Gezondheid alle pijlers

Een nier voor Vincent!

31-01-2015 23:50 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezondheid voor de meeste van ons zo vanzelf sprekend, voor Vincent Moolenaar niet! Stel je eens voor, 5 x in de week 8 uur dialyseren , wat een aanslag op je lijf!

Wie geeft hem het grootste geschenk wat hij ooit kan krijgen, een gezonde nier!

En daarmee een gezond bestaan, iets dat je jezelf ook zo gunt, en je naasten toewenst!



Het laat me niet los, een jongeman van 27 en zo ernstig ziek, een jaar jonger dan mijn eigen zoon!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geef jij mij een gezond leven?

Mijn naam is Vincent, ik ben 27 jaar oud en verpleegkundige in hart en nieren. Dat laatste alleen (nog) figuurlijk helaas. Omdat mijn beide nieren verwijderd moesten worden toen ik twee jaar oud was, wordt de afgelopen 25 jaar van mijn leven beheerst door een bloedzuiverende behandeling (hemo-dialyse). Omdat deze behandeling 5 keer per week, 8 uur per keer plaats vindt is dat tijdrovend, maar is het ook een grote belasting voor mijn lichaam.



In 2007 had ik het voorrecht om als één van de drie kandidaten deel te mogen nemen aan BNN's De Grote Donorshow. Hoewel er in deze show niet echt een nier werd weg gegeven, is mijn wens om ooit een nier te mogen ontvangen wél echt.



Een nier zou mij bevrijden van de belastende dialyses, mij beter in staat stellen om mijn werk te doen en bovendien mijn levensverwachting aanzienlijk verhogen. Ik ben op zoek naar een nier met bloedgroep O positief.



De afgelopen maanden hebben bewezen dat sociale media eventueel kunnen helpen bij het vinden van een nier. Nu, bijna acht jaar na De Grote Donorshow, probeer ik daarom om óók online mijn match te vinden! Jij zou mij hierbij kunnen helpen door het delen van dit bericht of door contact met mij te zoeken als je nierdonatie overweegt.



Bij deze wil ik je alvast enorm bedanken voor je hulp bij het vinden van een nierdonor!

Extra informatie over donatie bij leven kun je vinden op http://tinyurl.com/kslcrwq (NL transplantatiestichting) en informatie over mij op www.vincentmoolenaar.nl
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Echt?
Alle reacties Link kopieren
En deze reactie is nodig, want????
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Waarom plaats je dit hier?
Alle reacties Link kopieren
Ik plaats dit hier, in de hoop dat het zoveel mogelijk gelezen word!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Het raakt mij ook.. Ik heb me recentelijk aangemeld als beenmerg donor. Ik had het al eerder geprobeerd maar werd destijds nog afgewezen vanwege een bloedtransfusie in het verleden. Daar zijn ze dus van af gestapt.



Ik heb ook zitten spelen met de gedachte een nier weg te geven. Mijn nieren schijnen niet optimaal te zijn, maar ook ik zou prima met 1 vooruit kunnen. Toen ik het er laatst met mijn moeder over had zei ze:"Jij had als peuter nierproblemen, wat als jouw kinderen dat later ook overkomt, maar jij kunt geen nier meer geven"..



Een egoïstische gedachte misschien.. Maar wel 1 die me van het nierdonorschap weerhoudt. Een deel van mijn leven zou ik dan wel weer afstaan, gezien die aangroeid. Maarja, wanneer dan? Ik zit in het begin van mijn coschappen. Toch blijft die gedachte wel spelen. Post mortem mogen ze alles van me hebben.



Hoe zit dat met jou TO?
De Nierstichting heeft dagelijks meerdere van deze oproepen.

Ik vraag me af of al deze mensen geen donor in hun omgeving hebben of niet op de wachtlijst kunnen. De wachtlijst is lang, maar iedereen zal moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan door gezondheids problemen helaas geen donor zijn!



En zie ineens dat ik het op de verkeerde pijler heb gepost, viva mods, zou dit bericht kunnen worden verplaatst!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:sinnombre schreef op 31 januari 2015 @ 23:39:

De Nierstichting heeft dagelijks meerdere van deze oproepen.

Ik vraag me af of al deze mensen geen donor in hun omgeving hebben of niet op de wachtlijst kunnen. De wachtlijst is lang, maar iedereen zal moeten wachten.Misschien zijn hun naasten niet HLA-compatibel.
Alle reacties Link kopieren
Gezondheid voor de meeste van ons zo vanzelf sprekend, voor Vincent Moolenaar niet! Stel je eens voor, 5 x in de week 8 uur dialyseren , wat een aanslag op je lijf!

Wie geeft hem het grootste geschenk wat hij ooit kan krijgen, een gezonde nier!

En daarmee een gezond bestaan, iets dat je jezelf ook zo gunt, en je naasten toewenst!



Het laat me niet los, een jongeman van 27 en zo ernstig ziek, een jaar jonger dan mijn eigen zoon!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geef jij mij een gezond leven?

Mijn naam is Vincent, ik ben 27 jaar oud en verpleegkundige in hart en nieren. Dat laatste alleen (nog) figuurlijk helaas. Omdat mijn beide nieren verwijderd moesten worden toen ik twee jaar oud was, wordt de afgelopen 25 jaar van mijn leven beheerst door een bloedzuiverende behandeling (hemo-dialyse). Omdat deze behandeling 5 keer per week, 8 uur per keer plaats vindt is dat tijdrovend, maar is het ook een grote belasting voor mijn lichaam.



In 2007 had ik het voorrecht om als één van de drie kandidaten deel te mogen nemen aan BNN's De Grote Donorshow. Hoewel er in deze show niet echt een nier werd weg gegeven, is mijn wens om ooit een nier te mogen ontvangen wél echt.



Een nier zou mij bevrijden van de belastende dialyses, mij beter in staat stellen om mijn werk te doen en bovendien mijn levensverwachting aanzienlijk verhogen. Ik ben op zoek naar een nier met bloedgroep O positief.



De afgelopen maanden hebben bewezen dat sociale media eventueel kunnen helpen bij het vinden van een nier. Nu, bijna acht jaar na De Grote Donorshow, probeer ik daarom om óók online mijn match te vinden! Jij zou mij hierbij kunnen helpen door het delen van dit bericht of door contact met mij te zoeken als je nierdonatie overweegt.



Bij deze wil ik je alvast enorm bedanken voor je hulp bij het vinden van een nierdonor!

Extra informatie over donatie bij leven kun je vinden op http://tinyurl.com/kslcrwq (NL transplantatiestichting) en informatie over mij op www.vincentmoolenaar.nl
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
Deze kan gesloten worden, ik heb de juiste pijler gevonden, en het bericht opnieuw geplaatst!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Als de naasten niet matchen kunnen ze voor cross over gaan.
TO, je kunt je topics laten samenvoegen.
Alle reacties Link kopieren
Oke , ephina, ben een tijd weggeweest hier, snap er de ballen niet meer van,
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder gaat binnenkort een nier anoniem doneren.

Vind het knap/dapper, maar ook eng
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook dapper, en het mooiste wat je een ander kunt geven, een gezond leven!!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Verschrikkelijk voor die jongen, maar er staan er nog veel meer op die wachtlijst. Misschien minder jong, en minder mediageniek, hoe moeten zij nu hun match vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 februari 2015 @ 00:01:

Verschrikkelijk voor die jongen, maar er staan er nog veel meer op die wachtlijst. Misschien minder jong, en minder mediageniek, hoe moeten zij nu hun match vinden?Daarom staat mijn moeder hem anoniem af zodat de gene die boven aan de lijst staat en past hem krijgt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 februari 2015 @ 00:01:

Verschrikkelijk voor die jongen, maar er staan er nog veel meer op die wachtlijst. Misschien minder jong, en minder mediageniek, hoe moeten zij nu hun match vinden?Daarom staat mijn moeder hem anoniem af zodat de gene die boven aan de lijst staat en past hem krijgt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 31 januari 2015 @ 23:30:

Echt?



En iemand vertellen dat ze op de verkeerde pijler zit is teveel moeite, en dus probeer je in een zwaar onderwerp, toch heel grappig te zijn!



Grappig zijn als het gaat om ziek zijn, is nooit grappig,Misskleun!!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
quote:diaantje1971 schreef op 01 februari 2015 @ 00:00:

Ik vind het ook dapper, en het mooiste wat je een ander kunt geven, een gezond leven!!!



Diaantje wat heb ik jou lang niet gezien/gelezen.

Hoop dat àlles, goed met je gaat
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een nier af willen staan.

Je hebt er tenslotte 1 over.

Ik ben donor, maar zo in de blind dat durf ik niet zo goed.

Ik ben bang, dat als er wat met mijn kinderen zou gebeuren, ik ze dan niet meer zou kunnen helpen......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat hij iemand kan vinden



Ephina, wat bedoel je met daar zijn ze vanaf gestapt? Ik heb namelijk ook een bloedtransfusie gehad en ik krijg elke keer te horen dat het niet kan. Wel orgaandonor maar geen bloeddonor enz.
I have no special talent. I am only passionately curious
Alle reacties Link kopieren
quote:Mijn naam is Vincent, ik ben 27 jaar oud en verpleegkundige in hart en nieren. Dat laatste alleen (nog) figuurlijk helaas. Omdat mijn beide nieren verwijderd moesten worden toen ik twee jaar oud was, wordt de afgelopen 25 jaar van mijn leven beheerst door een bloedzuiverende behandeling (hemo-dialyse). Omdat deze behandeling 5 keer per week, 8 uur per keer plaats vindt is dat tijdrovend, maar is het ook een grote belasting voor mijn lichaam.Heel bijzonder dat hij ondanks 40 uur dialyseren per week toch verpleegkundige is geworden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:calvijn1 schreef op 01 februari 2015 @ 00:04:

[...]





Daarom staat mijn moeder hem anoniem af zodat de gene die boven aan de lijst staat en past hem krijgteen heldendaad vind ik dat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven