Gezondheid alle pijlers

Een nier voor Vincent!

31-01-2015 23:50 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezondheid voor de meeste van ons zo vanzelf sprekend, voor Vincent Moolenaar niet! Stel je eens voor, 5 x in de week 8 uur dialyseren , wat een aanslag op je lijf!

Wie geeft hem het grootste geschenk wat hij ooit kan krijgen, een gezonde nier!

En daarmee een gezond bestaan, iets dat je jezelf ook zo gunt, en je naasten toewenst!



Het laat me niet los, een jongeman van 27 en zo ernstig ziek, een jaar jonger dan mijn eigen zoon!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geef jij mij een gezond leven?

Mijn naam is Vincent, ik ben 27 jaar oud en verpleegkundige in hart en nieren. Dat laatste alleen (nog) figuurlijk helaas. Omdat mijn beide nieren verwijderd moesten worden toen ik twee jaar oud was, wordt de afgelopen 25 jaar van mijn leven beheerst door een bloedzuiverende behandeling (hemo-dialyse). Omdat deze behandeling 5 keer per week, 8 uur per keer plaats vindt is dat tijdrovend, maar is het ook een grote belasting voor mijn lichaam.



In 2007 had ik het voorrecht om als één van de drie kandidaten deel te mogen nemen aan BNN's De Grote Donorshow. Hoewel er in deze show niet echt een nier werd weg gegeven, is mijn wens om ooit een nier te mogen ontvangen wél echt.



Een nier zou mij bevrijden van de belastende dialyses, mij beter in staat stellen om mijn werk te doen en bovendien mijn levensverwachting aanzienlijk verhogen. Ik ben op zoek naar een nier met bloedgroep O positief.



De afgelopen maanden hebben bewezen dat sociale media eventueel kunnen helpen bij het vinden van een nier. Nu, bijna acht jaar na De Grote Donorshow, probeer ik daarom om óók online mijn match te vinden! Jij zou mij hierbij kunnen helpen door het delen van dit bericht of door contact met mij te zoeken als je nierdonatie overweegt.