Naar Londen, maar hoe?

28-01-2015 14:57 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het onderwerp al deels aangeeft, ik wil mijn man binnenkort verrassen met een weekendje Londen.

Er zijn al topics genoeg over wat we echt niet mogen missen, dus we zullen ons zeker niet vervelen.



Maar nu de vraag: hoe kunnen we er het beste naar toe?

Met de trein door de kanaaltunnel?

Met de boot? En dan vanaf Hoek van Holland, Duinkerken of Calais?

Met het vliegtuig? En dan vanaf Eelde of Bremen?



Wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Dan een week later gaan of die verjaardag een andere dag vieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf zo'n loser die ivm vluchttijden altijd vanaf Schiphol vliegt maar nu Londen niet meer hoeft zou ik dat niet meer doen ( andere bestemmingen wel ivm tijden je verliest vaak beide reisdagen/tussenlandingen etc). Zelf met Easyjet op Luton gevlogen jaren geleden en dit was prima.
Tickets cadeau geven voor het weekend erop. Dan heb je echt het hele weekend. En dan heb je dus èn verjaardag èn London
Alle reacties Link kopieren
Ik adviseer ook om vanaf Eelde te vliegen.

Hoe dan ook scheelt je dat veel tijd.

Je zou vanaf Amsterdam kunnen vliegen als je toch 'op tijd' in London wil zijn, en dan terug wel op Groningen (2x een enkeltje boeken).

Maar vanuit Groningen naar Amsterdam kost ook tijd. Schiphol is ietsje groter dan Eelde vliegveld , dus je moet er ook langer van te voren zijn en je kunt niet op de NS vertrouwen, dus ik zou dan ook nog weer een eerdere trein nemen.

Je kunt geen vroege vlucht vanaf Amsterdam nemen, want dat red je niet vanuit Groningen.



London heeft verder 6 vliegvelden, dus keus genoeg.

Heathrow is fijn, ben je snel in het centrum, maar Heathrow is ook iets duurder om op te vliegen. Je kunt met de underground naar het centrum. Of met de Heathrow Express (duur en je kunt net zo goed met de underground gaan).

Gatwick is ook goed te doen, maar dure treinreis naar het centrum als je de Gatwick Express neemt. Gaat ook een gewone trein, stukken goedkoper, en doet er ietsje langer over.

Er gaan ook bussen vanaf het vliegveld. Duurt wel iets langer, maar ook goedkoper (easybus, national express).

London City is ook fijn, je land dan gewoon in de stad! Maar veel zakelijke vluchten en dus ook zakelijke tijden (vroege en late vluchten veel). Maar met de DLR ben je zo in de stad.

Southend, waar je vanaf Groningen dus op vliegt, ligt wel ver uit de stad, maar treinstation ligt er gelijk naast, en binnen een uur sta je op Liverpool Street. Er gaan geen bussen vanaf dit vliegveld.

Luton ligt ook buiten de stad. Gaan treinen naar Kings Cross, en bussen naar alle delen van de stad. Bus doet er een uur over naar Marble Arch bijvoorbeeld.

Stansted, daar vliegen de meeste Easyjet vluchten op (er is ook AMS - LGW), maar met de bus ben je echt lang onderweg, met de trein minder, maar is weer duur. Ryanair vanaf Bremen vliegt ook naar Stansted. Maar dat zijn rottijden.



Ik zou lekker vanaf Groningen vliegen, zo heerlijk relaxed.

Ik was er een uur van te voren, en de check in was nog geen eens open! Kan makkelijk half uur van te voren komen, zeker als je geen bagage hebt om in te checken.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf Eelde kun je alleen naar London Southend vliegen dacht ik. Oké is niet het vliegveld wat het dichtst bij de stad zit maar om op een ander vliegveld te landen moet je in Nederland veel verder reizen. Dus dan wordt je reistijd eerder langer dan korter.
Alle reacties Link kopieren
Stenaline heeft momenteel nog een kortingsactie tot eind deze maand. 50% korting op de overtocht.

Voor ongeveer 120 euro ga je van Hoek van Holland naar Harwich en dan incl treinticket naar Londen. (2 personen)

Ik vond het ideaal.

Je stapt 's avonds op de boot, lekker een drankje en dan lekker slapen. De volgende ochtend lig je al in Harwich als je gewekt wordt.. 1.5 uur in de trein (Landschap kijken!) en dan sta je om 9.00 uur in hartje Londen!

De terugreis is uiterlijk 19.00 met de trein terug naar Harwich en dan weer lekker drankje op de boot, slapen en de volgende ochtend sta je om 8 uur in Hoek van Holland



Met de trein doe je ook zeker zo'n 6 uur over naar Londen vanuit de randstad, Is vaak wat duurder. En met het vliegtuig ben je ook zeker 3-4 uur kwijt met reizen (Incl. inchecken, vliegen, en reizen naar de stad). Is prima te doen als je 's ochtends kan vliegen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.cityjet.com/flights/rotterdam-london/dutch/



Snel en niet duur.



Inchecken gaat hier een stuk sneller en makkelijker dan op Schiphol, parkeren is ook niet idioot duur.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:kroketje88 schreef op 29 januari 2015 @ 11:03:

Stenaline heeft momenteel nog een kortingsactie tot eind deze maand. 50% korting op de overtocht. (http://www.stenaline.nl/e ... trein-londen/january-sale)

Voor ongeveer 120 euro ga je van Hoek van Holland naar Harwich en dan incl treinticket naar Londen. (2 personen)

Ik vond het ideaal.

Je stapt 's avonds op de boot, lekker een drankje en dan lekker slapen. De volgende ochtend lig je al in Harwich als je gewekt wordt.. 1.5 uur in de trein (Landschap kijken!) en dan sta je om 9.00 uur in hartje Londen!

De terugreis is uiterlijk 19.00 met de trein terug naar Harwich en dan weer lekker drankje op de boot, slapen en de volgende ochtend sta je om 8 uur in Hoek van Holland



Met de trein doe je ook zeker zo'n 6 uur over naar Londen vanuit de randstad, Is vaak wat duurder. En met het vliegtuig ben je ook zeker 3-4 uur kwijt met reizen (Incl. inchecken, vliegen, en reizen naar de stad). Is prima te doen als je 's ochtends kan vliegen.Sorry.. Drukte op Quote ipv wijzig..
dan vier je die toch onderweg
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen in de jaren 70 op de brommer. Tentje achterop en gaan
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee, dat als je met de auto gaat je met congestion charge zit. Rijden kan prima, maar vliegen zou mijn voorkeur hebben. Behalve op London Southend. Dan zit je zowat alweer in Nederland. City, Gatwick of Heathrow zijn allen prima.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor het meedenken!



Ik ga nog eens goed denken hoe ik dit het beste kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 29 januari 2015 @ 21:56:

Houd er rekening mee, dat als je met de auto gaat je met congestion charge zit. Rijden kan prima, maar vliegen zou mijn voorkeur hebben. Behalve op London Southend. Dan zit je zowat alweer in Nederland. City, Gatwick of Heathrow zijn allen prima.Vond Southend juist ideaal zeker als je uit het noorden komt iets meer dan een uurtje vliegen. En met de trein ben je in 50 minuten op liverpoolstreet station. Ook het voordeel je hebt snel je koffer. En je bent zoweer thuis. Niet die lange rit eerst naar Schiphol kost ook veel tijd . Dan je auto duur parkeren of je moet met de trein maar dan moet je ook nog eerst naar het station. Ik ben blij met Southend.
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd naar al onze tips hier wat het uiteindlijk is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Up hoe ben je gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven