woning vinden, tips!

25-01-2015 20:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey mensen,



Ik heb wat vraagjes. Een hele tijd geleden heb ik hier een x een bericht geplaatst dat ik dakloos ben en een urgentie aan had gevraagd. Zoals velen hier al dachten is die idd afgewezen.



Nu is er een nieuwe oplossing die eerst niet kon omdat ik een schuld had bij de stadsbank. Die is ondertussen afbetaald en ik kan nu borg aanvragen voor een appartement/kamer. Dus dat is super fijn!



Nu ben ik hard opzoek naar een kamer of appartement met huurtoeslag. En dat is nog best lastig! Ik vroeg me af of mensen hier nog betrouwbaren kamer buro's of sites weten waar ik dus een kamer of appartement kan vinden. Het liefst wel in leiden of in de buurt iets buiten leiden maakt me ook niet zoveel uit.



Alvast bedankt!



Groetjes..
Alle reacties Link kopieren
Sta je ergens ingeschreven, heb je een woonpas, woonpunten, urgentiepunten?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik moet particulier iets gaan huren je hebt woonzicht sociaal huren maar daar sta ik veel te kort ingeschreven. Ik sta bij 1 kamer buro ingeschreven. Maar die hebben op het moment niet zoveel in de aanbieding. Maar als ik een buro ofzo vind kan ik me gewoon inschrijven en direct huren
De stichting huisvesting werkende jongeren (shwj) en Kamer-Raad, verder kom ik even niet.
Wat is je budget?
Je zou ook (tijdelijk) kunnen kijken voor antikraak, daar zijn verschillende organisaties voor of bij een woongroep (woongroep.net)

Dan kun je rustig verder kijken voor iets anders.

Kamers in Leiden zal wel lastig zijn omdat het een studentenstad is.



Heel veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Kamernet.



Staan zowel kamers als appartementen op.

bij kamers krijg je eigenlijk nooit huurtoeslag.



Die voldoen niet aan de eisen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mmh schreef op 25 januari 2015 @ 20:45:

Nee ik moet particulier iets gaan huren je hebt woonzicht sociaal huren maar daar sta ik veel te kort ingeschreven. Ik sta bij 1 kamer buro ingeschreven. Maar die hebben op het moment niet zoveel in de aanbieding. Maar als ik een buro ofzo vind kan ik me gewoon inschrijven en direct hurenDirect wonen is zo'n bureau maar die vragen een maand huur voor administratiekosten, een maand huur als borg en een maand huur vooruit, alles in één keer te voldoen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
via de woningbouw op loting woningen reageren?
die hebben ze niet, sh3va
Alle reacties Link kopieren
Je regio vermelden is wel handig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 25 januari 2015 @ 21:46:

Je regio vermelden is wel handig.Dat heeft ze gedaan, Leiden e.o.
Alle reacties Link kopieren
Funda heeft ook huurwoningen.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
Je kunt even vragen wat de kale huur is van deze:



http://www.kamerraad.nl/nl/aanbod/detail/q/object/25546



Misschien dat je dan onder het maximale van de toeslaggrens komt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
In 3 jaar tijd ben ik 5 keer verhuis, waarvan ik een aantal keer het huis via marktplaats heb gevonden:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven