En, wat eten we vandaag?

01-11-2014 13:04 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier http://forum.viva.nl/forum//en-wat-eten ... s/221428/0. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Rast dat de avocado niet zo slecht viel als eerder. En bij GB ook

Beterschap met de rest en ook voor de rest beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die 2 octaven lager heb ik ook al een week Rast.Wel behoorlijk geslapen, 1 keer eruit geweest voor wat hoestdrank (die redelijk werkt trouwens, KV, heb jij na de Daro (daarvan is volgens mij de samenstelling veranderd, vroeger werkte dat als een malle maar ik geloof dat er iets gevaarlijks in zat) nog iets geprobeerd? Ik heb een eigen merk (samenwerkende apothekers) hoestdrank 'bij prikkelhoest' gehaald bij de apotheek. Hij is wel heel vies, en net nadat je m inneemt wordt het even erger, maar daarna is het wel een uurtje of 3 redelijk klaar. Maar ik geloof wel dat ik het minder erg te pakken heb dan jij, dus ik weet niet of-ie bij jou ook goed werkt..)



Vanavond deel 2 van de kippensoep.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig kunnen jullie mij niet digitaal aansteken met griepjes, verkoudheid of buikkrampen… toch ?



Wat vervelend GeorgieBrown: „gedoe“ op je werk, ! Sterkte ermee.



Hoewel de entrecôte (het was overigens geen parisienne) goed was, heb ik mijn dosis vlees wel weer even gehad (flexitariër). Vandaag dan ook groentenschnitzels met yoghurt-knof-koriander-muntsaus, gestoomde brocoli (broccoli?)en versgeraspte wortelsla met zure appel en (gewelde) rozijnen. Verder heb ik een mooi bloemkooltje liggen en daar wil ik de bloemkoolcouscous van maken om als lunch mee naar werk te nemen. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik blijf hier ook even weg met al die bacterien die welig tieren ;)



Gisteren at ik bij en bestuursgenoot om daarna samen wat actiepunten af te tikken. Het werd tomatensoep.....

Vanavond eten we paddestoelen gnocchi uit de oven. Ik vind gnocchi uit een pak ook al lekker. Ben nu aan het twijfelen of ik het ooit nog een keer zelf moet proberen te maken, want misschien lust ik dan die uit ak nie meer en dat is onhandig ;)
Alle reacties Link kopieren
Moos, Daro hielp inderdaad geen bal. Ze hebben inderdaad de samenstelling verandert want het gaf hartkloppingen schijnbaar. Ik had er geen last van. Heb nu codeine maar het lijkt of het minder gaat werken. Wordt 's nachts weer wakker. Hoestsiropen heb ik in alle soorten en maten geprobeerd en niets werkt



Dat stemmetje had ik ook een tijdje. Lief zei dat ik klonk als Barry White



Ben net wel wezen sporten. Was al een week niet geweest door dat gehoest en baalde daar stevig van. Maar het deed goed want ik heb weinig gehoest tijdens het sporten.



Ga zometeen m'n erwtensoep in de slowcooker gooien en die eten we vanavond meteen. Verder ga ik weer een nieuwe voorraad bananencake en havermoutkoekjes maken en linzen koken voor m'n lunches de komende dagen.
Een keer is wel genoeg.
Balen dat je HA niets voor je wil doen verder, KV. Maar ja, als het 4 weken duurt is er verder ook weinig aan te doen. Wel bijzonder dat ze wel codeïne hebben voorgeschreven. Volgens mij zijn ze daar nooit zo vlot mee, toch? Moos, Rast, KV, goede gelegenheid om flink uit te pakken met nummers van Rod Stewart / Bonnie Tyler /Tom Waits / Joe Cocker / Macy Grey in de douche / auto. Maar zonder gein, beterschap girls, want hoesten is dood vermoeiend.



Ik eet vanavond groentela salade met knolselderij, koolrabi en lof. En ik denk iets van een dressing met kappertjes en ansjovis. Erbij rozemarijn aardappeltjes uit de oven. Maar kan ook nog dat ik de aardappels ook door de salade mik.
Alle reacties Link kopieren
Balen KV Ik had dat trouwens met de oude Daro ook altijd wel (toen ik nog rookte had ik regelmatig last van kriebelhoest) dat het na een week of wat niet meer werkte. Je lijf raakt eraan gewend. Zal met codeine ook wel een beetje zo zijn, vrees ik.



Ik hoest niet zo erg vandaag, maar ben wel extreeeeeem narrig. Heb allemaal dingen te doen en te regelen (die ik ook braaf doe) maar ik ben er bloedchagrijnig bij en ik begrijp eigenlijk niet hoe andere mensen dat doen, hun leven op de rit houden, werken, er een sociaal leven op nahouden en ook nog weleens tijd voor niks doen over houden. Ik heb mezelf al verteld dat ik gewoon bllij moet zijn met al het nuttigs dat ik vandaag gedaan krijg, maar het wil er niet erg in
Ook n.a.v. de verhalen van LAW en Moos over aardappelsalade de aardappels er maar doorheen gemikt. En geen lof, paste niet meer in mijn schaal. Knolselderij en koolrabi geraspt op de mandoline. Aardappel in kleine blokjes. Kappertjes en peterselie erdoor. Een een dressing met olie, ansjovis, dijonmosterd, beetje mayo, drupje azijn, beetje lauw-warm water. Ik ben normaal niet zo van de salades met harde groente, maar het is echt da bomb, al zeg ik het zelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij meestal wel helpt met hoest is Toco tholin(bij etos in elk geval te koop) je neemt een paar druppels op de tong en dat verlicht even. Ik heb heel vaak (kriebel) hoest vanwege de astma en dat helpt wel. Het is eucalyptus/menthol olie. Het zit in een rood/wit doosje. Niet te vaak/veel gebruiken voor je maag.Ik heb het in elk geval altijd naast mijn bed liggen.



Vroeger had ik daar altijd Buckleys mixtura voor maar dat is ook uit de handel genomen,daar zat ook iets in wat hier schijnbaar niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Na afwezigheid van zo'n 10 jaar ofzo toch maar weer op Viva :D



Had zelfgemaakte tjaptjoy met zeevruchten, zilvervliesrijst en zelfgemaakte satesaus
Pessimist tot in de kist
Alle reacties Link kopieren
Kabeljauwfilet met gerookte ham rond, met verse pasta (niet zelfgemaakt, maar uit het koelgedeelte) en dan met tomaten/olijven/balsamico-azijn/witte wijn. Lekker!
Alle reacties Link kopieren
Haha zephora: ik moest even hardop lachen om de dramaqueen in jou!



Rastan, zou het kunnen zijn dat je allergisch bent voor avocado?



En zeg dat wel Hop! Laten we die ziektegevallen maar liever in NL houden en niet doorgeven via het web

Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig nauwelijks nog ziek of verkouden ben en dat ik dat in NL wel altijd was.



Lekker bezig met je voorbereidingen Koor! En fijn dat het sporten weer wat beter ging



Extreeeeeem narrig is ook een zwangerschapskwaal hè Moos... Just sayin'

En het is ook lastig om aan jezelf toe te moeten geven dat het vandaag gewoon even niet gaat. Ik had het daar in m'n eerste trimester ook extreem lastig mee. Ik wilde zo graag normale dingen doen maar vaak ging dat echt niet en kon ik beter rustig op de bank zitten/liggen, maar oh wat is dat moeilijk!



Ik hoop dat P vanavond thuis eet, hij moet morgen vroeg op pad voor een filmshoot dus hopelijk is hij dan vandaag op tijd thuis. If so, dan maak ik venkel tarte tatin. En als hij nu toch moet overwerken dan rooster ik wat venkel voor mezelf en eet dat met geitenkaas en ravioli.

Ik hoop op de tarte tatin want die is wel extreem lekker
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, drukke dagen hier. Ik lees zo weer even bij, ik hoop dat het goed met iedereen gaat. Eten was saai hier, ovenschotel met witte pasta, bloemkool, hamblokjes, bechamelsaus en geraspte kaas. Wel lekker. Ik wilde eigenlijk voor twee personen maken, maar de bloemkool moest echt wel op en was genoeg om het voor 4 personen te maken. Drie porties de vriezer in dus, altijd handig voor een ander moment (alleen mijn vriezer zit zo overvol!).
Alle reacties Link kopieren
Gisteren broodjes gegeten op het werk, vanavond tortelloni met bleekselderij, pesto en walnoten.



Lekker LA, venkel tarte tatin. Hoe maak je die?



Hoesters en snotteraars, sterkte. Zwaar irritant!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
En ik kwam nog een filmpje tegen over het maken van rijstvellen:

http://www.culy.nl/inspir ... -gemaakt-culi-inspiratie/

Vond het wel fascinerend!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Leuk, Info. Ik heb het gezien in Vietnam. En wat ze verder doen met de rijst. Alles ervan wordt gebruikt. Zo ook met kokos.
Alle reacties Link kopieren
Correctie, ik vond gnocchi uit een pak lekker als ik het precies lang genoeg kook. Als het te lang gekookt is vind ik het gewoon weg vies.



Verder is het gezellig hier, wordt ik blij van. Zojuist nog even hard gesport, nu uitzweten, zo douchen en dan lekker in bed een boekje lezen.



@Dignity, herkenbaar, ik maak ook regelmatig dingen extra voor de diepvries, maar ik eet eigenlijk alleen soep uit de diepvries. Mijn vriend haalt er nog wel eens een maaltijd uit als ik weer eens de hort op ben, maar ik kook liever iets wat hij niet mag of wil. Iets met noten, of sushi ofzo.



@LA, eens met Dignity, receptje van de venkel. Venkel is echt wel mijn lievelingsgroente, nou ja, tenminste op een gedeelde eerste plek met aubergine, artisjokken, pastinaak, zoete aardappel, ui en paprika. Maar venkel is stoerder om als lievelingsgroente te hebben. Vandaag op mijn werk kreeg ik weer commentaar op mijn bakjes. Iemand zei dat ik wel een heel weeshuis kon voeren, maar 2 boterhammen, een havermoutkoek, een appel, een bak lunchsalade en een bakje ananas is toch niet veel toch? toch? Ja okay, het is wel veel, maar ook lekker en eigenlijk best verantwoord!



@GB, welke is nou lekkerder de koolrabi of de knolselderij? Of had je nog een andere?
Ha zephora, wat leuk dat je de insecten ook geprobeerd hebt! Ik snap je helemaal, ik had precies hetzelfde gevoel... "zie mij even vooruitstrevend doen, ja mensheid, deze kant gaan we op met z'n allen!"



Jullie hebben lekker gekletst hier zeg . Ik heb de posts van vandaag gelezen en nu ben ik onderaan, en alweer de helft vergeten denk ik... Over de hoest, ik gebruik trachitol, dat verzacht en verdooft en dat helpt bij mij altijd wel goed. Zijn zuigtabletjes, smaakt naar pepermunt. Weinig ervaring met hoestsiroop behalve simpele tijmsiroop.



Mijn moeder kwam vandaag weer een dagje langs, ze geniet van haar oma zijn. Frutje had een bar lastige dag (kind was wakker van 09h tot 21h!! Precies een maand oud, grrrr... ik denk dat ze wat ziekjes is / zich anderszins niet lekker voelt en daardoor niet wilde slapen) dus ik was blij met de extra paar handen, en kon lief een dagje "vrij" geven. Hij komt vanavond pas weer thuis. Heb gekookt voor mijn beide ouders, zuurkoolschotel uit de oven en toe een bakje met appel, granaatappelpitjes, Griekse yoghurt en geroosterde pecannoten. Was lekker en heel gezellig. In de middag mijn hele kruidenvoorraad weer eens doorgewerkt en opgeschoond / opgeruimd, ziet er weer picobello uit. Volgens mij heb ik nesteldrang ná mijn bevalling, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook voortaan commentaar op mijn bakjes,had vandaag een bakje met komkommer/geitenkaas salade en een bakje met de banaanpannenkoekjes en een bakje waar mijn appel in zat. Ik vond het wel meevallen maar ja eerst had ik 2 boterhammen bij me.



Vanavond naar Ikea geweest,hebben een kastje gekocht wat we ( nou ja man en een vriend) morgen gaan ophangen. Man zit al de hele avond dat ding in elkaar te zetten en ik hang hier op de bank. Denk dat ik maar in bed ga hangen want deed net al een greep in de koelkast en pikte wat vleeswaren.

En voor er niks meer voor op brood is voor man:-)

Had me bij Ikea ingehouden om geen snoep te kopen maar heb constant wel zin in iets. Stomme feestweek!
quote:@GB, welke is nou lekkerder de koolrabi of de knolselderij? Of had je nog een andere?



Ik had beide. Ze zijn heel verschillend, beide zijn lekker. Knolselderij lijkt qua smaak op bleekselderij (verrassend ), maar de structuur is een beetje zoals wortel/pastinaak. Koolrabi lijkt qua smaak en structuur het meest op rammenas/radijs.



Wat je moet vermijden is koolraap.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het recept voor de tarte tatin van venkel. Oooh als ik de foto's zo bekijk dan heb ik er wel zin in dus ik hoop écht dat P thuis eet. En ach, misschien maak ik 'm gewoon lekker voor mezelf en heb ik morgen nog een stukje.



@kaaatje (hoeveel a's zijn dat eigenlijk? ) het zijn wel veel bakjes, haha! Ik zou het niet in z'n geheel als lunch kunnen eten, maar wel gedurende de dag.



Klinkt als een heerlijke dag Teig, ook al had frutje het niet zo makkelijk vandaag. Hopelijk heeft ze een goeie nacht en gaat het morgen wat beter. Had je geen nesteldrang voor je bevalling? Ik heb nu al enorm de behoefte om van alles in huis op te gaan ruimen en ordenen, we zijn dan ook al begonnen om de babykamer leeg te maken.



Wees niet te streng voor jezelf Dolfje! Je kunt beter wennen aan een leven met af en toe iets lekkers dan continue op dieet te moeten (zegt diegene die er ook niet zo goed in is ) Snack gewoon lekker wat zoets, wat rozijntjes of (gedroogd) fruit ofzo. Ook lekker: bevroren banaan in pure chocolade gehuld. Dat kan ik hier gewoon in de supermarkt kopen maar je kunt het ook makkelijk zelf maken. Google: 'frozen banana'
Alle reacties Link kopieren
Morning all, een snelle blik naar buiten leert dat het hier nog niet sneeuwt of gesneeuwd heeft. We gaan het zien verder vandaag.



LAW nee als ik allergisch zou zijn voor avocado had ik wel dood geweest ik heb op een of andere manier de laatste tijd kennelijk een lichte intolerantie ervoor, rommelende buik en buikpijn als ik het gegeten heb.



GB die salade klonk heerlijk, zie tot mijn schrik dat ie al van de pagina verdwenen is (er wordt gezellig veel geschreven hier,leuk!) dus ik ga em even opsnorren nog.



@kvinna, euh, 10 jaar is net voor mijn tijd ik hang hier rond vanaf 2006 ongeveer. Maar welkom terug dan.



Umm. Eten weet ik nog niet maar grote kans dat ik op de terugweg van kantoor vanavond bij de toko langswaai (langssneeuw) voor een vegetarische nasi rames. Lekker hoor!



Fijne dag allemaal, wees veilig
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,hier ook nog geen sneeuw. Ben over 2 uur alweer klaar met werken en ga meteen door boodschappen doen.

Voor vandaag waarschijnlijk iets van gebakken aardappels met?? en met ?? en voor morgen pineapple fried rice denk ik.

Lekker duidelijk plan dus
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik blijf nog even thuis werken. Er staat 31 km file. Niet normaal zeg. We kunnen er in Nederland ook niet mee omgaan als het sneeuwt of glad is....zucht....

Er ligt hier overigens geen vlokje.



Vanavond eten we tonijnsteak met zelfgemaakte pesto, ratatouille van courgette, aubergine en paprika uit de stoomoven en krieltjes.



Kvinna, welkom terug. Weet niet of we elkaar kennen.



Ik maak altijd voorraad voor de diepvries. Heerlijk als we laat thuis zijn of moeten sporten.



Hoe vond je de banaanpannenkoekjes, Dolf?



Knolselderij eet ik regelmatig in mijn salades. Echt lekker met een frisse dressing en walnoten. Koolrabi en knolraap heb ik beiden volgens mij nog nooit gegeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven