Auto kopen... duur!

17-04-2007 22:30 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen een andere auto kopen (auto nu 6 jaar oud, steeds meer onkosten), maar ik schrik me rot van de prijzen! Geen idee nog wat voor auto het moet gaan worden. In elk geval niet heel klein ivm kinderen en hond. Ik heb ook ff stiekem op sites gekeken om je auto te financieren, iets meer geld maakt het zoeken wel makkelijker... Maar of het nu verstandig is?? Iemand van jullie ervaring met lenen voor een auto?
Alle reacties Link kopieren
Voor autoverzekeringen moet je je eens wenden tot de FBTO. Dat was voor ons (waarschijnlijk) de goedkoopste. Als lid van de Vereniging Eigen Huis krijg je ook nog extra korting, het kan al uit om alleen daarvoor lid te worden van de VEH.
Als je in Zeeland, Brabant en Limburg (laatste weet ik niet zeker) woont, is ZLM echt de goedkoopste. (Mijn vader is zeer van de centen en financiën en heeft dit voor meerdere mensen uitgezocht en voor iedereen was deze de goedkoopste. Dus van oude kleine auto's tot nieuwe grote nieuwe auto's.)
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp echt niet dat mensen zich in de schulden steken voor een auto. Als je goed zoekt, kun je echt plenty vinden voor een goede prijs. Waarom zou het nieuw moeten zijn? Ik heb ruim 6 jaar met een ouwe Ford Fiesta uit 93 gereden, helemaal opgereden tot ie echt niet meer de door de APK kwam. Voor 4300 gulden gekocht en vele kilometers mee gemaakt. Nu heb ik een Ka uit '97. Wordt minimaal 400 km per week mee gereden, vaak meer. Dat deed ik met mijn oude bak overigens ook, die heeft zijn geld meer dan terug verdiend. Je moet gewoon een budget voor jezelf bedenken (en dat sparen als je nog je ouwe bak hebt) en dan kun je gewoonlijk handje contantje betalen, als je niet al te hoge eisen stelt. Check marktplaats en zoek op autosites naar testen, zodat je de sterke en zwakke kanten van bepaalde merken kent. 




Dat vond ik een jaar geleden ook, maar ik denk dat het aan de situatie ligt. Heb in mn hele (26 jaar lange) leven nog nooit geleend en zou dit ook niet zo snel doen, MAAR...



Ik ben onlangs afgestudeerd en heb sinds kort werk, waarvoor ik redelijk ver (45 km p/d) moet reizen (woon/ werk). Momenteel rijd ik in een oude citroen die niet meer door de apk zal komen. Aangezien ik nog niet veek heb gespaard en ik toch een nieuwe (lees: andere) auto nodig heb zal ik moeten lenen. Bovendien gaat het hierbij om redelijk grote bedragen die mijn ouders me niet voor gaan schieten.

Ik kan natuurlijk weer voor een 2e handsje kiezen, maar die zijn minder betrouwbaar en gaan geen jaren meer mee. De komende jaren zou ik (naast de aflossing e.d.) op mezelf willen gaan wonen, maar de woningmarkt zit hier ook zo vast als in de randstad. Dus dat duurt nog wel even en wanneer ik een huis koop of ga huren (uiteindelijk) zal ik groot bedrag opgaan daaraan. Dus daarom koop (of leen) ik nu een nieuwe auto (paar maanden als showmodel gediend) die er mogelijk nog wel een jaar of 10 (of meer) tegen kan.

De lening zal ik iig asap aflossen, want ik leen nog steeds niet graag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven