23 januari 2015 @ 23:55:

Thanks allemaal voor de tips alvast. Moet nog een hoop lezen zo te zien. Waar ga ik de tijd vandaan halen!? Maar hier kan ik alvast iets mee.



Ga op 2 uur treinen van je werk wonen, werkt voor mij....



En verder gewoon in bad en in bed, lekker relaxen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, is een oplossing, maar pfft elke dag 2 uur treinen zie ik toch niet zitten. Denk dat ik het bij bed en bad ga houden. Helaas door druk op werk wat weinig tijd over. Dagen van 14 uur zijn niet ongewoon op het moment en dan heb ik als ik eindelijk thuis ben meestal weinig energie over om nog te lezen. Met een bladzijde per dag gaat het niet hard
quote:aikidoka schreef op 23 januari 2015 @ 20:52:

Duistercontinent ik heb van Rita Mae Brown een aantal boeken gelezen, zoals Ruby Fruit Jungle, Venus Envy, Bingo. Heb jij ook haar Mrs Murphy serie gelezen?Ja, die heb ik gelezen ook Sister Jane. Ik vind ze heerlijk, geestig en toch vol met wijsheden. Rita rocks.
anoniem_124501 wijzigde dit bericht op 24-01-2015 17:25
Reden: dubbel.
% gewijzigd
quote:aikidoka schreef op 23 januari 2015 @ 20:52:

Duistercontinent ik heb van Rita Mae Brown een aantal boeken gelezen, zoals Ruby Fruit Jungle, Venus Envy, Bingo. Heb jij ook haar Mrs Murphy serie gelezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven