Mode & Beauty alle pijlers

Wat helpt nu echt tegen zeer geïrriteerde huid?

02-01-2015 21:17 106 berichten
Ik lijk wel een tomaat, een schilferige tomaat dan, niet zo'n gezonde



Het wordt steeds erger met die winter, rode vlekken die niet meer weg gaan, rode puntjes, vaatjes, en door weer van spiraal naar pil te gaan ook nog puistjes.



Ik smeer driftig met factor hoog, doe maar even niets meer aan zuren of vitamine A maar nu zit ik dus met een ramphuid op gescheept. Camoufleren is moeilijk (iemand daar nog tips voor? alles schilftert dus echt makkelijk is het niet) en het staat als of ik elke dag een fles alcohol drink (doe ik niet!).



Heeft iemand de gouden tip voor een crème/huidverzorging die de roodheid wat weg neemt (voor ik als het blijft aan de laser ga)?
quote:lemoos2 schreef op 02 januari 2015 @ 23:16:

Even in de koelkast gespiekt, op de tube staat calmurid.

Ik weet dat er ook varianten zijn die vrij verkrijgbaar zijn, wellicht een 'lagere' sterkte. Ik heb 10%.misschien even Ebay checken.
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan inclusief import aardig aan de prijs of niet? Als je het op recept krijgt, kost het je maar 3,40 per tube.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zuivel is een probleem omdat door pasteurisatie de eiwitten slechter verteerbaar worden wat kan leiden tot oa huidproblemen. Rauwmelkse kaas kan bijvoorbeeld zonder dat probleem. Ik zou zeggen: veel gezonde vetten (vlees/vis/ rauwe zuivel/eieren) en groentes aangevuld met rijst bijv. Fruit bevat nog steeds veel suikers dus met mate. Je huid is een weerspiegeling van je darmflora en dat is prioriteit nummer 1 naar mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatechip schreef op 02 januari 2015 @ 23:18:

Als het toch over aardappels gaat. Sinds een jaar of wat kan ik ze niet meer schillen, ik begin piepend te ademen en te niezen zo raar, heeft iemand dit? Ik heb eczeem, hooikoorts en kon al niet tegen bepaalde producten, (verse appel, walnoten, ananas, kersen en nog wat pit vruchten).Ik weet precies wat je bedoeld. Kan ook niet tegen bepaalde producten en heb ook hooikoorts en had eczeem. Ik kan ook niet tegen aardappels. Als een pas geschilde aardappel mijn huid raakt krijg ik gelijk blaasjes en een brandend gevoel. Je bent dus niet de enige.
Wat herkenbaar strikje, ik heb dezelfde klachten en lees graag mee...



Ook ik heb een heel traject achter de rug, de dermatoloog is het enige wat tot nu toe hielp (metradinazol op zichzelf niet, daarnaast maanden antibiotica slikken) Toen ik stopte met de antibiotica kwam het dubbel terug. Toen nog maar een kuur gevolgd en nog een. Huid ziet er perfect uit dan maar o wee zodra ik stop. Helse klachten.



Met voeding hou ik mij ook bezig. Mag ik vragen hoe een dagmenu eruit kan zien als je geen zuivel, granen, tomaat, ui, knoflook en paprika eet (richting paleo, oervoeding iets)?



Echt goede tips heb ik niet echt, als ik denk dat iets goed werkt, dan krijg ik na een paar dagen weer last. Minerale poeder zonder Silica en bismuth oxychloride is wel een gouden tip, daar reageer ik erg goed op. Ook de bb cream van Maybeline vind ik erg fijn. Volgens mij werkt het bij iedereen met rosacea weer anders en moet je het toch zelf ondervinden wat werkt en wat niet. Ik lees ook positieve berichten over Ren skincare (natuurlijk merk) en Meditopics (werken huidtherapeuten mee). Iemand daar ervaring mee? Succes met jullie huidjes, ik blijf meelezen...
Alle reacties Link kopieren
quote:misschanandlerbong schreef op 04 januari 2015 @ 20:20:

Met voeding hou ik mij ook bezig. Mag ik vragen hoe een dagmenu eruit kan zien als je geen zuivel, granen, tomaat, ui, knoflook en paprika eet (richting paleo, oervoeding iets)?



Ik kan gelukkig wel zuivel en granen eten.

Tomaat, ui, knoflook en paprika vermijden lukt wel hoor. Ik eet gewoon andere groentes dan voorheen en niets uit een pakje of zakje (behalve bouillonblokjes). Ik eet eigenlijk veel puurder dan voorheen.

Het enige wat ik wel eens mis, is een lekkere tomatensaus of lasagne.
Gezeik met je lichaam begint eigenlijk altijd in je darmen. Kijk eens onder verzuring op google. Ik ben sinds een paar weken bezig met het drinken van groente en fruitsappen die ik zelf maak(naast mijn gewone eten)voor een betere balans. Een geïrriteerde huid moet je met rust laten dus geen make-up. Voor je lichaam help dode zee zout heel goed door dat in je bad te gooien en voor je huid zou je misschien een tijdje vaseline kunnen gebruiken of uierzalf 's nachts. Je huid voelt dan niet zo strak maar verliest ook minder vocht.
Alle reacties Link kopieren
Vaseline sluit je huid af, zou dat niet doen, beter pure plantaardige olieen waarvan een betaalbare kokosolie (dan heb je nog amandel, jojoba, shea butter etc.). Let op met gepasteuriseerde melk, rauwe melk van de boer kan dus wel. Supergezond op voorwaarde dat het van goede (biologische) kwaliteit is. Veel boeren verkopen melk aan huis op bepaalde tijden. Ik kan hier bijna een handeltje beginnen bij vrienden en familie dus het is de moeite waard om het te proberen .
Vasaline sluit je huid af maar daardoor verdamp je ook geen vocht door je huid. Van melk is al lang bekend dat het absoluut niet zo gezond is als we al heel lang denken.
Alle reacties Link kopieren
Reken maar dat rauwe melk goed voor je is, zeker nog nooit geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Probeer je huid eens te wassen met lauwwarm water en daarna droog te deppen met een handdoek. Vervolgens insmeren met Latnettecreme 1 FNA. Dit is een basiscreme voor alle huidtypen zonder parfum en kost werkelijk geen drol bij de apotheek (3 a 4 euro voor een 100gr tube) . Kun je gewoon vaker op de dag dunnetjes aanbrengen. Wordt door dermatologen vaak voorgeschreven.



Mijn vriend had ook last van een extreem droge huid (met schilfertjes/ flarden en roodheid) en had al veel van die dure zooi gebruikt. Na een week al een flinke verbetering. Ik smeer het ook op alle droge delen (handen, snuit (goede dag/nachtcreme!)
Ik heb ook een hele droge huid en eczeem. Ik gebruik cetomacrogolcreme met 50% vaseline. Het enige dat mijn huid een beetje vet kan houden en het helpt redelijk tegen eczeem, maar dat moet ik wel 2-3 x per dag smeren. 2-3 x per dag smeren vind ik zelf wat veel dus ik ben wel benieuwd naar Weleda Skin Food of Graham's (of iets anders) wat ik wat minder vaak per dag kan smeren. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatechip schreef op 02 januari 2015 @ 23:18:

Als het toch over aardappels gaat. Sinds een jaar of wat kan ik ze niet meer schillen, ik begin piepend te ademen en te niezen zo raar, heeft iemand dit? Ik heb eczeem, hooikoorts en kon al niet tegen bepaalde producten, (verse appel, walnoten, ananas, kersen en nog wat pit vruchten).

Herkenbaar. Van aardappel schillen krijg ik jeukende handen en ik moet niezen. Ik kan ook geen appel, kersen, perzik, hazelnoten, en nog veel meer eten. En hooikoorts dus.

Maar ja, wat doe je er aan?
Zo erg is het nou ook weer niet
Een tip die nog niet voorbij is gekomen is om je huid te wassen met Aleppo zeep. Dit is zeep gemaakt van olijfolie. Je kunt dan het beste de zeep gebruiken die naast olijfolie ook 16% laurierbesolie bevat want dat werkt ontstekingsremmend.

Het is hele zachte, nauwelijks schuimende zeep zonder verdere toevoegingen. Zelf heb ik droge huid en eczeem en sinds ik die zeep gebruik is mijn huis zachter, minder droog en minder geneigd eczeem te krijgen. Na het wassen smeer ik me in met cetamocrogol creme.

Verder gebruik ik niets.



Voor wat betreft eten: als ik suiker vermijd maar wel regelmatig vette vis eet ziet mijn huid er meteen een stuk beter uit.
Ik heb de Aleppo zeep ook geprobeerd de afgelopen weken, maar het prikt enorm en mijn al droge huid wordt er nog droger van. Ik hou het nog maar even bij de doucheolie
Alle reacties Link kopieren
Herken het probleem. Heb de laatste jaren veel last van eczeem, maar weet het onder controle te houden door goede onderhoudsverzorging. Het is nu gelukkig weg uit mijn gezicht, heb al een jaar geen cortisonencrème meer aangeraakt dankzij de Atopi-control gezichtscreme van Eucerin. Kost zo 'n ¤ 13,00. Superspul en de enige crème die niet al in een minuut weer is opgegeten door mijn hongerige huid, dus ook nog relatief goedkoper dan andere cremes die ik meerdere keren moet smeren. Voor de ultradroge plekken op mijn huid smeer ik de Lutsine Xeramance crème, die is ook nog eens jeukstillend. Verder heeft de Kruidvat nu van het eigen merk zeep- en parfumvrije producten, de goedkopere versie van Neutral. Ben erg tevreden over de bodylotion en shampoo. Stuk minder droge huid en geen plotselinge jeukaanvallen meer.
Ik blijf meelezen... Eucerin ato acute creme heb ik ook en hij is inderdaad erg fijn. Wat ook lijkt te helpen (ik ben nog aan het testen) is de redermic c creme van la roche. Eigenlijk is hij voor de rijpere huid en rimpels maar iemand op het forum hier tipte deze omdat er 5% vit c inzit. Helaas wel parfum, maar ik moet zeggen dat ik er niet op reageer. Ondanks dat ik een kurkdroge huid heb met pukkels, roodheid en schilfers heb ik hem toch voor de gecombineerde huid gekocht en niet voor de droge. Het lijkt goed te werken in combinatie met tea tree producten en een dieet.



Helaas kan ik nog steeds geen fijne spf vinden zonder oxybenzone. Ik reageer er erg sterk op dus ik blijf meelezen. Kruidvat eigen merk ga ik ook eens bekijken. Fijne tips komen er voorbij, dacht altijd dat ik de enige was met zo'n vreemde huid...
Alle reacties Link kopieren
quote:chickonmissions schreef op 29 januari 2015 @ 17:50:

Ik heb de Aleppo zeep ook geprobeerd de afgelopen weken, maar het prikt enorm en mijn al droge huid wordt er nog droger van. Ik hou het nog maar even bij de doucheolieMarseillezeep zou ook een optie zijn. En daarna smeren met kokosolie.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschanandlerbong schreef op 30 januari 2015 @ 20:15:

Ik blijf meelezen... Eucerin ato acute creme heb ik ook en hij is inderdaad erg fijn. Wat ook lijkt te helpen (ik ben nog aan het testen) is de redermic c creme van la roche. Eigenlijk is hij voor de rijpere huid en rimpels maar iemand op het forum hier tipte deze omdat er 5% vit c inzit. Helaas wel parfum, maar ik moet zeggen dat ik er niet op reageer. Ondanks dat ik een kurkdroge huid heb met pukkels, roodheid en schilfers heb ik hem toch voor de gecombineerde huid gekocht en niet voor de droge. Het lijkt goed te werken in combinatie met tea tree producten en een dieet.



Helaas kan ik nog steeds geen fijne spf vinden zonder oxybenzone. Ik reageer er erg sterk op dus ik blijf meelezen. Kruidvat eigen merk ga ik ook eens bekijken. Fijne tips komen er voorbij, dacht altijd dat ik de enige was met zo'n vreemde huid...



Die creme van La Roche ga ik ook eens proberen, bedankt voor de tip! Tea Tree is voor mij op de een of andere manier te agressief. Ik denk door de parfum. Had wel altijd een onrustige huid op mijn kin, maar daarvoor gebruik ik de 2% salicylzuur tonic van Paula 's choice. Het wordt eerst wat erger doordat door de exfoliërende werking alles gezellig naar de oppervlakte komt, maar het is nu niet meer zichtbaar.



SPF is inderdaad een lastige. Je zou Lovea kunnen proberen, daar zit geen oxybenzone in. Bevat wel parfum, maar op basis van natuurlijke extracten. Heb niet gecheckt of er minerale olie in zit. Verder heeft Babor ook oxybenzone-vrije SPF-producten, maar ook daar zit weer wat parfum in. Het blijft altijd een beetje uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb vandaag de hypo-allergene dag- en nachtcrème van Harmonie aangekregen. Ben eens benieuwd en laat jullie zeker iets weten.
Alle reacties Link kopieren
ik ben niet de enige zo te zien.

Ben nog niet naar de dermatoloog geweest maar denk dat ik last heb van rosa, voldoe aan de voorwaarden.

daarnaast ook een vette neus/kin (meeeters). Daarnaast last van constitutioneel eczeem (niet op gezicht gelukkig)





Merk wel dat veel met voeding te maken heeft, heb ik last van mijn maag dan merk ik dat ook in mijn gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik las iets over zeezout.

ik heb dat laatst eens getest , maar een klein beetje en BIJTEN dat het deed.

Meteen afgespoeld.
Alle reacties Link kopieren
Veel scrubben en af en toe zonnebank is het enige wat bij mij helpt. & een vette dagcreme.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last van rosacea en heb van de dermatoloog metronidazol voorgeschreven gekregen. Dat helpt niet echt bij mij. PCLE van Biodermal heb ik een aantal jaren gebruikt, maar ineens werkte dat niet meer echt. Vanalles geprobeerd en uiteindelijk heb ik op dit moment het meeste baat bij iets heel simpels: Nivea, het ouderwetse blauwe blikje.
Alle reacties Link kopieren
Zeven jaar geleden kreeg ik ineens last van rosacea. Ik had al wel last van couperose. Sinds 6 jaar laat ik elke 2 jaar de couperose laseren. Ik ben net afgelopen vrijdag weer geweest en zit dit nu te typen met rode opgezwollen wangen met korstjes erop. Verder gebruik ik voor de rosacea de crème metronidazal. Inmiddels is de rosacea een stuk minder geworden en de couperose hou ik met het laseren onder controle. Ik heb begrepen dat de rosacea en de couperose elkaar verergeren. De dagcrème gebruik ik van Roche Posay. Daar krijg ik geen bulten van

http://www.laroche-posay.nl/verzorgings ... p6737.aspx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven