(irritante) vriendin zwager

29-01-2015 10:38 301 berichten
Hallo allemaal,



Ik wil even mijn verhaal kwijt over de (irritante) vriendin van mijn zwager.

Al sinds het begin van de relatie met mijn vriend keek ze al nooit zo vriendelijk naar mij.. Ze zei verder ook nooit wat tegen mij, als ik eens wat zei tegen haar was het vaak kort af. Ik begreep van mijn schoon moeder dat ze een beetje jaloers is en mij als een concurrent ziet? Bang dat ik een betere band krijg met mijn schoon moeder ofzo.



En ook is mij ooit verteld dat voor dat zei met de broer van mijn vriend ging, zij mijn vriend wel een stuk leuker vond.. Maar dat mijn vriend haar niks vind (kwa uiterlijk).



Nou stoor ik mij enorm aan haar.. Vaak op verjaardag of andere feestjes, zegt ze niks tegen mij en kijkt ze nogal saggerijnig om haar heen .. Ze ontwijkt me het liefst.. Zo praat ze wel altijd met mijn vriend en mijn dochtertje (van mijn vriend en mij) geeft ze dan ook aandacht en doet verder erg lief tegen haar. Verder kijkt ze me wel af en toe aan als ik dan terug kijk, kijkt ze snel weg.



Ik erger me er ook aan, als ze wel is mijn vriend op belt als wij lekker samen thuis zijn, omdat zij ruzie heeft ofzo met haar vriend .. Dan vraagt ze weer of hij zn broer wilt op bellen om het uit te praten.. Dan denk ik los het zelf op en laat mijn vriend met rust.



En dan ook dat ze elke week wel een paar keer een WhatsApp bericht begint.. Hoe het gaat enzo met hem of met ons dochtertje.. Of met zijn werk. En dan proberen zo lang mogelijk met hem in gesprek te blijven en dan eindigen met wat kusjes en een keer ook een hartje.

Vaak roddelt ze ook nog over mij als ik ruzie heb met mijn vriend en geniet ze er geloof ik nog van ook.



Ze heeft enorme haat aan mij.. Niet in staat on normaal te doen tegen mij. Elke week wel een paar keer met mijn vriend whatsappen.. Ik erger me op dat moment enorm .. Me vriend heeft geloof ik niet door hoe slijmbal het is.



Maar mijn vraag , is dit normaal?? Wat kan ik hier verder tegen doen? Zal het fijn vinden als zij mijn vriend wat meer met rust laat.. Of is normaal gaat doen naar mij toe.



Bedankt voor het lezen en reactie.



😃
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 29 januari 2015 @ 11:22:

[...]



Om 11:05, wat ik ook gequote heb net



Ik zie het. Had er over heen gelezen.



TO: heeft schoonzus dat zo uitgesproken of is dat ook weer een aanname dat je niet welkom bent? En als je werkelijk niet welkom bent, dan kun je opgelucht ademhalen want wat als een paal boven water staat is dat jij haar niet mag. Ben je ook van die verplichting af.
Alle reacties Link kopieren
Praat met je vriend. Als hij berichtjes van haar krijgt met zoentjes en hartjes, dan moet hij dat afkappen. Sowieso minder aandacht aan haar besteden. Je kunt niet met iedereen bevriend zijn, of iedereen aardig vinden. Je vriend zou meer voor jou moeten opkomen.
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:tippex schreef op 29 januari 2015 @ 11:32:

Praat met je vriend. Als hij berichtjes van haar krijgt met zoentjes en hartjes, dan moet hij dat afkappen. Sowieso minder aandacht aan haar besteden. Je kunt niet met iedereen bevriend zijn, of iedereen aardig vinden. Je vriend zou meer voor jou moeten opkomen.



Berichten met zoentjes en hartjes vind ik ook idioot als het om een berichtje van je schoonzus gaat. Dus daar zou ik inderdaad iets van zeggen.



Maar wat moet die vriend verder doen? Als ik een probleem heb met mijn schoonzus, dan los ik dat zélf op. Ik ben een volwassen mens, kan echt mijn eigen boontjes wel doppen. Waarom zou ik dan mijn man voor mijn karretje moeten spannen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:The_Fox schreef op 29 januari 2015 @ 10:42:

Normaal nee, kinderachtig ja.

En je vriend zou kunnen zeggen dat hij niet gediend is van berichtjes met kusjes en hartjes. Hoe oud is ze? 15?
Alle reacties Link kopieren
En je schoonmoeder...

("Ik begreep van mijn schoon moeder dat ze een beetje jaloers is en mij als een concurrent ziet? Bang dat ik een betere band krijg met mijn schoon moeder ofzo.")

.... moet stoppen met stoken!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 januari 2015 @ 11:37:

[...]





Berichten met zoentjes en hartjes vind ik ook idioot als het om een berichtje van je schoonzus gaat. Dus daar zou ik inderdaad iets van zeggen.



Maar wat moet die vriend verder doen? Als ik een probleem heb met mijn schoonzus, dan los ik dat zélf op. Ik ben een volwassen mens, kan echt mijn eigen boontjes wel doppen. Waarom zou ik dan mijn man voor mijn karretje moeten spannen?Ik heb het niet over man voor het karretje spannen. Ik heb het over afkappen van berichtjes en contact zoeken. Opkomen voor haar, in plaats van schoonzus. Het lijkt mij dat hij een relatie heeft met OP, en niet met de vriendin van zijn broer.
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:tippex schreef op 29 januari 2015 @ 11:51:

[...]





Ik heb het niet over man voor het karretje spannen. Ik heb het over afkappen van berichtjes en contact zoeken. Opkomen voor haar, in plaats van schoonzus. Het lijkt mij dat hij een relatie heeft met OP, en niet met de vriendin van zijn broer.Maar wat bedoel je dan met "opkomen voor haar"? Hij moet zijn schoonzus gewoon laten weten dat hij die kusjes en hartjes niet nodig vindt, gewoon omdat hij dat zélf idioot vindt. Niet "voor haar". En de relatie tussen zijn vriendin en de vriendin van zijn broer, nogmaals, ik mag aannemen dat het allebei volwassen vrouwen zijn, dat kunnen ze toch zelf wel oplossen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 januari 2015 @ 11:55:

[...]





Maar wat bedoel je dan met "opkomen voor haar"? Hij moet zijn schoonzus gewoon laten weten dat hij die kusjes en hartjes niet nodig vindt, gewoon omdat hij dat zélf idioot vindt. Niet "voor haar". En de relatie tussen zijn vriendin en de vriendin van zijn broer, nogmaals, ik mag aannemen dat het allebei volwassen vrouwen zijn, dat kunnen ze toch zelf wel oplossen?Ga je je nu afreageren op mij ? Ik heb alleen mijn mening gegeven. Nogmaals, haar vriend zou die berichtjes moeten afkappen. Of de twee vrouwen het zelf moeten oplossen, moet je tegen OP zeggen. Niet tegen mij.
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:tippex schreef op 29 januari 2015 @ 12:02:

[...]





Ga je je nu afreageren op mij ? Ik heb alleen mijn mening gegeven. Nogmaals, haar vriend zou die berichtjes moeten afkappen. Of de twee vrouwen het zelf moeten oplossen, moet je tegen OP zeggen. Niet tegen mij.



Neuh. Vroeg alleen hoe je het dan bedoelde. En dat die vriend zelf die berichtjes moet afkappen, klopt, zei ik ook al. Maar verder zou ik het die twee vrouwen lekker zelf laten uitzoeken, daar zou ik niet tussen willen zitten.



En dat heb ik ook tegen OP gezegd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bedankt voor jullie reacties!



Ik Ben boos geworden op mijn vriend net, omdat als ik over haar begin hij zich er weinig van aan trekt. En zegt dan het is toch niet mijn probleem?? En negeert me verder.

Hij heeft veder goed contact met haar en mag haar gewoon, want normaal tegen mijn vriend doet ze wel. Haar dochtertje is morgen jarig.. En zag net dat mijn vriend aan zijn moeder vroeg op WhatsApp of zij weet wanneer (naam) haar verjaardag viert.. Hij wilt geloof ik wel langs gaan bij haar.. Maar ik Ben dan niet welkom. Dat weet ik omdat dat wel is verteld is door haar.



Ik irriteer me dood, dat mijn vriend maar niet wilt in zien hoe zij tegen mij doet , niet normaal is. Hij negeert het gewoon als ik vertel dat hij anders maar is Moet zeggen, dat ze is normaal Moet gaan doen. Elk contact die zij maakt met mijn vriend of belt.. Maakt me boos.



Ik weet niet goed hoe ik hier mee moet om gaan... Zij blijft altijd vreemd tegen mij doen, dit weet ik omdat we wel is normaal contact hebben gehad toen appte we nog wel eens. Maar liever zegt ze niks tegen mij..
Alle reacties Link kopieren
Als ik uitgenodigd wordt voor een feestje en er wordt egzegd dat mijn partner niet welkom is. Ga ik niet.

Let op, dan moet het wel echt expliciet gezegd zijn, niet ovv een gevoeletje of aannames
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt je vriend ervan dat jij niet mag komen? Als dit echt tegen jullie gezegd is, zou ik een groter probleem met mijn vriend hebben, die het allemaal prima vindt en alleen naar de verjaardag gaat, dan met schoonzus.
Alle reacties Link kopieren
quote:martine91 schreef op 29 januari 2015 @ 10:59:

[...]





Lief is anders... Maar vind haar eerder apart. Ik heb haar niks misdaan.. Ze staat er verder ook niet voor open om leuk contact te hebben.. Het is ook dat ik mij erger aan haar dat ze mijn steeds whatsappt.. En normaal doen tegen mij kan ze nietZij is ook niet verplicht om leuk contact met jou te hebben ook al is ze dan je schoonzus. Beleefdheid is wel het minste wat je mag verwachten, en soms ook het enige....zelf kom je ook niet heel erg gezellig over in je posts.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 29 januari 2015 @ 11:41:

En je schoonmoeder...

("Ik begreep van mijn schoon moeder dat ze een beetje jaloers is en mij als een concurrent ziet? Bang dat ik een betere band krijg met mijn schoon moeder ofzo.")

.... moet stoppen met stoken!Nou, zo'n schoonloeder mocht je van mij hebben hoor. Daar zou ik helemaal geen boodschap aan hebben en al helemaal geen band mee hoeven.
Hallo allemaal,



Ik wil nog even wat kwijt,

Ik word weer helemaal gestoord van mijn schoonzus (vriendin van mijn zwager) ze appt me vriend steeds.. Zo ook dat zij en een vriendin een welkoms feest hebben georganiseerd voor haar vriend (dus de broer van mijn vriend) en nog een vriend . Mijn zwager komt terug van een uitzending (Leger) en die vriend van vakantie vn zn werk.. Nou gaat mijn vriend erg goed met zijn broertje om en dan nog 2 jongens horen daarbij en een van die jongens zijn vriendin en dan mijn schoonzus... Hun noemen elkaar dus de 'clan' ik val daar dus buiten.. Dus ze zijn dan allemaal bij elkaar, de jongens met hun vriendinnen behalve mijn vriend dan want ik Ben niet welkom in die groep.. Word nooit uit genodigd..

Het is aanstaande zaterdag avond dat welkoms feestje.. Met drank en hapjes..

Mijn schoonzus heeft mij niet gevraagd.. Mijn vriend gaat zaterdag wel gewoon.. Hij kan er ook niks aan veranderen zegt hij dan.



Maar het voelt best kut dat ik zo buiten gesloten word ... Ik ga mij steeds meer ergeren aan mijn schoonzus.



Zo nu net ook.. Vriend zijn moeder belde net dat er wat ergs is gebeurd met haar beste vriendin..mijn vriend is daar erg van geschrokken.. Toen hij had op gehangen , niet veel later stuurde mijn schoonzus weer een app naar mijn vriend, erg he allemaal.. Als je je erg klote voelt ik ben er voor je he kan je altijd met me praten xx



Ik vroeg aan mijn vriend appt ze nou alweer?! Zegt die ja bemoei je er niet zo mee! Laat me lekker..



Nou ik kan er niet goed meer mee omgaan .. Mijn vriend zegt er toch verder niks over tegen haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles globaal gelezen... erg vlug dus... dus vergeef me als ik iets over het hoofd zie en wijs me er dan even op.



Maar in je OP schrijf je "concurrentie voor je schoonmoeder" verder lees ik veel over hartjes, kusjes, en whatsapp berichtjes naar jouw vriend. Op mij komt het meer over dat je een beetje jaloers bent op je schoonzus en dat ze te dichtbij je vriend komt?

En dat je vriend dus weer geïrriteerd reageert omdat zij inderdaad vrij staat om hem te appen. Het zijn 2 broers van elkaar en ik denk niet dat jouw vriend ooit het vertrouwen van (jou en) zijn broer zou beschamen.



Beleefd is ze niet nee, absoluut niet. Echter staat ze wel vrij om te appen met wie ze maar wilt, hetzelfde geldt voor jouw partner.



Er is je gevraagd om het hier rustig met je vriend over te hebben en hoe hij hierop reageert, maar een geïrriteerde "Begint ze nu al weer???" daar zou ik na de zoveelste keer ook op reageren met "Jeetje mens, zeik niet zo! laat me!" als het niet tot mij doordringt wat je echte probleem is.



Laat je vriend anders op een rustige manier weten dat je je buitengesloten voelt van "hun clan".

Dat je het leuk zou vinden om, net als het gemiddelde stel, gewoon met hem mee te gaan naar de verjaardag van hun dochter of naar andere aangelegenheden waar zijn broer, zijn vriendin en hij wel welkom zijn en jij niet? Dat je gewoon gekwetst raakt omdat je buitengesloten wordt, maar niet zo zeer doordat ze appen met elkaar?

Misschien ziet hij het dan beter in?
Alle reacties Link kopieren
ik lees alleen meer irritaties, twijfels en gezeik.

Het is nu tijd voor OF ene goed gesprek (waarbij de ramen klapperen) OF een leuker vriendje.

Meer topics openen heeft geen zin
Alle reacties Link kopieren
Uit maken ben je gelijk van alle zeik af.
quote:martine91 schreef op 11 februari 2015 @ 10:52:Nou gaat mijn vriend erg goed met zijn broertje om en dan nog 2 jongens horen daarbij en een van die jongens zijn vriendin en dan mijn schoonzus... Hun noemen elkaar dus de 'clan' ik val daar dus buiten.. Dus ze zijn dan allemaal bij elkaar, de jongens met hun vriendinnen behalve mijn vriend dan want ik Ben niet welkom in die groep.. Word nooit uit genodigd..

[...]Mijn vriend gaat zaterdag wel gewoon.. Hij kan er ook niks aan veranderen zegt hij dan.



Maar het voelt best kut dat ik zo buiten gesloten word ... Ik ga mij steeds meer ergeren aan mijn schoonzus.[...]

Ik vroeg aan mijn vriend appt ze nou alweer?! Zegt die ja bemoei je er niet zo mee! Laat me lekker..



Nou ik kan er niet goed meer mee omgaan .. Mijn vriend zegt er toch verder niks over tegen haar.Wat een lamlul van een vriend heb jij! Hij is degene die voor jou moet opkomen. Als iedereen zijn vriendin meeneemt behalve hij zegt dat wat over hem hoor, niet over de clan.
quote:marana schreef op 11 februari 2015 @ 12:37:

[...]

Wat een lamlul van een vriend heb jij! Hij is degene die voor jou moet opkomen. Als iedereen zijn vriendin meeneemt behalve hij zegt dat wat over hem hoor, niet over de clan.



Inderdaad!



Vraag hem eens wat jij voor hem betekend, en wat er belangrijker is!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je heel jaloers overkomen. Kan het zijn dat zij daarom afstand van jou neemt?



Het lijkt mij heel normaal dat je vriend gewoon leuk contact heeft met haar, het is zijn schoonzus verdorie, waarom mag ze dan niet een paar berichten sturen?
Always wear your invisible crown
Dat mag van mij heus wel. Maar zij diet het wel overdreven vaak. En het ergert mij denk ik meer omdat ik niet geaccpteerd word door haar. Ik wil haar eigenlijk eens appen dat ij het niet normaal vind en wat zij eigenlijk tegen mij heeft.. Maar weet niet of dat verstandig is
Alle reacties Link kopieren
Nou wat een rare situatie. Ik snap je denkwijze wel. Je vriend speelt hierin de grote rol hoor. Hij moet eens gewoon normaal doen en voor je opkomen. Ik zou de eerst volgende x dat er een gelegenheid is bij je zwager en zijn vriendin een oppas regelen en jezelf leuk aankleden en sinpelweg zeggen... Hoe laat gaan we schat. Als je vriend hierop vreemd reageert zou ik hem een aantal dagen lekker naar z'n ouders sturen. Kan hij er mooi over nadenken wat er hier niet klopt. Kom een beetje voor jezelf op hoor. Hopelijk neemt hij je dan wél serieus!
dat ze met elkaar watsappen zou mij niet boeien. Ik vind het wel heel erg vreemd dat jij niet welkom bent. Is dat ook echt zo tegen jou gezegd dat jij niet welkom bent of neem jij dat aan omdat ze alleen jouw vriend uitnodigt?

Als ik ergens word uitgenodigd gaat vriend ook mee. Ik verwacht niet dat hij ook nog eens apart wordt uitgenodigd.
Ik denk dat jij ook niet geaccepteerd word door je vriend eerlijk gezegd.

Als je vriend jou belangrijk vind, dan staat hij erop dat jij ook meekomt naar het welkomstfeestje. Dan is het vanzelfsprekend dat je meekomt. Waarom neemt hij het niet voor je op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven