Geld & Recht alle pijlers

Onterfde familie wil landgoed terug van Leger des Heils

31-01-2015 14:37 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het artikel spreekt voor zich.



Wat een onverkwikkelijke zaak.

Ik weet zelf niet wat ik er van moet denken.



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... van-Leger-des-Heils.dhtml
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Oei. Raar verhaal, van beide partijen uit. Ik weet het niet hoor, als die man zo onbekwaam was, hadden ze dat dan al niet veel eerder bij zijn notaris moeten melden in plaats van achteraf? Of is dat niet zo makkelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de familie ook en wat een verschrikkelijke houding van het leger des Heils. Zich verschuilen achter regels in plaats van zelf bedenken wat redelijk is.
quote:theamuts schreef op 31 januari 2015 @ 15:20:

Ik snap het van dat huis niet zo goed. Officieel is dat toch voor de helft van zijn vrouw?Huwelijkse voorwaarden.
quote:Fiorah schreef op 31 januari 2015 @ 17:44:

Oei. Raar verhaal, van beide partijen uit. Ik weet het niet hoor, als die man zo onbekwaam was, hadden ze dat dan al niet veel eerder bij zijn notaris moeten melden in plaats van achteraf? Of is dat niet zo makkelijk?

Dat doe je ook niet zo maar. Mijn opa was ook dementeert en voor we er achter hoe erg had hij ook al aardig wat geld weg gegeven. Niet dat hij veel had, maar als er iemand hem hielp dan gaf hij gerust 50 euro als dank. Dan heb ik het bijv over de boodschappen uit de auto halen. Je heb daar vaak geen zicht op. Je merkt het vaak per ongeluk of omdat iemand iets daarover zegt. Je ziet zelf vaak niet of je wil het niet zien hoe erg het is.



Daarnaast moet je heel veel moeite doen om iemand wils onbekwaam te maken. Waarbij het zo maar kan zijn dat ze in eens een opleving hebben waardoor het niet door gaat.
Als die man zo dementerend was, hoe kwam hij dan bij de notaris pm zijn testament te laten wijzigen? Iemand moet hem dan toch gebracht hebben?
Alle reacties Link kopieren
bij de ziekte van pick blijft het geheugen langer in tact dan bij andere vormen van dementie. dit omdat voornamelijk de hersencellen aan de voor- en zijkant van de hersenen zijn aangedaan. Daar waar je je gedrag controleert. Dit is ook het gebied dat bij ADHD minder functioneert en dat bij pubers zorgt voor impulsief en egocentrisch gedrag.

Op de voorgrond staan gedrags- en persoonlijkheidsveranderingen. Hij kan dus heel goed een afspraak bij de notaris hebben gemaakt en er ook heen zijn gegaan (of een taxi genomen).

Het feit dat hij op de dagbesteding zat bij andere dementerende zegt al genoeg. Daar kom je zonder dementiediagnose namelijk niet voor in aanmerking. Die psychiater zat goed fout.
Alle reacties Link kopieren
Op basis van dit verhaal vind ik dat het LegerdH op z´n minst het huis en onderhoudsgeld terug behoren te geven aan de weduwe. Je gaat toch niet een hele familie onnodig hun woning ontnemen zodra de vrouw is komen te overlijden? En 1000 euro leefgeld, toe maar, da´s luxe voor de weduwe. Onbegrijpelijk dat het leger des Heils zo´n schenking in deze vorm met stalen gezicht wil accepteren.



En het lijkt me nogal wiedes dat een huwelijk niet meer zo lekker loopt als er sprake is van een hersenziekte. Dat maakt het alleen maar lastiger in je laatste jaren samen en dan krijg je dit als kado. Fijn zeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vooral schandalig vind, is dat dit verhaal op de voorpagina van een krant belandt en dat alle lezers menen hierover te kunnen oordelen. Ik vind het ook erg ongepast dat de naam van de psychiater genoemd wordt. Wij weten niet wat de waarheid is, maar op basis van dit stuk wordt hij/zij nu wel publiekelijk te kakken gezet.



Een langstlevende beding is heel gewoon, mijn stiefmoeder mag ook in het huis van mijn vader blijven totdat zij sterft. En haar kinderen, de stiefkinderen van mijn vader dus, krijgen helemaal niets, dus ook geen bijna 20.000 pp zoals in dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 31 januari 2015 @ 15:03:

Hun ongeloof verandert al snel in woede. Die richtte zich niet op Arend, maar op het Leger des Heils dat hem, vermoedt de familie, een jaar voor zijn dood zover wist te krijgen dat hij zijn testament rigoureus wijzigde. """"



Dit vind ik ook zo typisch, ik geloof dat niet eerlijk gezegd.

Alsof die lui jou uit hun zelf zullen benaderen........



Dan vergis je je heel lelijk. Goede doelen trekken jaarlijks heel veel geld uit voor fondswerving. Vaak wordt dit gedaan door goedkope callcenters e.d. Het verbaast mij echter niks als er grote goede doelen zijn in Nederland die geschoolde accountmanagers in dienst hebben om het grote geld binnen te harken. Goede doelen zijn niet meer zoals vroeger dat men wat in collectebus kon stoppen als men daar behoefte aan had, het gaat heel gehaaid tegenwoordig. Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat het grootste deel van inkomsten van goede doelen bestaat uit erfenissen.



quote:liara schreef op 31 januari 2015 @ 15:46:

Ik had dit verhaal al eens eerder gelezen. Toen was er sprake van dat de arts die meneer wilsbekwaam verklaarde, aan het Leger des Heils gelieerd was. Lekker onafhankelijk en objectief dus



Ik ben heel erg benieuwd waar dat te vinden is.



Persoonlijk vind ik dit een hele kwalijke zaak. 26 miljoen euro is heel veel geld. De familie heeft zich op zijn zachtst gezegd heel erg schappelijk opgesteld door het luttele bedrag van 1 miljoen en het huis te eisen. Het wijzigen van zijn erfenis vind ik passen in zijn ziektebeeld, de man was geobsedeerd door cijfers en getallen. Wat ik mij afvraag is of zo'n psychiater het medisch dossier van de patiënt kon inzien en lezen dat hij de ziekte van Pick had. Als dat zo is dan heeft die psychiater een grove fout gemaakt. De notaris valt wat mij betreft niet veel te verwijten. Die kan weinig doen als een psychiater verklaart dat die man wilsbekwaam is.
No love without lost
[quote]vrouw2punt0 schreef op 01 februari 2015 @ 05:36:

[...]





Dan vergis je je heel lelijk. Goede doelen trekken jaarlijks heel veel geld uit voor fondswerving. Vaak wordt dit gedaan door goedkope callcenters e.d. Het verbaast mij echter niks als er grote goede doelen zijn in Nederland die geschoolde accountmanagers in dienst hebben om het grote geld binnen te harken. Goede doelen zijn niet meer zoals vroeger dat men wat in collectebus kon stoppen als men daar behoefte aan had, het gaat heel gehaaid tegenwoordig. Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat het grootste deel van inkomsten van goede doelen bestaat uit erfenissen.





[...]





Dat klopt, helaas. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat voor veel goede doelen het binnenhalen van erfenissen inmiddels een gewoon onderdeel van het marketingprogrammma is.

Er is een uitgedachte communicatiestrategie gericht op deze doelgroep en ze worden doelbewust benaderd. Meestal door callcenters die op commissiebasis werken.



En nee, ik heb geen erfenis te verwachten die door dit soort praktijken in de problemen zou kunnen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven