schoonmaken als je dieren hebt

20-01-2015 13:33 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wou eens weten van jullie hoe vaak jullie schoonmaken als je huisdieren hebt?

En wat houd dat schoonmaken dan in?



Ik heb 4 katten die in de living/keuken lopen, maar 2 ervan zitten vaak in de slaapkamers (eigelijk gans het huis)

en mijn konijn bevind zich in mijn slaapkamer. Kan daar ook geregeld los lopen.

Mn hamster staat in de keuken op het aanrecht in een terra. Maar die maakt weinig vuil haha :D



Ik moet elke dag stofzuigen, want overal ligt er haar en kattengrit. Afstoffen doe ik eens in de 2 a 3 dagen.



Graag zou ik weten hoe anderen dit doen, en of er manieren zijn bv om beter haren uit de zetel of kleding te krijgen.



ps: mijn dieren komen NIET buiten.



quote:pamelacourson schreef op 23 januari 2015 @ 09:09:

Wij hebben 1 kat, maar ik maak niet meer schoon dan voorheen. Met 2 kleine kinderen stofzuigde ik toch al vrijwel elke dag, dus dat maakt weinig verschil. Wel neem ik het aanrecht vaak even af voor ik het gebruik, omdat de kat als we weg zijn wel de neiging heeft om erop te gaan lopen. Ze komt (nog) niet buiten, dus daar kan ze ook niet vies van zijn.

Het enige echt extra werk zijn de twee kattenbakken die ik twee keer per week helemaal verschoon.Voor 1 Kat 2 kattenbakken en die bride 2x per week helemaal verschonen? Dus 4x per week een schone bak? Maar dat is nig geen 2 dagen met 1 bak doen. Dan zijn ze toch nog niet vies
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 23 januari 2015 @ 19:23:

[...]





+1



Ik heb bij een hoop mensen die roepen dat zij bepaalde dingen vies vinden en echt niet zouden accepteren in huis, een beeld van dieren die alleen maar in 1 kamertje mogen als zij thuis zijn en naar buiten gestuurd worden als ze dat niet zijn, zodat ze er zelf geen last van hoeven hebben. Dan kun je er trots op zijn dat je huisje zo schoon is, maar dan ben je in mijn ogen geen dierenliefhebberJa inderdaad, en zij die nu op mij het hardste roepen zijn hier hoogstwaarschijnlijk een voorbeeld van
quote:nevermind_ schreef op 24 januari 2015 @ 10:01:

[...]





Ja inderdaad, en zij die nu op mij het hardste roepen zijn hier hoogstwaarschijnlijk een voorbeeld van

Hoezo,ik heb een hondje en die komt idd niet op de bovenverdieping en de slaapkamers.

Een kat zou ik idd never nooit aan beginnen,niet iedereen is een kattenliefhebber.

Maar als ik het dus goed begrijp ben je geen dierenliefhebber als je geen beesten op je aanrecht,in je slaapkamer en in je bed wil hebben..

Waarvan akte dan maar..
Alle reacties Link kopieren
Katten en konijnen zijn buitendieren, hier zou een groep als wakker dier of dierenbescherming iets tegen moeten doen.



Het is smerig al die beesten in huis

het is voor de dieren absoluut niet goed als ze niet in de frisse lucht komen

een kat is een roofdier, die moet muizen en vogels kunnen vangen, en mensen die een kat een belletje omdoen zijn ook dierenbeulen.



Een hamster op het aanrecht, hoe bedenk je het.



eet smakelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:ted63 schreef op 25 januari 2015 @ 10:02:

Katten en konijnen zijn buitendieren, hier zou een groep als wakker dier of dierenbescherming iets tegen moeten doen.



Het is smerig al die beesten in huis

het is voor de dieren absoluut niet goed als ze niet in de frisse lucht komen

een kat is een roofdier, die moet muizen en vogels kunnen vangen, en mensen die een kat een belletje omdoen zijn ook dierenbeulen.



Een hamster op het aanrecht, hoe bedenk je het.



eet smakelijk



Als ik jou was zou ik naar n psychiater gaan, klopt toch iets niet met je redenering. :/

Dierenbescherming is er voor ERGE gevallen van mishandeling, vind het al een schande dat je een belletje aandoen mishandeling durft noemen. Denk maar aan dieren die fysiek mishandeld worden, geslagen , gestampt, verminkt, overlaatst las ik iets met vuurwerk in een kat zn achterste DAT is MISHANDELING!!!



Jij bent zo'n type mens dat als je kat zou worden doodgereden zegt "beter kort en gelukkig dan lang en ongelukkig" ...

Je weet niet eens waarover je spreekt; en moest je mijn vorige post gelezen hebben ivm die vergiftiging zou je niet zo'n debiele reactie geven!! BAH
Alle reacties Link kopieren
quote:ted63 schreef op 25 januari 2015 @ 10:02:

Katten en konijnen zijn buitendieren, hier zou een groep als wakker dier of dierenbescherming iets tegen moeten doen.



Het is smerig al die beesten in huis

het is voor de dieren absoluut niet goed als ze niet in de frisse lucht komen

een kat is een roofdier, die moet muizen en vogels kunnen vangen, en mensen die een kat een belletje omdoen zijn ook dierenbeulen.



Een hamster op het aanrecht, hoe bedenk je het.



eet smakelijk

Mensen die hun kat die arme vogeltjes laten vangen zijn dierenbeulen.

Katten moeten helemaal niks. Ze mogen er zijn. Net zoals iedereen blij mag zijn dat ie er is. Dat hoeft niet ten koste van andere wezens te gaan.



In principe zijn alle dieren buitendieren die frisse lucht nodig hebben en alle dieren hebben een bepaalde mate van bewegingsvrijheid nodig. En die moeten wij mensen ze ook bieden. Maar niet ten koste van anderen.

Katten mogen best buiten, maar in de eigen tuin.
Alle reacties Link kopieren
quote:ted63 schreef op 25 januari 2015 @ 10:02:

Katten en konijnen zijn buitendieren, hier zou een groep als wakker dier of dierenbescherming iets tegen moeten doen.



Het is smerig al die beesten in huis

het is voor de dieren absoluut niet goed als ze niet in de frisse lucht komen

een kat is een roofdier, die moet muizen en vogels kunnen vangen, en mensen die een kat een belletje omdoen zijn ook dierenbeulen.



Een hamster op het aanrecht, hoe bedenk je het.



eet smakelijk

Mijn kat wil niet eens naar buiten. Ja, als het zomer is, en droog. Maar dan nog ligt ze naast mij buiten op de bank. Ga ik even naar binnen? Mevrouw gaat uit zichzelf mee. Ben ik te lang buiten? Dan wil mevrouw naar binnen.

Als hier alle deuren open staan, dan nog blijft mevrouw binnen. Haar buiten zetten en de deur dicht doen, dat is pas mishandeling!
bats!
quote:ted63 schreef op 25 januari 2015 @ 10:02:

Katten en konijnen zijn buitendieren, hier zou een groep als wakker dier of dierenbescherming iets tegen moeten doen.



Het is smerig al die beesten in huis

het is voor de dieren absoluut niet goed als ze niet in de frisse lucht komen

een kat is een roofdier, die moet muizen en vogels kunnen vangen, en mensen die een kat een belletje omdoen zijn ook dierenbeulen.



Allemaal smoesjes om je dier naar buiten te kunnen laten en anderen ermee te belasten, om er zelf zo min mogelijk last van te hebben.



In de frisse lucht komen kan ook in een buitenren. Dan hebben anderen er geen last van en blijft je kat ook langer leven, maar dit is duur en mensen hebben dat vaak niet voor hun dier over.



Vrij naar buiten kan in de natuur, maar we leven niet in de natuur. We leven in woonwijken, waar de wetten van de evolutie niet meer gelden, dieren korter leven omdat ze worden aangereden of vergiftigd en andere mensen last hebben va je schijtende kat in hun tuin.
quote:diamond-gloss schreef op 24 januari 2015 @ 11:15:

[...]



Hoezo,ik heb een hondje en die komt idd niet op de bovenverdieping en de slaapkamers.

Een kat zou ik idd never nooit aan beginnen,niet iedereen is een kattenliefhebber.

Maar als ik het dus goed begrijp ben je geen dierenliefhebber als je geen beesten op je aanrecht,in je slaapkamer en in je bed wil hebben..

Waarvan akte dan maar.. Nee hoor, maar je hond alleen in de gang of in een bench laten.. dan vraag ik me af waarom je huisdieren neemt. Dat vind ik namelijk een beestje tekort doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 januari 2015 @ 19:36:

Ik denk dat sommige mensen (zeker in een kleine stadswoning bijv.) gewoonweg eens moeten leren accepteren dat het houden van een hele menagerie in die setting geen optie is. Net zo min als dat je een paard of een koe of een geit in een achtertuintje van 20 vierkante meter kan houden, is het handig om een grotere hond in een woonkamertje van 4 bij 7 te proppen (waar, laten we eerlijk zijn, de meeste honden in terecht komen, waar ze hun kont niet kunnen keren want alles staat vol, en waar ze 90% van de dag braaf op een kleedje of in een mand moeten liggen). En natúúrlijk is dat niet zo, en gaat iedereen écht wel de vereiste 3 uur per dag met de hond lopen... Sure. Ik zie ze genoeg hier in de buurt. Grote hond in relatief klein huisje, mag in de morgen een kwartiertje mee om de behoefte te doen, tussen de middag kwartiertje en hé, heeft dat beest even geluk, in de avond soms wel een half uur, maar meer ook niet, want met onze favo TV-serie willen we toch wel weer op de bank zitten met een kop koffie. Je moet ze de kost geven waar het zo gaat. Wat heeft zo'n dier er dan aan? En natuurlijk, hij is lief, en speels, en aardig, maar wat een (letterlijk) hondenleven! Waarom zou je dat willen? Om je eigen bevrediging te stillen en dan moet die hond maar schikken? Netjes op zijn kleedje liggen tot jij hem vertelt dat hij even mag bewegen?



Hou me ten goede, ik ken ook genoeg hondeneigenaren die wel de moeite nemen om hun hond te geven wat hij nodig heeft, lange wandelingen elke dag, genoeg ruimte in huis, enz. Maar geef ze de kost eens waar het niet zo gaat. En dat vind ik ronduit zielig voor die dieren.+1!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven