Vlucht MH17 Amsterdam Kuala Lumpur deel 3

24-07-2014 21:04 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier komen wij vandaan,



Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.





En hier praten wij verder over deze ramp.













Voor Star........















Vorige delen zijn hier te vinden;



Deel 1



Deel 2
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 31 januari 2015 @ 06:18:

Missie, de rebellen zijn geen boeren en buitenlui. Het zijn ex-soldaten, soldaten en ander gespuis. .........................



Wat weet jij nu over die landen verder?...................Boeren, buitenlui of ex-soldaten? Het is OERDOMME oorlog, dat is een feit. Wie gebruikte het woord "boerenlui" of boerengepeupel toen ik het woord "burgers" of "opstandig volk" schreef? Als de kamerleden van Oekraïne met elkaar op de vuist gaan (zoek de nieuwsbeelden op) omdat Oekraïne tegen eigen volk vecht, en het vuur opent op demonstranten tijdens een vredige demonstratie (zoek de berichten maar op) dan mag je alleen hopen dat het volk zich kan beschermen. Dat er van alles mis gaat in Rusland praat ik zeker niet goed. (zie mijn blogs van vóór de MH17) Maar in andere landen gaat er ook van alles mis. Als je bv Saudi-Arabië bekijkt, waar de doodstraf staat op homoseksualiteit, en toch stuurt ons kabinet onze koning er naar toe om de dictator de laatste eer te bewijzen. En het zou me niet verbazen als Obama er ook naar toe is gegaan.



ps Woon jij niet ook in Saudi-Arabië of heb ik het mis? Heb ik ooit iets gelezen dat jij een zwart gewaad moest dragen als je naar de stad ging??



Klopt ik weet NIETS over die landen.Als ik een reactie geef is dat meestal met het nieuwsartikel erbij. Ik ken de boeren van Boer-zoekt-vrouw ook niet en toch mag ik een mening geven als ik vind dat een boer verlegen over komt of juist het tegenovergestelde.



Ik geef in dit topic voornamelijk mijn mening over het verzwijgen van het gevaar boven Oost-Oekraïne. En dat is helaas een waarheid-als-een-koe..
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 31 januari 2015 @ 08:48:

[...]





........................................



De organisatie van Russische soldatenmoeders trok ook al aan de bel, zonen sneuvelen en worden gevangen genomen tijdens

de strijd in Oekraïne

................................

Laat alle moeders-van-die-organisatie-en-daar-buiten hun soldatenzoon én ex-soldatenzoon of boerenlui asjeblief thuis houden. Desnoods vastbinden op het bed. En laten we vooral geen wapens meer leveren....Oja en ook geen beleggingen meer doen in kernwapens. Had die organisatie van soldatenmoeders niet beter een organisatie kunnen beginnen vóórdat hun zoon soldaat wou worden?



Heeft ons land ook een soldatenmoedersorganisatie?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
RTL Z

14 februari 2013

Geen verbod op beleggen in kernwapens'



'Geen verbod op beleggen in kernwapens'



Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën is niet van plan om Nederlandse banken te verbieden te beleggen in kernwapenproducenten. Vijf landen mogen volgens het internationale non-proliferatieverdrag kernwapens hebben en het zou ,,gek'' zijn om beleggingen daarin te verbieden, zei Dijsselbloem donderdag in de Kamer.



Woensdag bleek uit de Eerlijke Bankwijzer dat zeven Nederlandse banken in totaal 1,5 miljard euro investeren in twintig kernwapenproducenten. ,,Er zijn veel prima bedrijven die direct of indirect betrokken zijn bij de productie en er is geen basis om die op een zwarte lijst te zetten. Daar ga ik niet aan meewerken'', aldus de minister.

ANP
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Google even op volgende woorden:



"Antwoorden Kamervragen investeringen van financiele ...

www.rijksoverheid.nl/...k ... kamervragen-investerin...

9 dec. 2013 - Links) over investeringen van financiële instellingen in kernwapens. ... beleggen in kernwapens bij hoort, staat met regelmaat op de agenda ...



de lange brief met antwoorden van Jetta Klijnsma
LOEP ME MAAR aub.
Ken je het verhaal van die Russische vrouw die de Oekrainse ambassade had gewaarschuwd? Die krijgt nu 25 jaar cel, opgepakt door de FSB. Soldaten vastbinden? Laat me niet lachen.



Ik woon idd in Saudi. Ik zie niet in waarom dat hier belangrijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 31 januari 2015 @ 12:12:

Ken je het verhaal van die Russische vrouw die de Oekrainse ambassade had gewaarschuwd? Die krijgt nu 25 jaar cel, opgepakt door de FSB. Soldaten vastbinden? Laat me niet lachen.



Ik woon idd in Saudi. Ik zie niet in waarom dat hier belangrijk is.Nee ik ken dat verhaal niet, VERSCHRIKKELIJK. ik vraag me wel af wat er gewaarschuwd moest worden in Oekraïne waar zowat alles in oorlog ligt met eigen volk. Andersom kon ik nog eerder begrijpen. De president van Oekraïne is niet zomaar gevlucht uit Oekraïne. Volgens mij houd hij zich nog steeds schuil.

Maar ik weet het niet...ik ken die man niet...heb het alleen gelezen in een Nederlands nieuwsbericht dat die president van Oekraïne is gevlucht maar niet is afgetreden. Zijn dat hele waarheden of halve? Ik denk hele. Als Ajax wint met 5-0 dan geloof ik dat ook want als je nieuwsberichten niet kan geloven is het ver heen hé?



Waarom is in een burgeroorlog (Let op,Ik bedoel ook echt een BURGEROORLOG) een wapen leveren aan een Oekraïense soldaat minder erg dan een wapen geven aan een burger in het leger van burgers? Hebben burgers dan geen recht om zich te verdedigen als ze onder vuur genomen worden? Word het wapen van die soldaat dan niet gebruikt om burgers te doden? Ik vind beide kanten fout.



Ken je het verhaal van Aleksandr Litvinenko, ex-KGB-kolonel en FSB-luitenant-kolonel die in een Londens ziekenhuis werd opgenomen met vergiftigingsverschijnselen en stierf aan een flinke dosis radio-aktief-gif (twv ongeveer 7,5 miljoen) dat waarschijnlijk via een theepot (afkomstig uit een Londens hotel) was toegediend. Ik heb nooit getwijfeld dat hij vergiftigd is. Het zou me ook niets verwonderen dat een Russische KGB-agent dit deed. Ik weet het niet...ik ken de man niet. Ben in die wereld niet thuis gelukkig. Ik kijk naar James Bond films Ik hoop maar dat dit alleen maar film is en nooit in het echt gebeurt. Want dat is allemaal VERSCHRIKKELIJK.



Als ik het foute boel vind dat KLM niet is gewaarschuwd door Opstelten en Rutte.....betekend dat voor jou dan automatisch dat ik een verjaardagskaartje stuur naar Poetin? Of schrijf jij er eentje naar Porosjenko? Als ik het fout vind dat mensen worden gedood dan vind ik dat net zo erg als het burgers uit Oost-Oekraïne zijn of burgers uit Rusland. En als iemand de dood van onschuldige toeristen had kunnen voorkomen maar "het waarschuwen verzuimde" te doen, dan vind ik het een behoorlijk slap excuus om te zeggen "wij hebben geen fout gemaakt, wij hebben het niet kunnen voorkomen". terwijl ze elders onnodig miljoenen uitgeven door een hekwerk te plaatsen op het erf van de buurvrouw voor-het-geval-dat. Bij zo'n riante villa is plaats zat om het hekwerk op eigen terrein te plaatsen.



Of je in Saudi-Arabië woont? Waarom ik je die vraag stelde? Heb je niet goed gelezen dan? Of zijn "de regeltjes" allemaal niet zo erg als je er centen kan verdienen?

ps in Saudi-Arabië staat doodstraf op homoseksualiteit maar ook op onderandere "verraad". Hoe zou het zijn afgelopen met die Russische vrouw als ze in een ander-ver-land had gewoond? Weet jij het? Ik weet het niet.



LOEP ME MAAR aub.
Bedankt voor je lessen over de Saudische maatschappij. Dat wist ik nog niet.



Het rebellenleger is geen leger van BURGERS maar een getraind leger van ex-Oekrainse soldaten, Russische FSB-lieden en andere lui. Als het burgers waren, dan was het wel wat sneller afgelopen geweest. Er is in het Oosten een ware tankveldslag aan de gang. Waarom komen de rebellen steeds weer aan nieuw materiaal?? Nogmaals, de rebellen zijn GEEN burgers en als je dat gelooft, dan heb je nog minder idee dan ik al dacht.



Deze Russische vrouw waarover het gaat woont in een dorp tegen de grens met Oekraine en kijkt uit op een kazerne waar het Russische leger was gestationeerd. Op een dag waren al deze soldaten weg. Toen ze verhaal ging vragen, kreeg ze als antwoord dat al deze soldaten op 'kommandirovka' waren, zoals dat zo mooi in het Russisch heet, op zakenreis. Aangezien deze mevrouw (met 5 kinderen) niet helemaal van lotje getikt is, belde ze de Oekrainse ambassade met het nieuws dat deze legerdivisie naar Oekraine was getrokken.

De volgende dag stond de FSB aan de deur en werd mevrouw naar Moskou over gebracht. Is al dagen in het Russische nieuws, deze 'landverraadster'.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 31 januari 2015 @ 16:16:

Bedankt voor je lessen over de Saudische maatschappij. Dat wist ik nog niet.



..............................



Deze Russische vrouw waarover het gaat woont in een dorp tegen de grens met Oekraine en kijkt uit op een kazerne waar het Russische leger was gestationeerd. Op een dag waren al deze soldaten weg. Toen ze verhaal ging vragen, kreeg ze als antwoord dat al deze soldaten op 'kommandirovka' waren, zoals dat zo mooi in het Russisch heet, op zakenreis. ....................







Zij ging verhaal halen op de kazerne van het Russische leger?



Probeer in elk ander land (ja ook in ons land) eens in de buurt van een militair terrein of vliegbasis te parkeren om er te gaan wandelen. Ik kan je zelfs de naam noemen van een Belgische L*belle-forumster die (een paar jaar geleden) haar hondjes ging uitlaten nabij zo'n terrein in België. Zij ging haar hondjes uitlaten...ze ging niet eens verhaal halen...in België. Iedereen weet dat het terrein in Rusland wel wat "strenger" reageert. Maar de Russin ging verhaal halen...en dan naar "de vijand" lopen. Gossie...wat zijn ze daar flauw...er stond zeker niet eens een kopje thee voor haar klaar.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 31 januari 2015 @ 16:16:

Bedankt voor je lessen over de Saudische maatschappij. Dat wist ik nog niet.



.....................



.Maar dat de Russin vijf kinderen had en verhaal ging halen weet je wel.



Bedoel je dat sarcastisch? Ik meen toch gelezen te hebben dat jij een zwart gewaad aan moet als je naar de stad ging en al die andere "regeltjes" (weet zo gauw niet meer wat nog meer) dan weet je vast wel dat de doodstraf staat op homoseksualiteit. Ik ken veel mensen die homo of lesbienne zijn. Dan te bedenken dat zij dan allemaal de doodstraf zouden krijgen als ze in jouw woonplaats zouden wonen..........Getsie...ik moet er niet aan denken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 31 januari 2015 @ 16:16:

.......................



Het rebellenleger is geen leger van BURGERS maar een getraind leger van ex-Oekrainse soldaten, Russische FSB-lieden en andere lui. Als het burgers waren, dan was het wel wat sneller afgelopen geweest. Er is in het Oosten een ware tankveldslag aan de gang. Waarom komen de rebellen steeds weer aan nieuw materiaal?? Nogmaals, de rebellen zijn GEEN burgers en als je dat gelooft, dan heb je nog minder idee dan ik al dacht.



...........................Je woorden: Als het burgers waren, dan was het wel wat sneller afgelopen geweest. vind ik wel een enge zin. Te bedenken dat er al heel veel burgers onnodig gedood zijn. Waren het allemaal "alleen maar burgers" was het voor allemaal al afgelopen? bbbrrrrr...



Volgens jou zijn het ex-Oekraïense soldaten. Ex betekend wel ex. Als een man en vrouw gescheiden zijn zijn ze "ex" en dus niet meer getrouwd. Als een rechercheur zijn "papiertje" niet heeft verlengd met het aantal herhalingslessen (?) dan zijn de aanhoudingen die hij doet ongeldig. Als een EHBO-er al een tijd lang geen herhalingslessen meer heeft gevolgd vervalt zijn diploma. Is hij EHBO-er zonder geldige diploma , of ex-EHBO-er of is die gewoon burger? Die ex-soldaat heeft misschien ook vrouw en kinderen...zijn zij dan ex-soldatenfamilie en minder erg? Ik vind die hele oorlog in Oekraïne smerig en nutteloos. Als er vorig jaar geen Guy Verhofstadt was geweest die het volk in Kiev opriep om te vechten waren er wellicht geen separatisten geweest maar gewoon één volk van Oekraïne.



Wat zijn separatisten dan wel? Ze hebben vast nooit een opleiding gehad tot separatist. Even googlen:



Separatisme of secessionisme is het streven naar een (formele) terugtrekking uit een bestaande organisatie of staat, en het oprichten van een eigen organisatie of staat. Een organisatie of meerdere organisaties die samen separatisme nastreven worden wel een afscheidingsbeweging genoemd.



..............................



De motieven van separatisme kunnen erg verschillend zijn. Vaak gaat het om bevrijdingsseparatisme van een bezettende mogendheid, zoals de Zwitsers van het Oostenrijk van de Habsburgers. Andere kunnen van volksnationalistische signatuur zijn, bijvoorbeeld Quebec. Een derde mogelijkheid is een separatisme omwille van economisch-politieke redenen, zoals bij de Confederate States of America. Het Vlaams-nationalisme valt zowel binnen de tweede en de derde categorie.
LOEP ME MAAR aub.
Het verhaal halen is even in het kort uitgelegd. Veel Russische kazernes liggen gewoon middenin dorpen. Vaak zijn dat voormalige kolchosgebouwen met een enkele slagboom en een portier. Het Russische leger heeft meer dan 1 miljoen soldaten. Jij denkt dat die allemaal in hoogmoderne faciliteiten a la Nederland verblijven?? Jij bent wel eens in een Russische kazerne geweest?

Die soldaten slapen gewoon in houten of stenen barakken.
Alle reacties Link kopieren
Erger nog, de separatistische terroristen in Oost-Oekraïne worden (of ten minste werden) gesteund door de GRU, zoals ik al eerder zei. Dit verklaart waarom Putin weinig doet om het conflict daar te deëscaleren. Dat Putin of Lavrov een aantal keren zegt dat de separatisten en het regime van Kiev eens met elkaar moeten praten is m.i. een afleidingsmanoeuvre. De terroristen willen niet praten met Kiev, en dat weigert Putin in te zien.



Ik vind dat Russen meer rechten zouden moeten hebben, maar dat kunnen zij niet met terrorisme afdwingen.



Sommige vormen van separatisme zijn terroristisch van aard (Russen in Oekraïne (DNR) en Basken in Spanje (ETA)) en sommige vormen niet (Schotten in Groot-Brittannië en de Catalanen in Spanje).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef op 31 januari 2015 @ 20:13:

Het verhaal halen is even in het kort uitgelegd. Veel Russische kazernes liggen gewoon middenin dorpen. Vaak zijn dat voormalige kolchosgebouwen met een enkele slagboom en een portier.Middenin het dorp? Alleen maar een enkele slagboom en portier?? Dan kunnen de soldatenmoeders elke dag op visite gaan? Het Russische leger heeft meer dan 1 miljoen soldaten. Jij denkt dat die allemaal in hoogmoderne faciliteiten a la Nederland verblijven?? Nee ik heb geen flauw idee hoe de faciliteiten van de Russische soldaten is. Jij bent wel eens in een Russische kazerne geweest? Nee, nooit geweest. Geen behoefte aan. Jij?

Die soldaten slapen gewoon in houten of stenen barakken.



Ik heb in het rood antwoord gegeven op je vraagtekens
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 31 januari 2015 @ 22:21:

Erger nog, de separatistische terroristen in Oost-Oekraïne worden (of ten minste werden) gesteund door de GRU, zoals ik al eerder zei. Dit verklaart waarom Putin weinig doet om het conflict daar te deëscaleren. Dat Putin of Lavrov een aantal keren zegt dat de separatisten en het regime van Kiev eens met elkaar moeten praten is m.i. een afleidingsmanoeuvre. De terroristen willen niet praten met Kiev, en dat weigert Putin in te zien.



Ik vind dat Russen meer rechten zouden moeten hebben, maar dat kunnen zij niet met terrorisme afdwingen.



................. In de oorlog sneuvelt het eerste de waarheid.



Toen de pro-EU-president (in sept.2014) met de separatisten om de tafel wou gaan zitten en er eindelijk een oplossing aan zat te komen kreeg Porosjenko de volle laag. iemand noemde hem toen een gewetenloze leider. Die oplossing mocht niet komen, er werd weer gevochten.



Het is puur een machtspel, een landje-pik-oorlog. Alsof ze het beste willen voor de burgers.



Waar twee partijen vechten hebben twee partijen schuld.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 31 januari 2015 @ 22:21:





Ik vind dat Russen meer rechten zouden moeten hebben, maar dat kunnen zij niet met terrorisme afdwingen.



.



Russen en Oekraïners moeten gewoon dezelfde rechten hebben.

Ze wonen in een land met als het goed is hetzelfde paspoort.



Oekraïne moet gewoon de mogelijkheid krijgen de opstandelingen te ontwapenen, zeg maar orde op zaken stellen in hun eigen land maar doordat Rusland troepen & wapens blijft sturen komt er nooit rust.



Rusland is hard leers, afgelopen donderdag zijn de sancties weer aangescherpt, kredietbeoordelaars hebben de kredietwaardigheid

al afgewaardeerd, ze gaan hard richting "junk status"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 01 februari 2015 @ 01:48:

[...]





Russen en Oekraïners moeten gewoon dezelfde rechten hebben.

Ze wonen in een land met als het goed is hetzelfde paspoort.



Oekraïne moet gewoon de mogelijkheid krijgen de opstandelingen te ontwapenen, zeg maar orde op zaken stellen in hun eigen land maar doordat Rusland troepen & wapens blijft sturen komt er nooit rust.



Rusland is hard leers, afgelopen donderdag zijn de sancties weer aangescherpt, kredietbeoordelaars hebben de kredietwaardigheid

al afgewaardeerd, ze gaan hard richting "junk status"Ik weet niet of de Rus minder rechten heeft dan een Oekraïener. Toen de Oekraïner een vredige demonstratie hield werd er op hen geschoten. (Zie oa Volkskrant nieuwsbericht 05-03-2014 met titel "Gelekt: Lid nieuwe coalitie Kiev gaf opdracht te schieten op demonstranten") Dusssssssssss jij vind dat bijvoorbeeld de VS aan het professionele leger van Oekraïne wapens mag geven zodat ze op eigen volk mogen schieten. En dat "eigen volk",de groep separatisten, waar op geschoten word, mogen geen wapens hebben om zich te verdedigen? Dat zou toch een oneerlijke strijd zijn vind ik. Als ze niet om de tafel mogen zitten om een oplossing te bespreken maar het met de kogel willen uitvechten dan zijn er domme mensen aan de gang.



Wat zei Obama ook alweer in het nieuwsbericht van 01-08-2014, het bericht over de doden in de Gazastrook met de titel:"Obama: Burgerdoden hartverscheurend" Daarin de woorden "Aan de andere kant hamerde hij op het recht om zich zelf te verdedigen". (Israël)



Ze wonen in een land met dezelfde paspoorten, maar worden ze gelijk behandelt?. De separatisten wonen er al hun hele leven en toch worden ze geregeld "Russisch"genoemd.



Ik sta telkens verstelt van je kortzichtigheid als het over de economie van Rusland gaat. Die sancties liepen al langggggggggggggggg voor de MH17-ramp. En zijn het nadeligst voor onze eigen economie, maar dat heb je zeker nog niet gemerkt. Men wil Rusland op de knieën krijgen en zelf niet buigen. Die sancties zijn een richting naar een zwarte oorlog die meer slachtoffers zal brengen dan de MH17. Hardleers? Wie is er werkelijk hardleers? Men kan maar beter vriendje blijven met Rusland want dat land kun je straks nog heel hard nodig hebben. Dat hebben we wel gemerkt uit de berichten van Bevrijding 70 jaar geleden.



LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Als de separatisten zich afscheiden en zichzelf de naam Doneckaja Narodnaja Respublika noemen, zijn het geen eigen volk meer; eigen in de zin dat ze Oekraïens zijn. Ze zijn niet Oekraïens, zij zijn van Doneck, of Russisch, zoals ze zichzelf willen noemen.



En zo ja... Rusland beschuldigt Oekraïne op "eigen" volk te schieten. Rusland keurt dat af. Assad in Syrië schiet op eigen volk. Rusland keurt dat niet af. In welk opzicht zijn de Russen en Syriërs verschillend?



De separatisten hebben niet het recht zich te verdedigen, geen enkel terrorist heeft dat. Zij moeten zich schikken aan de Oekraïense staat. Willen ze dat niet, moeten ze verhuizen naar Rusland. Ze hebben wel dezelfde rechten op de Russische taal, de Russische cultuur, op dezelfde wijze als Oekraïners rechten hebben op hun taal en cultuur. Dat zou gewoon gelijkwaardig moeten zijn.



De politie en andere bevoegden hebben ook wapens. De gewone burgers hebben geen wapens in Nederland. Waarom zou dat in Oekraïne anders moeten zijn?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 01 februari 2015 @ 19:00:

...................................



En zo ja... Rusland beschuldigt Oekraïne op "eigen" volk te schieten. Rusland keurt dat af. Assad in Syrië schiet op eigen volk. Rusland keurt dat niet af. In welk opzicht zijn de Russen en Syriërs verschillend?



De separatisten hebben niet het recht zich te verdedigen, geen enkel terrorist heeft dat. .................



........... Niet alleen Rusland vind dat.



http://youtu.be/1rGipasrVfw Gepubliceerd op 22 jul. 2014

In het Oekraïens parlement werd een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers van MH17, maar daarna bleef het niet lang rustig.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



http://www.volkskrant.nl/ … en-op-demonstranten.dhtml

Gelekt: ‘Lid nieuwe coalitie Kiev gaf opdracht te schieten op demonstranten’

Door: Sacha Kester − 05/03/14



———————————————————————————————————————-



http://www.hrw.org/news/2 … rockets-killing-civilians



Human Rights Watch beschuldigd Oekraine van oorlogsmisdaden vanwege het onder vuur nemen van woonwijken in het oosten waarbij burgerslachtoffers vallen.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



WantToKnow.nl – OVSE ontdekt massagraven Oekraïne..

www.wanttoknow.nl/nieuws/ovse-ontdekt-m ... -oekraine/

27 sep. 2014 - 45 Reacties op OVSE ontdekt massagraven Oekraïne. ....
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 01 februari 2015 @ 19:00:

......................................



............... Zij moeten zich schikken aan de Oekraïense staat. .....................



"Schikken aan de Oekraïense Staat"? En dat is? Je weet toch wel wat een separatist is? Die zijn de toestanden in hun land met-een-reden meer dan zat en worden daarom separatist.



De problemen tussen pro-Westerse en pro-Russische PARLEMENTSLEDEN is al langer aanleiding voor knokpartijen in de regering van Oekraïne. In 2010 2012 waren er knokpartijen binnen de regering. Als de parlemenstleden er al niet uitkomen en vechten, wat verwacht je dan van een opstandig volk? Hier kom je nooit uit als je de koers helemaal om wil gooien. Dat is zoiets als een gevecht tussen de Walen en de Vlamingen. Tussen katholieken en protestanten in Noord-Ierland. Wie heeft gelijk? Je kan iemand nou eenmaal niet veranderen.



Als onze koning morgen zegt dat we volgende week bij Duitsland zullen horen weet ik zeker dat hier veel heibel over zal ontstaan en dat er geen klinkklare oplossing voor gevonden kan worden. Men moet een middenweg vinden en daarover praten en niet vast blijven houden aan één "ijzer".



http://youtu.be/LeU55Wz040Q Gepubliceerd op 25 mei 2012

In het Oekraïns parlement is donderdagavond een verhit debat geëindigd in een massale knokpartij. De politici werden het niet eens over een voorstel om de Russische taal te erkennen als voertaal.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



De Telegraaf: do 24 jul 2014, 17:01

Kabinet Oekraïne biedt ontslag aan

KIEV -



Premier Arseni Jatsenjoek van Oekraïne heeft donderdag zijn ontslag aangeboden. Dat meldde het Oekraïense persbureau Interfax donderdag. De reden voor het ontslag van Jatsenjoek en zijn regering zou onenigheid over begrotingszaken zijn. Voorstellen voor nieuwe wetgeving op het vlak van energie en meer geld voor defensie haalden de Rada (het Oekraïnse parlement) niet, omdat de regeringscoalitie uit elkaar was gevallen. Jatsenjoek trok daaruit zijn conclusies.



Foto: AFP PHOTO / ANDREW KRAVCHENKO



„Wat voor opties hebben we als de coalitie uit elkaar is gevallen, er niet gestemd is over wetten, soldaten niet betaald kunnen worden, dat er geen geld is om geweren te kopen, dat er geen mogelijkheden zijn om de gasvoorraden aan te vullen”, zo lichtte Jatsenjoek tegenover parlementariërs zijn beslissing toe.



......................................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 01 februari 2015 @ 19:00:

Als de separatisten zich afscheiden en zichzelf de naam Doneckaja Narodnaja Respublika noemen, zijn het geen eigen volk meer; eigen in de zin dat ze Oekraïens zijn. Ze zijn niet Oekraïens, zij zijn van Doneck, of Russisch, zoals ze zichzelf willen noemen.



En zo ja... Rusland beschuldigt Oekraïne op "eigen" volk te schieten. Rusland keurt dat af. Assad in Syrië schiet op eigen volk. Rusland keurt dat niet af. In welk opzicht zijn de Russen en Syriërs verschillend?



De separatisten hebben niet het recht zich te verdedigen, geen enkel terrorist heeft dat. Zij moeten zich schikken aan de Oekraïense staat. Willen ze dat niet, moeten ze verhuizen naar Rusland. Ze hebben wel dezelfde rechten op de Russische taal, de Russische cultuur, op dezelfde wijze als Oekraïners rechten hebben op hun taal en cultuur. Dat zou gewoon gelijkwaardig moeten zijn.



De politie en andere bevoegden hebben ook wapens. De gewone burgers hebben geen wapens in Nederland. Waarom zou dat in Oekraïne anders moeten zijn?



Het is een hele complexe situatie toen Tsjetsjeense opstandelingen een eigen staat wilden vestigen en de wahabistische fracties onder leiding van Basajev die een pan-islamitisch kalifaat willen over de hele Noordelijke Kaukasus in opstand kwamen greep Rusland ook in.







Ik vraag me af wat de reactie was geweest als buurland Georgia troepen had gestuurd om de opstandelingen te ondersteunen.



Als een land orde op zaken stelt in een opstandige regio is het niet gebruikelijk dat buurlanden zich daarin mengen en als ze dat toch doen moeten ze niet klagen als ze tegen internationale sancties aanlopen.



En ik besef terdege dat er altijd een inconsequentie in internationaal beleid, Israël komt regelmatig "zonder kloppen" bij de buurlanden over de vloer en het is de VS die internationale sancties blokkeert en ja het is vaak tenenkrommend hoe Israël direct in

de slachtoffer rolt kruipt als de internationale gemeenschap met een pink richting het land wijst.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 01 februari 2015 @ 20:14:

[...]



................................





Als een land orde op zaken stelt in een opstandige regio is het niet gebruikelijk dat buurlanden zich daarin mengen en als ze dat toch doen moeten ze niet klagen als ze tegen internationale sancties aanlopen.



..............................Precies, Ik vind het FOEI en smerig dat Guy Verhofstadt-uit-Brussel vorig voorjaar in Kiev het volk opriep om het gevecht-voor-de-EU te vechten en niet op te geven tot dat ze het gevecht gewonnen hadden. Hij zorgde er zelfs voor dat de president moest vluchten voor zijn eigen volk. Die man moet zich toch kapot schamen dat hij daar op de planken Engels stond te blëren en de tolk alles moest vertalen aan het volk.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Voor het geval er iemand weer roept over halve waarheden: Zie dan het onderstaande filmpje.

Sancties aankondigen was allang vóóóóóóóór de MH17. Een hoop beloftes het publiek inschreeuwen (terwijl ze alle beloftes in ons land wegvagen) en dan dé vraag vanaf 3:12 minuut...de vraagwoorden "vecht het gevecht voor de EU en never give up that fight until you won the fight". Als dat geen "opzetten tegen onderlinge haat" is dan weet ik het niet meer. Die mensen slachten elkaar onderling af.



http://youtu.be/rQnXo2HMriQ Gepubliceerd op 21 feb. 2014

De speech van Guy Verhofstadt was rond 22u15 lokale tijd. Hij was de eerste Europese politicus die de EU sancties meedeelde aan de manifestanten op het Euromaidan.
LOEP ME MAAR aub.
Ik betwijfel het of de mensen in de regio Donetsk weten wie Verhofstadt is. Ze hebben wat beters te doen. Overleven bijvoorbeeld. Het wrange is uiteraard dat het in Kiev al maanden rustig is (of in ieder geval: een situatie waarin geen oorlog is) maar dat er over de ruggen van de bevolking het Oosten wordt gevochten.



En nog wat anders. De sancties in Rusland 'werpen hun vruchten af' om het zo te zeggen. Missie, jij schrijft altijd dat Europa zichzelf in de kaart speelt. Maar appels kun je nog steeds voor een goede prijs kopen in de Nederlandse supermarkten. Wij hebben veel Russische vrienden en familie in Rusland en de situatie is zo langzamerhand precair aan het worden. Er zijn geen appels, tomaten, komkommers, druiven, sinaasappels, kiwi's, verse vis, groentes in blik etc te vinden in de supermarkten. Een dollar is tegenwoordig 80 (!) roebel. Banen staan op de tocht etc.

Met dank aan Poetin.

Jammer dat de politiek altijd over de rug van de gewone bevolking speelt. Poetin eet er uiteraard geen appel minder om.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 02 februari 2015 @ 14:59:

Ik betwijfel het of de mensen in de regio Donetsk weten wie Verhofstadt is. Ze hebben wat beters te doen. Overleven bijvoorbeeld. ................



.antw MM:Denk je nou werkelijk dat alleen de mensen van Donetsk "vechten"? Er word juist tegen de mensen in Donetsk gevochten.



Maar inderdaad de mensen in Donetsk zijn vooral bezig met overleven, want er zijn al erg veel onschuldige burgers in Oost-Oekraïne gestorven door die stomme nutteloze oorlog. En Kiev? Volgens Timmermans kan hij daar gewoon veilig over straat. (zie artikel over Feyenoord naar Europa League-duel in Kiev) dat betekend dus dat er geen separatist in Kiev oorlog voert.



Vind je het niet ook een beetje-veel raar dat minister Timmermans vooraf kan zeggen dat het veilig-genoeg is om naar Oekraïne te vliegen?





De Gelderlander:



Timmermans: 'Wedstrijd Feyenoord in Kiev is veilig'

Geplaatst op

18 augustus 2014

Laatste update

18 augustus, 15:34



ROTTERDAM - Minister van Buitenlandse Zaken, Frans Timmermans, heeft Feyenoord groen licht gegeven om donderdag in Kiev te voetballen tegen Zorya Loehansk. Hij acht de situatie in Oekraïne veilig genoeg om de wedstrijd in de Europa League-voorronde door te laten gaan. Maandagochtend had de Rotterdamse selectie een gesprek met Timmermans.



De minister legde voorafgaand aan de training onder meer uit dat er een groot verschil bestaat tussen de stad Kiev en het hemelsbreed 700 kilometer verderop gelegen gebied van de Oost-Oekraine. De laatste weken is Timmermans veelvuldig in Kiev geweest. "Ik ben met een veilig gevoel over straat gegaan en heb bijvoorbeeld restaurants bezocht", zo staat te lezen op de website van de Rotterdamse club.



Algemeen directeur Eric Gudde zei dat het gevoel van onzekerheid voor een zeer belangrijk deel heeft kunnen wegnemen. "Het is en blijft een gegeven dat wij allemaal liever elders zouden spelen en – zeker ook gezien de ramp met de MH 17 – heel slecht kunnen begrijpen dat de UEFA ons dringende verzoek daartoe niet heeft gehonoreerd."



Feyenoord won onder anderen informatie in bij Hajduk Split, dat het Europese duel met Dnjepr al in Kiev speelde, en Molde, dat in de vorige ronde in Kiev speelde tegen Loehansk. De Noren gaven ook aan bezorgd te zijn geweest ,,maar dat dit achteraf gezien totaal niet nodig was''.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 02 februari 2015 @ 14:59:

.........................



En nog wat anders. De sancties in Rusland 'werpen hun vruchten af' om het zo te zeggen. Missie, jij schrijft altijd dat Europa zichzelf in de kaart speelt. Maar appels kun je nog steeds voor een goede prijs kopen in de Nederlandse supermarkten. Wij hebben veel Russische vrienden en familie in Rusland en de situatie is zo langzamerhand precair aan het worden. Er zijn geen appels, tomaten, komkommers, druiven, sinaasappels, kiwi's, verse vis, groentes in blik etc te vinden in de supermarkten. Een dollar is tegenwoordig 80 (!) roebel. Banen staan op de tocht etc.

Met dank aan Poetin.

Jammer dat de politiek altijd over de rug van de gewone bevolking speelt. Poetin eet er uiteraard geen appel minder om.Met dank aan Poetin? Omdat? Omdat Guy, Obama, Merkel en de hele reutemeteut bezig is sancties uitdelen zodat met land kan ineigenen? In het geval van Guy is het natuurlijk de grondstof want hij is super bezorgd om het volk van Oekraïne en in het bijzonder om oost? (Guy Verhofstadt onafhankelijk bestuurder van gastankerrederij Exmar.)



Wat verwacht je dat Poetin kan doen? Moet doen? Zich overgeven en zijn machtigste haven verliezen? Dat geloof je toch zeker zelf niet.



En inderdaad Europa doet zich zelf de das om met die sancties...al zou elke Nederlander twee tomaten eten in plaats van één dan nog zijn de tomatenboeren niet blij met hun opbrengst. Als zij failliet gaan eet jij ook minder tomatensoep....Och in Saudi-Arbië heb je natuurlijk wel wat anders te eten. Maar dit is een piepklein landje dat veel zaken deed met Rusland. Het duurt even voordat je het in de gaten hebt.



vr 19 dec 2014, 17:02 De Telegraaf:

‘Extra sancties Rusland niet in ons belang’

BRUSSEL -



De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Frank-Walter Steinmeier, waarschuwt voor de gevolgen als Europa de sancties tegen Rusland niet versoepelt en zelfs versterkt. Steinmeier zei in een interview met het weekblad Der Spiegel bang te zijn dat Rusland ontwricht raakt.



Frank-Walter Steinmeier, de Duitse minister van Buitenlandse Zaken. Frank-Walter Steinmeier, de Duitse minister van Buitenlandse Zaken. Foto: EPA



„Wie Rusland economisch op de knieën wil dwingen en denkt dat dat leidt tot een veiliger Europa, heeft het mis. Ik kan daar alleen maar voor waarschuwen”, zei de SPD-minister. Hij is dan ook tegen het aanscherpen van de al bestaande sancties.



Steinmeier zei dat Rusland nu al de prijs betaalt voor het geschade vertrouwen door het conflict in Oekraïne. De roebel maakte afgelopen week een grote val, mede door de sterke daling van de olieprijs. De Russische economie is daardoor in een crisis beland. „Het is niet in ons belang als dit uit de hand loopt”, aldus Steinmeier.



De Europese Unie maakte donderdag duidelijk dat ze niet van plan is zich soepeler op te stellen tegenover Rusland zolang president Vladimir Poetin zich niet terugtrekt uit Oekraïne. De EU stelde nieuwe sancties in, die investeringen en handel op de Krim in de weg staan.



„We moeten verder gaan dan reactief en verdedigend handelen. Als Europeanen moeten we ons zelfvertrouwen terugwinnen en onze krachten bundelen”, zei voorzitter van de Europese Raad Donald Tusk donderdag na afloop van de top.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven