Zucht

01-02-2015 00:03 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik ga een poging wagen om het kort te houden haha.



In mijn vorige relatie ben ik 7 jaar gebleven bij iemand die continu vreemdging, sloeg, schold en mij neerhaalde. Toen de waas voor mij ogen was weggetrokken heb ik het eindelijk uit durven te maken...



En wat een problemen bracht dat met zich mee!



Ik leerde een nieuwe man kennen. Dit werd een aantrek en afstoot verhaal. Verschrikkelijk was dat! Dit gebeurde van beide kanten.



Mijn ex terroriseerde deze man, zijn "beste vriendin en vreemdgang partner" nam het binnen een maand moeiteloos van hem over. Ze stalkte hem, ze stalkte mij. De meest vreselijke berichten werden naar ons verzonden, hij werd gekleineerd, ik werd continu verteld dat hij vreemdging. Dit duurde dik een jaar.

Een paar maanden geleden vertelde een (lesbische) vriendin dat ze into mij was, al een paar jaar. Dit deed haar compleet doordraaien. Ook zij begon te stalken, rot berichten te sturen naar mijn "nieuwe" en mij vertellen hoe slecht hij wel niet was voor mij.



Ondertussen hebben beide dames, allebei, veel te laat, een contactverboden gekregen.



Tot dusver de nachtmerrie die pas een maand ofzo over is.



Mijn "nieuwe" man begon met aantrekken en afstoten, ik duwde hem weg want ik wilde dat hij veilig was, hij duwde mij weg vanwege al het gedoe en ook eigenlijk omdat we er dus niet klaar voor waren.



Contact was altijd gebleven, maar wel dat hij me negeerde en ruzies niet wilde uitpraten. Ik bestond dan gewoon even niet en deed er niet toe. Hij weet hoeveel pijn dat negeren doet en hij weet dat ik ruzies graag oplos.



Door dat verleden heb ik stom genoeg regelmatig m'n angst laten blijken dat ook hij me voorliegt, dat ook hij zal vreemdgaan, maar ook dat ik bang was dat hij me weer in de steek zal laten door ineens te verdwijnen en terug te komen. Noem het zeuren, want dat deed hij niet meer.



Hij veranderde sinds 3 maanden, hij was open, lief, vertelde wat ik wilde horen en ving me op in tijden dat ik hem nodig had. Hij was verandert in elk opzicht.



Ik zeurde nog steeds, afgelopen week herhaaldelijk verteld dat ik jaloers was, bang was dat het verleden zich zou herhalen (ineens verdwijnen) en bang dat ook hij mij zal bedriegen.

De hele week heeft hij dit aangehoord en de liefste dingen gezegd, elke keer kreeg ik spijt dat ook ik zulke nare dingen over hem zij en dat alleen ik duwde en trekte.



Gisteren weer gebeurt. Weer de liefste dingen, hoeveel ik voor hem beteken en dat wegduwen wat ik doe, laat hij niet toe. Hij zegt dan simpel "je gaat nergens heen".

Gisteren ging ik met een goed gevoel naar een verjaardag, daar heeft een vriend van 1 van de 2 meiden mijn telefoon uit mijn tas gepakt en hem geappt. Wat er precies gezegt is weet ik niet, de berichten waren gewist en ik hoorde hier vanochtend pas van. Ik hoorde dat die vriend hem dus geappt had dat ik buiten was (dit klopt, ik had een goed gesprek dat ik het verleden moest loslaten en de "nieuwe" niet goed had behandeld) en kreeg ik een preek dat, gezien wat ons was overkomen, dat ik mijn telefoon beter bij mij moest houden. Ik leerde het ook echt nooit!



Ontzettend veel spijt heb ik dat dit gebeurt is. Ik heb hem dit verteld, vervolgens liet hij zijn telefoon flink wat uur uitstaan.

Ik vroeg of hij tijd had om te bellen, ik wilde het goed maken en vertellen dat ik ook verkeerd bezig geweest ben. Een aantal uur later reageerde hij met "het is nooit goed". Direct aangegeven dat dit niet het geval was. Excuses aangeboden en dat ik hem fout behandeld had. Hij gaf aan dat hij geen zin had in gezeik en dat het niet zijn bedoeling was om afstandelijk over te komen. Dat het misschien beter was om een telefoon te nemen zonder internet. Mijn excuses werden genegeerd.



Ik wilde hem graag vertellen wat ik gisteren pas echt tot mij doordrong, dus ik besloot hem te bellen. Ik werd direct weggedrukt en zijn telefoon werd uitgezet. Dan maar uitleggen via whatsapp dacht ik.



Tot op heden heeft hij zijn telefoon niet meer aangedaan, normaal deed hij dit wel, maar negeerde me (in de slechte tijden)



En wat voel ik me weer ontzettend naar, het voelt alsof ik gestraft word! En ik ben weer zo bang dat hij verdwijnt!

Dat hij me weer in "lala land" laat hangen, niet wetend wat er is of waar het staat.



Natuurlijk heb ik de neiging om te zeggen hoe ik me voel, maar dat laat ik maar. Hij weet wel dat ik dit echt behoorlijk rot vind.



Ben ik weer tijdelijk verlaten? (Dat kunnen jullie niet weten natuurlijk)

Stel ik me aan en moet ik hem gewoon even de ruimte gunnen?

Aan de ene kant ben ik boos en aan de andere kant realiseer ik me dat ik daar geen recht op heb. Ik zeurde, ik vergeleek hem met mijn ex en ik had het alleen over mijn gevoelens.



Misschien wil ik slechts mijn verhaal kwijt en een schop onder mijn kont dat ik morgen echt wel wat hoor, dat ik niet weer in de steek ben gelaten. (Misschien handig, de tweede keer dat hij verdween had hij gezoend, niet meer, met een ander., toen hadden we niets, alleen een soort van poging gewaagd maar we hadden wel afgesproken daarvoor andere mannen en vrouwen te laten. Hij is hier open en eerlijk over geweest toen hij weer terug kwam, dit is uitgesproken)



Ik ben best wel weer in de war, verdrietig en een beetje onterecht boos.



Excuses voor het lange verhaal, ik weet gewoon even niet waar ik het zoeken moet. Ik wil hem niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent volgens mij al heel lang geleden in de steek gelaten, door jezelf.

Mijn advies: laat los die buitenstaanders, kom dichter bij jezelf en leer van jezelf te houden.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat een vermoeiend gedoe. Je trekt wel euhm ... bijzondere types in je leven aan. Hoe komt dat?
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama.

Misschien wens een tijdje alleen blijven en het leuk met jezélf gaan hebben?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mooie zin Xantippe, ik denk inderdaad vaak als ik zo hysterisch reageer dat ik helemaal mezelf niet ben.

En ach, van jezelf houden hebben zoveel moeite mee, ik leg mijn liefde liever bij mijn omgeving neer als ik heel eerlijk ben.

Hoewel ik best vind, als ik geen stress heb in mijn leven dat ik een leuke vrolijke meid ben. Alleen zeer achterdochtig geworden en dat reageer ik af op de verkeerde.

Vroeger stond ik bekend als altijd vrolijk... Maar mensen veranderen. Misschien komt dat echte houden van ooit wel weer, ik hoop het in ieder geval.



Minnimouse ik ben inderdaad vermoeiend bezig. Bijzondere types trek ik eigenlijk niet zo aan. Ik had wel rotte appels in mijn leven. Mijn ex was een eerste klas manipuleerder, dat meisje dat hij op ons afgestuurd heeft zit denk ik vast in zijn web. Hoe graag ik ook wil zeggen dat zij ook niet spoort, denk ik dat ze vast zit en in de knoop met haarzelf. Ik kan haar alleen niet redden, zeker niet na wat ze ons heeft aangedaan.

Die lesbische vriendin was altijd al een beetje raar, maar ja, rare types kom je tegen in je omgeving. Ik zag haar nooit alleen ofzo, wel op feestjes en tijdens het uitgaan. Ze hoorde bij mijn vriendinnengroep, maar we waren niet echt close. Zij flipte gewoon ineens toen ik haar afwees, kwam in contact met die eerste vrouw die aan mijn ex hangt en samen werden zij een bizar enge combinatie. De rest en wie dicht bij mij staat is doodnormaal, voor zover dat bestaat natuurlijk.

En mijn nieuwe is ook een slachtoffer, hij heeft zich bizar sterk gehouden in deze periode.



Himalaya, ik wil hem echt echt echt niet kwijt! Zonder drama voelt het zo goed aan! Tijdens drama helpt hij me er enorm doorheen, tot hij zich afsluit, maar dat snap ik ook wel, het is niet niks wat tegen hem gezegd word. Dat is emotionele mishandeling wat gewoon pijn doet. En dan krijgt hij mij ook nog eens over zich heen met al dat wantrouw. Dus leuk hebben met mezelf, ben ik wel met je eens, maar deze loslaten, daar ben ik nog niet aan toe.



Hoewel ik ergens denk dat hij nu echt aan het loslaten is. Ik ben immers veilig, hij is weer veilig.

Het was een slechte gemene start, en dat kan ik hem niet kwalijk nemen.



Klinkt het nog logisch?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof deze man ook niet goed voor je is, hoe graag je ook zou willen. zoals ik het lees vind ik het absoluut geen gelijkwaardige relatie. Je geeft hem alle macht over deze relatie en volgens mij zet je je eigen gevoel volledig aan de kant. Het is niet ok dat iemand verdwijnt als het hem niet aanstaat, een echte vent lost problemen op. Jij kan hem niet vertrouwen op dat hij blijft en daarom ga je je krampachtig gedragen om maar te voorkomen dat hij weggaat. Je 'vrienden' die met jouw telefoon berichtjes naar hem sturen en die vervolgens wissen: dat zijn geen vrienden.



Tip: verbreek het contact met deze nieuwe, zorg eerst dat je zelf wat sterker wordt zodat je kan inzien dat het niet oke is hoe mensen jou behandelen.
anoniem_174333 wijzigde dit bericht op 01-02-2015 07:34
Reden: Er stond een gelijkwaardig relatie, dat moet zijn GEEN.
% gewijzigd
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je aan zoveel rare mensen in je leven?
Alle reacties Link kopieren
Ga in therapie en ga geen relaties aan tot dat je het hebt afgemaakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:infinity schreef op 01 februari 2015 @ 07:09:

Het klinkt alsof deze man ook niet goed voor je is, hoe graag je ook zou willen. zoals ik het lees vind ik het absoluut een gelijkwaardige relatie. Je geeft hem alle macht over deze relatie en volgens mij zet je je eigen gevoel volledig aan de kant. Het is niet ok dat iemand verdwijnt als het hem niet aanstaat, een echte vent lost problemen op. Jij kan hem niet vertrouwen op dat hij blijft en daarom ga je je krampachtig gedragen om maar te voorkomen dat hij weggaat. Je 'vrienden' die met jouw telefoon berichtjes naar hem sturen en die vervolgens wissen: dat zijn geen vrienden.



Tip: verbreek het contact met deze nieuwe, zorg eerst dat je zelf wat sterker wordt zodat je kan inzien dat het niet oke is hoe mensen jou behandelen.Een gelijkwaardige relatie ja? (Probeerde gelijkwaardig vet te maken maar lukt niet)
Alle reacties Link kopieren
Ehhh tikfout!!! Ik vind het absoluut GEEN gelijkwaardige relatie!!! Ik pas het bericht even aan.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lul! Zowel ex als huidige vriend.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:viva-amber schreef op 01 februari 2015 @ 07:26:

Ga in therapie en ga geen relaties aan tot dat je het hebt afgemaakt.

+1



Er gebeurt in een mensenleven al genoeg ellende dat je niet kunt ontlopen. Waarom nog al dit zelf gecreërde drama erbij? Lijkt me dodelijk vermoeiend leven.
Ik vind je topictitel goed gekozen. Ik zou ook moe worden van zo'n relatie. Waarom blijf je niet een tijdje alleen om je leven op de rit te zetten? Liefdesverdriet is niet leuk, maar gaat wel over.
Erg vermoeiend allemaal...maar voor jou gesneden koek, zoals ik het lees. Waar jij bent is drama of het wordt wel gecreeerd.

Waarschijnlijk weet je niet beter en is dit het leven wat voor jouw veilig en vertrouwd is. Volgens mij zou je niet weten wat je moet doen als je een "normaal" leven zou leiden. Hoe was je jeugd eigenlijk? (Serieuze vraag)
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 februari 2015 @ 09:46:

[...]



+1



Er gebeurt in een mensenleven al genoeg ellende dat je niet kunt ontlopen. Waarom nog al dit zelf gecreërde drama erbij? Lijkt me dodelijk vermoeiend leven.

Dit



en het is trok, niet trekte.
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 februari 2015 @ 09:46:

[...]



+1



Er gebeurt in een mensenleven al genoeg ellende dat je niet kunt ontlopen. Waarom nog al dit zelf gecreërde drama erbij? Lijkt me dodelijk vermoeiend leven.Er zijn nu eenmaal mensen die niet zonder drama kunnen. Ze weten niet beter. Een "rustig" leven zou ze pas angst inboezemen.
Alle reacties Link kopieren
Heftig.





Voor jouw omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Gezien jouw gedrag naar hem toe was ik al veel eerder vertrokken, en dan ook definitief vertrokken.



Ongeacht wat er gisteravond gebeurd is aangezien ik dat al lang niet meer meebeleefd zou hebben.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Shoshannah schreef op 01 februari 2015 @ 00:44:

En ach, van jezelf houden hebben zoveel moeite mee, ik leg mijn liefde liever bij mijn omgeving neer als ik heel eerlijk ben [...] Misschien komt dat echte houden van ooit wel weer, ik hoop het in ieder geval.





Shoshannah, je liefde neerleggen bij je omgeving lijkt heel nobel maar je geeft daardoor heel veel uit handen, zoals je hebt gemerkt. Je voelt je nu ongelukkig, want degene aan wie je liefde geeft, reageert niet zoals je hoopt en de grap is, dat nóóit iemand altijd zal reageren zoals je hoopt. Op anderen en andermans reacties heb je geen invloed, alléén op je eigen gedrag en je eigen gedachten heb je invloed. Daarom is het zo ultiem belangrijk dat je van jezelf gaat leren houden, dát is een basis waarop je verder kun leven, waarop je kracht kunt bouwen en houden.

Ergens is het natuurlijk ook makkelijk: als hullie niet doen zoals je hoopt en je leven dus niet gaat zoals je hoopt, kun je hullie de schuld geven, hoef je niet aan jezelf te werken, want 'ik geef toch liefde, en dat ik me ongelukkig voel, ligt aan hullie die het niet teruggeven'.

En als je van jezelf houdt, hoef je niet achterdochtig of wantrouwend te zijn, dan weet je dat de grootste liefde in je leven, jezelf, er altijd voor je is en dat het leuk is als er iemand in de buurt is die een stuk leven met je deelt, maar dat het ook leuk is als het besluit genomen moet worden een stuk leven weer in je eentje te moeten doen.

Je hoopt dat het echte houden van weer terugkomt en dat zul je blijven hopen tot de dag dat je actie onderneemt en bewust aan jezelf gaat werken. Pas daarna zal de hoop veranderen in liefde. En geloof het maar: je verdient je eigen liefde!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Als jij jezelf als vuil behandelt, waarom zou een ander dat niet doen? Wees single en ga in therapie en leer van jezelf houden. Iemand die van zichzelf houdt wordt automatisch met respect behandeld.
quote:SaveTheDay schreef op 01 februari 2015 @ 10:56:

[...]



Dit



en het is trok, niet trekte.Het hele verhaal barst van de spelfouten.
quote:emmetje2 schreef op 01 februari 2015 @ 12:53:

[...]

Het hele verhaal barst van de spelfouten.Wat maakt dat nou uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven