Werk & Studie alle pijlers

Minder salaris per januari 2015?? (cao GGZ)

28-01-2015 15:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn loonstrook van januari binnen en ik zie tot mijn stomme verbazing dat ik er netto 20 euro op achteruit ga.

Ik heb de loonstroken vergeleken en zie dat er een aantal premies omhoog zijn gegaan zoals de WIA/WGA en de loonheffing. Verder zie ik de pensioenpremie omlaag is gegaan. Er zit ook nog een klein verschil in de reiskosten maar dat is elke maand zo.

Ik heb de salarisadministratie al gebeld en zij zien op het eerste gezicht geen vreemde dingen maar vonden het ook wel veel.

Ik werk volgens de GGZ cao. Zijn er meer mensen met hetzelfde 'probleem'? Ik vind het vreemd want iedereen gaat er in 2015 iets op vooruit en ik ga juist achteruit? Nooit eerder gehad.
Bij mij niet, maar een collega van mij was ook onaangenaam verrast. Het heeft iets te maken met de algemene heffingskorting (= korting op je inkomstenbelasting), die vanaf 2015 wordt afgebouwd. Die mindere heffingskorting zie je netto als een aantal tientjes minder terug op je bankrekening :( tip: kijk ook eens bij het belastingpercentage dat je afdraagt, dat is waarschijnlijk een tikje hoger geworden.
Alle reacties Link kopieren
@Zus, is dat percentage LH bijz. tarief? Dat is idd gestegen van 36.25 naar 42%
Vergelijk het brutoloon is met een vorige loonstrook. Is dat hetzelfde? Dan ligt het aan de inhoudingen. Heb je je collega's al gevraagd of zij hetzelfde hebben ervaren? En niet iedereen gaat er op vooruit hoor, ik niet in ieder geval....
Alle reacties Link kopieren
bij mij ook, 25 euro oid minder dan vorige jaar.
Alle reacties Link kopieren
zelfde CAO
Alle reacties Link kopieren
Weg gehaald ivm herkenbaarheid
Hier ook achteruitgang. Functie in de zorg(wel een andere cao). Ik baal er van.
quote:Watsons991 schreef op 28 januari 2015 @ 16:07:

@Zus, is dat percentage LH bijz. tarief? Dat is idd gestegen van 36.25 naar 42%Dat is em inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik ben er juist iets op vooruit gegaan zag ik . 17 euro netto om precies te zijn. Vervelend dat je er op achteruit bent gaan :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven