Amsterdam verlaten voor plaats in de buurt?

03-01-2011 14:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik (38, single) woon al 14 jaar in Amsterdam, vond en vind het nog steeds een hele gave stad maar ben ook wel klaar met de drukte, het onpersoonlijke en het wonen op een etage met een balkonnetje. Heb zin in een betaalbaar huis met een tuin, een buurtje waar je ook echt je buren kent (voor de gezelligheid) en een knusser centrum en een knusser gevoel van wonen zeg maar. Maar wel in de buurt van A'dam want anders is de stap wel erg groot en kan ik niet makkelijk meer naar mn vrienden. Zit er al een jaar over 'na te denken', orienteren etc maar vind de stap zo groot! hebben jullie hier ervaring mee, of tips? Ik wil echt graag verhuizen dus zit er serieus in, maar de stad (in je eentje) verlaten voor wonen in een dorp klinkt zo... onlogisch of zo (zeker als je niet samenwoont), of zijn dit gewoon nutteloze beren op de weg? Ik werk trouwens richting Utrecht. Ik kom er maar niet uit, thanks voor jullie ervaringen alvast, groetjes Nathaly
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Diemen niet, heeft dat een leuk centrum? ik ga snel kijken (dit weekend denk ik), ik had zo'n beeld van alleen hoogbouw en overdekt winkelcentrum (ongezellig) maar dat is misschien helemaal niet zo!
quote:dippy schreef op 03 januari 2011 @ 15:45:

Amsterdam Noord vind ik ook een goede tip.Inderdaad, ik heb het zelf niet zo op Noord, maar er zijn stukken met hele schattige (dijk?)huisjes en je zit er rustiger en betaalbaarder dan in andere stukken van de stad. Zou wel een locatie kiezen die op fietsafstand in van de pont en dichtbij de toekomstige metro lijn.
Alle reacties Link kopieren
Bijvoorbeeld Disteldorp, daar heb ik dus gewoond. Weet niet wat je eisen zijn mbt kosten en grootte enzo, maar daar heb je een woning voor ongeveer 175.000 euro. In de Bloemenbuurt in Noord verkopen ze nu ook veel woningen, van Ymere, moet je ook maar even kijken. Ik vind persoonlijk Noord wat leuker dan Diemen (werk daar) maar je moet wel opletten waar je gaat wonen, want je hebt ook echt slechte stukken ertussen zitten. En inderdaad, niet te ver van de pont gaan wonen!
Alle reacties Link kopieren
Of in Betondorp in de Watergraafsmeer, ook vrij dorps, is ook niet zo duur, verkopen corporaties ook veel woningen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik weet dat het al 3 jaar geleden is dat deze post geplaatst is dus ik weet niet of Natalie nog actief is hier... maar mocht dat toch zo zijn dan zou ik graag horen wat uiteindelijk je keuze is geworden? Ik zit nu namelijk in exact dezelfde situatie (al ben ik 37, woon pas sinds 3,5 jaar in Amsterdam en ga niet voor het knusse maar voor de ruimte en rust) maar vind het ook lastig beslissen...

Hoor het wel weer (of niet)!
Alle reacties Link kopieren
Amstelveen mss wat?
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een huis gekocht in Weesp, het is een heel leuk stadje. Mijn hart is ook verpand aan Amsterdam maar een ruime woning in een leuke woning is daar echt onbetaalbaar. De sfeer in Weesp is heel goed en lijkt ook wel wat op die van Amsterdam maar dan veel dorpser. De mensen zijn heel open en lekker bijdehand, er zijn leuke kleine winkeltjes en in de buurt van water wonen is heerlijk. Ik woon er nu nog niet maar mijn zusje woont er en ik ben opgegroeid in Muiden dus ik ken het goed. 15 minuten met de trein van Amsterdam en ook goed te doen met een brommertje in de zomer.



Ik woon nu in Hilversum in een prima wijk (achter het gooiland theater). Wij zijn toen in Hilversum gaan wonen omdat mijn vriend voor televisie werkt en we er veel vrienden hebben wonen. Maar qua sfeer vind ik Hilversum niet zo leuk. Het is wel een stad met veel faciliteiten en huizen met karakter. De verbinding is prima, 20 minuten met de intercity en je zit in Amsterdam. Auto rijden in Hilversum is verschrikkelijk vanwege al het eenrichtingsverkeer, parkeren is nog erger. Het bos en de hei rond Hilversum is ook erg mooi.



Als je een nieuwe woonplaats overweegt kun je er ook een keer een week verblijven, dat geeft mij altijd een goede indruk. Het blijft toch een gevoelsding, je moet je er thuis kunnen voelen.
Misschien wat late reactie, maar ik heb in Weesp gewoond. Inderdaad leuk dorp, met treinverbinding richting Hilversum en Amsterdam. Verschillende wijken, maar dichtbij het centrum is wel het mooiste vind ik, tenzij je in de nieuwe wijken gaat wonen, maar die zijn toch meer gericht op gezinnen. Een stuk minder druk, maar Amsterdam toch in handbereik.

Abcoude een optie? Provincie Utrecht, iets meer poeha dan Weesp, maar wederom heel dichtbij Amsterdam (vooral Diemen, de Bijlmer) en ook weer een goede treinverbinding. Wel minder winkels dan Weesp en een stuk kleiner, maar toch gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven