Ook nog wakker? Klets hier mee in Cafe WAKKER

01-01-2015 23:28 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook nog wakker of weer wakker en niet in slaap kunnen komen?

Wat het ook is, kom gezellig kletsen hier in Cafe WAKKER.







Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Marjo41 schreef op 01 februari 2015 @ 00:50:

[...]



De eerste vier waren dit jaar toch echt Nederlanders Dorothy.

Ben ik dus heel mosterd. Laatste keer dat ik meedeed zat ik in het vijfde middelbaar. Dat was dus (even tellen) 2007. (Wow wat is dat al lang geleden ).

Moet precies nog eens meedoen .



*ik lach er ook maar mee hoor. Kan er vooral niet tegen als Nederlanders zeggen dat Vlaams geen volwaardig Nederlands is. Wat is Rotterdams dan?*
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt op mijn eten letten. Dus geen chips en toast met brie en geitenkaas. Ik ga mezelf trakteren op maar liefst 10, jawel TIEN olijven. Ik verheug me er zo waar op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marjo41 schreef op 01 februari 2015 @ 00:55:

Nou een stukje oude kaas is ook lekker erbij. Sorry Jo!

Kaas is altijd goed!

Dochter had laatst voor man een stukje echte Friese Nagelkaas meegenomen. Dat was ook echt lekker zeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook nooit begrijp: als Belg versta ik Amsterdammers beter dan Rotterdammers. Wat me onlogisch lijkt, Rotterdam ligt dichter tegen Vlaanderen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit nagelkaas gegeten. Olijven vind ik erg lekker. Bepaald geen straf om die te eten.
Nou Door, er zit toch wel een verschil tussen. Hedde ge uw klak en uw botten bij u, of heb je je laarzen en je pet bij je.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marjo41 schreef op 01 februari 2015 @ 01:08:

Ik heb nog nooit nagelkaas gegeten. Olijven vind ik erg lekker. Bepaald geen straf om die te eten.Kaas met olijf is ook zo'n lekkere combi. Ik heb nu voor de verandering eens zwarte olijven. Lekker heur.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 01 februari 2015 @ 01:10:

Nou Door, er zit toch wel een verschil tussen. Hedde ge uw klak en uw botten bij u, of heb je je laarzen en je pet bij je.

Botten heeft ook nog een dialectvorm, al kan ik er niet meteen opkomen.

(Grootouders spreken echt dialect, ouders hebben ons steeds "algemeen Nederlands" (verkavelingsvlaams dus) opgevoed)
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 01 februari 2015 @ 01:16:

[...]





Kaas met olijf is ook zo'n lekkere combi. Ik heb nu voor de verandering eens zwarte olijven. Lekker heur.

Olijven met feta kaas.

Ga morgen penne met gegrilde paprika's, balsamica, rucola, feta en zwarte olijven maken. Kijk er nu al naar uit
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Plat Antwerps kan ik echt niet verstaan. Zeker niet bij de ouderen. Dat is een taaltje op zich, zeg maar het Fries onder de Vlamingen
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 01 februari 2015 @ 01:18:

[...]

Olijven met feta kaas.

Ga morgen penne met gegrilde paprika's, balsamica, rucola, feta en zwarte olijven maken. Kijk er nu al naar uit Lekkerrrr. Ik ben zot (om het op zijn Vlaams te zeggen) van feta, olijven, rucola en paprika. Pijnboompitten of gehakte walnoot erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg honger! Het gaat hier altijd over eten. Gelukkig geen foto's van Myleen erbij haha
Alle reacties Link kopieren
Allez, dat klinkt zalig!
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is Myv al in slaap gevallen, anders waren we gebombardeerd met lekkere hapjesfoto's.
Ik heb net nog een heerlijke quiche Lorraine op. Verrukkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 01 februari 2015 @ 01:19:

Plat Antwerps kan ik echt niet verstaan. Zeker niet bij de ouderen. Dat is een taaltje op zich, zeg maar het Fries onder de Vlamingen

Plat Antwerps versta ik ook niet hoor . Ben viertalig opgevoed en kan dus niet veel Vlaams dialect. Ja, ik zeg "gij" ipv "jij" en ik laat mijn "n" overal vallen, maar daar eindigt het.

Mijn vriend zijn ouders spreken wel dialect. En dus hun dialect (ouders wonen ver uit elkaar). Heb soms nog moeite me schoonvader te verstaan. (maar dat had ik eerlijk gezegd met ex-schoonvader ook, en die was opgegroeid en woonde in mijn geboortedorp, ben gewoon slecht in dialect).
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 01 februari 2015 @ 01:24:

[...]





Lekkerrrr. Ik ben zot (om het op zijn Vlaams te zeggen) van feta, olijven, rucola en paprika. Pijnboompitten of gehakte walnoot erbij.Was van plan om er geroosterde pijnboompitten bij te serveren (zelf niet zo gek op walnoten, al heb ik 3 bomen in mijn tuin).
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:Galileo schreef op 01 februari 2015 @ 01:36:

Allez, dat klinkt zalig!Allez?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
4 Op een rij?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
'Poepen' is toch wel het bekendste woord dat in het Vlaams iets heel anders betekent, dan in het Nederlands.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 01 februari 2015 @ 01:37:

Ik heb net nog een heerlijke quiche Lorraine op. Verrukkelijk.Oooh ook zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 01 februari 2015 @ 01:36:

Volgens mij is Myv al in slaap gevallen, anders waren we gebombardeerd met lekkere hapjesfoto's.



Ik ben zo moe en heb zo`n trek



Beneden ligt dit op mij te wachten;





Maar heb de energie niet om het te gaan halen, zo moe ben ik. Zit een stomme serie te kijken. Ik maak het niet te laat
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Prada, een lekker muziekje erbij!



Quiche Lorraine - B52's
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 februari 2015 @ 01:43:

[...]





Ik ben zo moe en heb zo`n trek



Beneden ligt dit op mij te wachten;

[afbeelding]



Maar heb de energie niet om het te gaan halen, zo moe ben ik. Zit een stomme serie te kijken. Ik maak het niet te laat Hehe...eindelijk! Heb hartstikke trek.
Alle reacties Link kopieren
Daar is ze met de foto's .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven