Windows 7 downgraden, hoe?

07-02-2015 13:53 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik heb een minilaptop die nu draait op Windows 7 Ultimate maar daar wordt hij erg langzaam van. Daarom wil ik er in plaats van Ultimate Windows 7 Home opzetten. Moet ik dan eerst Ultimate verwijderen of kan ik Home er 'overheen' installeren?
Alle reacties Link kopieren
Je moet je HD eerst leeghalen voordat je Home er op kunt zetten.

Dit zal overigens kwa snelheid echt niets noppes nada uitmaken volgens mij met de Ultimate versie.



Ik denk dat je er beter een zo licht mogelijke Windows versie op kunt zetten of een lichte Linux versie.

Voordeel van Linux is dat het gratis is. Windows 7 Home is best nog prijzig en werkt niet met de license key van Ultimate.



Ga je voor een lichte Windows versie (bijv. W2000) dan loop je tegen het probleem aan dat dit niet meer ondersteund wordt.



Ik denk trouwens dat, wanneer je de harde schijf formatteert en er opnieuw W7 Ultimate op zet hij al eens een stuk sneller kan zijn.



Ook het stofvrij maken van de CPU en koeling kan nog wel eens tot een sneller systeem leiden.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Windows 7 Ultimate niet zelf in huis en heb daar ook geen licentiecode van. Heb het laptopje tweedehands gekocht, en oorspronkelijk zat er win7 starter op maar das niet in de winkels verkrijgbaar.



Hoe maak ik dan de CPU en koeling stofvrij?
Alle reacties Link kopieren
Als Windows Starter er op zat, dan kun je waarschijnlijk t ding terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Let er dan wel op dat je HD geformatteerd wordt en je dus eerst al je data veilig moet stellen.
Alle reacties Link kopieren
windows7 is helemaal niet duur.

legale versies voor 20-40 euro

http://www.ebay.nl/sch/i. ... nkw=windows7+oem&_sacat=0
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven