UITGEREKEND 1-15 OKT 2015

28-01-2015 09:06 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dit topic is bedoeld voor vrouwen die in de eerste helft van oktober een kindje verwachten. Hier kunnen we kletsen over dingen die we mee maken, en vragen stellen aan elkaar over vanalles en nogwat. Hopelijk zijn er meer meiden die de behoefte hebben om hier over te kletsen!



Iedereen is welkom om mee te schrijven!



NaamLeeftijd/PartnerHoeveelste kindjeUitgerekende datumVolgende afspr VKBijzonderhedenEndomiel28 / 301e, 28 september18 mei VKMEISJEMamalois 33/36 2e1 oktober MEISJE Hiesje 33 / 41 2e5 oktober21 mei 20 weken echo gezien en gehoord 14 aprilMJ- ? 1e ? ? PandaJet ? 3e (2e zwangerschap)2 oktober ? Mijo1989 26 / 33 1e

4 oktober - JONGENMiluska 24 / ? 2e6 oktober 25 feb intake Avis84 30 / 29 1e 8 oktober 19 maart Bullun 21 / 24 1e 10 oktober 6 maart Lalalaaa 31 / 32 2e 9 oktober ? Loesjesss 28 / 31 1e 7 oktober 10 april Pukkie84 30/30 1e30 september 14 mei 20 weken echo Zooimooi27 / 32 1e

27 september eind april pretecho geslachtsbepaling MEISJE SY06 26/30 1e11 oktober 21 apr controle MEISJELaNucia 23/30 1e9 oktober 21 mei 20 weken echo MEISJE Sasssa32/31 2e9 oktober18 mei 20 weken echo Tienus141031/372e13 oktober26 mei (20wk echo) ................ ............. ........ .......



inlog: okt2015

ww:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:46
Reden: Ww verwijderd
1.10% gewijzigd
Panda ik ben begonnen met injecties gonal f die waren te heftig toen werd ik naar het vu gestuurd, het andere ziekenhuis werd het te ingewikkeld. daar heb ik clomid gekregen, eigenlijk is dat stap 1 maar dat blijkt genoeg. Had ik dat maar meteen gekregen.... haha
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Is het goed als ik hier mee schrijf en lees?

Vandaag bevestigd gekregen wat ik al aanvoelde, 2-3 weken zanger !



Omdat ik een onregelmatige cyclus heb weet ik niet precies wanneer uitgerekend... mijn vermoeden is eerste week oktober.

We zijn pas net bezig, eerste ronde, en ik had me er op ingesteld dat het maanden kon duren...lol...niet dus



Voor ons het eerste kindje, ik ben 30 en mijn vriend 29. Ik ga maandag de vk bellen voor een afspraak. Nu eerst even laten bezinken en bedenken op welke leuke manier we dit aan de familie gaan vertellen... x
.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een oktober topic alweer! Gefeliciteerd allemaal!

Endomiel, ik dacht al dat jij hier ook zou zijn, haha!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Graag schrijf ik ook mee in dit topic!



Ik heb gister een positieve test gehad. 2 lichte streepjes bij de Etos huismerk testen en de Clearblue test gaf zwanger 1-2 aan. Volgens de berekening van Clearblue ben ik nu dus precies 4 weken zwanger en op 10-10-15 uitgerekend. Maandag de VK bellen.



Als jullie mij loepen, vinden jullie meer info over het "hoe en waarom"... Ik ben 21 en mijn partner 24. Overigens niet gepland, maar hartstikke welkom. Een ongelukje gehad, en daarbij dus toch zwanger geraakt.
Gefeliciteerd nieuwe schrijfsters!



Ik heb weer eens een slapeloze nacht, me schoonzusje zei gister dat zij dit de hele zwangerschap heeft gehad...het is toch niey te hopen pfff



gister avond even een paniek momentje gehad, bedacht me ineens dat me misselijkheid de hele dag amper aanwezig was en me pijnlijke tepels ook.... ben nu weer strontmisselijk! Dus ben weer gerustgesteld. Ik zei al tegen me vrienddat ik ga proberen niet te klagen over misselijkheid ben er nu stiekem blij mee. Even doorbijten dan maar haha
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel graag meeschrijven! Afgelopen woensdag licht streepje op de test en vrijdag een knalstreep! Volgens de rekentool uitgerekend op 9 oktober, maar geen regelmatige cyclus, dus weet het niet zeker.



We hebben al een zoontje van ruim 1,5. En vind het bijna weer net zo spannend als de eerste keer:)
Alle reacties Link kopieren
En gefeliciteerd allemaal hè!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd nieuwe oktober mama's!

Speciaal gevoel is het toch he, als je die positieve test in handen hebt...

Aan de ene kant wil ik het wel van de daken schreeuwen omdat ik het zo speciaal vind. Maar ja, we willen het natuurlijk nog even voor onszelf houden.

Ik denk dat ik het rond de 8 wkn wel wil gaan vertellen. Als het mis gaat, dan zou ik ook graag steun krijgen van collega's en vrienden en familie natuurlijk. De familie wil ik het dan in week 8 vertellen en alle anderen na de echo. Hoe we het gaan doen, dat weet ik nog niet. Nog wel de tijd om te brainstormen.



Vanmorgen lekker rustig aan gesport. Sporten na de griep is niet zo heel fijn. Maar toch lekker weer iets gedaan te hebben. Nu staat er een grote pan snert op het fornuis te pruttelen. Hoop werk. En voor het eerst. Dus hoop dat het smaakt!



Ik voel me eigenlijk prima. Niet misselijk of overdreven moe. Alleen zeurend gevoel in mn onderbuik.

Alle symptomen als bij de vorige zwangerschap trouwens. Ik was toen ook niet misselijk, had afkeer voor koffie, zeurende menstruatiepijn, broeken niet fijn op mn buik, trek in hartig en een zeer sterk reukvermogen



Ben ook ff benieuwd. Bij alle moeders in mijn omgeving klopte de Chinese geslachtskalender! Bij jullie ook? Geloven jullie er in?



http://www.mamaenzo.nl/zw ... chinese-geslachtskalender
Bij iedereen bij ons klopt ie ook!



Ik heb altijd gezegd, iedereen trouwens, ik krijg eerst een jongen! Volgens de kalender dus een meid! Dus nu denk ik een meid haha
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal! Gefeliciteerd met de zwangerschap.



Ik zou hier ook graag meeschrijven. Kan ik ergens heen met geklaag en vragen enzo



Heb afgelopen woensdag een test gedaan en positief! Ben echt heel blij want ik heb in oktober een miskraam achter de rug met daarop volgend een curettage. Daarna nog twee keer een positieve test en daarna meteen een menstruatie/hele vroege miskraam. Ik voel heel snel dat ik zwanger ben dus wist het al voor mijn NOD. Vraag was meer of het deze keer zou blijven zitten. Tot nu toe zit ie nog lekker op zijn plek. Ik heb ook veel last van menstruatiepijnen bij het dragen van broeken. Rottig gevoel dus als niemand het ziet, gaat snel de knoop open, haha.

Morgen of overmorgen ga ik de verloskundige bellen voor een afspraak. Blijft spannend hoor.

Ik ben trouwens 28 en mijn vriend 31. Het is ons eerste kindje en we waren bezig vanaf augustus.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons klopt die kalender dus niet. En nog x 2 ook. Haha. Dus ik geloof er niet in. Dus ik denk een meisje. Haha!
Alle reacties Link kopieren
@Panda_Jet: Niet?????? Oh gelukkig niet waterdicht dus. Hihi.

Nee hoor, als het maar gezond is natuurlijk. Maar wij zouden een jongen toch wel erg leuk vinden, we hebben nu een meid. Hoewel 2 zusjes mij ook super lijkt. Man zou graag een zoon willen Al hoopt hij met meest op een gezond kind.



@Loesjessss, welkom! En duimen voor een voorspoedige zwangerschap!



Ik ga lekker slapen, morgen weer vroeg op. Ben best wel moe eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het een jongetje betekenen. Willen jullie het geslacht eigenlijk weten als ze het kunnen zien op een echo? Ik wil het in ieder geval wel heel graag weten.



Ik merk ook dat ik een stuk sneller moe ben dan normaal. En die honger.... Hebben jullie daar ook last van? Ik eet echt bergen voedsel. Niet eens snoepen omdat ik zin heb in iets lekkers. Nee, gewoon eten omdat mijn maag knort.
Loesjes ik hoef het niet te weten maar vriendlief wil t perse weten, en het lijkt me erger om t niet te weten terwijl je dat graag wil dan andersom dus we horen over een tijdje wat het word haha



honger heb ik totaal niet, ben strontmisselijk. Ik spuug niet veel maar kan ook niet veel eten ik val elke dag af. Ik ga straks de dokter bellen om te vragen hoeveel afvallen nog verandwoord is.



moe ben ik wel maar ik slaap ook amper al een week. Ong, 4 a 5 uur per nacht. Wil er smidags niet aanntoegeven omdat ik bang ben dat ik dan helemaal niet meer slaap snachts haha
Alle reacties Link kopieren
Proficiat nieuwe dames,



@slapeloze nachten; ik slaap prima in, maar word halverwege de nacht wakker om uren wakker te liggen. En ja, ook ik heb dit vorige zwangerschap de hele 9 maanden gehad.



@kwaaltjes; valt wel mee, beetje misselijk gevoel en afentoe wat steekjes. Ook dat is gelijk aan vorige keer. Moe ben ik wel, maar met een verbouwing, een fulltime baan en een dreumes is dat mijn permanente staat al een jaar of 3.



@eten; als een bootwerker.



@geslacht; wij willen het wel weten, maar vertellen het niet aan iedereen. Dat zorgt voor meer neutrale cadeautjes en toch fijn een klein geheimpje te hebben. Mijn vriend wil ook wel graag een jongetje, lijkt hem geweldig om beide geslachten te hebben. Maar uiteindelijk maakt het niks uit.



@chinese kalender; vorige keer klopte hij niet. Dus ik hecht er weinig geloof aan.
Leuk dat er nu nog meer nieuwe meiden bij zijn gekomen! Ik heb de tabel nu wel gesloten, met z'n 11en zal het al moeilijk genoeg worden om alles bij te houden. Natuurlijk is het altijd leuk als er nieuwe meiden mee schrijven maar ik houd de tabel even bij deze 11.



@slaap, ik slaap als een roos. Nu ben ik daar altijd al erg goed in, waar mijn vriend erg jaloers op is, en hopelijk blijft dat de komende maanden zo. Ook sliepen mijn vriend en ik als baby allebei al vanaf de geboorte de hele nacht door dus ik duim er voor dat dat erfelijk is



@kwaaltjes, zaterdag heb ik weer een wedstrijd gespeeld en ik was niet vooruit te branden, slechte conditie en geen explosiviteit. Ook ik ben veel sneller moe dan normaal. M'n trainer heeft ook al geraden wat er aan de hand was, hij vroeg of ik griep had of dat dit een langer verhaal zou zijn. Dus ik heb maar toegegeven dat dit niet in een weekje beter zou zijn. Geen probleem en hij was blij voor ons, en nu kan hij er mooi rekening mee houden de komende tijd. Verder nog steeds een lage bloedsuiker, flauw gevoel, trillende handen en duizelig, maar allemaal maar heel licht dus er is goed mee te leven. Ik eet gewoon zoals altijd, iets minder zelfs, dus daar ook niets bijzonders.



@geslacht, mijn vriend wil het weten want hij vindt het praktisch, maar ik wil het eigenlijk niet weten. Nou kan ik me er bij neerleggen dat wij het wel weten, maar m'n vriend wil het ook aan iedereen vertellen. Ik wil alleen liever niet dat alles wat we krijgen roze of blauw is dus ik zie het niet zitten om het te vertellen. Gelukkig kunnen we daar nog even over discussiëren



@chinese kalender, ik hoop dat hij niet klopt want ik zou liever een jongen krijgen als eerste. Mijn vriend zegt al sinds ik hem ken dat hij er van overtuigd is dat hij alleen maar dochters zal krijgen en dat gevoel heeft hij nog steeds dus hopelijk heeft hij (en de kalender) ongelijk. Als het wel een meisje wordt is het helemaal prachtig natuurlijk, maar als ik mocht kiezen dan wist ik het wel...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Na het even te hebben laten bezinken zijn we er helemaal blij mee. Het kwam nogal onverwachts dus wat geschrokken, maar het is meer dan welkom!



Vanmorgen de VK gebeld en de eerste afspraak staat gepland voor 6 maart! Duurt nog even, dus nog even in gezonde spanning!



Ik heb eigenlijk nog helemaal nergens last van en kan het daardoor nog steeds niet geloven. Vandaag dus nogmaals een test gedaan (de 4e), maar 2 vette strepen, dus ik ben echt zwanger en volgens de VK nu 5 weken. Heb wel erg pijnlijke borsten maar dat heb ik ook altijd rondom mijn menstruatie. Daarnaast wel last van verstopping, maar mag verder absoluut niet klagen! Hopelijk blijft dit zo ;). Voor de andere zwangeren, gefeliciteerd en geniet ervan!!
Alle reacties Link kopieren
quote:mijo1989 schreef op 02 februari 2015 @ 07:56:

Loesjes ik hoef het niet te weten maar vriendlief wil t perse weten, en het lijkt me erger om t niet te weten terwijl je dat graag wil dan andersom dus we horen over een tijdje wat het word haha



honger heb ik totaal niet, ben strontmisselijk. Ik spuug niet veel maar kan ook niet veel eten ik val elke dag af. Ik ga straks de dokter bellen om te vragen hoeveel afvallen nog verandwoord is.



moe ben ik wel maar ik slaap ook amper al een week. Ong, 4 a 5 uur per nacht. Wil er smidags niet aanntoegeven omdat ik bang ben dat ik dan helemaal niet meer slaap snachts hahaSlim dat je de dokter gaat bellen, teveel afvallen is nu niet verantwoord! Weet je inmiddels al meer?
Nee ik ga morgen even bellen! Druk gehad vandaag



ik weet dat een beetje geen kwaad kan, maar wanneer is te veel? Haha



me internist heeft wel gebeld, me medicatie word verhoogd en ik word eens in de 4 weken gemonitord ivm me schildklier om het in de gaten te houden
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: ik ben 31 en m'n man 32.



@Chinese kalender: bij ons zoontje klopte het wel. Maar ken ook heel veel mensen bij wie het niet klopte. Wij willen net als de eerste keer ook weer weten wat het wordt.



@eten: ik eet ook wel meer dan normaal. Sneller rammelde maag en ook met vlagen misselijk en dan helpt het om te eten.



@slapen: ik slaap onrustiger en wordt 's nachts ook wakker om te plassen. Als ik niet zwanger ben, heb ik dat nooit.



@endomiel, dat had je trainer snel door zeg:)



@bullun, wat leuk dat jullie er helemaal blij mee zijn! En fijn dat je je goed voelt!



@mijo, vervelend zeg dat je weinig kunt eten en afvalt! Hopelijk wordt het snel beter!
Alle reacties Link kopieren
@loesjes: ja wij willen het graag weten! De bevalling is sowieso een verrassing, dus het geslacht weten met 20 wkn vinden wij wel zo praktisch. En gewoon ook heel leuk om al te weten vinden wij. Ben zooooo nieuwsgierig



Ik merk ook dat ik heel diep slaap, maar droom wel heel erg, dat valt echt wel op. Vanmorgen ging de wekker ene ik was echt nog bekaf, moest nog uren slapen voor mn gevoel.



@endomiel: ik heb gehoord dat doorslapen als baby niet erfelijk is

Grappig dat je trainer het al in de gaten had. Nou, misschien wel zo fijn, hoef je je daar alvast geen zorgen om te maken en is er vast veel begrip als je iets minder presteert!



@Bullun, fijn dat jullie zo blij zijn! Toch heel speciaal zo'n verrassingsbaby



@Mijo; ben benieuwd hoeveel verantwoord is. Hopelijk gaat het snel wat beter. Volgens mij is het de eerste maanden niet zo heel erg als je wat afvalt.



Bij mij beginnen 'gekke zwangerschaps dingen' al.. Oh nee, ik had gehoopt dat dit nog even zou duren.

Vandaag gestuntel met zoetjes in de verkeerde kopjes mikken tijdens koffie/thee halen voor mezelf en collega's. Kom ik thuis van mn werk, heb ik per ongeluk de dect telefoon van mn werk in mn jaszak gestopt. Vergeten belangrijke dingen te noteren.... Hopelijk gaat het morgen beter.
Alle reacties Link kopieren
Haha Mamalois, dat begint al goed met de vergeetachtigheid. Zal nog wel erger gaan worden, vrees ik!

Was de snert nog lekker geworden?



Ik heb ook moeite met slapen. Word in de vroege, vroege ochtend wakker en lig dan een hele tijd wakker om vervolgens in slaap te vallen net voordat de wekker gaat. Heel irritant.



@ Mijo, hoop dat je je snel wat beter voelt. Zo misselijk zijn de hele dag lijkt me vreselijk. Ik heb ook last van misselijkheid maar dat stopt meestal in de middag. En dan heb ik nog tijd genoeg om alle schade met eten in te halen



@ Endomiel, dat is een opmerkzame trainer! Ook lastig om te liegen als iemand er zo rechtstreeks naar vraagt. Het is voor mij trouwens mijn eerste kindje. Ik ben in oktober zwanger geweest maar dat werd een miskraam. En volgens mijn eigen berekeningen zou ik 7 oktober uitgerekend moeten zijn.



@ Hiesje, ik ben blij dat ik niet de enige ben die vreet als een bootwerker!



Wij zijn nu bezig met het uitzoeken van een zomervakantie. Tegen die tijd zou ik 30-32 weken zwanger zijn. Onze vakantie gaat er dus iets anders uit zien dan ik had gedacht! Geen vliegtuig en ontwikkelingslanden voor ons dit jaar
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Hier alles even laten bezinken...we waren pas een paar weken bezig en gelijk raak...had verwacht er wel even mee bezig te zijn! Vandaag afspraak gemaakt bij de VK, 19 februari!



Toch gek als je al die kleertjes ziet hangen in winkels... wilde 'iets' kopen dus het is een reuze-nijntje geworden... zo word het misschien wat werkelijker



Over het geslacht heb ik nog niet nagedacht, mijn vriend vind het praktisch en kan waarschijnlijk z'n mond niet houden ;) Ik vind het wel wat hebben om niet te weten...



Verder niet heel veel kwaaltjes nog eigenlijk.

Soort opgerekt gevoel in mn onderbuik, maar dat is al een paar weken. Ik slaap als een roos en kan ook langer doorslapen als normaal. Misselijkheid nog geen last van.. wel een te vol gevoel als ik te veel eet. Pijnlijke borsten, +1 voor de sportbeha's En af en toe lekker emotioneel om niks...



Op internet een leuk bord gevonden over opa en oma worden, dus ik denk dat ik die voor de ouders ga bestellen. En er zijn puzzels voor ooms en tantes om uit te vinden dat ze oom/tante worden, dat lijkt me ook erg leuk.



Morgen weer aan het werk, ben benieuwd hoe lang ik het daar stil kan houden... xx
.
Alle reacties Link kopieren
Vakantie: wij zouden gaan kamperen. Nou dus niet. Haha.



Eten: zoveel honger..... Poehee. Vooral vaker.



Slapen: ik slaap heel vast tijdens zwangerschap. Voorlsnog ook zo deze X.



Vergeetachtig was ik de vorige x pas na de bevalling. Ik ben benieuwd deze X. Haha.



Moe ben ik. Zoooo moe.
Hier ook vergeetachtig haha



vakantie word ook geen auto vakantie dit jaar, terwijl we dat voor het eerst gingen doen haha



we gaan lekker een lang weekend naar belgie ofzo!



Gelukkig gaan we eind maart nog naar tenerife! Me schoonouders nemen ons mee.

Hebben we toch nog vakantie gehad dit jaar haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven