2015, een nieuwe start maken, wie ook?

15-12-2014 10:47 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



2014 is een rotjaar geweest. Hele korte samenvatting: Man vreemdgegaan, beterschap beloofd, belofte verbroken en toen gescheiden. Inmiddels is al het geregel zo goed als achter de rug en zijn de kinderen van de grootste schrik bekomen. Al is het natuurlijk verre van makkelijk voor ze.

Nu kom ik ook pas aan mijn eigen verwerking toe. Verdriet, boosheid etc is nog aan de orde van de dag, maar ik merk sinds kort ook bij mezelf dat ik behoefte krijg om mijn eigen leven weer op orde te krijgen en een frisse start te maken in 2015. Gelukkig worden met mezelf, met de kinderen.

En ik merk dat ik behoefte heb aan lotgenoten. Niet per se ook pas gescheiden mensen, maar anderen die ook de ellende achter zich willen laten en opnieuw willen beginnen. In mijn vriendenkring krijg ik wel steun, maar er is niemand die echt snapt wat ik bedoel

Wie zit er ongeveer in hetzelfde schuitje? Zin om mee te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
quote:ontherun schreef op 06 januari 2015 @ 23:16:

@sofie730



Genaaid door je collega's? Wat hebben ze gedaan?



Ik ben ZZP'er, maar geef al zes jaar mijn diensten gratis aan een stichting. Ze bellen of mailen om ieder probleempje en ik los dat dan keurig voor ze op. Ik dacht dat ik redelijk bij het team hoorde inmiddels, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik ben niet uitgenodigd voor een uitje waarbij alle medewerkers en vrijwilligers worden bedankt. Ik vind het belachelijk; wou gisteravond direct mijn werkzaamheden opzeggen, maar wil eigenlijk nergens meer met gezeik weggaan. Ik mag elke dag hun rotzooi opruimen maar een bedankje kan er niet vanaf. Dat vind ik triest.



Wil je collega je niet meer zien? Of werd ie boos om je constatering?



@ Lucy: Welkom! Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Heb je daar wel familie en vrienden wonen?
Alle reacties Link kopieren
@Sofie: Thanks! Geen familie hier maar gelukkig wel vrienden. Toch grappig hoe je er achter komt wie je echte vrienden zijn na zo'n gebeurtenis. Veel mensen waren oorspronkelijk vrienden van m'n ex-vriend, maar ik dacht dat ik er toch een best goede band mee had opgebouwd. Nou, ze hebben me allemaal als een blok laten vallen! Eigenlijk wel een opluchting, hoef ik daar ook geen energie meer in te steken.



Maar wat vervelend voor je, die situatie bij de stichting. Echt zo'n 'high school drama' om je zo buiten te sluiten. Wat ga je nu doen? Ik snap dat je niet met gezeik weg wilt gaan maar het lijkt me ook dat je niet zo'n zin hebt om je diensten nog te verlenen!



Ik heb een rotdag gehad. Ik wou het nog een keer proberen om een gesprek aan te gaan met semi-relatie-ex, puur om opheldering en om het voor mij af te sluiten. Tijdens mijn lunchpauze ging ik dus koffie halen in het cafe waar hij werkt, maar hij was er niet. Ik ken de andere medewerkers daar onderhand ook een beetje dus ik vroeg aan een van hen waar ex vandaag was. Haar reactie: "?! ... Heeft hij je dat dan niet gezegd? Maandag was zijn laatste dag hier." Dit hou je toch niet voor mogelijk?!



Aangezien ik van hem niet mocht weten waar hij woonde en hij geen sociale media heeft, en mij telefonisch negeert, is dit het dan. Ik was de rest van de middag in shock, maar nu kan ik er alleen om lachen. Blijkbaar waren zijn gevoelens voor mij zo heftig, en kon hij ze zodanig niet onder ogen krijgen, dat hij moest vluchten. Maar dit is wel erg extreem Ex-vriend was echt de grootste lieverd, dus ik heb binnen een maand het hele spectrum aan mannelijk gedrag gehad. En nu even tijd om helemaal op mezelf te zijn!!!
les temps sont durs pour les rêveurs
Alle reacties Link kopieren
@sofie730





Dan snap ik dat je je genaaid voelt! Heb sowieso het idee dat de werk cultuur erg veranderd en dan wel negatief. Erg zonde!



Ik heb mn collega inmiddels weer gesproken nadat hij was afgekoeld. Hij wilde persee een vrrvolg gesprek waar ik niet het nut van in zag. En gister heeft hij dan gebeld om zn hele verhaal te doen waarop ik heb gezegd dat ik nu niet de persoon ben om hem te helpen. Hij wilde vooral weten waarom de gevoelens niet wderzijds waren...... ik heb er over heen gepraat want hij was al behoorlijk down.
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Alle reacties Link kopieren
Hi Lucy, wat een verhaal! Kan me goed voorstellen dat je een hele middag in shock geweest bent. Gek idee dat je hem nu op geen enkele manier meer kan bereiken. Knap dat je je zo herpakt!!



Bij mij gaat het nieuwe jaar tot nu toe met ups en downs, heb het gelukkig druk met werken en rijlessen dus ik heb voldoende afleiding om niet aan ex te denken en me rot te voelen. Alhoewel ik nog regelmatig dipjes ervaar. Heb de afgelopen tijd een angst ontwikkelt om alleen thuis te zijn (ik was erg bang om door te draaien als ik alleen was) dus was continu met mensen aan het afspreken en dingen aan het plannen, ondanks dat ik er van te voren altijd tegenop zag. Ik wilde en durfde niet alleen zijn! Nu heb ik deze week al twee avonden en één middag alleen door gebracht in mijn huisje en dat ging redelijk oké, dus daar ben ik dan op zich wel weer trots op :-)
He goed blondamsterdam!



Ik heb ook veel dipjes maar door door te gaan en mijn lijstjes af te maken voel ik mij toch goed en nuttig. Dat alleen zijn sluipt er soms in maar goed, voordat we een relatie hadden konden we ook prima alleen zijn toch? Het is een kwestie van gewenning denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen??



Hier nog wat ups en downs. Veel nagedacht over verschillende dingen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, blond! Ik vind het ook doodeng om alleen te zijn. Zal wel zijn wat maka22 zegt - kwestie van gewenning. Ik probeer veel in te plannen 's avonds met vrienden maar merk dat ik eigenlijk gewoon rust nodig heb. Slaap bijna niet. Afgelopen zondag was de eerste dag sinds ik definitief single ben die ik helemaal alleen door heb gebracht. Er waren moeilijke momenten maar ook veel momenten van rust en van 'ha! nu kan ik gewoon lekker doen wat ik zelf wil!" Ben jij al wat langer alleen geweest sinds jouw laatste post, blond?



Ik ging maandag naar het cafe en... Disappearing Ex stond er! Schrok me rot! Hij zag er verschrikkelijk uit - ongeschoren, alsof hij wekenlang niet heeft geslapen, gewoon onverzorgd. Hij probeerde te doen alsof er niets aan de hand was maar ik heb even netjes om uitleg gevraagd. Zijn uitleg: hij heeft al zijn vrienden uit zijn leven geknikkerd "due to personal issues". Toen ik vroeg wat die dan in hemelsnaam waren, zei hij: "Trust me, you don't want to know." Euhmmmmmmm... Okee dan. Een mysterie tot het eind. Slappe zak. Heb hem nu in ieder geval een goedendag kunnen wensen en ... aju paraplu Eindelijk alle berichtjes en foto's samen met zijn nummer van mijn telefoon gewist en de spullen die hij hier heeft gelaten in een heel donker hoekje verborgen.
les temps sont durs pour les rêveurs
Heftig Lucy Snow, Het klinkt alsof hij behoorlijk de weg kwijt is geraakt.

Laat hem maar. Zijn verlies.



Sterkte
want het blijft gewoon klote
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, hoe is het niet?



Pff Lucy wat een verhaal zeg. Wat naar dat je hem moest tegenkomen!

Ik heb een redelijke week, vanavond weer een avond alleen. Begint steeds meer wat te wennen. Hoe gaat dat bij jou Lucy?

Hoop dat er nog wat leuks op tv komt, lekker met een fleeche kleedje en een kop thee. Ik kan het wel!



Hoe gaat het met jou maka?
wel ok, ik heb de december maand gebruikt als rust maand.(iets voor jou Lucy, alleen dingen die je leuk vindt en werken/studeren?)



Ik had dus alleen maar geslapen dus nu vol aan de bak! 2015 wordt een goed jaar, ik voel het aan mijn water. Zo nu en dan vlagen van verdriet maar net zoveel goede momenten. Het blijft gewoon een sukkel en het zal altijd gevoelig zijn. Gewoon teleurgesteld in de gang van zaken.. Tja schijnbaar vind ik mijzelf helemaal super, want hoezo laat hij mij gaan ;)..



Het went..maar leuk is anders.
wie is de mol, floortje dessing..avond gevuld
Alle reacties Link kopieren
Wat goed maka!! You go girl!



Ik herken wat je zegt, nog wel momenten van verdriet maar evenveel momenten met het gevoel, yes het gaat echt beter



Kwam er vorige week via via achter dat mijn ex alweer een nieuwe vlam heeft. Pff dat was echt even ZO pijnlijk.... Krijg er zoveel woede gevoelens van.. Maarja dat is misschien beter dan het gevoel van gemis en verdriet.
Ik weet niet wat goed is.. Ik kan begrijpen dat je weer van streek bent als hij verder gaat. Ik werd al niet goed toen mijn ex vertelde dat een vrouw hem stalkte...maar fair enough, ik heb ook mannen achter mij aan. Ik heb het ook met tv programma's over trouwen etc. Voordat het uitging hadden we het daar regelmatig over..ik had mijzelf toegelaten om te dromen dat het voor mij was weggelegd. Helaas mag ik meer geduld gaan kweken. Ben een kind van een gebroken huwelijk. (Ex ook, dus geen schijn van kans natuurlijk)



Vind het bijzonder dat mensen kiezen voor elkaar en vraag mij altijd af wanneer mensen zo zeker van elkaar zijn?



Het is dat laatste stukje, dat het zo definitief wordt, wat het einde maakt. Sterkte...Twee stappen vooruit en een achteruit..maar je gaat vooruit!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Bedankt voor de lieve woorden.



Wat goed dat er bij jullie allebei steeds meer positieve en leuke momenten komen Dat geeft mij hoop!



Blond, ik heb het deze week eigenlijk een beetje te druk gehad. Vanavond is de eerste avond dat ik thuiszit. Ik geloof dat ik een beetje doordraai in het 'leuke dingen doen/druk bezig blijven' en gewoon alles te veel vol zit te plannen. Volgende week een paar meer rustige avonden proberen om te kijken hoe dat gaat. Zal wel een kwestie van balans vinden zijn! Dus, Maka - goed idee, zo'n rustmaand, maar ik denk dat ik eerst eens moet kijken wat mij nou eigenlijk rust brengt, haha! Werk is wel heel fijn, vult de dagen en ach, de weekends zijn ook zo volgepland.



Ik zit echt in de fase van verdriet en gemis... Ik mis allebei mijn exen bij vlagen zo verschrikkelijk! Wat deden/doen jullie als afleiding als dit jullie overkomt?



Verder slaap ik nog steeds niet goed, bah. Ik wil ook een hele maand slapen, maka!
les temps sont durs pour les rêveurs
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



Mag ik nog meeschrijven? Heb van jullie nog niet alles gelezen, maar de titel van dit topic spreekt me wel erg aan!

Nadat ik afgelopen zomer mijn relatie van 10 jaar heb verbroken heb ik ook erg veel zin in een beter jaar! Woon nu sinds een paar weken in mijn eigen huisje en doe een poging om weer een leventje voor mezelf te bouwen.. Valt nog lang niet altijd mee..



Fijne zondag alvast!
If nothing goes right... Go left.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, lammetje!



Altijd verdrietig als een relatie over is, en 10 jaar is echt een hele hoop 'shared history'! Lijkt me heerlijk dat je nu je eigen plek hebt Hoe probeer je verder jouw leven weer op te bouwen? Ik vind het echt moeilijk, pfft... Overal herinneringen en eigenlijk weet ik niet zo goed wie 'ik' nou ben na mijn eigen verbroken relatie van 10 jaar.



Mijn 10-jaar-ex was vandaag langsgekomen om de katten te zien (het zijn ook 'zijn' katten). Tsja, had me nog zo voorgenomen om het zakelijk en kort te houden maar hij is uiteindelijk toch 3 uur gebleven en we hebben over alles gepraat en gehuild. Arghhhh. Moeilijk, maar eigenlijk toch niet het gevoel dat we te veel hebben opgerakeld ofzo. Meer gewoon... Verwarrend!!! Ik wil niet bij hem terug maar ik mis m'n maatje. Dat is ook niet echt eerlijk tegenover hem, dus misschien moet ik gewoon meer afstand creëren.



Here's to a happy, positive week ahead!
les temps sont durs pour les rêveurs
rustmaand hield in...heeeelveeeeel slapen, veel thuis zijn, legaal verdrietig zijn etc...en een keer per week iets leuk doen,..
Alle reacties Link kopieren
Maka, klinkt goed! Ik zit nu al de tweede avond op een rij thuis en het begint steeds beter te worden. Heb nu 3 slechte dagen op een rij gehad - tijd voor weer een paar goeie ertussen, toch? Op de een of andere manier heb ik voor de rest van de week voor elke avond plannen, oeps.



Alweer bijna woensdag! Hoe gaat het verder met iedereen?
les temps sont durs pour les rêveurs
Alle reacties Link kopieren
@ Lucy; zo herkenbaar wat je zegt over het weer zien en spreken van je ex! Heel verwarrend, want o zo vertrouwd en fijn. Lastig hè! Ik vind het ook zo moeilijk om afstand te nemen!



@ Maka, hoe gaat t nu ná je rustmaand? Of heb je hem nog een beetje doorgetrokken naar januari ;) Vind het wel heel knap dat je zo'n maand hebt ingelast!



Zit zelf nog een beetje in ontkenning en ben mezelf heel druk aan het houden met van alles om maar vooral niet een avondje/dagje alleen te zijn en dan te gaan nadenken over alles. Ben veel aan het sporten en daar haal ik veel ontspanning uit. Maar weet ook dat er nog een hoop moeilijke momenten aankomen. Mijn ex woont nog in ons koophuis, we zijn nog bezig om te proberen te zorgen dat hij daar kan blijven wonen, dus hebben voorlopig nog best veel met elkaar te maken!



Bijna weekend! Jullie nog leuke plannen / tips om iets leuks te gaan doen?
If nothing goes right... Go left.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Lammetje, hoe gaat het? Wat heb je uiteindelijk gedaan afgelopen weekend, is het al gelukt om een dag/avond alleen te zijn?



Sport is echt een goede manier om te ontspannen! Ik ben met yoga begonnen, een speciale cursus gericht op depressie/stress/angst. Ik moet zeggen dat de eerste sessie echt heel zwaar was en er allemaal herinneringen enzo naar boven kwamen die ik blijkbaar had verschoven. Dus ik heb de hele weg naar huis keihard lopen huilen, maar daarna voelde ik me een stuk beter, haha.



Ik zat Disappearing Ex gisteren heeeeel even online te stalken - ik weet stiekem dat hij op een bepaald forum (niet Viva ) zit en er stond dat hij voor het eerst in een paar weken weer in had gelogd. Mijn knee-jerk reactie was blijdschap en opluchting - dat hij okee is, dat hij nog leeft. Toen werd ik wel een beetje boos op mezelf - al die energie die ik in het om hem zorgen maak stop, moet ik eigenlijk gewoon in mezelf stoppen! Maar pfoe, dat is moeilijk. Toch: een best grote doorbraak in mijn gedachtengang. Verder heb ik een beetje drama met mijn 10-jaar-ex gehad, nothing serious maar het is gewoon overduidelijk te vroeg om 'just friends' te zijn. Dus nu maar echt afstand nemen. Doorbraak twee
les temps sont durs pour les rêveurs
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 28-01-2015 16:16
Reden: spam
% gewijzigd
die rustmaand heb ik niet door getrokken aan gezien mijn werk ervoor zorgt dat ik weer zit te rennen en te vliegen. Morgen een date.......de eerste weer sinds jaren...

Eigenlijk niet mijn type maar iets boeit mij aan hem..tja..

Ik merk wel dat mijn ex steeds meer verdwijnt uit mijn systeem. Het jaar is bijna rond (in mei was het uit gegaan) dus dan gaat ie wel weer. Alleen zijn verjaardag nog.

Komt goed.

Succes meiden!
Alle reacties Link kopieren
Oeh Maka hoe was je date?!



Lucy, had je daarvoor ooit al eens yoga gedaan? Hoe vind je het? Ik zit er ook over te denken om yoga of pilates te gaan proberen..



Afgelopen weekend.. heb ik mijn ex gezien, op een feest waar we allebei waren. Zorgde voor veel moeilijke momenten, vooral ook omdat ik direct aan hem zag dat het niet goed met hem gaat :( Dus ik voelde me heel rot en schuldig. Er komen nog meer weekenden aan nu waarin ik hem ga zien (we vieren carnaval en zitten beiden bij dezelfde vereniging) en ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen..



Dit weekend in ieder geval gezellig begonnen, samen met wat vrienden gegeten vanavond. Morgen een 'ikke'-avondje! Nog geen idee wat ik ga doen maar dat komt vanzelf hoop ik ;)

Fijn weekend allemaal!
If nothing goes right... Go left.
Alle reacties Link kopieren
Ja Maka, hoe was de date? Hoe heb je deze boeiende man leren kennen? Nog steeds boeiend na de date?



Lammetje, moeilijk hoor! Dat heb ik ook met 10-jaar-ex gehad, dat ik kon zien dat het helemaal niet goed met hem ging en dat ik me schuldig voelde. Maar weet je - de volgende keer dat ik hem zag, was hij weer vrolijker en sterker. En de keer daarop, weer helemaal down. Het zijn gewoon momentopnames. De 'harde waarheid' is dat jij gewoon niet meer verantwoordelijk bent voor hoe het met hem gaat, en andersom ook. Veel sterkte, want het is een moeilijke situatie! Vooral met carnaval en als er drank in het spel komt, oei! Dat was ook de oorzaak van de drama tussen 10-jaar-ex en mij afgelopen week.



Ik heb af en toe wel eens een yogaklasje hier en daar meegepikt. Probeer nu elke avond thuis ook een beetje te doen en ik merk dat het wel helpt om me wat meer ontspannen te laten voelen in mijn hoofd. En de breathing exercises helpen ook érg goed: ik ben deze week een paar keer wakker geworden met nachtmerries (meestal over Disappearing Ex) en toen ik aan mijn ademhaling dacht kon ik veel sneller weer rustig in slaap vallen. Ik zou zeggen: probeer het gewoon, zelfs als je het helemaal niets vindt (soms is het namelijk allemaal een beetje zweverig, ik word er zelf af en toe een beetje giechelig van) dan ben je iig een ervaring rijker



Prettig weekend, iedereen!
les temps sont durs pour les rêveurs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven