Mode & Beauty alle pijlers

FM parfum is het wat?

10-03-2011 09:35 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij de ladiesnight gisterenavond stond een kraampje met FM parfums. Dit zou echte parfum zijn en zelfs sterker dan de originele. Het zijn dus een soort "kopieen" maar wel met dezelfde ingredienten (zeggen ze). Ik ben altijd wat scpetisch dus heb een beetje op een strookje laten spuiten (het geurtje Jungle van Kenzo). Nu de volgende dag ruikt het toch nog wel erg lekker moet ik zeggen en volgens mij is het ook vrijwel dezelfde geur. Heeft iemand van jullie ervaring met deze FM parfum en waar bestellen jullie het dan???
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 22 juli 2014 @ 17:26:

De merken kopen de geurconcentraten ook gewoon in. Of denk je dat ze allemaal hun eigen parfumeurs hebben? Dat is niet zo. Sommige wel. B.v. Guerlain.



Iedereen mag de concentraten kopen. FM mag de naam niet gebruiken. Vandaar dat de geuren een nummer hebben. Maar verschil ruik je niet.Oh, ik wil best geloven dat FM die kan kopen. Ik snap alleen niet waaom FM, als ze dan zó goed met geuren zijn, niet een paar fantastische eigen geuren ontwikkelt, in plaats van copieën van bestaande merkgeuren (neppers dus) te maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden er ook een paar, maar de klant wil liever de geur die hij kent. Het zijn trouwens geen neppers. Er zitten zelfs geuren bij met 30 procent geurconcentraat. Die ruiken beter dan de originele geur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 22 juli 2014 @ 17:36:

Ze hadden er ook een paar, maar de klant wil liever de geur die hij kent. Het zijn trouwens geen neppers. Er zitten zelfs geuren bij met 30 procent geurconcentraat. Die ruiken beter dan de originele geur.



Het zijn wel degelijk neppers. Ze worden verkocht onder verwijzing naar de originele geur en ze zijn gewoon daarvan nagemaakt.



En als jij echt hele goede eigen geuren ontwikkelt, is "de klant" best bereid over te stappen, hoor. Er komen zo vaak nieuwe producten (echte merkproducten) op de markt en die worden ook verkocht, dus als FM zó goed is daarin, zou je toch zeggen dat het FM ook moet lukken, niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Klopt Feeks, maar ik hoop ergens wat ervaringen te krijgen van mensen die besteld hebben bij een site en daar ook tevreden over zjn qua levering
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn niet nagemaakt. Ze komen van dezelfde geurenproducent als de merkgeuren.

FM geuren verkopen ook heel erg goed. Alleen kun je ze in Nederland maar bij 1 winkel kopen. Die zit in Roermond. En verder via leden.



Zij hebben nu eenmaal voor deze manier van verkopen gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Beste lesbianwoman,



Pas op met FM Parfum, het lijkt allemaal heel aantrekkelijk maar het contact met het bedrijf en de medewerkers laat echt te wensen over. Ik ben er ook ingetrapt. De geuren zijn absoluut niet hetzelfde. Sommige komen wel heel dicht in de buurt, maar een groot aantal niet. De parfumconcentratie is veel hoger, dat betekent dus ook dat het niet om hetzelfde product gaat. Daardoor kan een geur ook anders worden. Persoonlijk vind ik het geen pluspunt als het zo'n zware geur wordt. Vele mooie geuren te koop bij de bekende parfumerie zaken hebben een heerlijk aroma. Dat is precies wat ontbreekt aan de fm geuren. Die aroma vind je niet terug bij die geuren. En zoals ik al eerder zei, de service is gewoon niet goed. Onduidelijk, niet meewerken, geen antwoord geven op mails en noem het maar op. Ik ga binnenkort een klacht indienen daar, ik ben bezig me uit te schrijven, ik ben er helemaal klaar mee.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin vertel je.

De website is heel duidelijk. Ze leveren snel en mailcontact is ook prima.



De parfums zijn heerlijk, echt waar. En ja, geconcentreerder dan die uit de parfumerie. Een parfum is ook geconcentreerder dan een eau de parfum. Ik heb mezelf laatst getracteerd op een "echte" Prada geur. Hartstikke duur en na een uur rook ik em al niet meer.

Ben al jaren lid en gek van parfums. Heb ook een heleboel geuren uit de parfumerie dus ik kan echt wel ruiken of een geur goed is of niet.



Probeer bv Gucci Rush eens. Je zult aangenaam verrast zijn.

Heb ook nog van niemand tot nu toe een klacht gehad.



En hoezo "erin getrapt". Je hoeft toch niets te bestellen? Houdt het gewoon weer op.
Alle reacties Link kopieren
O, en de nagellak en eyeliner zijn ook super.
Alle reacties Link kopieren
Beste Emma95,



Die ervaring heb ik gewoon niet. Dat jouw ervaring wel goed is kan, maar dat is dus niet bij iedereen zo.

Ik voel me echt belazerd, ik heb bv. de nr 10 en de nr. 322 gehad, het is echt een slap aftreksel van het origineel. Ik zou het nooit onder die naam durven te verkopen. Dat jij nu een parfum noemt die toevallig wel wat lekkerder is, dat kan, er zitten ook betere versies bij, bv. de 408. Maar het geldt gewoon niet voor het hele assortiment en dat mag wat mij betreft ook gezegd worden.

Lesbianwoman heeft serieuze vragen hierover. Het is dan ook logisch lijkt me dat ik mijn ervaringen deel. In mijn omgeving zijn er meer mensen die FM kennen en het ook allemaal niet echt je van het vinden.

En je moet wel degelijk per jaar een minimum afname hebben, ook al is dat niet veel, je hebt wel een soort verplichting.

Dat de parfums geconcentreerder zijn vind ik echt geen pluspunt. Ik houd zelf ook heel erg van eau de toilette. Niet iedereen vindt het prettig om 's ochtends een geur op te doen die heel sterk om je heen hangt de hele dag. Nee, dan liever een wat mildere variant en af en toe een keer bij sprayen, geen probleem wat mij betreft.

Voor mij was het gewoon een grote teleurstelling en dan lijkt het me logisch dat als iemand vragen over FM heeft dat ik dan ook m'n ervaringen mag delen.

Mijn ervaringen zijn een feit en een feit is geen onzin.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
322 is Chance Eau Tendre. Die ruikt heel licht (houd ik persoonlijk niet van). Jij houdt toch juist van minder geconcentreerde geuren, zeg je zelf. Ik snap je dus niet zo.



Je hebt de map met alle proefjes dus je kunt ze testen. Als je er eentje niet lekker vindt, kies je een andere. Ik vond de map geweldig. Had nog nooit zoveel proefjes bij elkaar gehad.



Je kunt in de shop de topgeuren zien. Die verkoop ik ook het meest.

En ik geef mensen vaak eerst een proefje, zodat ze weten wat ze kopen.



Daarbij, de concentraten komen van Drom, waar ook de concentraten van de meeste merkgeuren vandaan komen.

Het zijn alleen allemaal eau de parfums. Jij houdt misschien meer van een eau de toilette, maar dat is dan niet de schuld van FM.



Je bent nergens toe verplicht. Als je die paar flesjes per jaar niet koopt, word je weer uitgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Beste Emma95,



Als je de echte Chance Eau Tendre kent is de FM versie bijna een klap in je gezicht. Weggegooid geld helaas voor mij.

In die map zitten best wat lekkere geuren, dat heb ik in het vorige stukje ook al geschreven.

Dat verhaal dat het bij Drom vandaan komt enzo dat zal allemaal best, maar ik heb zoveel geuren en samples van originele parfums en eindeloos vergeleken met de staaltjes van FM. Het grootste gedeelte is niet te vergelijken met het origineel.

Ik deel ook proefjes uit, net als jij, de topgeuren ken ik ook.

Hier in de omgeving staat het al bekend als "dat kennen we al, we hebben liever de echte". Het gaat hier uiteraard ook om mijn persoonlijke teleurstelling in de producten en de lage animo van mensen om de geuren van FM te gebruiken.

Die map lijkt in eerste instantie geweldig, maar 52 euro vind ik nog steeds een hoop geld. Er wordt dan gezegd dat je het geld er zo uit hebt, bij je eerste bestelling al. Ik heb het er nooit uitgehaald.

Dat de concentraten van Drom komen heb ik ook gehoord.

Maar het is gewoon zo dat de neuzen die werken bij Chanel e.d. zoals Olivier Polge en Jacques Polge de echte experts zijn.

Chanel werkt met speciale bestanddelen die ze zelfs apart in het buitenland alleen voor het gebruik van hun bedrijf kweken.

Ik zal in ieder geval nooit iemand aanraden om FM distributeur te worden.
Alle reacties Link kopieren
Jij denkt waarschijnlijk nog dat in Chanel no. 5 echt duizenden rozen- en lavendelblaadjes zitten.

Ik moet toegeven, Serge Lutens bv heeft mooiere geuren, maar die koop je niet bij Ici Paris.



Een kennis van mij draagt alleen Chanel no. 5 en ze vindt die van FM lekkerder dan de originele.

Zo zie je maar, smaken verschillen.



En al zitten er maar 5 geuren bij die je zelf zou willen dragen (zo is het bij mij), dan nog vinden anderen andere geuren weer lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 07 augustus 2014 @ 14:07:Daarbij, de concentraten komen van Drom, waar ook de concentraten van de meeste merkgeuren vandaan komen.



Dat betwijfel ik. En eigenlijk doet het er niet toe.



Waar het op neer komt is dat Drom en FM nauw samenwerken in het namaken van geuren die door anderen ontwikkeld zijn. Ze maken gebruik/misbruik van het feit dat een bepaalde geurrecept zomaar nagemaakt kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Niet handig van je om me dingen in de mond te gaan leggen als "jij denkt dat er duizenden rozen- en lavendelblaadjes inzitten".

Hoe kom je erbij om zoiets tegen me te zeggen?

Je kent me helemaal niet. Beetje vreemd dit.

Uiteraard zullen er mensen zijn die een FM versie van een geur zelfs lekkerder vinden dan het origineel. Alles is mogelijk natuurlijk.

Ik vertel hier gewoon mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Die geuren van Drom zijn ontworpen door "neuzen". Het merk koopt die geur, geeft er een naam aan en een luxe flesje en geeft veel geld uit aan een filmster om de geur te promoten.

Maar het concentraat kun je gewoon kopen. De naam mag je niet gebruiken, dus hebben de FM geuren een nummer.



Devima, als je het niet gelooft, kijk de Rekenkamer van een paar weken geleden terug.

Play-and-Sparkle, veel ingredienten worden chemisch nagemaakt.

Ook bij Chanel.



Maar goed, ik houd erover op. Vind het alleen niet eerlijk om FM onterecht aan te vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 07 augustus 2014 @ 15:25:

Die geuren van Drom zijn ontworpen door "neuzen". Het merk koopt die geur, geeft er een naam aan en een luxe flesje en geeft veel geld uit aan een filmster om de geur te promoten.

Maar het concentraat kun je gewoon kopen. De naam mag je niet gebruiken, dus hebben de FM geuren een nummer.





Ik geloof je zeer zeker niet.



http://perfumesecrets.com ... ance-by-fm-product-women/



Een linkje mbt FM. Bij de disclaimer zie ik toch duidelijk dat FM zegt dat hun geuren kunnen lijken op merkgeuren en dat ze tevens geen banden hebben met die merken. En dan zou FM wel het concentraat van een merkgeur mogen gebruiken.



Merken hebben hun eigen neuzen in dienst, wat moeten ze met die van Drom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 07 augustus 2014 @ 15:25:Maar goed, ik houd erover op. Vind het alleen niet eerlijk om FM onterecht aan te vallen.Dan moet je geen onwaarheden verkondigen.
Alle reacties Link kopieren
Devima, sommige merken hebben hun eigen neuzen, maar het merendeel niet. FM heeft ook geen banden met de merken, maar met Drom en Drom is de eigenaar van de concentraten.

Dat jij dat niet wilt geloven, daar kan ik niets aan doen.



Hier is een voorbeeld



http://www.mimifroufrou.c ... arciano_2008_perfume.html
Alle reacties Link kopieren
Nog eentje

http://fmru.biz/content/rassilka/DROM/1 ... _dec08.pdf
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 07 augustus 2014 @ 17:27:

Devima, sommige merken hebben hun eigen neuzen, maar het merendeel niet. FM heeft ook geen banden met de merken, maar met Drom en Drom is de eigenaar van de concentraten.

Dat jij dat niet wilt geloven, daar kan ik niets aan doen.



We used existing brands as a starting point, but they are not 100% exactly the same. They just give the same feeling, or convey the same emotion when you smell it. We put it in our own box. We put our logo on it. But here’s the clincher: What is actually inside?



All our ingredients come from the DROM factory in Germany- the same place where a lot of premium brands are made. Most, if not all of the perfumes you already know are made by other companies on their behalf, and DROM is one such company- a leader in their field for decades. We have access to the equivalent base scents as these designer labels.



Dat zegt FM er zelf van. Op hun UK site.



FM laat zich dus inspireren door merkgeuren, en koopt de grondstoffen in bij DROM. Dat is niet het enige bedrijf waar die grondstoffen te koop zijn, en waar ze gemengd kunnen worden. Drom is niet de eigenaar van de formules van merkparfums. Drom is ook niet het enige grondstoffenbedrijf waar ze neuzen in dienst hebben.



http://fmparfum4all.nl/al ... /fm-parfums-niet-nep.html



Is grote flauwekul, want Coco Mademoiselle is gemaakt door de huisneus van Chanel http://en.wikipedia.org/wiki/Jacques_Polge
Alle reacties Link kopieren
Ja, Chanel en Guerlain o.a. hebben hun eigen parfum divisie, maar lang niet alle merken.



Denk je niet dat FM allang teruggefloten zou zijn als hun info niet klopt?

Ze mogen natuurlijk ook niet zeggen dat de concentraten hetzelfde zijn, vandaar "geinspireerd door".



Maar probeer gewoon een keer een parfum. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 07 augustus 2014 @ 20:29:Denk je niet dat FM allang teruggefloten zou zijn als hun info niet klopt?

Ze mogen natuurlijk ook niet zeggen dat de concentraten hetzelfde zijn, vandaar "geinspireerd door".Dat vind ik het vreemde ervan, niet teruggefloten worden terwijl er op verschillende manieren verkeerde info gegeven wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 07 augustus 2014 @ 20:29:Maar probeer gewoon een keer een parfum. Voor de prijs hoef je het niet te laten.Daar heb ik totaal geen behoefte aan.
quote:Emma95 schreef op 22 juli 2014 @ 12:13:

Je hoeft geen lid te worden om de geuren te kopen.

Kan ook bij mij.



Als je wel lid wordt, kun je ze goedkoper bestellen.emma hoe gaat dat dan ik kan je geen pm sturen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe dat werkt hier op het forum, een pm.

Moet ik dan iets doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven