Minnaar deel 27

30-10-2014 16:38 3001 berichten
Al 26 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankerd in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Het is fijn als je een avatar oploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Zo, ik kom ook weer even om het hoekje kijken

Het drama-gehalte (tranen, frustratie, moedeloosheid) valt mee momenteel! De minnaarsrelaties worden behoorlijk goed gemanaged lijkt het. De tijd zal het leren hè...



Ik kwam het volgende tegen op het WWW en ben eigenlijk best nieuwsgierig naar de mening van het ervaringsdeskundigenpanel.



(stelling I, minnaars & verliefdheid:) Vrouwen zoeken bij overspel meer een nieuw maatje (blegghh, let niet op dat woord), mannen seksuele variatie en spanning. Als je die ander uit de weg gaat, zal de verliefdheid niet doorzetten.



(stelling II, tevredenheid over de nummer 1-relatie:) Eigen buitenrelationele ervaringen leiden voor mannen tot een toename, voor vrouwen tot een afname in relatie- of huwelijkssatisfactie. (Interaxis)
Hé, Courtisane! Leuk je weer te zien Fijn dat het goed met je gaat. Tja die tijd... soms een killer, soms een pleister.



Als ik die stellingen even op mezelf betrek:



Stelling 1: flauwekul. Ik zocht geen maatje, ik zocht bevredigende seks, spanning. Iemand die me op de keukentafel zou smijten en me bruut nam, terwijl ik thuis vanilleseks kreeg.



Stelling 2: die afname was er al voordat ik het buitenshuis ging zoeken. Of het daardoor versterkt werd... dat weet ik niet. Het einde zat er sowieso al aan te komen.



Ik vind ze erg generaliserend, die stellingen, maar dat zijn stellingen natuurlijk altijd :p
Mokje! Met jou ook alles goed hè?!



Was je reactie anders geweest denk je, als je een (langdurige) schaduwrelatie had gehad met flink wat verliefde gevoelens?



En Roos!
Alle reacties Link kopieren
Hee koertje! Zat het lekker onder je steen? How's life??



Ik denk dat de stellingen waar zijn.

Beslist niet voor iedereen waar maar in zijn algemeenheid zeker waar. Vrouwen zoeken aandacht, vertaald in een maatje, seks is het middel, aandacht is het doel.

Wat overigens natuurlijk niet betekend dat ze niet van seks houden.



Stelling 2 ook waar denk ik. We lezen hier regelmatig "mijn minnaar legt mijn huwelijkse pijnpunten bloot, is mijn relatie wel zo goed"? Mannen pakken het beste van 2 werelden en zien dat het goed is
...
Ik denk dat dus ook Roos.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 31 januari 2015 @ 20:27:

Mannen pakken het beste van 2 werelden en zien dat het goed is



Wat zal ik daar nou eens op zeggen...



laat ik maar gewoon even naar Courtisane zwaaien.
Trahit sua quemque voluptas
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik had jouw mannelijke visie toch ook graag even gelezen op deze stellages, Vince!
...
Courtisane, dan waren mijn antwoorden absoluut anders geweest. Ik heb me nooit helemaal verloren in een minnaar, één keertje maar een dreigend begin. Ik zei ook al, dit is het antwoord vanuit mijn situatie.



Jaaaa het gaat hier heerlijk zowel op verticaal als op horizontaal vlak! Fijn dat je je bevallige neusje hier weer even laat zien. Roos en ik hadden het laatst nog over je, hoe het met je zou zijn. Goed om te lezen dat je het nu in balans hebt! (ja toch?)
Alle reacties Link kopieren
(stelling I, minnaars & verliefdheid:) Vrouwen zoeken bij overspel meer een nieuw maatje (blegghh, let niet op dat woord), mannen seksuele variatie en spanning. Als je die ander uit de weg gaat, zal de verliefdheid niet doorzetten.



Ik kan niet beoordelen wat vrouwen zoeken. Kan een maatje zijn, iemand die interesse in haar toont. haar aandacht schenkt.

Kan me ook voorstellen dat ze zich gewoon weer vrouw wil voelen. bemind, begeerd.

ik vind de stelling wat kort door de bocht door de seks bij de man neer te leggen en begrip, aandacht en waardering bij de vrouw.

En het verband met al dan niet doorzetten van verliefdheid zie ik even niet.



(stelling II, tevredenheid over de nummer 1-relatie:) Eigen buitenrelationele ervaringen leiden voor mannen tot een toename, voor vrouwen tot een afname in relatie- of huwelijkssatisfactie. (Interaxis)



Dus vreemdgaande mannen halen meer bevrediging uit hun huwelijk, terwijl vreemdgaande vrouwen juist minder uit hun huwelijk halen? Wederom nog al kort door de bocht. slaat voor mij de plank volledig mis omdat op te hangen aan het geslacht van de vreemdganger (m/v) . of het moet blijken dat ik een vrouw ben.
Trahit sua quemque voluptas
Ik heb nog zeer onlangs vastgesteld dat jij beslist een jongetje bent, Vince



Het zijn generaliseringen, absoluut. Maar als je de meeste verhalen hier leest, kloppen ze wel aardig. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (zoals ondergetekende), maar de grote meerderheid van de vrouwen die verliefd zijn op hun nr 2 passen wel in dit plaatje.
Alle reacties Link kopieren
die overtuiging had ik zelf ook al Mok.



ik heb hier niet alles gelezen en zo als vastgesteld door Mokje ben ik geen vrouw. misschien dat ik me daarom niet kan vinden in de stellingen.

Mijn ervaring wijkt in ieder geval af.
Trahit sua quemque voluptas
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 3x mijn meningen op beide stellingen getypt en weer weg gehaald... ik kom er niet aan uit.



Voor mij is het helemaal geen maatje wat ik zocht, die heb ik wel bij het sex pakketje cadeau gekregen maar eigenlijk ging het puur om de sex en de afwisseling...



Maar goed, er is bij ons ook sprake van iets wat we thuis no way kunnen krijgen en bij elkaar wel.. Dus misschien dat het daar Door komt, het is ons niet overkomen we zijn er zeer bewust mee begonnen.



Stelling twee is wat mij betreft ook onjuist, onze escapades zorgen er juist voor dat er thuis geen ongemakkelijke zeur en bedel gesprekken ontstaan over sex en dat het allemaal heel vloeiend loopt...



Ik denk er nog even verder over na!
...
Alle reacties Link kopieren
Court , ik pas in geen van twee de stellingen . Ik zoek geen maatje, maatje. Maar wel aandacht en bemind worden . Ik zie niet nu de tekort komingen in mijn huwelijk . Die heb ik al jaren in kaart.

Maar hier dan ook geen verlieftheden en totaal niet van plan om mijn nr 1 relatie op te zeggen. Ookal is die niet geweldig.
"Zwaait naar Vince". Jij beleeft ook behoorlijk leuke Viva-uurtjes hè



Dank voor jullie meningen totnutoe..! Ik schrijf later ook wat meer. Nu even gezellig gezellig met mijn nr. 1.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik beleef mooi avonturen.
Trahit sua quemque voluptas
Alle reacties Link kopieren
...
niets is wat het lijkt
Alle reacties Link kopieren
haaaaii * zwaait even vanonder haar steen *



Lees zo nu en dan nog mee,leuk om te lezen dat jullie het zo lekker hebben Mok en Rooss.

Zie ook veel nieuwe namen voorbijkomen waarvan het verhaal me niet helemaal duidelijk is .



Hoi Lot ! Ik herinner me je deceptie nog toen je zo aan de kant werd gezet na die date met die jongere man, en nu komt hij terug ????

Hoppa wegwezen zeg



Hier alles goed,mijn minnaarrelatie met nr 2 gaat gestaag verder en nadert de 2 jaar inmiddels ....

Onvoorstelbaar dat we al zolang zo heerlijk met elkaar klikken.. contact is toch dagelijks en daten ongeveer elke 3 weken.

Eigenlijk een schaduwrelatie ernaast.
Alle reacties Link kopieren
Hee Silver!

Ja, zo kan het ook. Een jarenlange intense verbondenheid zonder dat negatieve gevoelens de kop op steken. Tof dat het zo gaat! Heeft jouw (of zijn) nummer 1 nooit lont geroken?
...
Zwaait naar Silver, hoooiii!



De stellingen: ik roep hier vaak dat vrouwen neuken voor de aandacht en mannen aandacht geven voor de neuk. In een heel vrije vertaling hiervan zou je de stellingen terug kunnen lezen als waar.



Ik heb niet zoveel te melden. Binnenkort een lunch met 1,5. Volstrekt platonisch, maar wel heel fijn om eens een uurtje tete-a-tete te zijn. Ik heb behoefte aan zijn glimmende ogen. En er is een advocaat, een fotograaf, een schrijver, een it-man, een bootsman (die blijft ook steeds zichzelf in beeld houden) een swingstel, een bdsm-ert, een vrouw en een tshirtman die allemaal iets van me willen op horizontaal vlak. Iets te druk eigenlijk, dus maar weer eens wat korte metten maken...
Alle reacties Link kopieren
Oranje,

Ik moet er steeds aan denken,aan die uitspraak van jou.

Ik denk ook dat de uitwisseling dicht tegen de waarheid aan zit.

Hoewel ik ook denk logisch toch dat ik dat wil,zonder tijd en aandacht bloedt het dood.
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst na een date nog steeds niet geland...ik blijf zweven ..

Mijn hoofd zit zo vol van herinneringen en gedachten aan hem...het voelt bijna als...gevoel... vlinders oh ...



Iemand tips buiten strijken en dwangmatig poetsen? Huis is nu wel schoon 😐
...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker blijven zweven. Heerlijk toch.
...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Silver!! haha jah, ik was zo teleurgesteld, vond hem zo leuk, heb ik 'm eindelijk uit m'n systeem, appt ie dat hij nog zo vaak aan die avond en aan ons denkt en me zo lekker vindt... euh... ??? En toch he, doet het (hij) me nog wat. Het is dat ik die andere jongen zo leuk en cute vind en daarom niks met iemand anders wil (raar, ik weet het).

En Oranje: ook ik heb heel vaak jouw gezegde in mn hoofd. Het is gewoon een heel waar gezegde! :-)

Bambighs, nog lekker ff blijven zweven, zet je vanzelf de landing in. X
Hey Silver, Zen as ever. Balanceert 1 en 2 ogenschijnlijk moeiteloos. Zit hem dat nou puur in jou, dat evenwichtige - of ben je gewoon nooit Echt Verliefd geworden op je nummer 2? Hoe dan ook, je bent een lichtend voorbeeld;)



Ik heb ook al meer dan een jaar een schaduwminnaar en de huwelijken met onze nummers 1 laten op belangrijke punten te wensen over. We seksen en praten simpelweg veel beter met elkaar. Hebben vrij recent (gevaarlijk) dicht gewandeld langs de mogelijkheid van "samen verder gaan". Maar er zijn teveel redenen om die stap niet te zetten, dat zien we allebei. Ik denk er nu wel over na of we ons (dagelijkse) contact niet zouden moeten minderen. Omdat het diep in die schaduwrelatie zitten (mijn eigen keuze ja, ben ik me van bewust) een deel van mij "wegtrekt" uit mijn huwelijk, gezin. Mijn minnaar kan dat toch beter handelen merk ik. Vandaar die stellingen.. [waarbij beiden voor hem nu minder opgaan dan voorheen weet ik. Maar toch]
Alle reacties Link kopieren
Ja Silver, al 2 jaar een (stabiele) minnaarrelatie. En zo relaxt. Ik ben ook benieuwd.

En Courtisane (ook al een lange -stabiele- schaduwrelatie!), waarom hebben jullie uiteindelijk niet voor elkaar gekozen als jullie wel serieus over die mogelijkheid spraken en jullie (beide) nr1. relaties op belangrijke punten te wensen over laten? Toch vanwege de kids, nog proberen, volhouden maar, jullie nrs1 niet willen kwetsen, toch nog mogelijkheden zien? Zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven