Ik heb een hekel aan haar vriend!

28-01-2015 18:42 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin die ik al enkele jaren ken. Het is een leuke spontane meid en ik kan met haar lachen. Maar de laatste tijd merk ik dat ik het contact een beetje af hou. De reden is haar vriend.



Dit geweldige manspersoon:

- Heeft een strafblad. Hij heeft zelfs twee jaar gezeten omdat hij iemand heeft neergestoken!

- Is een ex-drugsgebruiker.

- Heeft geen enkele opleiding af gemaakt en leeft nu van een uitkering.



Voordat iedereen nu gaat roepen: maar misschien is hij tegen haar heel lief!



- Hij is meermaals vreemdgegaan.



Niemand van haar vriendengroep snapt wat ze nog in die gozer ziet, hoewel sommigen wel toegeven dat hij "wel aardig" is en "alles voor haar doet". Want het feit dat hij haar soms ophaalt met de auto is natuurlijk een reden om bij zulk een heerschap te blijven.



Deze relatie is al meermaals aan en uit geweest en elke keer komt ze bij me uithuilen. Ik heb haar verteld dat ze beter kan krijgen en dat deze gozer nou niet bepaald een goede vader voor haar kinderen zal zijn, maar het lijkt haar weinig te interesseren.



Laatst vierde ze haar verjaardag. Veel mensen hadden al afgezegd en ik had het vrij druk, maar wilde toch nog even komen. Toen ik echter hoorde dat het heerschap er ook bij zou zijn heb ik af gezegd. Ik heb werkelijk geen behoefte om in een kamer te zitten met een crimineel.



Ben ik nu onredelijk? Hoe ga ik hiermee om? Ik wil graag met haar omgaan maar elke keer als ze zijn naam noemt begin ik alweer hoofdpijn te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik wil graag met haar omgaan maar elke keer als ze zijn naam noemt begin ik alweer hoofdpijn te krijgen.Dan zeg je dat tegen haar. En als ze toch nog met jou om wil gaan, zeg je dat je alles over hem wilt vermijden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
als het mijn vriendin zou zijn, zou ik de vriendschap niet opgeven voor een vent die ws maar voor tijdelijk is
Alle reacties Link kopieren
Haar probleem sijpelt langzaam jouw hoofd binnen en terecht dat je het contact afhoudt. Wees er alleen wel eerlijk over naar haar toe zodat ze weet waarom je het contact afhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, haar leven haar keuzes

Besef je goed dat als je haar vriend (al dan niet terecht) zo blijft afvallen je de kans loopt dat je haar kwijt bent

Want als ze het gevoel heeft te moeten kiezen tussen jou en haar lief dan zou je nog wel eens aan het kortste eind kunnen trekken.



Aan jou de keus of dat het je waard is
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Als ze mij afvalt om met een crimineel verder te gaan... tsja, haar keuze. Ik heb meerdere vrienden. Zij raakt uiteindelijk in een isolement.



Ik wilde haar nog koppelen aan een leuke vriend van de universiteit, maar die vond ze "eng". Ik heb geen idee waarom, want hij heeft werkelijk niks raars gezegd/gedaan. Het is een knappe, goede jongen die nu ook samenwoont met een leuke meid, dus blijkbaar heeft ze een soort verstoorde intuitie.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees een vriendin met kinderen die zich inlaat met een (ex) crimineel en die bij elk probleem uithuilt bij TO. Ik zou daar ook hoofdpijn van krijgen al is het alleen maar omdat ik niets voor haar kan doen. Een vriendschap kun je ook misbruiken hé. TO is geen landingsbaan voor de problemen van haar vriendin en ik zou er snel klaar mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, je hoeft hem niet binnen te laten. Verder haar keus. Hoe meer je op hem aan te merken hebt, hoe meer zij zich geroepen zal voelen om hem te verdedigen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Chihiro89 schreef op 28 januari 2015 @ 18:49:

Als ze mij afvalt om met een crimineel verder te gaan... tsja, haar keuze. Ik heb meerdere vrienden. Zij raakt uiteindelijk in een isolement.



Ik wilde haar nog koppelen aan een leuke vriend van de universiteit, maar die vond ze "eng". Ik heb geen idee waarom, want hij heeft werkelijk niks raars gezegd/gedaan. Het is een knappe, goede jongen die nu ook samenwoont met een leuke meid, dus blijkbaar heeft ze een soort verstoorde intuitie.



Dat jij die leuke vriend een leuke match voor haar vond, wil natuurlijk niet zeggen dat zij dat ook vond.



Voor de rest ben ik het eens met bovenstaande forumsters.
quote:Chihiro89 schreef op 28 januari 2015 @ 18:49:

Ik wilde haar nog koppelen aan een leuke vriend van de universiteit, maar die vond ze "eng". Ik heb geen idee waarom, want hij heeft werkelijk niks raars gezegd/gedaan. Het is een knappe, goede jongen die nu ook samenwoont met een leuke meid, dus blijkbaar heeft ze een soort verstoorde intuitie.Hoe nobel van je. Val jij ook op iedere vent die men aan je voorstelt?
quote:Laatst vierde ze haar verjaardag. Veel mensen hadden al afgezegd en ik had het vrij druk, maar wilde toch nog even komen. Toen ik echter hoorde dat het heerschap er ook bij zou zijn heb ik af gezegd. Ik heb werkelijk geen behoefte om in een kamer te zitten met een crimineel.



Goh heel gek dat haar partner op haar verjaardag was. Dat lijkt mij vrij logisch.





Ik snap je een heel heel klein beetje. Ik heb ook een goede vriendin waarvan ik de partner niet echt leuk voor haar vind.



Maar no way dat ik haar laat vallen.

Ik heb en hoef niks met hem..zij is mijn vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar los zien van die vriend, dus alleen met haar afspreken. Daarnaast zou ik met haar bespreken dat zij vooral zelf moet weten met wie zij een relatie heeft maar dat jij het geen leuke man vindt en dat je daarom alleen samen wilt afspreken zonder hem. Ook zou ik haar duidelijk maken dat je het liever niet wilt hebben over haar relatie omdat je haar niet kunt helpen en je e.a. ook niet elke keer weer wilt aanhoren, benadruk dat je je wilt focussen op de leuke kanten van jullie vriendschap en dat in die zin de deur altijd voor haar open staat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chihiro89 schreef op 28 januari 2015 @ 18:49:

Als ze mij afvalt om met een crimineel verder te gaan... tsja, haar keuze. Ik heb meerdere vrienden. Zij raakt uiteindelijk in een isolement.



Ik wilde haar nog koppelen aan een leuke vriend van de universiteit, maar die vond ze "eng". Ik heb geen idee waarom, want hij heeft werkelijk niks raars gezegd/gedaan. Het is een knappe, goede jongen die nu ook samenwoont met een leuke meid, dus blijkbaar heeft ze een soort verstoorde intuitie.





Sorry hoor maar ze heeft al een vriend. Dat jij die vriend niet leuk/goed vindt dat mag, maar een andere jongen voorstellen terwijl ze een relatie heeft, dat is echt heeeeeeeeel stom en ontzettend raar.



Verder is het haar leven en haar keuze. Ik neem aan dat ze volwassen genoeg is? Misschien hebben ze wel afspraken over dat vreemdgaan en dat hij in het verleden verkeerde dingen heeft gedaan, wil niet zeggen dat hij dat nu nog steeds doet en dus nog steeds een crimineel is.



Hou je nu maar gewoon bezig met je eigen leven en ben er maar gewoon voor je vriendin. Jij hoeft toch helemaal niks met die jongen? Nou dan, het is geven en nemen, dan spreek je maar gewoon alleen af met je vriendin en die ene keer per jaar dat je hem dan ziet, dan hou je je maar gewoon in. En het is niet zo gek dat haar eigen vriend op haar verjaardag is hoor.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hij veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij er niet teveel over uitlaten/ bemoeien. En alleen met haar afspreken.
quote:Chihiro89 schreef op 28 januari 2015 @ 18:49:

Als ze mij afvalt om met een crimineel verder te gaan... tsja, haar keuze. Ik heb meerdere vrienden. Zij raakt uiteindelijk in een isolement.



Ik wilde haar nog koppelen aan een leuke vriend van de universiteit, maar die vond ze "eng". Ik heb geen idee waarom, want hij heeft werkelijk niks raars gezegd/gedaan. Het is een knappe, goede jongen die nu ook samenwoont met een leuke meid, dus blijkbaar heeft ze een soort verstoorde intuitie.

Omdat jij het een leuke vent vond moest zij het ook maar een leuke vent vinden en dat omdat hij van de Universiteit is?

En je krijgt al hoofdpijn als ze zijn naam noemt?

Je hebt wel gevoel voor drama..
maarre... even voor mijn beleving... hoe weet jij eigenlijk dat hij een strafblad heeft?



heeft hij dat jou verteld? heb je het van horen zeggen?

wat maakt nou precies dat jij zo'n slecht beeld van hem hebt?



jij wilde je vriendin koppelen aan een gozer die op een universiteit heeft gezeten. want dat is wel een goeie gozer kennelijk.



kan ik hieruit opmaken dat je eigenlijk die vriend van je vriendin te min voor haar vindt? of heb je eigenlijk een hekel aan die vriend omdat JIJ niet met hem geassocieerd wilt worden in je vriendenclub?



het zijn zomaar vragen die bij me opkomen. Er zijn namelijk mannen die universiteit hebben en ook crimineel zijn.



Ik denk dat jij je iets te veel laat leiden door het beeld dat je van die vriend hebt.

Daar komt nog bij dat jij wilt uitmaken voor je vriendin wat goed voor haar is. Wie heeft jou dat recht gegeven? Ben je haar moeder of verzorger? Ik vind het eigenlijk niet respectvol van jou om jouw vriendin zo te bejegenen. Alsof ze zelf geen keuzes kan of mag maken.



Je zegt dat haar vriendengroep die vriend ook niet zien zitten. Feit is dat mensen in een groep elkaar beinvloeden om erbij te horen. Groepsgedrag kan daarom uitermate vervelend zijn. Als iemand in die groep nogal invloed heeft en iets negatiefs zegt van een buitenstaander, heeft de groep al heel snel de neiging om gewoon in te stemmen. Die vriend heeft nu een negatief frame om zich heen hangen waar hij nog moeilijk uit kan komen.



En dan nog wat. Ik neem aan de je vriendin zelfstandig de keuze heeft gemaakt om met deze man om te gaan. Hij zal in haar ogen iets bijzonders hebben. Het is niet aan jou of een vriendenclub om hier een oordeel over te hebben.



Hoe zou jij het vinden als jij helemaal dolverliefd wordt op iemand die niet goed ligt bij de groep? Zou jij dan accepteren dat je vrienden je vriend te min vinden en liever zijn hakken zien dan zijn tenen?



Denk daar eens over na.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je niet zit te wachten om ook met die vent geconfronteerd te worden. Hij heeft een strafblad en heeft zelfs twee jaar gezeten omdat hij iemand heeft neergestoken.



Zeg eerlijk tegen je vriendin dat je niet op hem erbij zit te wachten. Waarschijnlijk gaat het binnen no-time uit. Maar dat weet je niet zeker. In ieder geval zou het, als ik naar mijzelf kijk, een reden zijn om niet meer met haar om te gaan.

Je weet tegenwoordig toch niet meer wie je allemaal in huis blijkt te halen. Nee, dank je wel. Misschien bekrompen en kortzichtig. Maar als het niet goed voelt voor jou moet je het zeker afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zonder hem erbij afspreken, want ik zou die man niet in mijn leven willen. Wel zou ik er voor haar blijven zijn als ze verdriet heeft om die vriend. Als ze buiten hem niemand meer heeft om op terug te vallen, heeft ze des te meer reden om bij hem te blijven.



Maar met hem omgaan zou voor mij ook niet hoeven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap je goed. Hij heeft zelfs iemand neergestoken!



Ik zou daar ook echt geen trek in hebben. Ik zou haar dan ook zeggen: jij bent van harte welkom in mijn leven, maar met zo'n persoon wil ik geen contact hebben, ook al is het jouw vriend.
quote:Chihiro89 schreef op 28 januari 2015 @ 18:49:

Ik wilde haar nog koppelen aan een leuke vriend van de universiteit, maar die vond ze "eng". Ik heb geen idee waarom, want hij heeft werkelijk niks raars gezegd/gedaan. Het is een knappe, goede jongen die nu ook samenwoont met een leuke meid, dus blijkbaar heeft ze een soort verstoorde intuitie.Voor iemand met een laag zelfbeeld kunnen knappe, succesvolle mensen heel intimiderend zijn.
Wil niet zeggen dat dat ook zo is, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chihiro89 schreef op 28 januari 2015 @ 18:49:

Als ze mij afvalt om met een crimineel verder te gaan... tsja, haar keuze. Ik heb meerdere vrienden. Zij raakt uiteindelijk in een isolement.Ik vind dit een beetje naar klinken.
Hallo?!
quote:copacabana schreef op 28 januari 2015 @ 19:25:

[...]



Voor iemand met een laag zelfbeeld kunnen knappe, succesvolle mensen heel intimiderend zijn.Het kan toch ook gewoon haar type niet zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de partners van mijn vriendinnen sowieso bijna nooit. Waarom zouden die er bij zijn als we afspreken. Dus buiten verjaardagen om hoef je er verder ook niks mee toch?
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven