Voor het eerst een Ereader kopen

25-01-2015 10:56 56 berichten
Hoi,



Ik wil mijn eerste Ereader gaan kopen. Na wat speurwerk op internet lijkt de Kobo Aura mij wel fijn, hij heeft verlichting en goede reviews.

Hebben jullie ervaring met deze ereader? Kun je er alles op zetten wat je wil? Werkt hij goed?



Ervaringen met andere merken zijn natuurlijk ook welkom
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 januari 2015 @ 12:41:

Hoesje heb ik bij Gekko vandaan.

Mijn eerst ereader, een Sony, gaat nu zo'n 4 jaar mee. Die is doorgeschoven naar het kind en ik heb nu een jaar een nieuwe Sony.

Ik zou niet meer zonder e-reader kunnen. Wat een geweldig ding is het toch. Klein, licht, past zelfs in mijn jaszak. Ik neem hem overal mee naar toe.

Het enige wat ik mis is het uren browsen door een fysieke boekwinkel.Ik mis het even snel doorbladeren of terugbladeren wel. Het kan wel bij een e-reader, maar toch anders dan bij een echt boek. En ja.. in een boekwinkel moet ik mijzelf nog steeds inhouden
Later is nu
Ik ga ivm zelfbehoud geen boekwinkel meer binnen. Jammer, want ik vond het altijd een heerlijk tijdverdrijf!
Ik heb een Sony PRS t2. Ik heb hem ondertussen al 4 jaar. Ik vind het een kloteding. Loopt vaak vast en het gehannes met het synchroniseren ben ik zat. Ik heb de laatste keer 200 boeken erop gezet, in de hoop dat ik de komende jaren niet weer opnieuw boeken erop hoef te zetten.



Ik zou dus in elk geval niet gaan voor de Sony PRS T2.



Wat vind ik wel fijn aan een e-reader: kunnen lezen waar en wanneer je wil (licht, donker, strand, bos enz), dus als deze het echt begeeft, wil ik absoluut weer een e-rader.
Ik zet boeken gewoon er op via Windows Verkenner en niet met het bijgeleverde Sonyprogramma. Werkt veel sneller en makkelijker
Ik heb nu een nieuwe laptop die ik niet kan laten syncen met mijn e-reader. Hij herkent het niet als apparaat of USB-opslag.
quote:Istar_ schreef op 25 januari 2015 @ 12:55:

Ik ga ivm zelfbehoud geen boekwinkel meer binnen. Jammer, want ik vond het altijd een heerlijk tijdverdrijf!

Dat mag ik van mezelf wel voor kookboeken





Maar het ingebouwde lampje is ideaal.

Ik kan lezen en vriend heeft nergens last van.
quote:Istar_ schreef op 25 januari 2015 @ 13:07:

Ik zet boeken gewoon er op via Windows Verkenner en niet met het bijgeleverde Sonyprogramma. Werkt veel sneller en makkelijker

Ik ook.



Heb de boeken in mijn documenten staan en doe alleen maar kopieer en verplaatsen naar.. 2 seconden werk.
quote:Istar_ schreef op 25 januari 2015 @ 13:07:

Ik zet boeken gewoon er op via Windows Verkenner en niet met het bijgeleverde Sonyprogramma. Werkt veel sneller en makkelijker +1
Ik heb een Sony PRS-T1 (één van de eerste e-readers). Functioneert nog steeds prima en heel blij mee. Maar als er ooit een nieuwe komt dan wel eentje met ingebouwd lampje.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 25 januari 2015 @ 12:45:

ik heb een kobo Aura H2O.

Deze is waterdicht.



Ik kan er dus ook mee in bad om te lezen als ik dat zou willen. Okay, nu ben ik heel even een uurtje jaloers mag wel he?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Ik heb een Kobo Glo en mijn man heeft een Kobo Aura HD. We vinden de Glo prettiger qua formaat en de accu gaat veel minder snel leeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kobo Glo en ben er erg tevreden mee! de schermverlichting in erg fijn!
Hallo, fijn om goede ervaringen te horen met de Kobo.

Ik heb net de Kobo Aura besteld bij amazon in duitsland. Dat scheelde toch nog wel wat in de prijs, zeker omdat de hoes daar goedkoper was.

Dus zodra ik hem heb kan ik bij de bieb ebooks gaan lenen.



En ga ik echt, echt, echt niet zo vaak meer iets bestellen bij amazon. Echt waar. Hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 25 januari 2015 @ 14:06:

[...]





Okay, nu ben ik heel even een uurtje jaloers mag wel he?





Dat heb ik al die jaren met de Sony ook gedaan. Niet laten zwemmen maar gewoon boven het warme water ging best.

En die had ik niet als waterdicht gekocht, bij mijn weten..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Kobo met e-ink en een lampje.

Prima ding, maar heeft ook nadelen: hij heeft geen woordenboek Engels - Nederlands. En ik vind het opzoeken van woorden zowiezo erg langzaam en vervelend werken. En het instellen van de lettergrootte enzo, dat irriteert me: de interface suggereert extreme precisie, maar die is er helemaal niet. Niet erg, maar doe dan ook niet alsof. Maar goed, dat is misschien een vrij persoonlijke ergernis.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 25 januari 2015 @ 16:39:

[...]





Dat heb ik al die jaren met de Sony ook gedaan. Niet laten zwemmen maar gewoon boven het warme water ging best.

En die had ik niet als waterdicht gekocht, bij mijn weten..Ik lees ook in bad met de ereader. Eerst durfde ik niet, heb tenslotte ook wel eens een boek in het water laten vallen, maar inmiddels bevalt het goed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jullie dapper, maar ik durf dat niet hoor. Ik ben echt een superkluns soms, dus geheid ligt ie binnen no time in het water dan
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kobo Aura HD. Ben er zeer tevreden mee.

Als ik de Kobo oplaad door met de PC te verbinden, dan kopieer en plak ik meteen boeken naar de Kobo, fluitje van een cent.

Als ik de boeken gelezen heb dan is het weer kopieer en plak van de Kobo naar de PC. Ik heb een stuk of 15 boeken op dit moment in de Kobo staan maar er kunnen veel meer boeken tegelijkertijd op.

Ik heb ook een hoes die je open klapt als een boek.

Een klein nadeel is dat als je naar de volgende bladzijde wilt de Kobo soms een bladzijde terug of te ver gaat. Een voordeel is dat de reader een bladwijze heeft en onthoudt waar je bent gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de Kobo Aura. Ideaal ding! zo ideaal dat ik hem afgelopen kerst kado heb gedaan aan een familielid. Fijn scherm, gebruiksvriendelijk, batterij gaat lang genoeg mee. Ik ken iemand met de Aura HD. dat is een onding. Loopt steeds vast, al paar keer nieuw apparaat gekregen, niks helpt. Ik vind hem ook minder fijn in de hand liggen, maar ik heb dan ook kleine handjes en dat ding is iets groter dan de normale aura.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kobo aura. Ik vind hem heel fijn, vooral het licht om te lezen in het donker. zowel in bed als op vakantie voor de tent is het ideaal.

Wat ik wel vaak heb, is dat ik de bladzijde niet goed omgeslagen krijg. Dan reageert hij niet goed op mijn touch, zeg maar. Of hij denkt dat ik met twee vingers aan het scherm kom en dan vergroot hij opeens de letters extreem. Dat is echt heel irritant. Ik zou een knopje wel handig vinden om de bladzijde om te slaan. Maar verder vind ik er alles fijn aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 25 januari 2015 @ 18:56:

Ik vind jullie dapper, maar ik durf dat niet hoor. Ik ben echt een superkluns soms, dus geheid ligt ie binnen no time in het water dan k hou wel van een beetje spanning in het leven
Mijn kobo aura is na 7mnd stuk. Het scherm zit vol zwarte blokken en zwarte strepen. Ik kan er niks mee, ook niet via de laptop want die herkent hem niet meer. Waardeloos. Had hem alleen in de zomer gebruikt. Laatst weer te voorschijn gehaald, leuk boek erop gezet, doet ie niks meer.



Klantenservice gebeld, moest foto's etc zodat ze konden zien of ik hem heb laten vallen. :(
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 25 januari 2015 @ 21:47:

Ik heb ook een kobo aura. Ik vind hem heel fijn, vooral het licht om te lezen in het donker. zowel in bed als op vakantie voor de tent is het ideaal.

Wat ik wel vaak heb, is dat ik de bladzijde niet goed omgeslagen krijg. Dan reageert hij niet goed op mijn touch, zeg maar. Of hij denkt dat ik met twee vingers aan het scherm kom en dan vergroot hij opeens de letters extreem. Dat is echt heel irritant. Ik zou een knopje wel handig vinden om de bladzijde om te slaan. Maar verder vind ik er alles fijn aan.Dat van die bladzijden omslaan heb ik ook. Vaak ga ik een bladzijde terug ipv vooruit. Dat van die letters heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: hoe zet je de digitale boeken erop? En waar koop je die?



Ik wil een kobo glo aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Boeken kopen bij bol.com etc en lenen bij de bibliotheek.

Ik gebruik adobe digital editions om de boeken erop te zetten maar calibre kan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven