Buren feestjes áltijd op een verkeerd moment.

25-01-2015 00:17 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
De buren hebben blijkbaar een feestje. Een hoop gegil, harde muziek en er zijn al twee boeken uit de kast getrild. Niet normaal meer.

Heb ooit gevraagd of ze een briefje in de bus wilden doen bij een feestje maar dat is dus niet gebeurt.

Nu geven ze ook bijna nooit feestjes maar waarom NU. Kind ziek, ik ziek en slaap daarom toch al te weinig door te benauwd zijn. Misschien dat ik zo ff bij de onderburen vraag wat zij er van vinden en anders misschien toch maar aankleden, naar beneden (veel moeite) en aanbellen in de hoop dat ze opendoen.

Zucht. Zo'n kleine moeite om ff een aankondiging te doen hé dus waarom doen mensen dat nou niet.

Geen raad nodig verder, wilde er gewoon ff over klagen. Het had erger kunnen zijn, elke week feestjes bv. Maar waarom NU.
quote:lux. schreef op 25 januari 2015 @ 00:35:

Ik zou me echt niet telkens uit m'n huis laten jagen als de buren een feestje geven zeg gewoon oordoppen kopen? Die gebruik ik altijd. Investeren in een paar goeie. Hoor niks met die dingen in!



(Niet elke nacht gebruiken, dan ben je zo gewend aan stilte dat je nergens meer van kunt slapen (spreek uit ervaring )Oordoppen in werkt niet als je een ziek kind hebt dat je aandacht nodig kan hebben 's nachts. Ik snap de irritatie. Hier een tijdje geleden meegemaakt dat de buren van 1 deur verderop feest hadden, compleet met dj erbij. Het was op een vrijdag avond, begon al 's avonds rond 7 uur en de herrie, echt een mega herrie, ging door tot 's nachts 4 uur. Om 5 uur ging mijn wekker want de zaterdag moest ik gewoon werken. Alles leuk en aardig en een feestje is gezellig, maar het zou nooit in mijn hoofd opkomen om de stereo tot 4 uur 's nachts open te laten staan, ik vind het niet meer dan normaal dat je dat even een tikje zachter zet omdat er buren slapen. Ik zou een briefje in mijn bus zeer zeker hebben gewaardeerd. Ook al doet dat dan niks aan de herrie af, het geeft toch het gevoel dat ze zich ervan bewust zijn dat er nog meer mensen in de rij wonen.
quote:JoniJoni schreef op 25 januari 2015 @ 10:49:

[...]



Oordoppen in werkt niet als je een ziek kind hebt dat je aandacht nodig kan hebben 's nachts. Ik snap de irritatie. Hier een tijdje geleden meegemaakt dat de buren van 1 deur verderop feest hadden, compleet met dj erbij. Het was op een vrijdag avond, begon al 's avonds rond 7 uur en de herrie, echt een mega herrie, ging door tot 's nachts 4 uur. Om 5 uur ging mijn wekker want de zaterdag moest ik gewoon werken. Alles leuk en aardig en een feestje is gezellig, maar het zou nooit in mijn hoofd opkomen om de stereo tot 4 uur 's nachts open te laten staan, ik vind het niet meer dan normaal dat je dat even een tikje zachter zet omdat er buren slapen. Ik zou een briefje in mijn bus zeer zeker hebben gewaardeerd. Ook al doet dat dan niks aan de herrie af, het geeft toch het gevoel dat ze zich ervan bewust zijn dat er nog meer mensen in de rij wonen.



Ik zeg toch ook niet dat ik de irritatie niet snap of haar niet begrijp? Ik zou alleen nog geïrriteerder zijn als ik in een hotel moest gaan slapen omdat mijn buren een nachtje door willen halen. Dus ik probeerde in oplossingen te denken.



Zelf ben ik wegverhuisd uit een huis met lawaaierige bovenburen en heb nu goddank hele rustige onder- en bovenburen, maar ik heb er dus veel ervaring mee en het enige dat werkt is oordoppen. En volgens mij heeft nina geen baby meer en kan kind dus best mama komen wakker maken als hij ergens last van heeft. Mijn broertje droeg ook oordoppen als hij kwam logeren bij ons vroeger, ging prima. En mijn broertje is nog een kind.
Alle reacties Link kopieren
Werken oordoppen ook tegen het trillen van boekenkasten waar boeken uit vallen?
quote:iones schreef op 25 januari 2015 @ 11:00:

Werken oordoppen ook tegen het trillen van boekenkasten waar boeken uit vallen?Nee maar dan hoor je het niet. Ignorance is bliss
Alle reacties Link kopieren
Als de geluidsoverlast dermate is dat er trillingen ontstaan waarbij dingen omvallen bij de buren, dan wordt de norm ver overschreden. Volgens mij mag dat niet.

Alleen is het aantonen heel moeilijk. Dan zou de politie eigenlijk direct ter plaatse moeten komen om bij je te luisteren.
Ik ben ook zo blij dat ik geen last meer heb van buren. Een poos in een flat gewoond maar dat zou ik echt niet meer willen! De dichtsbijzijnde buren wonen aan beide kanten een kilometer of wat verderop!

@nina, nog een beetje geslapen? en jij en kind al wat beter?
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 25 januari 2015 @ 00:35:

Ik zou me echt niet telkens uit m'n huis laten jagen als de buren een feestje geven zeg gewoon oordoppen kopen? Die gebruik ik altijd. Investeren in een paar goeie. Hoor niks met die dingen in!



(Niet elke nacht gebruiken, dan ben je zo gewend aan stilte dat je nergens meer van kunt slapen (spreek uit ervaring )

Oordoppen helpen niet zo goed bij bas en tril geluiden omdat je die ook via je schedel ervaart. Verder doen bij mij alle oordoppen na een paar uur pijn, zelfs op maat gemaakte.

Ik zou dus ook liever van te voren gewaarschuwd worden, zodat ik een keuze heb en niet voor een voldongen feit feplaatst word.

Overigens had ik de politie gebeld als ik midden in de nacht wakker gehouden was vanwege extreem harde muziek.
In mijn geval zouden de oordoppen ook niet gekund hebben, omdat ik dan de wekker niet zou horen. In ons geval ging het om nieuwe buren die een house warming party gaven, je wilt niet de zeikerd zijn door de politie te bellen (wat wel gedaan is door andere buren) maar ik snap echt niet waaróm. Waarom moet je tot diep in de nacht met open volume door de straten schallen, met het volume wat lager is het net zo gezellig. Ik zou het zelf niet in mijn hoofd halen in ieder geval, echt asociaal.
Ik snap het ook niet. Maar ik ben ook opgegroeid in de stad met als regel: tussen 22u en 10u ben je stil.



Mijn man is opgegroeid in een vrijstaand huis in een dorp en kan ook echt herrie maken. Dan kom ik binnen en staat hij met de muziek loeihard te koken, dat m'n oren er zowat vanaf vallen. Zet ik altijd meteen zacht.



Heb het idee dat heel veel mensen die nu in de stad wonen gewoon nooit hebben geleerd dicht op andere mensen te wonen. Ik loop ook veel zachter dan mijn man. Hij loopt boemboemboemstampstamp terwijl ik altijd mijn voeten zo zachtjes mogelijk neerzet en deuren dicht dóé in plaats van ze dicht laat vállen.



Door de trillingen van een bas slaap ik heen trouwens, dat moet ook wel want elke keer dat de tram langsrijdt trilt mijn huis en rinkelen de glazen



En ik heb jaren met oordoppen én wekker geslapen, dat is geen probleem als je de wekker dichtbij je hoofd hebt en op z'n hardst zet.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss-sunshine28 schreef op 25 januari 2015 @ 09:31:

Leven en laten leven.Als mensen zoveel herrie veroorzaken dat bij jou de boeken uit de kast trillen een vorm van `laten leven`?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ben "wakker" Het is iig tot iets na vieren doorgegaan daarna ben ik (met koptelefoon met luisterboek) in slaap gevallen. Zoon is er beter aan toe kwa ziek zijn dan ik en die word straks lekker opgehaald. Hij heeft pgb en na het uitje gaan ze even boodschappen doen. Heel educatief én meteen de meest benodigde dingen weer in huis.

Voor de mensen die niet zo goed hebben gelezen.. Ik vind een keer een feestje niet erg, nou ja misschien wel vervelend maar het moet kunnen. In mijn huis word ook wel eens lawaai gemaakt.

En ja een lekker feestje duurt nu eenmaal tot laat en ja dan moet de muziek wel eens hard. Het was idd wel heul erg hard maar daarentegen maken ze verder echt nooit lawaai. Is het iedere week had het wat anders geweest.

Aanbellen was een idee maar ik ben niet zo mobiel op het moment en woon met een paar trappen. Vannacht wel nog even overwogen maar het idee om met mijn slechte lijf én zieke lijf al die trappen af en op te moeten zag ik erg tegenop.

Als kind zo weg is ga ik lekker nog even bijslapen.

En ja als ik van de week de buurjongen zie zal ik het er nog wel even over hebben, dat een aankondiging wel zo prettig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 25 januari 2015 @ 12:37:

[...]



Als mensen zoveel herrie veroorzaken dat bij jou de boeken uit de kast trillen een vorm van `laten leven`?Het was idd erg over the top. Maar ze maken verder nooit lawaai dus acht die ene keer... Het kwam alleen wat lullig uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 25 januari 2015 @ 01:33:

Hoe kunnen zij nu rekening houden met het feit dat jij ziek bent?Dat schrijf ik toch niet? Ik had liever een aankondiging gehad zodat IK er rekening mee had kunnen houden. Hoef ik niet vroeg op prima, moet dat wel of zoals nu dat ik best beroerd ben had ik liever ergens anders (rustig) gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 25 januari 2015 @ 08:45:

Haha misschien een idee om nu even te gaan stofzuigen met keiharde heavy metal ze liggen waarschijnlijk lekker te slapen nu en ik denk dat ze dat ook nu geen lekkere planning vinden 's morgens vroeg! Als ik zelf vroeg wakker was geweest had ik zeker even aangebeld, en gebeld

Heeft tegen 12 niet zo veel zin meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 25 januari 2015 @ 12:53:

[...]

Als ik zelf vroeg wakker was geweest had ik zeker even aangebeld, en gebeld

Heeft tegen 12 niet zo veel zin meer.Ha, dat is een goeie! Dat had ik ook gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven