BDSM, voor de liefhebbers - deel II

30-10-2010 00:08 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.



Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden liever wegblijven uit dit specifiekere topic is het topic Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies misschien een fijnere plek. Mensen met ervaring zullen ook daar proberen je vragen te beantwoorden.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Wandering Spirits



Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.



Ter leeringh:



BDSM info Albany Power Exchange

Angelfire



Ter vermaeck:



www.bdsm-jongeren.net



www.bdsm-35.nl



www.collarme.com



En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.



Met dank aan Sprankelend voor de OP.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik erin sta als sub is ook wel veranderd in de loop der jaren. Mijn D en ik zijn bijna 8 jaar samen en dingen evolueren. De regels waren veel strikter in het begin, we hadden niet te maken met alledaagse dingen want we woonden niet samen, en ik was nog redelijk nieuw in het hele BDSM gebeuren en nog zo groen als gras waardoor ik denk ik veel meegaander was dan dat ik nu ben. Toen stond hij altijd boven me, nu staan we veel vaker een soort van naast elkaar.



De fundamenten hebben zich wel verdiept. Hij is nog altijd de baas en zijn wil is wet. Maar het zit zo verweven in wie we zijn dat ik het soms niet eens merk dat het er is. Na een paar jaar zorgen dat de koffie klaar staat wordt dat normaal, en dan is er geen reet meer aan want dan is het speciale wat je doet als sub er eigenlijk vanaf. Er zijn andere kleine dingen die wel blijven. Altijd zijn bord als eerste op tafel zetten als ik gekookt heb, zorgen dat zijn kleren overzichtelijk in de kast liggen, zorgen dat ik kleding draag die hij mooi vindt, de paar regels die ik nog heb respecteren en de dingen waar ik toestemming voor nodig heb; ALTIJD vragen.



Een andere dominant die denkt dat ik voor hem ga subben vind ik altijd wel grappig. Ik heb er ooit wel eens eentje gehad die aan mijn haar trok op een feestje. Ik denk dat de vernietigende blik die ik hem toen gaf meer dan genoeg zei want hij liet geschrokken los. Oprotten sukkel, haha!



Level 2 feestjes, waar de subs naar alle aanwezige dominanten moeten luisteren, zijn echt helemaal niets voor mij. Niet als sub maar ook niet als D. Nooit geprobeerd ook om die reden. Ze zijn ook niets voor mijn D trouwens, hij zou het echt niet trekken als ik met iemand anders zou spelen en al helemaal niet als ik voor iemand anders zou subben.
Ik zorg soms dat koffie klaar staat als ik weet dat mijn D thuiskomt en soms zegt hij zet koffie

Level 2 feestjes? Ik weet helemaal niet wat dat is maar klinkt voor mij als muziek in de oren
Alle reacties Link kopieren
@FruitAppel en vraag je ook actief of je dingen voor hem kunt doen?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Glyce, je schrijft dat jouw D het niet ziet zitten als je met anderen speelt. Toch heb jij ook een 2. Speel je daar niet mee of gaat het om het "in his face" gebeuren?
...
Alle reacties Link kopieren
Die is niet dominant, of nou ja, niet in die zin. Ik ga niet met blauwe plekken thuis komen na een date met nr 2 omdat hij me geslagen heeft.

Tegenover nr 2 ben ik niet onderdanig. Zeggen dat het nilla is zou onzin zijn want daarvoor gaat het wel te ver denk ik. Het is denk ik kinky fuckery.
@MissW41; Controlfreak herken ik niet. Dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Op het leven heb je weinig grip en dat is wat het mooi maakt. Ik houd van onvoorspelbaarheid. Chaos. Dat zie ik ook graag terug in zo'n spelletje, die chaotische dynamiek. Ik vind het leuk om totaal niet te weten waar ik aan toe ben.



De hang naar onafhankelijkheid herken ik wel. Die drang heb ik heel erg. Denk dat daar mijn verzet vandaan komt. Heb wel heel graag controle over mezelf. Autonomie is voor mij heel belangrijk. In die zin staan zulke spelletjes haaks op alles waar ik voor sta. En dát is wat me er zo in aantrekt. Alles loslaten en me laten gebruiken voor het genot van de ander. Grenzen opzoeken en 't liefst eroverheen gaan. Nooit geweten dat er zo veel rekbaarheid in mijn grenzen zit. Denk ik het ene moment nog 'Dát nooit!' en het volgende moment gebeurt het gewoon. Bizar.



@Glyce; Goh... jarenlange ervaring dus. Je klinkt wel als iemand die weet waar ze mee bezig is. Dat kan ik van mezelf niet zeggen. Ik had eerlijk gezegd geen idee waar ik aan begon. Maar het ligt me wel. Het voldoet aan een verlangen dat altijd ergens in me heeft gezeten. Om te zeggen dat het is waar ik altijd naar heb gezocht gaat misschien te ver. Ik heb er altijd naar verlangd maar ik heb er nooit naar gezocht. Het gebeurde gewoon. Rare samenloop van omstandigheden. Speel dit spelletje ook niet net als jij met iemand die ik door en door ken maar juist met iemand die ik níet ken. Vrij gevaarlijk, aangezien je op voorhand niet weet of iemand het vertrouwen dat je geeft ook waard is. Dat maakt het extra moeilijk omdat ik weinig scheutig met het schenken van vertrouwen ben. Dat haalt me behoorlijk uit mijn comfortzone. En da's mooi! Want daar wil ik ook helemaal niet zijn...
quote:lollypopje schreef op 31 januari 2015 @ 13:22:

@FruitAppel en vraag je ook actief of je dingen voor hem kunt doen?regelmatig wel ja zoals lunch maken bijv wat ik net heb gedaan, maar als hij zegt dat ik iets moet doen doe ik het ook
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik op ongeveer dezelfde manier als jij begonnen ben Yojanne. Ik wil hier niet in detail over treden want dat maakt me nogal herkenbaar en dat wil ik niet, maar het is bij mij ook op mijn pad gekomen terwijl ik er niet naar zocht.

Ondertussen weet ik heel goed wie ik ben en wat ik wil, maar in het begin verzoop ik echt in wat me overkwam. Zoveel gevoelens, twijfels, conflicten in mijn hoofd en hart. Pas op jezelf en neem kleine stapjes, verlies jezelf er niet helemaal in. Blijf trouw aan jezelf. Dat vond ik moeilijk in het begin. Ik werd zo meegesleept in de D/s (niet met mijn huidige D) dat ik best domme dingen heb gedaan. De wil om te pleasen en gehoorzamen ging zo ver dat ik mezelf vergat.
Ik heb ook jarenlang verlangd naar iets maar wist niet goed was. Het is pas bij mijn huidige vriend en D eruit gekomen dat ik subje ben en daar naar verlangde. Eerst wist ik nauwelijks van het bestaan af, 2 jaar geleden ontmoette ik mijn Mr. Hij is wel zeer ervaren
Eh... Domme dingen: check! En het gevoel te verzuipen in wat je overkomt herken ik ook helemaal. Da's het risico van in het diepe springen zonder te weten of je kunt zwemmen. Dat op zich is eigenlijk al dom. Maar het is nou eenmaal zo gelopen. Kleine stapjes? Mjah... Sneltreinvaart ook goed? T is echt een soort van rollercoaster qua ervaring. Compleet met duizelingen na het uitstappen. Heel eng. Maar dat betekent niet dat ik volgende keer niet weer instap.
Ik heb ook wel eens hele domme dingen gedaan. Gevaarlijk zelfs, het soort situaties waarin vrouwen niet meer terugkomen zeg maar

Gelukkig beschermt mijn D me nu en laat nooit iets toe wat gevaarlijk is :-)
Wat ik achteraf vooral dom vind van mezelf is ergens aan beginnen zonder te weten waar je mee bezig bent. Dat kan ook gevaarlijk zijn natuurlijk. Maar waarschijnlijk op een heel andere manier dan hoe jij het bedoelt. Ik ben geen achttien meer. Die tijd heb ik gehad. Zoek heel graag mijn grenzen op. Of nog liever, laat ze opzoeken. Maar wel op een verantwoorde manier.
Ik ben ook geen 18 meer 10 jaar ouder ongeveer maar omdat ik in die periode zo zoekende was en verlangde naar dingen waarvan ik niet eens precies wist wat heb ik gewoon domme dingen gedaan. Gelukkig kwam daar mijn redder in nood
Iemand die het allemaal een beetje voor je in goede banen leidt. Da's fijn als je dat nodig hebt. Zelf ben ik daar eerlijk gezegd echt zwaar allergisch voor. No need to be saved. Ik red me wel.
Ik heb er geen moeite mee. Ben juist heel blij want anders was het misschien helemaal uit de hand gelopen met dingen die ik deed. Door hem blijf ik getemd en dat heb ik echt nodig
Iets met een potje en een dekseltje...

Als dat is wat jij nodig hebt dan is het fijn dat het er ook is. Maar stel nou dat die zekerheid op één of andere manier wegvalt. Kun jij je dan wel ook gewoon redden? Zou je die bescherming nu nog steeds nodig hebben? Of waan je je gewoon graag zo afhankelijk van hem?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel inderdaad iets anders, maar het komt een beetje op hetzelfde neer ongeveer. De rollercoaster is verslavend en je wilt steeds harder en verder is mijn ervaring terwijl de werkelijkheid van alle dag op de achtergrond verdwijnt. Tenminste, zo ging het voor mij. Dat bedoel ik een beetje met "pas op jezelf".
Alle reacties Link kopieren
1x is wel genoeg.
Ik denk dat ik zeker wel Heel erg ben gegroeid en veel stabieler geworden ben sinds 2 jaar geleden zegmaar. Toen deed ik praktisch alles voor aandacht en seks ed wat nu denk ik niet meer zo zou zijn. Maar je gaat er natuurlijk niet vanuit dat er iets gebeurd waardoor je partner wegvalt. En soms is het wel lekker om beetje het afhankelijke meisje te spelen. Maar das gewoon echt spel
Ja Glyce dat is belangrijk ik heb mezelf een tijd echt verloren voordat ik deze D had.
Snap wel wat je bedoelt Glyce. Vind het trouwens ook lief dat je dat zegt. En je hebt ook zeker gelijk. Het doet de werkelijkheid van alle dag soms even op de achtergrond verdwijnen. Van de andere kant maakt het op dit moment gewoon deel uit van de werkelijkheid van alle dag en zijn er in die werkelijkheid voldoende alledaagse dingen om me met beide benen op de grond te houden. Of me in elk geval weer te doen landen op het moment dat het nodig is. Al kost dat soms best wat moeite. Want verslavend is het inderdaad wel.
quote:FruitAppel schreef op 31 januari 2015 @ 20:53:

Ik heb ook wel eens hele domme dingen gedaan. Gevaarlijk zelfs, het soort situaties waarin vrouwen niet meer terugkomen zeg maar

Gelukkig beschermt mijn D me nu en laat nooit iets toe wat gevaarlijk is :-)Dus hij is verantwoordelijk voor jouw veiligheid en gezondheid? Hoe zit dat met je eigen verantwoording?
Natuurlijk ben ik zelf ook verantwoordelijk. Maar hij verbied mij nu gewoon alles wat ik vroeger misschien wel had gedaan. Hij kent mij gewoon heel goed. En hij is de baas, dus ik heb niet zoveel te zeggen
quote:Istar_ schreef op 01 februari 2015 @ 00:51:

[...]



Dus hij is verantwoordelijk voor jouw veiligheid en gezondheid? Hoe zit dat met je eigen verantwoording?Je hoeft trouwens niet elke gelegenheid aan te pakken om mij te bashen hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je dit als bashen moet lezen, meer bezorgdheid. Je legt je ziel en je zaligheid in handen van iemand anders, ook de verantwoording voor je veiligheid en welzijn. Laten we wel zijn, Fruitappel, dat is gewoon niet al te slim. Als je zelf geen verantwoordelijkheid neemt ben je super kwetsbaar en enorm afhankelijk. Alsof je onmiddellijk in 7 sloten rolt als je Mr ooit kiest om bij je weg te gaan.



Het is het beeld wat je zelf afgeeft.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven