Werk & Studie alle pijlers

onzekerheid tijdens stage

30-01-2015 22:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_212763 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 22:36
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Teflon rug kweken.

Vaak hebben die rot opmerkingen meer met het humeur van die gene te maken, of met het pik-orde systeem (jij staat nu eenmaal onderaan). Laat het van je afglijden, maak het niet te persoonlijk, hoe lastig dat ook is. Soms helpt het om voorzichtig bij een ander te informeren hoe je dit moest opvatten. Vaak hoor je dan wel dat die persoon nou eenmaal zo in elkaar zit. Het ligt bijna nooit aan jou hoor..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde als jij! Ik loop op dit moment ook stage. Ik wil ook slim, lief en aardig gevonden worden en daardoor voel ik een enorme druk. Het team staat bij mij ook niet open en negeert me ook vaak. Ze vragen nauwelijks hoe het gaat of hebben intresse en daarnaast heb ik eens wat voor een collega gedaan en kreeg daarna een boze mail met feedback. Ze kwam niet eens naar me toe ofzo om het persoonlijk te bespreken. Nou dan neem ik die feedback ook niet van harte. Een goede tip die mogelijk kan helpen is om eens wat lekkers mee te nemen in teamvergaderingen, dan laat je eens iets zien van een andere kant. Of begin jij eens met een gesprek, ik weet dat het moeilijk is hoor daar niet van. Misschien lukt het jou wel..
Zo herkenbaar. Alles gaat voorbij denk ik dan. Ik heb als mantra: T'is niet persoonlijk!

Die herhaal ik wel zo'n 20x op een dag.



En verder probeer ik mezelf in te houden met stomme grapjes e.d. die ik maak om de stiltes te doorbreken .
quote:lboompje schreef op 30 januari 2015 @ 23:26:

daarnaast heb ik eens wat voor een collega gedaan en kreeg daarna een boze mail met feedback. Ze kwam niet eens naar me toe ofzo om het persoonlijk te bespreken. Nou dan neem ik die feedback ook niet van harte.Waarom moet zij persoonlijk naar je toe komen? Ze zal het druk genoeg hebben. Je krijgt een mail waarin je feedback krijgt. Wat je dan moet doen, is nagaan of haar feedback terecht was en zo ja, ervan leren.
quote:Ephina schreef op 31 januari 2015 @ 00:30:

Zo herkenbaar. Alles gaat voorbij denk ik dan. Ik heb als mantra: T'is niet persoonlijk!

Die herhaal ik wel zo'n 20x op een dag.



En verder probeer ik mezelf in te houden met stomme grapjes e.d. die ik maak om de stiltes te doorbreken .Dat had ik kunnen schrijven! Ik heb er ook een handje van om leuk te willen gaan doen met grapjes uit zenuwen. Ik probeer me daar ook heel erg van bewust te zijn. Doordat ik vaak zo bezig ben met alles goed te willen doen en al volop mee te draaien blijven opdrachten en uitleg niet echt hangen. Dan zeggen ze bv dat ik na A, B moet gaan doen, knik ik, en zodra A klaar is ben ik al vergeten dat B gedaan moest worden. Gewoon omdat ik toch niet echt ontspannen sta. Als er dan moppers komen of een pinnige opmerkinge kruip ik nog meer in mijn schulp. En dan voel ik me dom, de mindere enz. enz. Wat ik doe om het te verlichten is steeds maar herhalen dat het allemaal menselijk is. Dat lees ik hier dus wel weer, jij en ik zijn niet de enige die zich zo voelen. En ik wil mezelf echt trainen in meer alert te zijn en luisteren naar wat gezegd word, hoewel dat toch echt een valkuil blijft.
Zij verwachten veel minder van je dan dat jij denkt. Ik vond stages ook vreselijk stressvol en wilde alles perfect doen. Ik stelde veel hogere eisen aan mijzelf dan dat nodig was.

Richt je op de mensen met wie je wel een klik hebt en begroet die anderen altijd vriendelijk, maar laat het verder lekker gaan. Wellicht hebben zij de avond ervoor ruzie gehad met hun partner of zijn ze jaloers omdat jij nog zo jong bent en ze ook weer terug naar de periode willen. Zoek niet alles bij jezelf, maar laat los.
@JoniJoni; dat heb ik ook haha. Dat je de helft niet meer hoort van de zenuwen enzo. Ik voel me dan ook zo'n domme domme muts. Dat maakt dan een spiraal van negatieve gedachten dat ik overal te dom voor ben. Gelukkig heb ik het vaak te druk om die de gehele dag door te laten gaan.
De post van rubbber ducky is wel heel treffend, die zouden we eigenlijk in moeten lijsten. Ik heb sowieso een kort geheugen, vaak vertellen ze me iets, ook thuis, en dan zeggen ze: Duh, dat had ik toch al verteld van de week.

Ik herinner het me dan niet. Gisteren las ik toevallig een stukje over ADD, en daar zaten wel hele herkenbare dingen bij. Ik wil mezelf niet meteen een etiket opplakken maar het kan natuurlijk best dat er gewoon iets in je zit waardoor je zo bent. En dan neem je het jezelf kwalijk, terwijl je er weinig aan kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Joni: je kunt er wel wat aan doen. Als je van jezelf weet dat je geheugen niet je sterkste kant is, of dat je bv zo zenuwachtig bent de eerste paar dagen op een nieuwe plek dat je opdrachten vergeet, schrijf het dan bijvoorbeeld op. Als ze je vragen om na A B te gaan doen, schrijf een steekwoord voor B op een briefje in je zak. Zoiets. In mijn werk moet ik heel vaak 'even' iets voor iemand anders doen, naast mijn eigen werk. Ik weet van mezelf dat de kans vrij groot is dat ik dat vergeet, zeker als het druk is. Dus als iemand me in de gang vraagt of ik volgende week dinsdag 'even' X kan doen, zorg ik altijd dat ze een agenda-verzoek sturen, zodat het (digitaal) op papier op mijn lijstje staat.

(Overigens is een lijstje in je telefoon een minder goed idee, de meeste begeleiders worden niet heel blij van een stagair die na/tijdens elk overlegje met een telefoon in de weer is. Het geeft een beetje een verkeerd beeld af. Gewoon een papiertje of boekje gebruiken)
Dat opschrijven is inderdaad iets waar ik vaak baat bij heb. Ook als men mij iets uitlegt, dan helpt het als ik het opschrijf. Waar ik nou werk is het eigenlijk steeds meteen druk geweest en heb je niet echt de tijd om dingen op te schrijven, maar komende week ga ik dat wel doen want het is voor mij echt iets waar ik veel baat bij heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 31 januari 2015 @ 07:34:

[...]





Waarom moet zij persoonlijk naar je toe komen? Ze zal het druk genoeg hebben. Je krijgt een mail waarin je feedback krijgt. Wat je dan moet doen, is nagaan of haar feedback terecht was en zo ja, ervan leren.Vind het wel zo beleefd om dat even met mij te bespreken. De kwestie lag namelijk lastig en had graag mij Kant van het verhaal vertelt.
Alle reacties Link kopieren
haha dat dingen vergeten als iets mij wordt uitgelegd herken ik ook! Fijn dat andere het ook herkennen. Zal het allemaal niet te persoonlijk opnemen dankjulliewel voor de reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven