Lijf & Lijn alle pijlers

Eten en afvallen. Wat is nou echt goed?

05-01-2015 20:31 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
De een is lyrisch over Paleo, de ander over de Voedselzandloper.



Ik wil 5kg afvallen en wil dat gezond doen. En als ik die 5kg kwijt ben wil ik ook gezond blijven eten met misschien wat meer calorieen. Ik volg weightwatchers maar geeft daar m'n eigen draai aan. Zo zorg ik dat ik elke 2/3 uur wat eet, neem ik 2 (magere) zuivelproducten per dag, vermijd ik suiker en zoetstoffen zoveel mogelijk, eet ik 3 ons groente en 3 stuks fruit per dag en kies ik voor volkoren producten. En zoveel mogelijk pure producten en geen pakjes. Prima lijkt me.



Maar nu belandde ik laatst in een discussie met een vriend over de Voedselzandloper. Volgens dat boek doen koolhydraten helemaal niets voor je (zegt hij) en hij voelt zich veel beter sinds hij die heeft geschrapt. Weer een ander vriendinnetje vertelde me dat zuivelproducten zoals koemelk en yoghurt helemaal niet goed voor je zijn.



Online vind je beide kanten. Toen ik zwanger was kreeg ik een lijstje van m'n huisarts over voeding tijdens zwangerschap en daar stond specifiek 500gr zuivel per dag en 4-6 volkoren boterhammen op. Wat denken jullie? Wat is waar?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof gewoon absoluut niet meer in melkproducten.

Melkmaffia.

Ik eet soms nog wel eens een plak kaas of eet af en toe nog een bakje yoghurt.

Maar probeer het toch te vermijden. Mijn huid reageert er niet goed op.

Daarnaast ken ik mensen die vele liters melk per dag drinken en zij zijn allemaal een behoorlijk aantal kilo's te zwaar. Daar komt ook bij dat ik vóór september wel melk dronk en dit geen afslankend effect had.
Sterker door Strijd!
Alle reacties Link kopieren
Er begint eindelijk wat te gebeuren.

Ik ben 2 kilo kwijt. Zelf denk ik dat het ligt aan minder tussendoortjes. Ze zeggen altijd dat je om de zoveel uur wat moet eten, om de stofwisseling op gang te houden. Dus dat doe ik al heel lang... Ik nam dan een gezond tussendoortje zoals een notenreep, gewone noten of een rijstwafel of cracker.

Nu neem ik niets meer tussendoor.

Ik eet in de ochtend de smoothie en neem er meestal een rijstwafel en boekweitcracker bij. Met beleg..

In de middag zuurdesem brood, kleine sneden met wat boter, geitenkaas of beleg.

In de avond beperk ik koolhydraten. Wel een flink bord groenten, klein stukje vlees. Of soep. Soep eet ik ook veel tegenwoordig en dan met name linzensoep en kippensoep.

Ook sla met makreel blijft er goed in gaan.

Ik ben er nu van overtuigd dat ik teveel tussendoortjes nuttigde en denk dat je motor ook zonder tussendoortje wel blijft verbranden....



Misschien helpt dit anderen.
Sterker door Strijd!
Alle reacties Link kopieren
quote:mssroxx schreef op 12 februari 2015 @ 00:39:



Ik ben er nu van overtuigd dat ik teveel tussendoortjes nuttigde en denk dat je motor ook zonder tussendoortje wel blijft verbranden....





wat goed!

Tja, tussendoortjes hebben ook calorien. Hoeveel kilo wil je nog kwijt??
Hé wat goed mssroxx, fijn dat je eindelijk weer wat resultaat ziet! Dat motiveert weer. Maar dan verbruikt je lichaam heel weinig denk ik als ik zo zie wat je eet. Het lijkt niet zo veel?



Ik vind dat je in je berichten over de 'melkmaffia' hele rare conclusies trekt. Je zegt dat het de 'melkmaffia' is, maar dat jouw huid er niet goed op reageert, dat ligt dan toch aan JOUW reactie op melk? En dat jij meerdere mensen kent die veel melk drinken en dik zijn betekent niet dat die mensen door de melk dik zijn? Ik kan dan ook roepen dat ik meerdere mensen ken die veel melk drinken en dat die allemaal slank zijn. En dan? Ik geloof niet in een 'melkmaffia' sommige mensen kunnen gewoon beter tegen zuivel dan anderen.
quote:mssroxx schreef op 01 februari 2015 @ 01:08:

Daarnaast ken ik mensen die vele liters melk per dag drinken en zij zijn allemaal een behoorlijk aantal kilo's te zwaar.

Tja, vele liters melk. In één liter zitten al zo'n 500 calorien, Dus als je dan 4 liter drinkt heb je al aan je energiebehoefte voldaan. Nogal logisch dus dat je dan aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik dronk geen liters melk, even voor de duidelijkheid.

En met melkmaffia bedoel ik dat men in de jaren dat de economie erg slecht ging, melk enorm heeft gepromoot omdat dat economisch gezien zeer interessant was.

Niet omdat het zo gezond is....

Melk is sowieso heel vet en bevat melksuiker, met als doel om een jong dier groot te brengen.

Het is wetenschappelijk bewezen dat een volwassen lichaam de stoffen die in koeienmelk zitten, helemaal niet zo goed kunnen verwerken. Kinderen kunnen dat wel....

Ik zal nog eens zoeken naar dat artikel.



Veel bijzonders aan tussendoortjes at ik niet trouwens hoor, maar blijkbaar toch teveel om af te vallen.

IK heb vanmorgen weer gestaan, uit nieuwsgierigheid. Ja hoor, weer wat eraf.

Ik begon een tijdje terug op 81,5 en sta nu eindelijk onder de 80 op 78,7.

Ik wil naar 72 kilo. Minder niet, wil schommelen tussen 72 en 75.

Als ik meer afval, word ik te mager en gaat alles uit steken omdat ik breed gebouwd ben.
Sterker door Strijd!
Kijk, zo zie je toch maar dat alle opmerkingen over misschien toch iets minder calorieën eten toch hout sneden. Nu nog iets minder chagrijntjes eten en je wordt een vrolijke 72-er!
Noten zijn erg calorierijk. Goed dat je bent afgevallen! Ik geloof niet zo in de motor brandend houden. Het gaat uiteindelijk echt om de calorien.
Alle reacties Link kopieren
quote:mssroxx schreef op 13 februari 2015 @ 00:08:

Ik dronk geen liters melk, even voor de duidelijkheid.

En met melkmaffia bedoel ik dat men in de jaren dat de economie erg slecht ging, melk enorm heeft gepromoot omdat dat economisch gezien zeer interessant was.

Niet omdat het zo gezond is....





Ik vind zelf melk vies (lichaam reageert er ook niet echt lekker op), maar ik denk wel, dat melk in tijden van schaarste een prima energiebron is.

Veel vet, veel eiwitten. Alleen zijn dat nu (in het westen) nou net energiebronnen waar we wel genoeg van binnen krijgen.
Ik vond nog een heel goeie link, waarin wordt uitgelegd waarom sommige mensen minder aankomen/afvallen dan anderen als ze evenveel eten, wat de invloed van je stofwisseling is, en er wordt doorgelinkt naar een artikel over dik blijven terwijl je weinig eet:



http://www.guydroog.com/2 ... zame-stofwisseling-mythe/
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dan dus helaas een geval die heel erg weinig moet eten om af te kunnen vallen.

Ik zal ook niet meer naar anderen moeten kijken, dat frustreert alleen maar.



Op het moment eet ik in de ochtend een rijstwafel en een boekweitcracker met een smoothie, dan in de middag soep of salade of kip of vis en in de avond heel veel groenten, een klein stukje vlees en soms aardappels, rijst of pasta.

Geen tussendoortjes overdag meer, maar in de avond toch nog steeds dat blokje chocola.

Zelf denk ik ook dat ik toch ook meer ben gaan trainen en dat dit toch ook effect heeft.

Blijf wel van mening dat de formule "minder eten dan je verbruikt" te simpel is.

Dat deed ik. Maar in extreme mate moest ik dus mijn voeding aanpassen naar een minimum.



Ach, straks als de kilo's eraf zijn en ik op de 72 kilo zit, dan weet ik wel hoe ik op gewicht moet blijven...

Dat was namelijk echt niet zo moeilijk, is mij 2 en half jaar gelukt hihi....
Sterker door Strijd!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2017 17:05
Reden: onderzoek
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven