Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Percy Jackson and the lightning thief gekeken. Leuke fantasy film voor tieners. Precies wat we nodig hadden.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
John Wick. Aardige over the top actiefilm met Keanu Reeves.

Goed mee vermaakt!
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Big Hero 6, de verrassing van de Sneak Preview van gisteravond. Leuk om eens een animatiefilm te zien in de Sneak. Over de film zelf: was wel aardig, maar zeker niet een van de beste Disneyfilms. Hoewel ik een paar keer heb gelachen, hield ik eerder een droevig gevoel aan de film over dan een blij gevoel (het was niet zo'n hele blije Disney film)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren The Grand Budapest Hotel gezien. Ondanks de lovende reacties, vond ik het geen leuke film. Langdradig en totaal niet verrassend.
Hartenstraat..heerlijk zo'n Nederlandse romcom met een happy end, feelgood movie.
Alle reacties Link kopieren
Walk among tombstones met Liam Neeson en Dan Stevens .Beetje saai. Niet perse slecht maar ook niet echt spannend.
Alle reacties Link kopieren
Dead Poets Society. Blijft een briljante film.
Life is short. Eat dessert first.
Hobbit BOFTA

Geweldig! Thranduil



Iemand al naar Michiel De Ruyter geweest?
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 31 januari 2015 @ 09:00:

Walk among tombstones met Liam Neeson en Dan Stevens .Beetje saai. Niet perse slecht maar ook niet echt spannend.He die hebben wij zaterdag ook gezien,ik vond hem een beetje langdradig.Het verhaal was op zich niet slecht.alleen alles duurde net wat te lang.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
film: magic in the moonlight



romantische comedy



geschreven en geregisseerd door Woody Allen



het verhaal speelt rond 1928



* gaat over een arrogante illusionist die gevraagd word een bedriegster te ontmaskeren
anoniem_211418 wijzigde dit bericht op 07-02-2015 12:14
Reden: aanvulling
% gewijzigd
i've got places to go
Alle reacties Link kopieren
One day. Precies wat ik nodig had; aangenaam ontspanning met een goedje huilbui vastgeplakt aan het eind.
Alle reacties Link kopieren
Nightcrawler. Goeie film, wel een beetje teleurstellend en ongeloofwaardig einde.
En nou is het afgelopen!
Ik ben afgelopen woensdag naar een gefilmd toneelstuk geweest. Pathé schijnt met enige regelmaat toneelstukken, opera's etc te vertonen in de bioscoop. Nooit eerder geweten dat dat er was. Ik heb 'The Crucible' gezien met de immer heerlijke Richard Armitage (Thorin in de Hobbitfilms). Wat een geweldige acteur is dat. De hele cast was trouwens geweldig. The Crucible is een toneelstuk van Arthur Miller gebaseerd op de heksenprocessen in Salem in de 17e eeuw. Tot op de dag van vandaag een actueel onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Dames 4, een telefilm van npo (nog te zien via uitzending gemist).



Ik vond het een vermakelijke film, veel gelachen. Vooral het Tiroler feestje is hilarisch. Het is wel een typisch Nederlandse film. Ik had op het einde gehoopt op een "5 jaar later" moment.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag St Vincent gezien, wel leuk maar een beetje zoet.
Het Vonnis

Gaat over criminelen die vrij komen door procedurefouten. Is misschien outdated, maar geeft wel een beeld van wat er allemaal fout kan gaan door oneigenlijk gebruik van wetten. I.p.v. bescherming van een democratie wordt die juist onderuit gehaald.

Is saai, maar het is waar gebeurd. Het gaat dus om het verhaal.
Michiel de Ruyter. Gisteravond.



Goede film. Ik overweeg om de 16- versie nog te gaan kijken met mijn dochter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 08 februari 2015 @ 14:20:

Michiel de Ruyter. Gisteravond.



Goede film. Ik overweeg om de 16- versie nog te gaan kijken met mijn dochter.Mijn kind is nog (lang) geen 16, maar wil heel graag naar de volwassen voorstelling, zou kunnen denk je?
Ligt erg aan het kind.



*spoiler*



Als je een beetje op de hoogte bent van de Nederlandse geschiedenis, dan heb je gehoord over de gebroeders deWit. Eén van hen wordt op een gegeven moment verhoord met echt middeleeuwse methodes (vierendelen, zweep) en later worden ze door het publiek letterlijk afgeslacht. Het hoort erbij en het is echt gebeurd maar te gruwelijk voor woorden. Ik ga er vanuit dat ze dat deel voor de 16- kijkers eruit geknipt hebben. Ik had in elk geval eventjes erg veel interesse voor mijn cola.



Het klopt, qua geschiedenis, vrij aardig allemaal. Een collega van mijn man vond dat er erg veel vliegende houtspaanders te zien waren, maar een houten schip dat door kanonnen geraakt wordt? Tja, ik neem aan dat het er zo wel aan toe ging. En de doden werden in zee begraven, maar zijn dan wel ingepakt.



De film was overduidelijk niet goedkoop, er is erg veel moeite gedaan om de dingen weer te geven zoals het destijds moet zijn geweest. Hij is ook ´mede mogelijk gemaakt door´ de Nederlandse Staat. Ik denk dat de film mettertijd ook wel belangrijk gaat zijn voor scholen. Hij viel wel in dezelfde categorie als Titanic, Gladiator en Anne Frank.
Vrijdagavond heb ik met een vriendin de film The Imitiation Game gezien.

De film gaat over Alan Turing die in WOII de code van de Duitsers wist te breken. Het is een waargebeurd verhaal. We vonden de film erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Ducktales the movie😃

Gewoon lekker zondagochtendjeugdsentiment.
Ja en?
Even over die enge details. Voor mij hoeven ze niet. Ik heb alle seizoenen van The Game of Thrones gezien. Er zitten meerdere goede verhaallijnen in. De enge details waren in het begin wat meer bedekt. Dan zag je net niks te veel. Maar in het laatste seizoen zaten toch wel een paar onsmakelijke scenes die door het geluid heel echt leken en met aansluitende beelden. Het gebeurt me niet vaak, maar bij die scenes heb ik wel een gilletje geslaakt. Ik vond dat erg onsmakelijk. Het voegde ook niet echt veel toe anders dan geweld.



Jammer als ze dat bij Nederlandse films gaan kopiëren. Paul Verhoeven is niet zomaar naar Amerika gegaan. Maar ik vond zijn Zwart boek anders wel een goede film. Die heb ik jaren geleden gezien.

(Ik ben zoekende naar films die nu in de bioscoop draaien. Lees dus met interesse Michiel de Ruijter. In DWDD zat er ook een leuk stukje in over de hoofdrolspeler Frank Lammers.)



Ik heb The Smurfs 2 (NL) nog een keer gekeken en die is echt heel leuk, vind ik. Is wel voor ouder dan 6 jaar. Er zitten voor die leeftijd wel een paar enge details in. Dat kunnen ze nog niet allemaal bevatten als ze jonger zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 08 februari 2015 @ 16:17:

Ligt erg aan het kind.



*spoiler*



Als je een beetje op de hoogte bent van de Nederlandse geschiedenis, dan heb je gehoord over de gebroeders deWit. Eén van hen wordt op een gegeven moment verhoord met echt middeleeuwse methodes (vierendelen, zweep) en later worden ze door het publiek letterlijk afgeslacht. Het hoort erbij en het is echt gebeurd maar te gruwelijk voor woorden. Ik ga er vanuit dat ze dat deel voor de 16- kijkers eruit geknipt hebben. Ik had in elk geval eventjes erg veel interesse voor mijn cola.



Het klopt, qua geschiedenis, vrij aardig allemaal. Een collega van mijn man vond dat er erg veel vliegende houtspaanders te zien waren, maar een houten schip dat door kanonnen geraakt wordt? Tja, ik neem aan dat het er zo wel aan toe ging. En de doden werden in zee begraven, maar zijn dan wel ingepakt.



De film was overduidelijk niet goedkoop, er is erg veel moeite gedaan om de dingen weer te geven zoals het destijds moet zijn geweest. Hij is ook ´mede mogelijk gemaakt door´ de Nederlandse Staat. Ik denk dat de film mettertijd ook wel belangrijk gaat zijn voor scholen. Hij viel wel in dezelfde categorie als Titanic, Gladiator en Anne Frank.



Tsja, ik denk dan kind wel aan kan.



IK heb ook héél goedje referenties over de film. Kan niet langer wachter om te zien, zal volgende vrijdag worden. Hopelijk mag kind in! Hahaha



Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Boyhood



Ik vond het een leuke en aparte film waarin je de kinderen ziet opgroeien.
Alle reacties Link kopieren
Knockin' on heavens door. Grappig en hier en daar ook een beetje ontroerend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven