Actifry versus Airfryer

27-01-2015 20:26 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen tussen een actifry en een airfryer. Wie heeft een van die 2 en hoe bevalt het?

En wat bereiden jullie er allemaal in?

En hebben jullie recepten of mik je gewoon alles erin?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een airfryer. Gekocht omdat die echt alleen met hete lucht is. Bij de actifry moet je ook nog olie toevoegen en er draait volgens mij zo'n arm in rond? De airfryer is gewoon een soort oven eigenlijk. Wij gebruiken hem alleen als frietpan, maar je kunt er nog meer mee doen uiteraard. Wij hebben de xl, dan kan alles er tegelijk in, friet en snacks. Smaakt echt super! Gewoon net als gewone frituur en je kunt er haast alles indoen. Hoef je echt geen speciale ovenproducten voor te kopen (oke, als je gewone kroketten pakt ipv oven kroketten dan blijven ze heel bleek, maar ze smaken wel hetzelfde!). Ik ben tevreden in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het bezit van de Actifry Family en heb hier gedurende een verbouwing van ruim 3 maanden alles in gekookt (m.u.v. pasta, aardappelen, rijst etc.)!

Op internet zijn voldoende recepten te vinden, maar de meeste eenpansgerechten kun je hier wel in maken.

Ik vond de tijd die de Actifry nodig had om de gerechten gaar te krijgen wel wat tegenvallen, maar daarentegen kun je wel andere dingen doen terwijl het apparaat zijn werk doet.

Frites heb ik er nog nooit in gemaakt en snacks kunnen niet in de Actifry Family; het snackmandje dat bij een ander type Actifry hoort, kan niet in de Family.

Nu mijn keuken eindelijk klaar is, komt de Actifry nog maar weinig uit de kast.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat hierboven (prulletje) staat. De airfryer heeft veel meer mogelijkheden en zeker omdat je voedsel gewoon stil ligt.

Kennisen van mij hebben een actifry gekocht omdat wij er zo tevreden over waren. Ding was helemaal niks. Duh ik heb ook een airfryer géén actifry Die vergissing word veel gemaakt volgens mij.

Het enige nadeel wat ik van de airfryer vind is dat er te weinig in past (heb een oude, een van de eerste) Met twee man een echt vol bord patat past er niet in. Als deze de geest geeft neem ik zo'n grotere.

Je kunt er trouwens ook heel makkelijk paprika's in roosteren en aubergine voor baba ganusch.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee want staat ook op mijn verlanglijstje.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ik <3 mijn airfryer.



Af en toe voor een frietje, maar in het weekend: 2 kaiserbroodjes + 2 rauwe eieren voor 9 minuten en je broodjes zijn gaar en je eieren gekookt.



Stukjes appel met kaneel, of met geitenkaas, in een loempiavelletje en 5 minuten later: jammie!



Voor meer dan 1 persoon zou ik wel voor het grote model gaan.



M'n gewone oven heeft eigenlijk niet meer aangestaan sinds ik hem heb.
Alle reacties Link kopieren
Opbakbroodjes daarvoor wordt de airfryer het meeste gebruikt; ik was van plan om te experimenteren met rauwe ingevroren bolletjes deeg maar ik twijfel aan de kwaliteit van ingevroren gistdeeg. Bovendien zit de vriezer vol. Maar ik ben het toch van plan omdat dat ruimte scheelt, ongerezen deeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees zouden jullie gaan voor een airfryer dus?



En vlees zoals kip, rosbief en andere vleessoorten er ook lekker uit?

Ik wil 'm echt gaan gebruiken zodat ik magere recepten kan maken, broodjes kan ik wel afbakken in de oven zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Pearssy er staan veel recensies op de site van kieskeurig.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb ervaring met Actifry en Airfryer. Airfryer overtreft het wat mij betreft. De Actifry is een paar keer stukgegaan(arm, deksel en een keer ging de fik erin, bleek een veelvoorkomend probleem te zijn). Dus ik zou echt voor de Airfryer gaan. Voor een of 2 persoon voldoet het kleinste formaat, denk ik, wel, voor meerdere personen een grotere.
Only you can change your life. No one can do it for you.
Alle reacties Link kopieren
Airfryer!!

Ik ben gek op dat ding.. Gebruik hem bijna elke dag, voor aardappels, tosti's, broodjes, patat en snacks!

Alles komt er lekker uit en je hoeft hem haast niet voor te verwarmen.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Hmm, klinkt interessant die Airfryer. Manlief vraagt of de bitterballen er ook bleekjes uitkomen...?

Zal wel als de kroketten ook bleekjes zijn.
(Nog) Geen ervaring met de Airfryer, maar wel met de actifry. Ik heb hem al een jaar of 5 en hij doet het nog steeds heel goed. Favoriet zijn de aardappeltjes (in blokjes, partjes, schijfjes, patatjes). Kip met paprika en ui hebben we er ook wel eens in gemaakt. Alles gaat vanzelf als je de spullen erin hebt gestopt. Wij hebben de frituur niet meer in huis, sinds we de Actifry hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 28 januari 2015 @ 20:16:

Hmm, klinkt interessant die Airfryer. Manlief vraagt of de bitterballen er ook bleekjes uitkomen...?

Zal wel als de kroketten ook bleekjes zijn.De kleur is idd bleekjes maar de korst smaakt goed en is knapperig.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearssy schreef op 28 januari 2015 @ 18:25:

Als ik het zo lees zouden jullie gaan voor een airfryer dus?



En vlees zoals kip, rosbief en andere vleessoorten er ook lekker uit?

Ik wil 'm echt gaan gebruiken zodat ik magere recepten kan maken, broodjes kan ik wel afbakken in de oven zeg maar Je wil de frituur (want dat is het) gaan gebruiken voor magere recepten... Tja.

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt eigenlijk. Als het om vlees gaat kun je beter investeren in een goede grillpan.
quote:nina1966 schreef op 28 januari 2015 @ 20:54:

[...]



De kleur is idd bleekjes maar de korst smaakt goed en is knapperig.



Bedankt voor je reactie, Nina.

Het kan zo maar eens zijn dat er plotseling een airfryer van het weekend in huis staat
quote:nina1966 schreef op 28 januari 2015 @ 20:57:

[...]

Je wil de frituur (want dat is het) gaan gebruiken voor magere recepten... Tja.

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt eigenlijk. Als het om vlees gaat kun je beter investeren in een goede grillpan.Het is zoveel meer dan een frituur! Het is een mini heteluchtoven!
Alle reacties Link kopieren
Een mini-hete lucht oven, ja mee eens! Wij hebben een actifry, in het begin ook veel gebruikt voor aardappels/patat. Maar ja, dat kan ik net zo goed in de oven doen, scheelt me een keukenkastje. En uit de frituur is veeeeel lekkerder, dus als we dan een keer frituren.....(heb ik daar geen keukenkast, ruimte voor over). Het allerenigste waar hij nu nog voor gebruikt wordt is kippenvleugeltjes/stukjes, dat komt er zo lekker knapperig uit door het rond draaien. Heb ik daar het geld en de ruimte voor over? Neuh, ga de oven weer gebruiken, en dan zelf maar een keer extra draaien... Iemand interesse in een Actifry?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Viva airfryer gekocht. Eerste indruk is goed.



Ovenfrites van Avico, mini loempia's en een Toscaanse carré van AH waren heerlijk.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
Ooh, dit klinkt veel te negatief, zo was het niet bedoelt! Meer; als je de actifry of airfryer als frituur gebruikt, daar is het geen vergelijk mee! patat uit frituur of actify/airfryer.....hmmm. droog. Ovenpatat is hetzelfde. Hij is leuk voor wat gerechten, waar we net zo goed de oven voor kunnen gebruiken. Maar absoluut niet ipv van frituur.
Alle reacties Link kopieren
quote:jussan1974 schreef op 28 januari 2015 @ 23:42:

waar we net zo goed de oven voor kunnen gebruiken.Het nadeel van de oven is dat hij zo lang moet voorverwarmen. Als alleenstaande doe ik niet zo snel een klein beetje eten is zo'n grote oven. Kost veel te veel stroom.
Power to the people
Wat heb ik al met succes gemaakt in de airfryer: afbakbroodjes en een ei erin en je hebt een perfect ontbijt. Gehaktballetjes, zalm
Alle reacties Link kopieren
Hier ook super tevreden over de Airfryer. De meeste snacks van Mora zijn geschikt voor Airfryer, de kroketten komen er knapperig en goudbruin uit, dus ik denk de bitterballen van Mora ook.
Alle reacties Link kopieren
De gewone bitterballen zijn best te eten uit de airfryer, maar echt knapperig nee? Als ik gasten heb zet ik ze niet voor.

Maar als je bitterballen van Mora (staat ook Airfryer tekening op) die zijn dan wel weer knapperig.

Verder vind ik frikandellen geen succes.

Maar aardappeltjes, broodjes, vlees, pizzabroodjes, tosti's vind ik dan wel weer een succes!

Je kunt hem gebruiken voor vette snacks en voor gezonde.

Eigenlijk alles wat je in de oven klaar kunt maken kan hier ook in. Alleen dan wat sneller klaar!

Je krijgt er ook een receptenboekje bij trouwens, ik heb er nog nooit iets uit gemaakt maar er staat ook in dat je er taart e.d. in kunt bakken.. Iemand daar ervaring mee?
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Het valt nog niet mee om er een aan te schaffen , de XL is al weken uitverkocht.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven