PVC of toch tegels? Voors en tegen

24-01-2015 13:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe vloer voor woonkamer en open keuken. En twijfelen erg.. tegels of toch PVC.. Wat is handig/mooi en toch practisch.



We hebben een hond... dus moet stroef zijn en toch makkelijk schoon te houden.... Houtkleurige tegels vind ik ook wel mooi. Wie heeft ideeen? Voor en nadelen? En wie weet heeft iemand ook nog voorbeelden van vloeren met een bepaald merk.



Ben heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben PVC met houtlook, is erg mooi en praktisch. Natuurlijk zie je dat het geen hout is, maar het oogt wel veel 'warmer' dan steen. Er zitten groefjes etc. in zoals bij echt hout, dus het is niet heel glad.
Wij hebben tegels in houtlook. Ik vind het erg mooi, de beste keuze die we tot nu toe hebben gemaakt, nog geen negatieve reactie gehad. Onderhoud is erg handig, de vloer is niet glad, er zitten nerven is, zodat het net hout lijkt. Veel mensen moeten zelf even aan de vloer voelen, voordat ze geloven dat het tegels zijn. Nogal logisch, aangezien je een hele smalle voeg ziet, daar waar je dat bij hout niet hebt. Vriend wilde hout, ik wilde tegels, dit was precies goed. Ook ivm de vloerverwarming die we hebben.



Dit is een deel van onze erker met tegels.



Foto 1
Alle reacties Link kopieren
Wow die zijn ook mooi.. Mag ik ook vragen wat voor merk dit is?
Dit is van het merk Kronos. Wordt in Italië geproduceerd.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben pvc laminaat en dat bevalt heel goed. Aanzienlijk stiller dan de plavuizen die hiervoor lagen en het laminaat dat we elders hadden. Werkt goed samen met de vloerverwarming. En het ziet er heel mooi uit vind ik. Paar keer iets laten vallen en geen schade, iets wat me eerder bij laminaat wel overkwam. Dus zeer tevreden.

We hebben wel voor de klikvariant gekozen ipv het plakspul en hebben de vloer eerst laten egaliseren (want over plavuizen heen met behoorlijke voeg).
Alle reacties Link kopieren
Wij twijfelden ook tussen tegels en pvc. Uiteindelijk wordt het toch pvc. Dat voelt warmer en klinkt zachter dan tegels, en als je eens iets laat vallen is er een kans dat het niet breekt (een glas of bord valt kapot op tegels). In onze nieuwe woning komt overal vloerverwarming, en dan is pvc echt ideaal. Ik zou het dan wel laten verlijmen en niet voor klik-pvc gaan, want dan verlies je een hoop warmte (als je vloerverwarming hebt tenminste). Let bij pvc op de dikte van de toplaag, die moet 5 mm of meer zijn (het pvc wat wij hebben uitgezocht is 2,5 mm dik met een toplaag van 0,55). Merken met een dunnere toplaag zou ik niet aan beginnen, die geven meestal ook minder garantie. Verder maakt het merk niet zoveel uit, en moet je gewoon kijken welk motief je het mooist vindt.
Alle reacties Link kopieren
Het moet stroef zijn ?



Dan geen PVC, geen tegels zonder behoorlijk reliëf, geen laminaat.



Ik vindt hem wel grappig, je noemt één eis en komt vervolgens op de proppen met ongeveer alle opties die niet aan die eis voldoen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dat pvc is toch met nerf en daardoor niet stroef?



Ik vind de vloer van Chantilly echt super. Voordeel van pvc vind ik ook dat het wat zachter en warmer is om over te lopen.
Wij hebben een PVC-vloer en ik ben er superblij mee. Je ziet er niet zoveel op (best handig met peuter, kleuter en hond) en het is niet glad doordat er toch een soort structuur/nerf in zit. En we hebben en vloerverwarming onder.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de tips zover...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven