Demente hond laten logeren?

07-12-2014 09:23 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Kan zijn dat ik een beetje voorbarig ben met dit topic, want ik moet het nog overleggen met mijn wederhelft.



Een goede vriendin van mij heeft 2 hondjes. Die hondjes gaan ieder jaar in pension als zij op vakantie gaan. Gaat altijd prima. Een van de hondjes is al heel oud. Hij ziet nog nauwelijks, is doof en ook dement. Dit is al wat langer zo. Maar nu was ik er laatst en schrok ik gewoon van het hondje. Waar het vroeger een dikke hond was die als (enige) hobby eten had, was het nu een vermagerd hondje dat eigenlijk alleen nog een beetje in het mandje voor zich uit zat te staren. Hij is ook al een tijdje niet zindelijk meer. Hij ziet er niet ongelukkig uit, maar is wel in korte tijd hard achteruit gegaan.



Volgende maand gaan ze weer op vakantie en het pension is al geboekt. Maar nu zit ik te denken om aan te bieden om de hondjes bij ons te laten logeren. Dat betekent dan wel dat ik 2 honden in huis krijg, want de 2 hondjes kunnen niet zonder elkaar. Ik zou het vooral doen zodat de vriendin met een gerust(er) hart op vakantie kan gaan. Het kan nl. zijn dat de hond ineens dood gaat en het is wel zo'n fijn idee dat hij dan in een huiselijke omgeving is.



De honden kunnen goed met onze hond overweg. Ik moet er wel rekening mee houden dat ik dagelijks (een paar keer) zal moeten dweilen. Vind ik niet erg, de hond kan er immers niets aan doen dat hij niet meer zindelijk is.



Maar goed, zou graag even jullie mening hierover horen. Alvast bedankt
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je, Noa.

Ik zou het zeker doen.



We hebben hier zelf zo'n hond als jij beschrijft, dement, doof en bijna blind. Wij kiezen er voor om de tijd zo lang het nog duurt maar niet op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
De hondjes komen logeren. Ze was er echt blij mee. Het is niet zo dat hij continu plast ofzo, dus het is niet zo dat ik steeds met een dweil klaar moet staan. Ik ga hem alleen niet meenemen op de langere wandelingen, want hij loopt nog nauwelijks, dus een klein rondje is genoeg.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
En wat er moet gebeuren als hij dood gaat wist ik al, aangezien ik al langer de contactpersoon ben als ze op vakantie zijn.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je noa, als er dan wat gebeurt is er iemand in de buurt die het hondje kent.

En dat dweilen en veel schoonmaken valt best mee toch, je kunt spullen die je echt mooi en netjes wilt houden, altijd even weg zetten, tot de hond weer terug gaat.
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor hondjes en baasjes. En soms een plasje, what's the big deal....
Alle reacties Link kopieren
Super, heel lief van je Noa.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 08 december 2014 @ 07:29:

De hondjes komen logeren. Ze was er echt blij mee. Het is niet zo dat hij continu plast ofzo, dus het is niet zo dat ik steeds met een dweil klaar moet staan. Ik ga hem alleen niet meenemen op de langere wandelingen, want hij loopt nog nauwelijks, dus een klein rondje is genoeg.Oh wat geweldig zeg, je doet dat beestje er denk ik zoveel plezier mee, lekker veilig bij jou in een huiselijke omgeving. Dikke
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
One cheer for Noa
Alle reacties Link kopieren
En dan open ik over een tijdje een topic met als titel "Hoe krijg ik mijn vloer weer schoon?"
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik up mijn topic even.



Heb nu dus de demente hond te logeren. Heeft iemand tips over hoe ik het beste met hem om kan gaan?

Het is een hond die weinig gewend is, die eigenlijk net als het andere logeerhondje hier (ja 2 logeetjes dus) als een huiskat leeft.



Bij hun thuis komen ze nauwelijks buiten. Gaan in de ochtend op het balkon om daar hun behoefte te doen en overdag en 's avonds ook een paar keer.

De niet-demente gaat gewoon met onze hond mee naar buiten om uitgelaten te worden en te wandelen in het park.



Aangezien ze niks gewend zijn vraag ik me af of het wel goed is dat ik die demente een paar keer per dag mee naar buiten neem. Ik ga uit van het principe dat een hond een hond moet kunnen zijn en naar buiten moet om te plassen en poepen, maar doorbreek ik zijn regelmaat daar niet teveel mee?



Ook blaft en jankt hij ineens uit het niets. Ik weet dat dit bij dementie hoort en probeer hem dan gerust te stellen, maar kan ik nog meer doen?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon korte stukjes naar buiten gaan en mocht demente loge het niet fijn vinden hem weer thuis brengen. Lekker gaan als het droog en zonnig is, nu volgens mij



Of ga met jouw hondje en de andere loge eerst een stuk wandelen en als je terug komt met het demente hondje en dan aanvoelen wat die fijn vindt. Neem een handdoek mee en ga lekker met hem op een bankje in de zon zitten. Lekker kroelen samen. En als hondje weer naar huis wil, weer terug gaan.



Komt goed, je voelt het vast wel aan Noa hoe ik je ken
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ps, ik vind het zeker voor de gewone hond niet normaal dat die alleen maar een balkon kent maar goed .......... maar ook voor het andere hondje hoor.



Daar kan jij niets aan doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
MV, ik loop al apart met de demente en hij lijkt het ok te vinden. Vanmorgen heeft hij zelfs buiten gepoept. Vind ik best knap voor een hond die zo oud is en het niet meer gewend is.



Ben het ook helemaal met je eens dat het niet normaal is. Een hond moet een hond kunnen zijn. Die andere is ook bang voor andere honden. Niks gewend he.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 24 januari 2015 @ 11:41:

MV, ik loop al apart met de demente en hij lijkt het ok te vinden. Vanmorgen heeft hij zelfs buiten gepoept. Vind ik best knap voor een hond die zo oud is en het niet meer gewend is.



Ben het ook helemaal met je eens dat het niet normaal is. Een hond moet een hond kunnen zijn. Die andere is ook bang voor andere honden. Niks gewend he.Zielig idd. Maar ja, is weer een andere discussie. Fijn dat je er zo de tijd voor vrij maakt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou echt super. Maar ik vind jouw vriendin iets minder. Zó´n hond in een pension doen....



Volgens mij is de hond eigenlijk al klaar met zijn leven. En die dan ook nog in een vreemde omgeving stoppen omdat je op vakantie wilt.... Laat hem dan liever inslapen.



Demente mensen uit hun omgeving halen, brengt ze heel erg van het padje. Het wordt dan flink erger. Ik kan me voorstellen dat het met dieren niet anders is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven