Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....



Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Alle reacties Link kopieren
ik ben heel benieuwd.. ik ken het niet, maar zou er graag meer over willen weten.

Kan je mij de boeken mailen? mijn mailadres is



biolloib@gmail.com
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik zal niet meedoen, heb BBG al gedaan en ben momenteel met andere dingen bezig, maar veel succes en plezier. Het is een fijn programma! Ik begon nadat ik een tijdje eruit was geweest wat betreft sporten en merkte al heel snel vooruitgang in conditie en kracht, dat is motiverend. Belangrijkste tips die ik kan geven (mocht je geïnteresseerd zijn )Concentreer je vooral op je vorm en niet op je snelheid. Wees niet ontmoedigd als je een oefening niet goed kan, als je een een dag hebt waarop het niet goed gaat of als je denkt dat je geen resultaat boekt, consistentie is veel belangrijker dan losse dagen. Gewoon door blijven gaan en het plannetje volgen, het resultaat komt wel.



Succes! :-)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt blije kip! Heb het gister voor het eerst gedaan en vond het loeizwaar, heb ook geen goede conditie op het moment. Maar inderdaad probeer me gewoon te focussen op de oefeningen en niet op de snelheid , dat komt later wel als mij conditie wat beter is. Heeft het bij jou wel een goed resultaat opgeleverd? Je ziet veel voor en na fotos maar kan me haast niet voorstellen dat je zo gespierd ervan wordt...



En biol google het even, als je dan nog interesse heb dan mail ik je vanavond de boeken wel even, forum nu mobiel.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan op mijn telefoon niet zoveel zien op de website, kun je mij misschien kort uitleggen wat het precies is? Trainen vanuit een boek, daar kan ik me weinig bij voorstellen. Of heb je ook filmpjes of zo?
Alle reacties Link kopieren
Jawel, het is een programma gericht in eerste instantie op 3 maanden. Je traint 5 a 6 dagen per week, 3 keer per week doe je haar parcours training dit zijn per week verschillende oefeningen zoals lunges, jumps, burpees etc de bedoeling is dat je deze oefeningen 4 x 7 minuten doet dus 28 min totaal. Daarnaast 2 x per week een low cardio training zoals powerwalken of fietsen zo 45 min. En 1 x per week stretchen a 30 min. Al deze oefeningen staan dus uitgebreid beschreven in haar boek. Daarnaast heeft ze ook een eetplan, denk aan veel eiwitten gerookte kip, volkoren rijst en qouina bv. Maar dat volg ik zelf (nog) niet.



Moet wel zeggen het programma is zwaar en denk dat je wel veel doorzettingsvermogen nodig heb, maar de resultaten zien er goed uit als ik die geloven mag
Alle reacties Link kopieren
Ik volg haar op Facebook. Wil best meedoen. Ik sport al veel in de week oa. bootcamp, insanity, hardlopen en krav maga. Maar dit is wel leuk voor de afwisseling. Toch weer net iets anders.
Alle reacties Link kopieren
meissie, ik had al gegoogled natuurlijk. Met het: ik ken het niet doelde ik meer op; interessant, ik doe het nog niet maar wil wel graag weer wat gaan doen.



Als je mij de boeken kan mailen heel graag.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Zou je mij een prive bericht willen sturen. Dan geeft ik daar mijn mailadres in door.
@meissie22 de eerste dag ging ik dood haha. En ik ben best een ervaren sporten, maar was er een flinke tijd uit geweest en ook nog ziek geweest, dus mijn hart ging wel tekeer en ik kon een week amper lopen (legs en cardio is de eerste geloof ik) maar dit werd al heel snel beter. Vooral met pushups merkte ik mijn kracht snel toenemen.



Omdat je het met tijd doet, lijkt de snelheid belangrijk, maar dat is het niet. Het belangrijkst is dat je de oefeningen correct uitvoert, daar boek je het meeste resultaat mee. Ik pauzeer ook zo nodig tussendoor zodat ik ze goed kan blijven uitvoeren. Ik kon bij de start bijvoorbeeld echt geen 24 commando's achter elkaar doen. Dus deed sowieso 2x12 en daarvan ook wel 2x6 of desnoods 3x4. Geeft niet, niet heel lang rusten tussendoor, maar wel even pauze om de oefening weer helemaal en correct uit te kunnen voeren.



Het heeft mij mij zeker resultaat gegeven en dat is te danken aan continuïteit. Halverwege ging het niet zo lekker, maar ik heb het gewoon weer opgepakt. Week 5 en 6 heb ik bijvoorbeeld opnieuw gedaan, ik had die weken gewoon slechte weken, voelde me niet goed, zat niet lekker in mijn vel, het ging gewoon allemaal niet. Toen heb ik die weken gewoon opnieuw gedaan. Resultaat merkte ik op gebied van kracht, conditie en zeker ook vetverlies. Het is wel zo dat je lichaam kan veranderen zoals je je vantevoren niet kon voorstellen, grappig is dat, maar dat je je gewoon over het geheel veel fitter en lekkerder in je vel gaat zitten én dat je dat zo enorm gaat waarderen. Eten is hierbij ook belangrijk, gezond eten, zeker voldoende blijven eten (anders heb je hier echt niet de energie voor) maar wel gezond. Ik heb die eetgids doorgelezen, maar dat komt eigenlijk gewoon neer op gezond eten.



Het programma is opbouwend in zwaarte. 5-6 dagen in de week trainen klinkt heel zwaar, maar dat valt, vooral in het begin, erg mee en het neemt nooit veel tijd in beslag. In bijvoorbeeld week 9 begin je met HIIT en dat is 10-15 minuten. Op een dag waarop je een routine uit het boekje doet ben je 30 minuten kwijt + opwamtijd. Dat is maar 3x per week gedurende de gehele 12 weken. De low impact dagen kosten iets meer tijd (max 45 minuten) maar zijn weer helemaal niet zwaar. In het tweede deel vond ik de hoeveelheid trainingen wel pittig worden, je moet er wel aan denken en dat inplannen in je dag. Ik heb het aangepast op mijn eigen programma. Het gaat immers niet per se om die 12 weken, maar om de continuïteit. Wel is het voor iedereen haalbaar, de oefeningen kun je ook gewoon thuis doen en dat doen veel meiden/vrouwen ook. Je kan bijvoorbeeld prima tricep dips doen met 2 stoelen. Je moet dan wel wat gewichten aanschaffen of iets zwaar in huis hebben.



Ik vond trouwens niet dat er in het 'eetprogramma' veel eiwitten naar voren kwamen. Kayla Itsines komt uit Australië en wat ze voorschrijft is gebaseerd op de Australian Guidlines for Healthy Eating. De nadruk ligt vooral op een gebalanceerd eetpatroon. Naar mijn idee kwam het erg overeen met 'gewoon' gezond eten en ligt hierbij de nadruk op continuïteit - geen quick fixes!
Alle reacties Link kopieren
Ooh ik wil ook wel heel graag mee doen!



Zou je het willen mailen naar marforce@outlook.com
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook echt weer wat gaan doen, dus ik doe mee. Heb het programma vorig jaar al gekocht dus wanneer starten we? 😁
Alle reacties Link kopieren
Hahaha thats the spirit😀 Ik wil morgen weer starten met les 1 aangezien ik gister echt dood was na de eerste x even herhalen totdat ik de oefeningen beter uit kan voeren n dan doorgaan. Lijkt mij leuk om ergens iets te openen waar we als clubje dan onze ervaringen, tips en motivatie kwijt kunnen. Dacht aan bv. Besloten facebook groep of als iemand andere ideeen heb? Weet ook niet hoeveel mensen dit wat lijken of alleen het boek willen .



Dus wie o wie 😀



Boek kan je zo en zo krijgen maar is wel leuk om te kijken wie actief mee willen doen met elkaar
Alle reacties Link kopieren
quote:meissie22 schreef op 02 februari 2015 @ 15:08:

Hahaha thats the spirit😀 Ik wil morgen weer starten met les 1 aangezien ik gister echt dood was na de eerste x even herhalen totdat ik de oefeningen beter uit kan voeren n dan doorgaan. Lijkt mij leuk om ergens iets te openen waar we als clubje dan onze ervaringen, tips en motivatie kwijt kunnen. Dacht aan bv. Besloten facebook groep of als iemand andere ideeen heb? Weet ook niet hoeveel mensen dit wat lijken of alleen het boek willen .



Dus wie o wie 😀



Boek kan je zo en zo krijgen maar is wel leuk om te kijken wie actief mee willen doen met elkaarik ga zeker mee doen.... moet echt weer even strakker worden voor de bikini!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel graag meedoen! Was net weer op zoek naar trainingen die ik naast mijn groepsleden in de sportschool kan doen. Ik zat een paar jaar geleden behoorlijk strak in mijn vel en dat wil ik voor de zomer echt weer bereikt hebben.

Het lukt me nu niet om het pb's versturen aan te zetten via mijn mobiel, maar ik zal je zsm een berichtje sturen. En iets van een Facebookgroep lijkt me ook leuk, dan kunnen we elkaar mooi motiveren.
Alle reacties Link kopieren
Meissie ik doe zeker mee. Ik was vorig jaar echt strakker want trainde met een PT maar heb het door omstandigheden weer laten gaan. Heb geen werkende schildklier meer dus dan gaat het meteen de verkeerde kant op.

OK, dan doe ik morgen ook dag 1 😁😁 Ik weet nog dat ik het erg zwaar vond de vorige keer dus kan jullie steun en schop onder m'n kont goed gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet trouwens ook wel echt wat aan mijn eenpatroon doen, dat vind ik veel lastiger
Alle reacties Link kopieren
weet iemand wat de 1e dag is aan trainingen? het plan was om vanavond naar de sportschool te gaan.. wel zo goed om dan maar gelijk daarmee te beginnen... ik google ook nog even..



is dat deze:



http://casdaniela.blogspo ... aining-week-1-200114.html
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Biol, dat is inderdaad dag 1 en 2 van week 1.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Biol en marforce heb het naar jullie beide gestuurd. Wel via google drive omdat de bestanden te groot zijn om te verzenden.

Voor de overige meiden als ik jullie mailadres via berichten binnen heb dan komt ie ook jullie kant op .



Misschien btw toch handiger om hier al onze ervaringen te droppen en elkaar te motiveren, dat is wat laagdrempeliger als bv. Facebook denk ik.



Koekske laat me weten hoe het ging morgen haha ik ga vanavond de 45 minuten power walk en yoga doen. Eetpatroon vind ik ook nog lastig hoor, ben een emotie eter en heb op het moment nogal wat aan me hoofd dus dan is de chocolade en alle andere lekkere troosteten wel heel verleidelijk 😨. Maar ik blijf gewoon naar de voor en na plaatjes kijken van kayla itsines, vol goede moed we kunnen het!!!
Alle reacties Link kopieren
Biol Ja dat is dag 1!



Meissie ow ja goed plan, voor en na foto's!

Ik heb best veel migraine en ik merk dat dat meer wordt als ik niet sport. Het is soms zo'n vicieuze cirkel omdat ik door de aanvallen veel zoete dingen ga eten en dan ook makkelijker weer het sporten oversla.

Dus jullie zijn mijn stok achter de deur 😜
Hoe gaan jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hahah zwaaaar, vanavond mag ik weer, circuit training. En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, ik zou graag met Jullie mee willen doen. Ik wil eigenlijk al een poos geleden beginnen maar geen motivatie :( Hopelijk door elkaar te stimuleren gaat het lukken!!! Mijn email adres is usastar74@gmail.com
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Leuk om te lezen dat jullie haar programma ook ontdekt hebben, Ik begin morgen aan week 5 !

ben benieuwd hoe jullie het ervaen. Tot nu toe houd ik het aardig vol... maar wel spierpijn hoor haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven