steigerhouten meubelen voor binnen

21-01-2015 21:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen graag een steigerhouten kledingkast laten maken of misschien zelf maken, nu hoor ik dat steigerhout niet zo geschikt is voor binnen omdat het heel snel gaat werken doordat het snel gevoelig is voor vocht en warmteverschillen, anderen zeggen dat het best kan als je het hout droog is.

Wie heeft er steigerhouten meubels voor binnen en valt het mee met het werken.

Een klein beetje werken vinden we niet erg als het mar geen kieren van een halve centimeter zijn
Alle reacties Link kopieren
Een kledingkast van steigerhout.... heel goed voor je kleren, over splitsers en dus haaltjes aan je kleding.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een steigerhouten soort van bankje ding. om schoenen in de zetten. volgens mij is dat niet gaan uitzetten of krimpen, heb er in elk geval nooit iets van gemerkt. Het is zodanig glad dat je er echt geen splinters van krijgt trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij heeft pas een stapelbed gemaakt van steigerhout en metaal. Het hout had al een paar weken binnen gelegen, maar ging toch nog werken. Gevolg: hele grote kieren van soms meer dan een centimeter.

Ik zou er dus zeker mee oppassen, ideaal is het namelijk niet.

Als je het heel goed schuurt en lakt hoeft het niet te splinteren trouwens, maar ik zou zelf een ander soort hout gebruiken voor je kledingkast.
Alle reacties Link kopieren
Als je het laat maken dan mag je er wel vanuit gaan dat het gewoon goed en droog hout is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Bij ons is het enorm gaan kieren (0,5 tot wel 1 cm), maar dat vinden wij voor dit specifieke meubel juist gaaf. Voor een kledingkast is het misschien minder geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Die steigerhouttrend is wel bijna over hoor. Over een paar jaar is dat echt niet meer hip.
Alle reacties Link kopieren
Ja humm, nu wordt de twijfel alleen maar groter. en over die trend ja is misschien ook wel waar.

Verder is bijna alleen maar wit in de mode heb ik ontdekt na wat speuren op internet.

Zie een bed nog wel zitten maar een kast tsja weet het nog zo net niet.
Alle reacties Link kopieren
En als je een standaard bouwmarktkast behandelt met krijtverf ?

Daarmee kun je leuke effecten krijgen.











https://www.shabbytreats. ... krijtverf-van-annie-sloan
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het gaat mij er meer om over het werken van het steigerhout dan de manier van verven.

Jammer ik denk dat het toch andere meubeltjes worden of er moet nog een positieve reactie komen.
Ik las een tijdje geleden iemand die een oude kast had opgelapt met plaklaminaat met daarop een print van steigerhout.

Het had haar 20 euro gekost en ze was er erg blij mee. Als je een kast heb met van dat geperst spul dan kan het wel leuk staan.
Alle reacties Link kopieren
Plaklaminaat lijkt mij dat je dat ziet.

Verder niemand ervaring met steigerhouten meubelen voor binnen??
Steigerhouten meubelen moet je zowel buiten als binnen niet willen hebben..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een eettafel van steigerhout. Is wel gaan werken in de zin dat het blad niet superrecht meer is, maar dat staat juist mooi.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:Margha schreef op 21 januari 2015 @ 23:32:

Ja humm, nu wordt de twijfel alleen maar groter. en over die trend ja is misschien ook wel waar.

Verder is bijna alleen maar wit in de mode heb ik ontdekt na wat speuren op internet.

Zie een bed nog wel zitten maar een kast tsja weet het nog zo net niet.Er is echt wel wat meer te krijgen dan alleen maar zwart en/of wit hoor.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is steigerhout wel uitgeleefd.

Maar wat ik een nadeel vind aan steigerhout, is dat de prijs kwaliteit verhouding zo scheef is. Je betaalt er onevenredig veel voor. En daar ben ik te reëel voor ingesteld. Dat zou ik nooit doen.



Als je je dan tóch een bult moet betalen, ging ik voor ruw eiken.

https://encrypted-tbn3.gs ... YlCBpcddDSBhx2LzdEKSrz95J



Niet de stijl die jij bedoelt denk ik, maar het gaat puur effe om een impressie te geven hoe dat hout er uit ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven